Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Bang Head Here

Tech Support | London, UK

Me: “Hello, technical support, how can I help?”

Customer: “I don’t know what’s wrong with my computer. Can you tell me?”

Me: “Well… can you explain what’s wrong?”

Customer: “Your job is to tell me what’s wrong.”

Me: “Yes, but unless you help me I can’t tell you what is wrong.”

Customer: “Why? Can’t you guess what’s wrong?”

(I have decided a this point whatever is wrong will be something stupid.)

Me: “Okay, maybe you can’t turn your computer on because it hasn’t got any power.”

Customer: *angrily* “DO YOU THINK I’M STUPID?”

(Suddenly, the customer calms down.)

Customer: “Sorry, you were wrong. It’s plugged in and the light is green. Can you guess what’s wrong? It’s still black on the screen.”

Me: “Well, is your screen on?”

Customer: “Yes, I just said it was. It’s just black!”

Me: “Right click.”

Customer: “Hey, it worked… oh, it was a screensaver. Couldn’t you have guessed it was that at the start?”

Me: *thud thud thud*

Customer: “What was that?”

Me: “Guess.”

-------

Tenkte på deg når jeg leste denne ;)

Skrevet

:skratte: Så bra, Wolfmoon. Jeg har hatt noen lignende situasjoner opp igjennom årene. Helt utrolig at det er mulig, egentlig. Mange tror jo at disse historiene bare er laget for at man skal få noe å le av, for det er jo ikke mulig å være SÅ håpløs, men det ER det faktisk.

:sukk: Jada, jeg vet jeg ikke skal klage, men... :sukk: Får ikke sett K før i morgen kveld. Han skal ha vedlikehold i kveld og dermed er det ikke sikkert han stikker hjem engang. Jeg kom til ham i går kveld, men alt ble liksom så rart... Han satt og jobbet, noe som var greit nok, jeg visste om det. Men vi fikk ikke noe tid i det hele tatt sammen, og når vi skulle legge oss ville han egentlig bare sove. I tillegg var han litt avvisende i forhold til Købenturen, så jeg ble litt lei meg. På toppen av det hele var jeg svimmel og kvalm fordi jeg kjørte meg fullstendig tom midtveis i extremetimen i går, men fullførte likevel, og shaken jeg kjøpte på senteret var sur og klumpete og gjorde meg enda mer kvalm. Jeg fikk ny altså, men da var jeg allerede dårlig. Dermed var ikke utgangspunktet det beste når jeg dro til K, også følte jeg at alt ble så feil.

Jeg ble ikke mindre lei meg av kommentaren om at jeg kom så seint når jeg trente sånn. For vel kommer jeg seint til ham på mandager og tirsdager, men da kunne jo han kommet til meg i stedet (bortsett fra at han skulle jobbe i går og i dag), og det er bare de to dagene jeg kommer seint. Han veit at jeg er med på seinere treninger de dagene også, og han jobba jo likevel i går, og jobba til vi skulle legge oss. Dermed syntes jeg det var unødvendig å klage over at jeg kom jo så seint. Tror ikke egentlig det var ment som kritikk, det var vel mer et uttrykk for at han skulle ønske vi hadde litt mer tid til å snakke og kose når jeg kommer, men jeg tok det negativt som om han var grinete på meg.

Jeg er så følelsesmessig ustabil om dagen, det skal så lite til før jeg føler at ting er skikkelig dritt og at K er uengasjert. Jeg sier ingenting, for jeg veit det er urettferdig å påstå noe sånt, det er meg som er nærtakende. Han begynte å prate om turen av seg selv i dag, og da virket han veldig ivrig. Han prøver så godt han kan å fortelle meg og vise meg at han er glad i meg, men han er like redd for å si det rett ut som det jeg er, og dermed så låser alt seg for meg og ting blir bare dumt.

Kan jeg ikke bare slappe av da? Ting er jo fint mellom oss, men likevel skal det ingenting til før jeg er helt på tuppa. Jeg tenker på alt jeg kan si og gjøre for å ødelegge mellom oss. Jeg vet at han er oppgitt over kompleksene mine, han ble litt snurt da jeg sa at han ikke kom til å se meg stort i februar siden jeg skal trene så mye og det skjønner jeg jo. Ikke at han ikke kommer til å se meg, men jeg orker ikke bo i bag og komme seint på jobb hver dag når jeg skal trene så mye. Så da får han værsågod komme til meg litt, og ikke minst...tilpasse seg MIN døgnrytme litt. Nå har jeg tilpasset meg hans helt siden nyttår. Om han ikke er villig til det, så får han ikke sett meg stort, så enkelt er det.

Hvorfor skal jeg ha så vanskelig for å tro at noen kan være glad i meg? Jeg vet at jeg har venner som bryr seg, vet at J er glad i meg på samme måte som jeg er så inderlig glad i ham. Jeg vet at K er glad i meg, måten han ser på meg på, det at han han vil jeg skal komme til ham, selv om det bare er for å sove sammen med ham, det at han alltid må stryke på meg eller stjele en klem, eller pjuske på meg når jeg er i nærheten. Stemmen hans når han snakker til meg, smilet hans når han ser meg, han gir meg ingen grunn til å tvile, men tvilen truer med å spise meg opp innenfra likevel. For hvorfor skulle han nå like meg så godt? Han kjenner meg knapt, han var innstilt på å være singel, jentene han vanligvis omgås og/eller flørter med er så utrolig mye penere enn meg. Hva kan egentlig jeg gi ham som ingen andre har klart å gi ham?

Skrevet
:klemmer: huff, må være slitsomt å tenke så mye. håper du føler deg mer sikker etterhvert, og ikke tar ting så ille opp.. er sikkert ikke lett når ting er så intenst og nytt som deres, men krysser fingrene for at det blir bedre :)
Skrevet

:klem: Du, da! Hva kan man si? Slik må du ikke tenke? Men det vet du sikkert selv, og vi er vel mange som har tenkt og tenker akkurat slik selv.

Det må da være ok at du bruker egentid på å trene. Nei, det virker ikke som det var kritikk heller, men ikke ha dårlig samvittighet for det. Det viser bare at du er selvstendig og lite klengete. Komplekser, derimot, er nok noe de fleste menn ikke liker å høre om. De synes vi er mye flottere enn vi synes selv.

Skrevet

Det er veldig slitsomt å tenke så mye, og jeg blir veldig oppgitt over meg selv når jeg er sånn. Det sitter bare så fryktelig i fordi jeg har brent meg sånn før. Han har brent seg selv, det er derfor han er såpass forsiktig som han er. Tåpelig, eller hur, jeg ønsker så inderlig at han skal si rett ut at han er glad i meg, fordi da kan jeg kanskje tørre å si det også. Sånn det er nå er jeg redd for å skremme ham vekk hvis jeg sier det så enkelt, og så rett fram. Samtidig er nok han redd for å si sånt fordi han har brent seg sånn, og fordi vi begge ønsker å ta det med ro og gå litt sakte fram, men ingen av oss klarer helt å holde igjen. Enkelt skal det ikke være :gjeiper:

Må blir litt flinkere til å leve etter denne:

Do not look back and grieve over the past, for it is gone;

and do not be troubled about the future, for it has not yet come.

Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth remembering.

Fant den på facebooksiden til Grafica. Veldig kloke ord!!

Grunnen til at jeg skriver av meg bekymringer her er at jeg veit at her kan jeg skrive ned alle de teite tankene jeg har, uten at så mange får vite om dem. Også kan jeg skrive dem ned og lese igjennom dem og virkelig skjønne hvor teite de tankene er. Ok, jeg står fortsatt for det jeg sa om at jeg ikke skjønner hvorfor han liker meg så godt, eller hva jeg skulle kunne gi ham som ingen andre har klart å gi ham. Jeg ser fortsatt ikke hvorfor han heller vil ha meg enn et eller annet nydelig, blondt lite vesen (evt. den modellpene, blonde berta han flørtet med på julebordet), men jeg klager absolutt ikke over valget hans. Jeg skulle bare ønske jeg kunne forstå det.

Skrevet

vel.. kanskje han syns du er mye flottere enn den modellpene berta? er ikke lett, men han ser deg nok på en helt annen måte enn du ser deg selv :)

jeg har jo ikke møtt deg, men utifra hva jeg kjenner av deg her inne, så har jeg ingen problem med å forstå at noen kan falle for deg. du er sterk, morsom, fin å "prate" med og absolutt en interessant person :hug:

Gjest Grafica
Skrevet
:klemmer: Har ikke så mye å komme med idag, hodet mitt er smertefull bomull. Men jeg ville bare gi deg en klem og si at jeg tenker på deg :klem: Sitatet er fra One Tree Hill, forresten, og er sikkert hentet fra en forfatter igjen. Og ja, det er et utrolig nydelig sitat :)
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Nå skal ikke jeg ta helt av her med Wicca konvertering :laugh: Men jeg fant noe for mange år siden som jeg fikk lyst til å dele...

- Live each day as if it were your last, one day you will be right.

- Love yourself first and foremost. For when you truly love yourself, loving those around you will come as easily as breathing - and we all must breath.

- Learn your life's lessons - each as it comes. For that is the reason we are here.

- Enjoy your life, because if you do not, most likely someone else will enjoy it for you and then your time here will have been wasted.

Spesielt 2 og 4 ga meg en tankevekker dag jeg fant de, og om de ikke alltid er like enkle å følge, så kan det være lurt å tenke gjennom hvordan man egentlig vil leve livet sitt.. Ikke at bare det å tenke igjennom det vil gjøre livet lett og lystig, men det kan iallefall være et skritt i riktig retning.

:klemmer:

Ps: også må du bare si fra hvis du ikke vil ha sånt møl i boka di, så skal jeg fjerne det ;)

Skrevet

Joda, LekeHusmor, han ser meg nok på en helt annen måte enn jeg ser meg selv. Jeg har ikke de meste positive tankene om meg selv, så hadde han sett meg gjennom mine øyne hadde han nok flyktet for lengst. Han har indirekte sagt at han synes jeg er flott, men siden han ikke sier det rett ut velger jeg å ignorere det. (Ikke spør, jeg er ikke rasjonell, har heller aldri prøvd å påstå at jeg er det.)

Takk for klem, Grafica. Håper hodet ditt blir bedre snart :hug:

Snakker med J nå. På en måte så hjelper det litt, men samtidig så hjelper det absolutt ikke. J sier ting...som han ikke kan underbygge annet enn med: jeg har hørt osv..., og det hjelper meg fint lite. Han forstår tankegangen min da. Det er jo litt godt. Vi er veldig like på mange måter, og har mange av de samme problemene, tankene og måten å tenke på.

Skulle bare ønske jeg klarte å slappe av, ting kommer vel etterhvert (håper jeg). Følelser er noe herk, skulle ønske jeg kunne skru dem av :( Har jo blitt så fordømt glad i fyren også.....

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Møl og møl Wolfmoon, selv om jeg ikke er opptatt av Wicca, syntes jeg det var veldig fine og vise ord hvertfall. De havna i dokumentet mitt med kloke ord :P

Endret av Grafica
Skrevet
Nå skal ikke jeg ta helt av her med Wicca konvertering :laugh: Men jeg fant noe for mange år siden som jeg fikk lyst til å dele...

- Live each day as if it were your last, one day you will be right.

- Love yourself first and foremost. For when you truly love yourself, loving those around you will come as easily as breathing - and we all must breath.

- Learn your life's lessons - each as it comes. For that is the reason we are here.

- Enjoy your life, because if you do not, most likely someone else will enjoy it for you and then your time here will have been wasted.

Spesielt 2 og 4 ga meg en tankevekker dag jeg fant de, og om de ikke alltid er like enkle å følge, så kan det være lurt å tenke gjennom hvordan man egentlig vil leve livet sitt.. Ikke at bare det å tenke igjennom det vil gjøre livet lett og lystig, men det kan iallefall være et skritt i riktig retning.

:klemmer:

Ps: også må du bare si fra hvis du ikke vil ha sånt møl i boka di, så skal jeg fjerne det ;)

Er vel ikke møl det der vel? :) Det er jo sant...Bare at det er så fordømt vanskelig å faktisk leve etter.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Vel, med tanke på at jeg er sterkt skeptisk til religion og å ta med religion ut i det offentlige rom (eller andres dagbøker) så ville jeg bare understreke at jeg godt kan ta det vekk ;)

Synes det er veldig godt sagt, men som sagt så har jeg store problemer med å leve etter det selv :laugh: Men flinkere har jeg definitivt blitt med åra!

Skrevet
Vel, med tanke på at jeg er sterkt skeptisk til religion og å ta med religion ut i det offentlige rom (eller andres dagbøker) så ville jeg bare understreke at jeg godt kan ta det vekk ;)

Synes det er veldig godt sagt, men som sagt så har jeg store problemer med å leve etter det selv :laugh: Men flinkere har jeg definitivt blitt med åra!

Mjo, jeg forstår den. Er skeptisk til religionsprat selv, fordi det er veldig privat. Men det der er generelle leveregler som ikke bare passer for Wicca, og står heller ikke noe som spesifikt peker mot en bestemt religion i dem. Hadde du ikke sagt at du hadde lest det i forbindelse med Wicca, så hadde jeg heller ikke tenkt på det når du skrev det. :)

Skrevet
Eh, folk som får problemer når de er på jobb? Det er ikke noe uvanlig det altså, at folk ringer og ber om hjelp før kl 8 om morgenen. Som regel er jeg jo på jobb fra kl 8 likevel (bortsett fra etter nyttår :gjeiper:).

Jeg er nok litt for B-menneske til å skjønne at man skal stille opp før kl 8 om morgenen. Normale folk forventer seg ikke at man er på jobb før 8. :gjeipe: Etter 8 kan jeg skjønne, selv om jeg nok personlig hadde ventet til etter kl 8.30 med å ringe noen selv.

Skrevet
Jeg er nok litt for B-menneske til å skjønne at man skal stille opp før kl 8 om morgenen. Normale folk forventer seg ikke at man er på jobb før 8. :gjeipe: Etter 8 kan jeg skjønne, selv om jeg nok personlig hadde ventet til etter kl 8.30 med å ringe noen selv.

Er man på jobb og har masse å gjøre, men får ikke gjort noe fordi ting ikke funker så kan man ikke vente til etter 8:30 for å få hjelp. De er vant med at de kan ringe nesten når som helst (nå ba hun også om unnskyldning for at hun ringte så tidlig da) så dermed tok hun sjansen på å ringe. Jeg har kjernetid fra kl 9, men vet jo at folk som regel begynner å ringe kl 8 for det er da folk flest kommer på jobb. Derfor har jeg pleid å være på plass kl 8 så jeg kan gå kl 16. Etter nyttår har jeg knapt sovet aleine, så da har det nesten bare blitt seine morgener. Må se om jeg kan få endret litt på det framover. Liker ikke måtte jobbe så seint utover ettermiddagen.

Gjest Grafica
Skrevet

Å ringe klokken åtte for jobbting er greit, men jeg er fortsatt snurt på hun som ringte meg kvart på åtte ang. senga vi ga bort :ler:

Håper du føler deg litt bedre nå, vennen :klemmer:

Skrevet
Å ringe klokken åtte for jobbting er greit, men jeg er fortsatt snurt på hun som ringte meg kvart på åtte ang. senga vi ga bort :ler:

Håper du føler deg litt bedre nå, vennen :klemmer:

Nettopp, hadde det vært noen som ringte meg for å selge meg noe, eller få meg til å delta på en markedsundersøkelse eller hva som helst annet så hadde jeg bedt personen dra lukt til helvete. De fra jobb ringer meg jo ikke før kl 8 om morgenen for å være slemme.

Føler meg både bedre og verre. Motet meg til slutt opp til å prøve å snakke med K, på msn..... Bad idea... Vi fikk prata littegrann, men så måtte han stikke før vi fikk snakka ferdig, og da blir ting vanskelig igjen. Både fordi jeg nå har avslørt hvor teit jeg er, og fordi jeg har så inmari vanskelig for å snakke om sånne ting face-to-face.

Det gjør ikke ting enklere at hver gang jeg klossete forsøker å forklare hvor vanskelig jeg synes det er å snakke om sånne ting, men trenger å snakke om det likevel så sier han bare at jeg kan ta det når jeg er klar for det, jeg trenger jo ikke å snakke om det, at vi kan bare bruke tid på å bli kjent.... Mens jeg har lyst til å hyle at jammen jo mer tid vi bruker, jo mer vi trekker ting ut uten å _si_ noe, jo verre får jeg det. Fordi da føler jeg at jeg får alt for mye følelser uten å vite sikkert hva han føler, fordi jeg blir usikker, skjønner ikke hvorfor han liker meg, vet ikke hvor han vil hen med dette her.... Ja, jeg er ustabil, jeg sliter, men jeg trenger litt bekreftelse for pokker. Og jeg trenger å snakke om det selv om jeg synes det er vanskelig!

Det hjelper for pokker ikke at han sier akkurat det jeg har lyst til å høre heller... At han er glad i meg, og egentlig bare blir mer og mer glad i meg for hver dag som går. Nei, jeg er ikke rasjonell, ikke litt engang. Han kan ikke si sånne ting til meg på msn, når han ikke kan gi meg en klem, eller stryke på meg eller bare holde meg tett inntil seg, eller all three at once. Men nå skal jeg hjem, og slutte å tenke på sånne ting. Jeg skal hjem, lage mat, trene og glemme alle dumme tanker jeg har om meg selv, om K, og om følelser som for øvrig er noe herk!

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Hallo Enigma,

Hvordan står det til? Tenkte bare å stikke innom boka og si hei, jeg er så lite her inne for tiden så jeg mister jo helt grepet på alle her inne ;)

Sov godt i natt! :klem:

Skrevet

Her var det mye å lese! Sånn går det når man ikke er innom KG på flere dager...

Kjipt at du har det litt vanskelig med K. Har ikke så mye fornuftig å komme med, men håper det ordner seg! :)

Var du på trening i dag? Syntes jeg så ei som ligna på deg mens jeg var på spinning sånn ca i 20:30-tida...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...