Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Gjest Ansjoni
Skrevet

Bra det kom frem, tenkte jo på deg da jeg var på tur også :klemmer:

Og så blir jeg litt trist i hjertet mitt når jeg leser at du har det så leit. Har liksom ikke noe å si som gjør det bedre heller :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si meg enig med caskr.

Det finnes så mange måter å være vellykket på, og rekkehus, to unger, bikkje og stasjonsvogn + en mann er ikke alltid et tegn på vellykkethet.

For meg er en person vellykket når hun våger å se seg selv, våger å vise en sårbar side, våger å følge en drøm. Og du har disse egenskapene.

Men - noe vi damer er kjempeflinke til, er å sette en så høy standard for oss selv at det ikke er mulig å nå dem, og derfor følge man seg ofte litt mislykket. Man må ikke være perfekt, det holder med godt nok. Og du er god nok i massevis. Øv deg på å si det til deg selv - at du er god nok som du er.

Skrevet (endret)
Jeg må si meg enig med caskr.

Det finnes så mange måter å være vellykket på, og rekkehus, to unger, bikkje og stasjonsvogn + en mann er ikke alltid et tegn på vellykkethet.

For meg er en person vellykket når hun våger å se seg selv, våger å vise en sårbar side, våger å følge en drøm. Og du har disse egenskapene.

Men - noe vi damer er kjempeflinke til, er å sette en så høy standard for oss selv at det ikke er mulig å nå dem, og derfor følge man seg ofte litt mislykket. Man må ikke være perfekt, det holder med godt nok. Og du er god nok i massevis. Øv deg på å si det til deg selv - at du er god nok som du er.

Jammen faen da! Jeg har ikke sagt en jævla ting om alt dette andre, det er IKKE det det går på! Nå ble jeg faktisk litt provosert. Så fordi man har oppnådd en hel haug med ting så kan man ikke være mislykka på andre områder? For det er DET det går på. Jeg er klar over at jeg har et godt liv og har oppnådd masse. Jeg er stolt av det også, det var en herlig "in-your face, suckers" på reunionene. Men det betyr ikke at jeg ikke kan være mislykka på andre områder.

Jeg gir en lang faen i hva andre ser på som vellykket, og det har heller egentlig ingenting med å sette en for høy standard. At jeg gjør det på en del områder er én ting, men i dette tilfellet her så har jeg ikke gjort det.

Jeg driter i perfekt, jeg driter i hva andre mener akkurat nå. I screwed up, så jo, jeg føler meg mislykka. Det er ikke første gang jeg ødelegger heller. Jeg blir blind, og lar meg tro at kanskje denne gangen.....

Jeg ser heller ikke på mann + barn, hund, stasjonsvogn og barn som perfekt. Det er omtrent så langt fra det livet jeg ønsker meg som overhodet mulig. Argh!

Endret av *Enigma*
Skrevet
Hei :-)

Har nå lest gjennom hele denne spennende boka.

Blir litt trist for at en så flink, spennende, smart og etter det andre sier, nydelig jente, skal ha det så tungt inni seg.

håper alt ordner seg for deg snart sånn at du blir så lykkelig som du fortjener. :kose:

Wow! Er imponert over at du har klart å pløye deg gjennom hele. Jeg har sett deg her inne en del i det siste, men tenkte ikke tanken om at noen kunne orke å sette seg ned og lese hele på dette tidspunktet.

Hyggelig med nye folk innom, har jo sett deg i noen av de andre dagbøkene jeg følger med i. :)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Skjønner på en måte hvordan du har det, selv om jeg ikke har samme problemet (kanskje fordi jeg sjelden stiller krav til meg selv, og da får jeg hverken toppene eller nedturene :fnise:).

Håper dagen i dag blir bedre enn den i går, og må du slippe dumme folk på jobb og på t-banen :laugh:

:klemmer:

Skrevet
Skjønner på en måte hvordan du har det, selv om jeg ikke har samme problemet (kanskje fordi jeg sjelden stiller krav til meg selv, og da får jeg hverken toppene eller nedturene :fnise:).

Håper dagen i dag blir bedre enn den i går, og må du slippe dumme folk på jobb og på t-banen :laugh:

Tja, dagen startet i alle fall ikke særlig bra, med en ordentlig nedtur etter at jeg våknet. Den fortsatte enda bedre med brann på t-banen og noen helvetes idioter av noen securitasvakter som ikke hadde peiling. Først ble man sendt til Stortinget, videre derfra (der var det jo så klart stengt) og så til Jernbanetorget, men det gikk jo ikke t-baner derfra heller. Nei, der fikk man vite at man måtte til Grønland. Kunne vi ikke fått vite det med en gang, så kunne jeg hoppet på en buss på National, i stedet for å tråkke helt ned til Oslo S der det er omtrent umulig å komme seg videre fra?

Drittdag!

Skrevet

Det var så herlig og morsomt å lese om læreren din. Jeg hadde en sånn i 9 klasse. Siste time fredag, og samfunnsfag.. Men dæven døtte som han klarte å fange oppmerksomheten!! Beste læreren ever!! :)

Rosa iPod tror jeg jeg kan styre meg for :fnise: Jeg eh.... HATER rosa ;)

Du kan jo pimpe den. Vet om noen som gjorde det med en bil. De pakka inn bilen i aluminiumsfolie... :ler:

Tja, dagen startet i alle fall ikke særlig bra, med en ordentlig nedtur etter at jeg våknet. Den fortsatte enda bedre med brann på t-banen og noen helvetes idioter av noen securitasvakter som ikke hadde peiling. Først ble man sendt til Stortinget, videre derfra (der var det jo så klart stengt) og så til Jernbanetorget, men det gikk jo ikke t-baner derfra heller. Nei, der fikk man vite at man måtte til Grønland. Kunne vi ikke fått vite det med en gang, så kunne jeg hoppet på en buss på National, i stedet for å tråkke helt ned til Oslo S der det er omtrent umulig å komme seg videre fra?

Drittdag!

Da kan det bare gå oppover.. :roser:

Skrevet

Neida, det kan bli enda flere irritasjonsmomenter. Som når jeg ringer til vår faste reparatør av laptopene og møter på den eneste idioten blant dem... Vanligvis er de gutta der superhyggelige og flinke, men 3 av de 4 siste gangene jeg har ringt inn eller noe sånt har jeg møtt på en inkompetent fjott.

For det første: vi har et kundenummer, jeg pleier alltid å oppgi det, jeg har jo også lært meg at han legger inn ting på feil kunde (vi har 2 kundeprofiler der), men neeeei, han skal IKKE ha kundenr nei! For det andre: jeg blir litt drittlei av å måtte gjenta hver opplysning jeg gir 3-4 ganger og han kan fortsatt klare å få ting feil. Derfor må jeg alltid ha ham til å oppsummere før jeg legger på. For det tredje: han protesterer når jeg sier noe. Ga ham et produktnr nå, hver eneste laptop vi har av denne modellen har akkurat dette produktnr.... Men nei, det fantes ikke påstod han, og oppga et helt annet produktnr til en heeeelt annen laptop. Jeg var utålmodig allerede etter 1 minutt av surringa hans, så da han kom med at produktnr ikke fantes ble jeg sur, nedlatende og spydig og gjorde akkurat som jeg egentlig har lovet meg selv at jeg ikke skal gjøre overfor stakkars supportansatte. Ga fyren en aldri så liten overhøvling, urk, fyren hater meg sikkert :ler:

Vanligvis får jeg meg jo en aldri så liten flørt og en koselig prat når jeg ringer inn der, de kjenner meg, veit at jeg alltid har kundenr, serienr, produktnr, feilbeskrivelse og beskrivelse av testing klart, så samtalen går kjapt, smertefritt og de vet hva som må gjøres når pc kommer inn. Blæh!

Snakket så vidt med K på msn nå, han har visst en strålende dag. Fint for ham. I det minste greit at han tok kontakt, men han ble nok litt satt ut av at jeg hadde en drittdag. Fikk hjertet litt i halsen da han sa han skulle til Trysil helga bursdagen min er...., men han kommer visst hjem på lørdagen, så han får med seg festen min. Blir litt skeptisk til hvordan han skal rekke det, men kjenner jeg ham rett så er det ikke sikkert Trysilturen blir noe av engang, så jeg får vel bare ta ting som de kommer. Kan ikke begynne å bekymre meg for det enda....

God damn, jeg er flink til å være negativ :fnise:

Skrevet

Så ønsker K at vi skal prøve å finne på noe i helga, bare lage mat, slappe av og kose oss, og plutselig føles alt mye bedre. I tillegg viser han for første gang ørlite grann mer forståelse for at jeg er nedkjørt psykisk og kan snakke litt om det (selv om jeg ikke går så spesifikt inn på ting) i steden for å bare blåse av det hele og nærmest be meg ta meg sammen.

Kaffe hjalp også litt, er så trøtt at jeg omtrent stuper om dagen. Våknet kl 5 i morges, og fikk ikke sove igjen. Da hjelper det ikke med 3 ts instant espresso i morgenshaken. Får kjøpe mer presskannekaffe, og kjøre på med en presskanne kaffe om morgenen. Da kan jeg kanskje få satt meg ned i fred og ro og få tømt hodet for negative tanker før jeg går på jobb også.

Skrevet

blæ! for en dustedag du har hatt da!! :kjefte:

kjekt at K ville finne på noe da. kan skjønne det hjalp litt på humøret!

her har du en :kaffekopp: fra meg.

:hug:

Skrevet
blæ! for en dustedag du har hatt da!! :kjefte:

kjekt at K ville finne på noe da. kan skjønne det hjalp litt på humøret!

her har du en :kaffekopp: fra meg.

:hug:

Ja, veldig kjekt at han ville finne på noe, at han faktisk tok kontakt med meg i dag, og at han foreslo at vi skulle treffes i helga. Hadde ikke hørt fra ham siden søndag, det har vært mye å gjøre i forbindelse med jobb og han har visst vært litt rundt omkring for å jobbe.

Heldigvis har jeg visse lyspunkt blant kollegaene også. Møtte på en av de kollegaene jeg liker best i kantina i dag. Tidligere satt han i samme fløy som meg, så vi skravlet med jevne mellomrom, nå har han flyttet til en annen fløy og vi sees knapt. Så da han så meg i dag strøk han meg på ryggen og småpratet litt og sa jeg fikk stikke bortom en gang i blant, sånn at vi kunne prate litt. Han har vært litt småflørtete når han har bedt om hjelp i det siste også. Vi har en sånn tone som gjør at det er greit. Det ligger ikke noe i det, det er bare sånn han er. Så det gjorde jo også dagen litt lysere.

Det er ikke akkurat mange av kollegaene mine jeg takler å ha noen form for fysisk kontakt med, men akkurat han og én til er ok. Hyggelige fyrer begge to, som jeg har en litt flørtete, kameratslig tone med, og som jeg fint kunne omgås med privat. Tror jeg må stikke bortom plassen hans en dag og slå av en prat. Har faktisk savnet det.

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

En kopp av Sondre sin sterke, deilig presskannekaffe fra meg :kaffekopp:

Men vil du låne den alu-ipoden ? :klemmer: Den ligger bare ubrukt her for tida uansett.

Endret av Grafica
Skrevet
En kopp av Sondre sin sterke, deilig presskannekaffe fra meg :kaffekopp:

Men vil du låne den alu-ipoden ? :klemmer: Den ligger bare ubrukt her for tida uansett.

Takk for kaffe, det trengs :)

Hvis jeg virkelig kan få låne den så hadde det vært supersnilt! Hadde vært deilig å kunne utsette innkjøp av en ny en littegrann. :klemmer:

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Bare send meg adressen din i posten, så skal jeg få sendt den idag eller i morgen! Sender som rekommandert :Nikke:

edit: som PM, mente jeg :ler:

Endret av Grafica
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Tenkte på deg i dag når jeg satt å hørte på radioen at t-banen var nede i oslo :fnise:

Syntes faktisk oppriktig synd på deg da, men da har iallefall dagen tatt seg opp bitte litte granne nå på slutten :nigo:

Skrevet
Wow! Er imponert over at du har klart å pløye deg gjennom hele. Jeg har sett deg her inne en del i det siste, men tenkte ikke tanken om at noen kunne orke å sette seg ned og lese hele på dette tidspunktet.

Hyggelig med nye folk innom, har jo sett deg i noen av de andre dagbøkene jeg følger med i. :)

Jepp, jeg leste alt. Så innledningsvis at du liker In Flames, og da ble jeg så nysgjerrig ser du.

Og det kjøkkenet du planlegger høres grisekult ut :-)

Skrevet

Mente ikke å provosere deg, enigma, men jeg synes, ut fra det jeg leser, at du er en så flott og reflektert jente. Og så vet jeg hvor fort gjort det er å la det man ikke er fornøyd med overskygge alt som er bra. Kan bare beklage at jeg bommet.

Forstår godt at du ble sur da du ringt reparatøren, jeg. Det at du har alle opplysninger klart burde jo gjort jobben hans lettere.

Ellers synes jeg det virker positivt at K har tatt initiativ til at dere skal finne på noe i helgen.

Skrevet
Tenkte på deg i dag når jeg satt å hørte på radioen at t-banen var nede i oslo :fnise:

Syntes faktisk oppriktig synd på deg da, men da har iallefall dagen tatt seg opp bitte litte granne nå på slutten :nigo:

Jeg var mildt sagt forbanna :gjeiper: Det var i det minste en trøst at jeg ikke var aleine om å være frustrert, og dagen tok seg opp etter en prat med K. Litt skremmende hvor mye han styrer humøret mitt.

Jepp, jeg leste alt. Så innledningsvis at du liker In Flames, og da ble jeg så nysgjerrig ser du.

Og det kjøkkenet du planlegger høres grisekult ut :-)

Jeg ELSKER In Flames! Er generelt veldig glad i melodisk metal/death metal.

Håper kjøkkenet mitt blir fint, har fått pengene å bruke på det nå, men må nok ta det i to faser for å få råd. Uansett tror jeg det blir lekkert og veldig meg.

Mente ikke å provosere deg, enigma, men jeg synes, ut fra det jeg leser, at du er en så flott og reflektert jente. Og så vet jeg hvor fort gjort det er å la det man ikke er fornøyd med overskygge alt som er bra. Kan bare beklage at jeg bommet.

Forstår godt at du ble sur da du ringt reparatøren, jeg. Det at du har alle opplysninger klart burde jo gjort jobben hans lettere.

Ellers synes jeg det virker positivt at K har tatt initiativ til at dere skal finne på noe i helgen.

Beklager at jeg tente sånn på alle plugger, Bettie. Jeg har et forferdelig temperament i blant, og jeg hadde en elendig morgen. Dermed ble det deg jeg blåste ut det meste på. Vet jo at det er godt ment.

Blir så irritert på akkurat den personen, jeg kjenner jo de fleste på telefonmottaket der nå, og de aller fleste er hyggelige, men nå får jeg rett og slett lyst til å legge på hver gang det er ham som tar telefonen.

Blir litt oppgitt over meg selv når det gjelder K. Det skal så utrolig lite til før jeg ser fryktelig svart på det. Må innrømme at et sted langt bak i hodet mitt er det en stemme som spør meg hva som er forskjellen på meg, og venninnen hans som "dumpet" ham som venn tidligere i år. I morges hadde stemmen tydeligvis bestemt seg for å overbevise meg om at det ikke var noen annen forskjell enn at jeg var naiv nok til å gå med på betingelsene hans.

Ting ble egentlig bare verre og verre. Til slutt var jeg overbevist om at han nå egentlig bare var ute etter en for ham praktisk ordning som sørget for at han fikk sengekos når det passet ham. Jeg har litt lyst til å spørre ham hva som egentlig er forskjellen...., men er redd for at han skal bli irritert. Kan jo godt skjønne det også. Tror ikke han er så happy for utfallet av situasjonen, og dessuten blir han fort utålmodig når jeg er usikker. Kan i grunnen forstå det også. Har en del å jobbe med der.

Skrevet

Tanker og tankespinning kan plage en vanvittig :klem: kos deg i helga.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...