Bokalven Skrevet 28. januar 2009 #3601 Skrevet 28. januar 2009 (endret) Jeg tror vi alle trenger bekreftelse, du er ikke noe sær på grunn av dét. Endret 28. januar 2009 av Bokalven
*Enigma* Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #3602 Skrevet 28. januar 2009 Hallo Enigma, Hvordan står det til? Tenkte bare å stikke innom boka og si hei, jeg er så lite her inne for tiden så jeg mister jo helt grepet på alle her inne Sov godt i natt! Hei, hei Koselig å se deg her inne! Sånn bortsett fra en aldri så liten mental meltdown i dag, så er alt bra Her var det mye å lese! Sånn går det når man ikke er innom KG på flere dager... Kjipt at du har det litt vanskelig med K. Har ikke så mye fornuftig å komme med, men håper det ordner seg! Var du på trening i dag? Syntes jeg så ei som ligna på deg mens jeg var på spinning sånn ca i 20:30-tida... Ting ordner seg, det er jo ikke egentlig et problem. Det er min selvtillit som er helt på trynet. Var på trening i dag ja, fra litt over kl 20. Jeg trengte en sånn mental meltdown i dag. Jeg må få sånne tanker ut av hodet, hvis ikke blir de liggende og kverne, også får de gjøre enda mer skade. Nå etter trening føles ting ganske bra. Jeg veit tankene mine blir irrasjonelle, når beste argumentet jeg har er jammen.... Det som er problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal slappe av og være lykkelig. Det er så enkelt å være ulykkelig, jeg kan lulle meg selv inn i en verden av selvmedlidenhet og la meg selv synke ned i depresjonen nærmest dyrke den. Når jeg har det bra, og ting går min vei så vet jeg ikke hvordan jeg skal takle det. Jeg blir usikker på hvorfor sånne gode ting kan skje meg, jeg føler at jeg ikke fortjener det. Jeg fortjener det enda mindre fordi jeg ikke klarer å sette pris på det. I stedet prøver jeg å finne måter å ødelegge det hele på. Skulle gjerne hatt K her nå, vil så gjerne fortsette samtalen vi hadde på msn tidligere i dag, men det må vel vente til i morgen. Så må jeg bare mote meg opp på nytt da.
LekeHusmor Skrevet 28. januar 2009 #3603 Skrevet 28. januar 2009 skjønner deg godt ang det at det er mye lettere å snakke om ting når man ikke er face to face.. jeg er også sånn. syns det er mye mer behagelig å snakke om følelsemessige ting over msn. håper du føler deg OK
*Enigma* Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #3604 Skrevet 28. januar 2009 skjønner deg godt ang det at det er mye lettere å snakke om ting når man ikke er face to face.. jeg er også sånn. syns det er mye mer behagelig å snakke om følelsemessige ting over msn. håper du føler deg OK Jeg har det helt greit nå Utblåsning her, masse snakking med J og en god treningsøkt gjorde underverker. Nå ringte K nettopp, vedlikeholdet deres går visst ikke særlig bra, og de får ikke gjort alt de hadde planlagt. Han ville bare ringe for å høre stemmen min, og si god natt. Ikke at han kunne kosesnakke noe som han sa, men han måtte bare ringe. Hva sier man til sånt da? :rødme: Han er så utrolig søt og herlig!!
LekeHusmor Skrevet 28. januar 2009 #3605 Skrevet 28. januar 2009 så koselig!! du er så heldig, som har en gutt som føler sånn for deg i morgen skal jeg forresten på spinning. gruer meg altsåååå :dåne: har spist veldig bra de siste dagene, fornøyd med det. og i dag hadde jeg visst gått ned 2,5 kg mente vekta :klø: kanskje fordi jeg går veldig mye nå. går jo hele dagen på jobben liksom. og spiser regelmessig. men jeg mistenker likevel at vekten er litt koko
*Enigma* Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3606 Skrevet 29. januar 2009 (endret) så koselig!! du er så heldig, som har en gutt som føler sånn for deg i morgen skal jeg forresten på spinning. gruer meg altsåååå :dåne: har spist veldig bra de siste dagene, fornøyd med det. og i dag hadde jeg visst gått ned 2,5 kg mente vekta :klø: kanskje fordi jeg går veldig mye nå. går jo hele dagen på jobben liksom. og spiser regelmessig. men jeg mistenker likevel at vekten er litt koko Når veide du deg sist? Husk at vekta faktisk kan variere litt fra dag til dag, avhengig av hva du har spist, hvor mye/lite du har drukket o.l. Har du spist bra og vært mye i bevegelse så hjelper selvfølgelig det på. Bare ikke bli nedfor hvis du neste gang du veier deg igjen kanskje har gått litt opp. Spinning blir sikkert bra, det føles kanskje ikke så deilig når du sitter på sykkelen, men som regel føles det veldig bra etterpå Har hjemmekontor i dag. Er slapp, og dårlig i magen, da er det greit å holde seg hjemme og i nærheten av badet. Har jo ikke vært så mye hjemme i det siste, så det har blitt litt hvetemel i kosten osv. Synes jo ikke det er så inmari kult om K må kjøpe inn spesialmat bare for min skyld. Vil ikke være til bry... Godt jeg kan ta hjemmekontor og slipper å ta en sykedag. Så må jeg bare bli flinkere til å alltid ta med brød når jeg er hos K, evt. prøve å være litt mer her. Er jo egentlig ikke noe i veien for at vi er her, men han foretrekker å være hjemme hos seg når han skal jobbe. Endret 29. januar 2009 av *Enigma*
Annie Skrevet 29. januar 2009 #3607 Skrevet 29. januar 2009 *Oppdatert* Kan du ikke skrive en mail til han? Du er jo så flink til å sette ord på følelsene dine her, og ofte er det lettere å kommunisere skriftlig enn verbalt når det gjelder følelser. Mannen og jeg gjorde det mye i starten, og det hender fortsatt at vi gjør det
Gjest Grafica Skrevet 29. januar 2009 #3608 Skrevet 29. januar 2009 Bare innom med en klem, har fortsatt ikke så mye fornuftig å komme med
*Enigma* Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3609 Skrevet 29. januar 2009 *Oppdatert* Kan du ikke skrive en mail til han? Du er jo så flink til å sette ord på følelsene dine her, og ofte er det lettere å kommunisere skriftlig enn verbalt når det gjelder følelser. Mannen og jeg gjorde det mye i starten, og det hender fortsatt at vi gjør det Har tenkt tanken. Får se litt, prøve å snakke litt i dag, blir det vanskelig får jeg ta det skriftlig. Bare innom med en klem, har fortsatt ikke så mye fornuftig å komme med
Gjest Wolfmoon Skrevet 29. januar 2009 #3610 Skrevet 29. januar 2009 Jeg misunner deg treningsiveren din jeg. Denne uka har jeg hatt utrolig mange dårlige unnskyldninger for ikke å trene Hadde det ikke vært for at det har blitt en del ridning på meg i det siste så hadde jeg vel nesten rullet Håper det ordner seg i kveld da, ellers er det ikke sikkert at et sånt brev er så dumt. Jeg kunne aldri ha gjort det, men du er jo flink til å ordlegge deg skriftlig Og egentlig muntlig også da, men det er ofte så liten tid til å tenke da!
*Enigma* Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3612 Skrevet 29. januar 2009 Jeg misunner deg treningsiveren din jeg. Denne uka har jeg hatt utrolig mange dårlige unnskyldninger for ikke å trene Hadde det ikke vært for at det har blitt en del ridning på meg i det siste så hadde jeg vel nesten rullet Håper det ordner seg i kveld da, ellers er det ikke sikkert at et sånt brev er så dumt. Jeg kunne aldri ha gjort det, men du er jo flink til å ordlegge deg skriftlig Og egentlig muntlig også da, men det er ofte så liten tid til å tenke da! Husk at jeg har mange års trening da Trening har vært en fast del av rutinen min de siste 8 åra i alle fall, med noen få perioder uten særlig mye trening. For meg er det en vane og en avhengighet. Det ordner seg sikkert, må bare mote meg opp litt. Så stas med Købentur da Jepp, alltid greit å få reise bort for å jobbe Særlig til Køben, trodde sjefen min skulle dit jeg, men så spurte han om ikke jeg ville i stedet. Han var der i høst da, så han tenkte sikkert vi skulle fordele litt. Han drar til Trondheim i år, så da får ikke jeg den turen, jeg får tur til Bergen da. Ikke at jeg kjenner folk i Bergen, men...
Gjest Grafica Skrevet 29. januar 2009 #3613 Skrevet 29. januar 2009 Lekehusmor er i Bergen hvertfall Håper du får en fin dag idag
Gjest Wolfmoon Skrevet 29. januar 2009 #3614 Skrevet 29. januar 2009 Husk at jeg har mange års trening da Trening har vært en fast del av rutinen min de siste 8 åra i alle fall, med noen få perioder uten særlig mye trening. For meg er det en vane og en avhengighet. Jeg hadde jo kjempegode treningsrutiner, helt til jeg flyttet på folkehøgskole og så til oslo. Folkehøgskolen gikk det jo uansett greit fordi jeg gikk på hestelinja og var i mer eller mindre konstant aktivitet, men værre var det i Oslo. Problemet mitt er egentlig motivasjonen før, for jeg liker jo egentlig å trene. Men nå skal jeg muligens begynne å spille volleyball igjen, og da blir det nok lettere å motivere seg for annen trening også. Mer utholdenhet og mer styrke = bedre og morsommere volleyball Men nå skal jeg snart gå på trening altså, skal bare sitte litt til på KG
*Enigma* Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3615 Skrevet 29. januar 2009 Hmm...tenkte å fylle kyllingfilet med hjemmelaget pesto og soltørket tomat, koke fersk fullkornspasta og servere med saus laget på hvitløk, rødløk, soltørka tomat, champignon, matfløte og litt fersk basilikum i, og salat med rød lollo og ruccola, agurk tomat og vårløk. Det må vel være ok middag når K kommer vel? Er fortsatt slapp, og fortsatt dårlig i magen. Må skjerpe meg i forhold til det hvetemelet altså. Det speltbrødet som jeg kjøpte denne gangen fordi det andre var utsolgt var ikke bra nok for magen min, i tillegg må jeg holde meg unna sånt brød som K kjøper. Kjøpe med brød og ha med til ham når jeg er der. Har ikke godt av dette her. Det vil si at jeg bør være litt nazi når jeg er hos moren min i helga også. Så vil jeg prøve å få kjøpt med Gjøviklomper/lefser når jeg er der. Det er så godt, også kan jeg fryse ned. Brodern og svigerinna mi skal innover til Oslo i løpet av februar også, prøve å få dem til å ta med. Blir så lei brød. Må se om jeg kan få sett litt på kosthold i kveld også. Viktig å få planlagt en skikkelig diett de neste ukene, og sørge for at jeg klarer å holde den. Må få i meg middag, og da må det være lettvint å lage det i stand, selv om det er på kvelden. Evt. ta det med på jobb og varme det i microen. Må lage handlelister, så jeg får handla når jeg er hjemme. Prøve å få handlet inn på lørdager, da har jeg best tid. Burde kjøpt inn litt hvit fisk. Spiser for lite fisk for tida. Orker ikke sette i gang med laks/ørret som er det eneste jeg har i fryseren etter trening, og gjør jeg det før gulper jeg jo bare fisk under trening. Dessuten blir jeg sulten igjen med en gang av fisk, så det er ikke noe særlig å trene på. Etter trening derimot er det jo fint, men da orker jeg som sagt ikke. Hvis jeg bruker tilstrekkelig med hvit fisk holder det lenge nok og jeg slipper gulpinga.
LekeHusmor Skrevet 29. januar 2009 #3617 Skrevet 29. januar 2009 middagen hørtes forresten kjempegod ut
Bokalven Skrevet 29. januar 2009 #3618 Skrevet 29. januar 2009 Jeg har oppdaget av de fleste speltbrødene i butikkene faktisk inneholder hvetemel. Meningsløst, spør du meg. Nå har jeg heldigvis kjøpt meg brødbakemaskin, så jeg får eget, hvetefritt brød hele tiden. I går kveld bakte den et brød med rugmel. Og det var yoghurt i det! Godt og mettende!
Gjest Ansjoni Skrevet 29. januar 2009 #3619 Skrevet 29. januar 2009 Den middagen hørtes veldig bra ut Kos dere i kveld!
*Enigma* Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3620 Skrevet 29. januar 2009 bergen! når skal du hit? I april en gang Ja, middagen ble veldig god! Pestoen var selvfølgelig hjemmelaget. Jeg kan i det minste imponere ham med kokkekunstene mine. Jeg har oppdaget av de fleste speltbrødene i butikkene faktisk inneholder hvetemel. Meningsløst, spør du meg. Nå har jeg heldigvis kjøpt meg brødbakemaskin, så jeg får eget, hvetefritt brød hele tiden. I går kveld bakte den et brød med rugmel. Og det var yoghurt i det! Godt og mettende! Joda, men jeg sjekker alltid sånne ting. Problemet var at det stod grovt og fullkorn, men det var alt for fint likevel, jeg må ha mye grovere enn det det var. Den middagen hørtes veldig bra ut Kos dere i kveld! Den var kjempegod!
Fremhevede innlegg