Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei vennen. :klem:

Nå har jeg lest meg gjennom dine siste innlegg, og sitter litt ettertenksom her. Jeg vet ikke om jeg skal prøve å komme med noen råd egentlig (det er ikke sikkert du vil ha de), men det er en ting som slår meg som jeg bare må si noe om.

K høres ut som en helt super fyr. Dere har veldig like interesser (trening, er like nerdete ;) og glad i kos, rødvin og film ilag på sofaen, kino osv), og har mye å snakke om. Alt vel. Men så er du kjempeusikker, og det kan jeg forsåvidt skjønne, med tanke på tidligere erfaringer. ------> Du måååååå prøve å slappe litt av! :klemmer: Du er ei helt super jente, med masse flotte kvaliteter, som jeg ramset opp på treningen her om dagen (det var en lang liste, og den kom rett fra hjertet, remember??). K ville ikke bare vært ilag med deg nå av andre grunner enn at han bryr seg om deg. Bl.a. så kom han og hentet deg i går, så du skulle slippe å ta toget - og fordi han hadde lyst å treffe deg! Jeg vet ikke med dere andre, men jeg kjenner i alle fall ikke mange mannfolk som gidder sånt.

Jenter er helt ekstreme til å tolke, analysere og fungere ihjel ting, og noen ganger kan det gå på bekostningen av et forhold. Jeg håper virkelig at du klarer å slappe mer av, og at du prøver å ikke tenke så mye på alt mulig - på en gang. Kan du ikke heller tenke litt på alle de tingene som gjør deg til et komplett og fantastisk menneske? :) (Oi nå hørtes jeg skikkelig alternativ ut, men jeg mener det!)

Og du; jeg håper virkelig ikke at du lar moren din sine ord sette for dype spor. Du ser utrolig bra ut!!!!!

-misa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vennen. Du er søt da...:rodme: Jeg vet jeg ødelegger mye med usikkerheten min, og jeg vet jeg er utrolig heldig som har funnet en som K. Han er en fantastisk person, og han kjørte en omvei for å plukke meg opp i går. Han har vært utrolig tålmodig i forhold til at jeg er så usikker.

Litt trist at jeg ikke har hørt fra ham i kveld, men vi har vel egentlig litt godt av det begge to. Vi får ikke sett hverandre i morgen heller, fordi jeg skal jobbe på vedlikehold. Jeg bare håper jeg ikke har ødelagt så mye med usikkerheten at han gir opp, jeg tror ikke det, men man vet jo aldri.

Anyway, jeg må dusje og sove. Skal tidlig opp i morgen og det blir en stressende dag med jobb, konferanse, trening og vedlikehold.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Henger meg bare på det Misa skrev jeg, for der var det fryktelig mye fornuftig bare sånn at du vet det :jepp:

Håper du får en fin dag, og prøver å slappe av litt oppi all treningen, jobbingen og tenkingen :klemmer:

Skrevet

Jeg må si meg enig med både misa og Wolfmoon her altså. :klemmer:

Skrevet

Takk, jenter. Dere er søte :klemmer:

Blæh! Kan ikke fyren bare snakke til meg på msn da? Vi har hatt null kontakt siden jeg stakk i går morges. Kanskje han er sur på meg? Eller tror at jeg er sur på ham? Det klør i fingra mine etter å poke ham på msn, men ikke faen. For det første har jeg følt meg skikkelig klengete og masete i det siste, for det andre skal jeg bevise for meg sjøl at jeg har litt selvkontroll og for det tredje har jeg ikke lyst til å forstyrre ham på jobb. Prøver å overbevise meg selv om at han ikke konstant er i tankene mine. Jeg satt absolutt ikke og tenkte på ham under spinningtimen i går, og måtte slett ikke til stadighet riste på huet for å få diverse bilder og tanker ut av hodet :lur: og konsentrere meg om spinninga. Tenk om folk hadde kunnet lese tankene mine i går... :rodme:

Tror jeg har fått litt overdose med kaffe i dag også. Laget kaffe med en gang jeg kom på jobb type krutt. Drakk nesten en kanne med svart (som i kølsvart pga. masse kaffepulver) kaffe før lunsj i dag. Fant ut at det kanskje var like greit at noen andre var frekke nok til å ta siste koppen fra MIN kanne (jeg hadde laget 2, en for meg og en for alle andre), ettersom huet begynte å bli tungt, jeg frøs, var kvalm, henda skalv og jeg klarte ikke sitte stille. Neida, jeg er overhodet ikke avhengig av kaffe, og ikke var jeg trøtt da jeg kom på jobb i morges heller.

Skrevet

håper du hører noe fra han snart!!! det er lite som er mer frustrerende enn å gå rundt sånn og ikke høre noe.. :sur:

forøvrig er det Jamie-program på tvnorge kl 20:30 i dag. se se se! :tommelsmil:

Skrevet
håper du hører noe fra han snart!!! det er lite som er mer frustrerende enn å gå rundt sånn og ikke høre noe.. :sur:

forøvrig er det Jamie-program på tvnorge kl 20:30 i dag. se se se! :tommelsmil:

Nopes, synes faktisk ikke det er frustrerende nå. Det var ikke egentlig sånn ment tidligere i dag. På mange måter er det litt deilig å ikke høre fra ham også, ettersom det har vært rimelig intenst i det siste. Er litt overrasket over at jeg ikke har hørt noe, for det har aldri gått så lang tid før :ler: Men jeg tror vi begge trenger litt "me-time", litt space. Kjenner det nå i alle fall at det er deilig med litt space og kunne fokusere på meg og på trening.

Kan ikke se på tv i dag, jeg jobber vedlikehold fra nuh og til seeeeeeeeint.

Skrevet

Heh, noen som har lyst til å være med på Tupperwareparty hos meg? Ei venninne spurte meg om en tjeneste.... :gjeiper: Har ikke sagt ja, altså, men sa jeg kunne lufte det litt for folk.

Skrevet

åh jeg vil!! kan jeg være med over nett? :fnise:

trenger masse tupperware!!

bra at du ikke frustreres av at dere ikke har snakket :) og vedlikehold høres kjeeeedelig ut :gjeiper:

Skrevet
åh jeg vil!! kan jeg være med over nett? :fnise:

trenger masse tupperware!!

bra at du ikke frustreres av at dere ikke har snakket :) og vedlikehold høres kjeeeedelig ut :gjeiper:

Hehehe, du kan jo bare ta deg en tur til Oslo? ;) Du har vinger, har du ikke? :gjeiper:

Vi snakker nå da :gjeiper: Han kom på msn i stad og begynte å prate. Vi er ganske opptatt begge to, men det blir nå litt småprating innimellom. Vi skal treffes igjen i morgen. Han har en del å gjøre, så det blir vel til at jeg tar med meg pc-en min og får gjort unna litt småjobbing og kanskje spiller litt.

Fikk beskjed om å smile litt hvis jeg kom til ham i morgen da. Han syntes jeg hadde vært så deppa i det siste, og han likte meg så mye bedre når jeg var trygg på meg selv. Jeg hadde jo ikke noen grunn til å være noe annet, og jeg hadde jo vist ham at jeg kunne være det, så han syntes det var på tide jeg fant fram til den personen igjen. Pen måte å si det på :gjeiper: Får se om vi kanskje kan få pratet litt i morgen også... Hvis man orker da. Han har et viktig møte på torsdag, og jeg må være opplagt på jobb og trening.

Skrevet

nååh :rødme:

"dere to asså" :fnise:

så koselig da, at dere skal være sammen i morgen!

og er jo kos at han faktisk registrerer at du har vært litt "uttafor" også.. det går seg nok til ;) går jo opp og ned her i verden!

Gjest Grafica
Skrevet

Sier meg enig med lekis, det er positivt at han merker at du er utafor :klemmer:

Lenge igjen til du er ferdig på jobb nå eller?

Skrevet
nååh :rødme:

"dere to asså" :fnise:

så koselig da, at dere skal være sammen i morgen!

og er jo kos at han faktisk registrerer at du har vært litt "uttafor" også.. det går seg nok til ;) går jo opp og ned her i verden!

Ja, veldig hyggelig at vi skal treffes igjen i morgen. Skal bli godt å sove sammen igjen.

Det er for all del positivt at han merker at jeg har vært deppa, men strengt tatt skulle det bare mangle. Har egentlig vært ganske åpen både om at jeg er deppa og hvorfor, har anklaget ham for å være avvisende, har trukket meg fullstendig inn i meg selv og låst meg slik at han ikke får kontakt osv.. Han skal ha cred for at han har taklet det rimelig greit, til tross for at jeg har hatt diverse depressive anfall i hans nærvær. Særlig siden han nettopp har blitt kjent med meg, noen og enhver kunne blitt skremt av mindre.

Sier meg enig med lekis, det er positivt at han merker at du er utafor :klemmer:

Lenge igjen til du er ferdig på jobb nå eller?

Regner med å være ferdig mellom midnatt og kl 01. Det er det vanlige ved disse vedlikeholdene.

Én ting jeg ikke var klar over er at han også har registrert msn-msgene mine. De forteller som regel veldig mye om hvordan humøret mitt er, hva jeg tenker og hvordan jeg har det. Han kommenterte det i dag, at han hadde blitt litt bekymret for meg tidligere i dag. At han hadde sett at jeg ikke hadde hatt det helt bra i det siste ut fra dem.

Jeg brukte en del av teksten fra Maria Menas All this time. You self-destructive little girl, pick yourself up, don't blame the world. So you screwed up, but you're gonna be ok. Det er egentlig en veldig god beskrivelse for hvordan jeg har vært i det siste. Har en tendens til å være ekstremt selvdestruktiv til tider. Jeg er min egen verste fiende. J antydet at jeg kanskje burde vurdere å få profesjonell hjelp til å rette på selvbildet mitt, bli kvitt spiseforstyrrelsene og ta et oppgjør med gamle spøkelser fra fortiden.

Jeg har vurdert det flere ganger, men jeg vet ikke om jeg klarer å snakke med en fremmed om sånne ting. Én ting er å skrive om ting her, men selv her er det ting jeg ikke skriver om. Er egentlig litt redd for å grave for dypt i ting, redd for at hvis jeg først begynner å grave og snakke så er det så alt for mye som vil komme fram, ting jeg kanskje har fortrengt. Føler jeg takler ting sånn noenlunde, selv om jeg har disse periodene mine. Også litt redd for at problemene mine ikke skal være relle nok, i mangel av et bedre ord. At jeg konstruerer problemer som ikke eksisterer. At de egentlig bare eksisterer i mitt eget hode, og at jeg ikke er spiseforstyrret nok (jeg er tross alt helt normalvektig), at jeg ikke er deprimert nok (jeg fungerer i hverdagen) osv.

Dessuten er jeg jo i alle fall ikke lysten på å be om hjelp når jeg har disse vanskelige periodene mine, og når jeg ikke har dem så har jeg det jo rimelig bra. Da klarer jeg i alle fall ikke formidle hvor mye jeg sliter. Jeg ser ikke poenget med at jeg skal oppta plass på lange ventelister når det er så mange som har det så ekstremt mye verre enn meg og jeg bruker ikke penger på privat psykolog, ikke har jeg pengene til det, og ikke tror jeg jeg vil føle det er verdt det.

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

De offentlige psykologene vurderer selv hvor viktig problemet ditt er, og det kan godt hende du må vente seks måneder på plass, fordi det er andre som er "viktigere" enn deg i køen. Så det er ikke slik at du om ber en lege sende en henvisning, så "tar" du plassen til en person som er suicidal f.eks... Så sånn må du ikke tenke :)

Om problemene dine er store nok til at de hindrer deg i hverdagen, så er det store nok problemer. Hvilken vekt du har, har ingenting med å gjøre hvor spiseforstyrret du har. Vekta er egentlig irrelevant. Det har med hvor mye tankene styrer deg og "ødelegger" for deg. Jeg er brutalt ærlig med deg nå; jeg mener at du hadde hatt godt av profesjonell hjelp. Usikkerheten din, redselen din å binde deg, åpne deg, det er ikke bra for deg. Og det er ting som kan bli bedre! Nei, du er ikke like "gal" som meg kanskje, men det har egentlig ingenting med saken å gjøre. Fordi psykiske problemer oppleves forskjellig for flere. En person med en mild depresjon, kan ha mye større problemer enn en person som har gått med en sterk depresjon i flere år. En person med "mild" spiseforstyrrelse, som er normalvektig, kan ha et mye sykere forhold til mat, enn en jente på 45kg.

Det at du er redd for at det skal komme opp ting du har fortrengt, er også en viktig grunn til at jeg sier meg enig med J. For selv om det er fortrengt, er det ikke glemt. Selv om du aldri tenker på det, påvirker det fortsatt tankene dine. Nå vet ikke jeg spesifikt hva du snakker om, men jeg snakker av erfaring på akkurat dette. Man tror man er ferdig med noe, at man har lagt det bak seg og det er greit, mens det egentlig påvirker mye av det man tenker og gjør.

Jeg har fått kritikk tidlgiere for at jeg "pusher" folk til å gå til psykolog. Men jeg vet, så alt for godt, hvor dumt det kan være å vente for lenge med å gjøre noe, om man går for lenge når man begynner å bli bevisst på at man har problemer... Og jeg vet også at samtaleterapi funker. Det er ikke alle det funker for, men for 90% så fungerer det. Og om ikke rein samtale fungerer, så vet psykologene andre metoder man kan prøve.

:klemmer:

Du er utrolig sterk, jeg beundrer deg.

Endret av Grafica
Skrevet

Hei hei. Bare innom en kjapp tur, og er dødssliten etter trening og jobb, så veldig kort sagt:

1. Jeg er DEFINITIVT med på Tupperware, jeg har faktisk lett etter noen i Oslo som kan ha det. Hvis ikke du vil ha så send kontaktinfoen min til han du kjenner så har jeg det! ;)

2. Jeg er enig med Grafica. (Og til Grafica; du har veldig mye innsikt i dette, og du sier veldig mye bra og fornuftig. :klemmer:)

Og :klemmer:

*fyker ut igjen*

-misa

Gjest Grafica
Skrevet

Takk misa! Man får mye innsikt etter å ha levd med sånne ting et halvt tiår :ler: Og jeg liker å tenke på meg selv om litt fornuftig hvertfall ;) Også vil jeg gjerne gi andre de rådene jeg skulle ønske noen hadde til meg i begynnelsen.

:klemmer:

Skrevet

Føler ikke at jeg fortjener betegnelsen sterk, Grafica, men det er hyggelig sagt av deg :) Jeg har vurdert psykolog flere ganger, men er veldig usikker. Må liksom gruble litt på det først, mote meg opp til å snakke med legen også, kanskje.... Det er i alle fall kjipt om problemene mine skal ødelegge ting med K, og det er det som har fått meg til å vurdere det igjen nå i det siste. Når jeg ser hvor vanskelig jeg har for å forholde meg til K, tro på at han kan like meg, stole på at jeg kan være verdt å være glad i. Det skremmer meg litt at jeg så til de grader kan la ting gå ut over K, når det er JEG som er usikker og sliter, og han slett ikke gjør noe galt.

Misa: Jeg kan gjerne ha tupperwareparty hvis det kommer folk ;) Jeg hjelper gjerne venninnen min :ler: Men må være sikker på at folk gidder først, helst fler enn bare deg og meg ;)

Skrevet

har ikke så mye fornuftig å komme med jeg, annet enn at jeg beundrer deg for å være så åpen her om hva du føler og tenker ogsånn.. du er så flink til å sette ord ting!

slike ting som du sliter med er jo ikke ting som forsvinner over natten, men med så mye selvinnsikt som du har, så er jeg helt sikker på at det hvertfall bare kommer til å bli bedre.. :)

kunne tenkt meg å treffe deg altså, tror jeg hadde likt godt å snakke med deg. du er liksom så reflektert, men samtidig morsom :rolleyes:

håper du ikke kjeder deg ihjeeel på jobben! god natt :hug:

Skrevet

Urk, 4,5 t søvn er litt lite. Lurer på om jeg skal kjøre på med samme kaffedose som i går før lunsj. Følte jeg trengte en liten oppmuntring nå på morgenen, så jeg satte meg med Happy, Happy, Joy, Joy som J sendte meg for ikke så lenge sida. Genial :ler:

Men på tide å lage kaffe. Kanskje jeg får i meg en moccamaster-kanne med min kaffe før lunsj i dag også :sjarmor:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...