LekeHusmor Skrevet 23. februar 2009 #3901 Skrevet 23. februar 2009 du har et poeng der ja.. det går veldig mye på interessen tror jeg! hvordan lagde dere kyllingen da? jeg hadde også risotto igår, det er så godt
*Enigma* Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3902 Skrevet 23. februar 2009 du har et poeng der ja.. det går veldig mye på interessen tror jeg! hvordan lagde dere kyllingen da? jeg hadde også risotto igår, det er så godt Han stekte kyllingfilet i biter sammen med sjampignon, soltørket tomat og asparges (disse to fikk kun få minutter i panna) masse pepper og litt urtesalt, også fløte over som bare fikk koke inn bittelitt så den ble passe tykk. Hadde det vært meg så hadde jeg jo hatt hvitløk oppi også, men det var så masse hvitløk i risottoen at det gjorde sikkert ingenting at vi lot hvitløken være Risotto er så utrolig godt ja. Dessuten er det jo så enkelt! Det kan varieres omtrent i det uendelige med enkle grep. Det er en av favorittrettene mine, rett og slett fordi man kan gjøre så mye med den, og den passer til alt og kan brukes aleine.
LekeHusmor Skrevet 23. februar 2009 #3903 Skrevet 23. februar 2009 det hørtes veldig godt ut! og jeg er helt enig. den er veldig anvendelig! jeg lagde i går med fennikel og chili, veldig godt altså. selvom jeg ikke er sånn superhappy for fennikel egentlig. det eneste som er dumt med risotto er at man må ha parmesan tilgjengelig den blir så fort tom i huset her, aner ikke hvorfor
*Enigma* Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3904 Skrevet 23. februar 2009 det hørtes veldig godt ut! og jeg er helt enig. den er veldig anvendelig! jeg lagde i går med fennikel og chili, veldig godt altså. selvom jeg ikke er sånn superhappy for fennikel egentlig. det eneste som er dumt med risotto er at man må ha parmesan tilgjengelig den blir så fort tom i huset her, aner ikke hvorfor Fatter ikke det der, nei. Er ganske sikker på at det sitter en liten fyr i kjøleskapet og spiser opp parmesanen min, akkurat som sokkespisemannen i vaskemaskina
Gjest Grafica Skrevet 23. februar 2009 #3906 Skrevet 23. februar 2009 Hørtes ut som en fantastisk dag, det fortjente du nå vennen (ps: du har skrevet hele navnet til K i siste innlegg på forrige side)
*Enigma* Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3907 Skrevet 23. februar 2009 Hørtes ut som en fantastisk dag, det fortjente du nå vennen (ps: du har skrevet hele navnet til K i siste innlegg på forrige side) Det var utrolig deilig Phew, takk for at du sa i fra Har forkortet det nå
LekeHusmor Skrevet 23. februar 2009 #3909 Skrevet 23. februar 2009 lett å gjøre sånne glipper kjeder meg på jobbbb
Bokalven Skrevet 23. februar 2009 #3910 Skrevet 23. februar 2009 Hurra for bra kveld i går! Og selvsagt er det ikke skrytete å si at man er flink til å lage mat. Jeg er også flink til å lage mat, spesielt alternativ mat. Og stolt av det. Dumme janteloven kan leke i motorveien....
Nótt Skrevet 23. februar 2009 #3911 Skrevet 23. februar 2009 Så fin positiv liste du har laget deg. Synes ikke det er skrytete å si at du er flink til å lage mat - det er en sannhet. Ellers ser det ut til at du har det bra og det unner jeg deg så absolutt vennen.
LekeHusmor Skrevet 23. februar 2009 #3912 Skrevet 23. februar 2009 bokalven, eller evt. noen andre her, (Spammer litt jeg enigma), har du noen gode oppskrifter på noe med linser? eller kikerter? ute etter å "utivde" reportoaret mitt litt
*Enigma* Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3913 Skrevet 23. februar 2009 Nå er endelig denne dagen snart over. Var litt stressa rett før jeg skulle gå fra jobb. Jeg skulle jo gå tidlig, så kommer en av de mest plagsomme brukerne våre med et problem og bruker hundre år med masse dill fram og tilbake før jeg faktisk får se skikkelig på problemet hans. Ikke nok med det, da jeg prøvde å fikse ting drev han hele tiden og pirket rundt oppi der jeg satt og skrudde. Hadde så sinnsykt lyst til å bare "glippe" skrujernet og kjøre det inn i hånda hans. Oooops :gjeiper: Rakk akkurat første timen for dagen. Det ble 5 til slutt. Har en sterk konkurrent i den utrolig søte fyren, ellers tror jeg folk begynner å dabbe litt av. Var på Zumba i dag forresten og det er den verste drittimen jeg noen gang har vært på. Det hadde vært en liten fordel å forklare litt kanskje, gi litt instruksjoner, men nei... Jaja, hadde nesten konstant latterkrampe. Søte fyren var på timen også, og han hadde ikke akkurat teken på det han heller Snakket litt med veilederen min i dag, om hvordan jeg lå an i konkurransen, om konkurrenter osv. Hun mente at det egentlig var litt greit at min "venninne" ikke kunne vinne med tanke på innsatsen. Vi er alle slitne nå, men vi gjør da en innsats i timene likevel, hennes er heller laber. Så moralsk sett så ville hun kanskje ikke være en veldig verdig vinner sånn sett. Ellers er tonen mellom K og meg fortsatt rimelig god virker det som. Snakket med ham på msn tidligere i dag, og han var enig i at kvelden i går var utrolig koselig. Han var blid og søt, sendte ham melding i kveld også. Han reiser til Køben i morgen, ville bare ønske ham god tur. Fikk søt sms tilbake. Sliter med mat om dagen. Det er vanskelig å få i seg noe særlig. Får i meg ekstra kcal gjennom nøtter, energidrikk o.l. Har slett ikke lyst på verken mat eller drikke om dagen. Det skal bli så utrolig godt når denne konkurransen er over. Jeg vil ha tilbake normal matlyst, vil slappe av (hvis jeg klarer da), vet ikke om jeg klarer å kutte ned til 5 dager i uka sånn med det første. De 2 første ukene etter konkurransen har jeg ikke noe valg, men etter det.... Får se an litt, hvis sjansen for å se K er større hvis jeg kutter ned til 5 dager så kanskje.... Jeg vet liksom aldri hva jeg skal gjøre hvis jeg ikke trener. Det har blitt en avhengighet. Altså, jeg kan rydde, holde orden, slappe av, lese... Men jeg er så rastløs og orker ikke sånne ting. Er redd for at jeg skal slutte å gå ned i vekt, eller enda verre legge på meg hvis jeg slutter å trene såpass mye også. Vi får se, bør kanskje prøve i det minste.
*Enigma* Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #3914 Skrevet 24. februar 2009 *Savne* Må innrømme jeg misunner hans veldig pene (jeg synes hun er pen, han klarer ikke helt å bestemme seg (og nei, jeg har ikke spurt, nei)), heldigvis gifte, kvinnelige kollega som er i Køben med ham.... Skulle gjerne vært der med ham selv. Får satse på at vi får den helga i mars der sammen. Skulle gjerne hatt ham her, trenger en massasje, og fryser konstant. Vil ha en god, varm kropp å krype inntil. Gleder meg til å se ham på lørdag!! Oh, også dere jenter som var interessert i Tupperwareparty, kan dere si i fra hvem dere var (alle som er innom jevnlig er hjertlig velkommen altså). Det var altså torsdag 5. mars kl 19. Jeg mekker litt mat!
LekeHusmor Skrevet 24. februar 2009 #3915 Skrevet 24. februar 2009 jeg vil gjerne komme!! spesielt hvis du skal lage mat! men jeg er jo selvfølgelig på andre siden av landet
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. februar 2009 #3916 Skrevet 24. februar 2009 Jeg ville også egentlig komme, men 5. Mars jobber jeg selvfølgelig på kvelden
Gjest Purple Skrevet 24. februar 2009 #3917 Skrevet 24. februar 2009 Jeg ville også komme, men jeg skal på standup med Kristian Valen den dagen... (går glipp av alt som skjer med KG-damene for tida jo! )
*Enigma* Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #3918 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Jammen pokker da!! Jeg holder jo ikke party hvis ingen kommer :gjeiper: Når kan folk da? Tirsdagen og onsdagen den uka er umulig, men mandag, torsdag og fredag funker. Med forbehold om at venninna mi kan da så klart Anyway, V tok kontakt med meg på msn i dag. Har ikke snakket med ham på evigheter. Jeg tar sjelden kontakt med ham, han er egentlig en utrolig fin fyr, men han vet veldig godt at jeg var veldig interessert i ham en liten stund, så jeg pleier ikke snakke med ham med mindre jeg treffer ham in persona eller jeg trenger tips om ting. Han begynte å prate med meg i dag og det var lett å merke at ting ikke var helt topp. Han har trøbbel med dama, men ønsket ikke snakke noe særlig om det på msn. I stedet ville han heller snakke om meg og hvordan jeg hadde det om dagen. Når begynte han å bry seg om det? Han fikk vite om K, og var litt bekymret for hva jeg syntes om ordninga. Sa jeg måtte passe meg så K ikke utnytta meg og greier. Igjen, når begynte han å bry seg om sånt? For all del, han er en omsorgsfull type på mange måter, har prata litt med ham i fylla når jeg har vært nedfor. Vi prata om mye rart, og han ymta også frampå om at D kanskje kunne være litt småinteressert :klø: Wtf! Hvor tar han sånne ting fra, og hvorfor komme med det nå? Altså, enten småinteressert, eller småinteressert i å få meg til sengs. I det hele tatt satt jeg igjen med en litt :klø:-følelse etter samtalen. Sa han fikk si i fra om han ville pilse en dag, så får vi se om han gjør det. Det hadde i alle fall vært veldig koselig. Sitter og koser meg nå med en nydelig middag. Lagde tomatsaus med hvitløk, hermetisk tomat, vårløk, sterk chili, rødløk, masse hvitløk, skinkebiff og frisk basilikum og rosmarin, heiv oppi litt fersk mozzarella helt på slutten for å få den litt halvsmelta. Servert med fersk fullkornspasta og masse frisk basilikum over var det et nydelig måltid Et glass rødvin til komplimenterer det hele Det eneste som mangler nå er litt godt selskap Tror jeg kommer til å sove godt i natt, rødvin og trening bør sørge for det Endret 24. februar 2009 av *Enigma*
Bettie Skrevet 24. februar 2009 #3919 Skrevet 24. februar 2009 Du er jammen god til å lage mat. Jeg stjeler ideer så det kost etter, og så hinter jeg om dem til Halvdelen siden det er han som lager maten i huset. Jeg har bare noen få retter som er "mine", som å lage i stand lutefiskmiddag, pizza og andre italienskinspirerte retter.
Bokalven Skrevet 24. februar 2009 #3920 Skrevet 24. februar 2009 Friske urter, hvitløk og chilli we NOM.
Fremhevede innlegg