Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Stakkars deg, det hørtes ikke godt ut. :klemmer: Sikker på at du burde trene så mye nå? Jeg vet jo at det er vanskelig å slutte når man har kommet godt i gang (men det er visst pokker så vanskelig å få begynt også!).

Enig med Ansjoni at jeg burde ha bodd i utlandet en periode. Jeg mener å ha lest her at drømmen din er å flytte til Edinburgh en gang? Tror du det lar seg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ansjoni
Stakkars deg, det hørtes ikke godt ut. :klemmer: Sikker på at du burde trene så mye nå? Jeg vet jo at det er vanskelig å slutte når man har kommet godt i gang (men det er visst pokker så vanskelig å få begynt også!).

Den siste der skriver jeg under på ;) det er absolutt mye vanskeligere å komme i gang, og ikke spesielt vanskelig å slutte - slutter å trene hele tida jeg ;) har ikke kommet i gang igjen etter påske enda, men satser på at jeg er fit for fight i morra ;)

Men, husk at restitusjonen er viktigst, *enigma*

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ansjoni at jeg burde ha bodd i utlandet en periode. Jeg mener å ha lest her at drømmen din er å flytte til Edinburgh en gang? Tror du det lar seg gjøre?

Litt usikker på om det lar seg gjøre :( Jeg satser foreløpig på å finne meg en skotte, en som ser sabla bra ut i kilt :sjarmor: eventuelt får jeg satse på å vinne masse penger i lotto, eller finne meg en ekstremt godt betalt jobb der (noe som tilhører sjeldenhetene).

Den siste der skriver jeg under på ;) det er absolutt mye vanskeligere å komme i gang, og ikke spesielt vanskelig å slutte - slutter å trene hele tida jeg ;) har ikke kommet i gang igjen etter påske enda, men satser på at jeg er fit for fight i morra ;)

Men, husk at restitusjonen er viktigst, *enigma*

Jeg vet at jeg kanskje egentlig burde holde meg unna, i alle fall saltime som sliter veldig på kneet, men jeg er overhodet ikke motivert til å trene i dag, så hvis jeg ikke trener saltime så kommer jeg meg ikke av gårde, og kommer jeg meg ikke på trening får jeg dårlig samvittighet resten av uka. Jeg er håpløs når det gjelder trening, hvis jeg kommer inn i en god rutine kan jeg trene til jeg stuper, men hvis jeg skulker unna bare en eller to dager er det fort gjort at det blir en vane å skulke unna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN skotte i kilt... :rødme: Hadde ikke skadet om han hadde spilt sekkepipe heller for min del..

Oida, jeg glemte visst at jeg allerede HAR en samboer, og han er IKKE skotte, IKKE har han kilt (hadde ikke kledd en heller :fnise: ) og IKKE spiller han sekkepipe... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN skotte i kilt... :rødme: Hadde ikke skadet om han hadde spilt sekkepipe heller for min del..

Oida, jeg glemte visst at jeg allerede HAR en samboer, og han er IKKE skotte, IKKE har han kilt (hadde ikke kledd en heller :fnise: ) og IKKE spiller han sekkepipe... :sukk:

Etter å ha bodd tvers over veien for en privatskole med et av Skottlands "beste" sekkepipe-skolekorps er jeg ikke overbegeistret for sekkepipespillere. Jeg ble litt lei av øvinga deres, for ikke å snakke om de to kiltbutikkene rett i nærheten av der jeg tok bussen fra som spilte sekkepipemusikk så det ljomet nedover halve Princes street gjennom hele åpningstiden... Men joda, er man virkelig flink så kan det også være pent å høre på, kilt er definitivt det viktigste, sammen med aksenten. Helst skal han kunne snakke gaelic også.... :hjerter_rundt:

Tror jeg må ta meg en tur til Edinburgh igjen snart. Jeg må bare bli kjent med noen nye mennesker, det er bare 1 av skottene jeg kjenner som kunne vært aktuell, og han er dessverre opptatt. De andre er enten absolutt IKKE drømmetypen, eller litt for unge. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Tror jeg må ta meg en tur til Edinburgh igjen snart. Jeg må bare bli kjent med noen nye mennesker, det er bare 1 av skottene jeg kjenner som kunne vært aktuell, og han er dessverre opptatt. De andre er enten absolutt IKKE drømmetypen, eller litt for unge. :fnise:

skader ikke med en ung og fyrrig elsker, vet du :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skader ikke med en ung og fyrrig elsker, vet du :fnise:

Hehehe, neeeei, men 7 år yngre er litt i meste laget for et seriøst forhold, og det er jo det jeg egentlig ønsker meg.

2 timers trening gikk greit nok i dag. Enkelte øvelser under strengthtimen måtte jeg bytte ut, det samme med noen av øvelsene under styrkedelen av aerobicen, men ellers gikk det ganske greit. Jeg er fornøyd med det, litt misfornøyd med at jeg ikke klarte å trene i går, 2 minutter med oppvarming var nok til at jeg skjønte at det ikke ville gå. Kneet er verre igjen nå etter trening, men nå får jeg 3 dager med hvile så da blir det sikkert bra.

I kveld kommer endelig Shark tilbake på tv3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Hehehe, neeeei, men 7 år yngre er litt i meste laget for et seriøst forhold, og det er jo det jeg egentlig ønsker meg.

2 timers trening gikk greit nok i dag. Enkelte øvelser under strengthtimen måtte jeg bytte ut, det samme med noen av øvelsene under styrkedelen av aerobicen, men ellers gikk det ganske greit. Jeg er fornøyd med det, litt misfornøyd med at jeg ikke klarte å trene i går, 2 minutter med oppvarming var nok til at jeg skjønte at det ikke ville gå. Kneet er verre igjen nå etter trening, men nå får jeg 3 dager med hvile så da blir det sikkert bra.

I kveld kommer endelig Shark tilbake på tv3 :)

Skal si at du er flink til å trene. :)

Selv forsøker jeg å trene to timer daglig, men det blir som oftest litt over en... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver i det minste å være flink GossipGirl, kanskje mest fordi jeg blir i så mye bedre humør hvis jeg trener, og sover så mye bedre, generelt føler jeg meg mye bedre hvis jeg trener. Jeg blir sur, grinete og rastløs hvis jeg ikke er i aktivitet på en stund. Er nok litt treningsnarkoman.

Dagen i dag blir slitsom. Sov lite i natt, var dødstrøtt da jeg kom på jobb, og selv ikke større mengder kaffe og en cola light har hjulpet stort. I tillegg skal jeg jobbe overtid i dag (hvem planlegger egentlig overtid på en fredag?? Mistenker at dama til sjefen min jobber kveldsvakt i dag ;) ) så det blir ikke tidlig helg på meg heller. Helga skal tilbringes på Toten, skal passe niesen min sammen med moren min. Moren min er avhengig av krykker, så det blir litt slitsomt for henne å skulle passe niesen min helt alene fra torsdag kveld til mandag kveld helt alene.

Det skal bli veldig hyggelig å passe niesen min og få litt mer tid med henne uten at broren min er der. Når han er til stede skal han og "svigerinnen" min ha all oppmerksomheten hennes, og jeg får ikke en gang sjansen. Hun kjenner også dem mye bedre, og går selvsagt derfor lettere til dem enn til meg, men når hun da en sjelden gang går til meg, så tar de over med en gang og sørger for å vende oppmerksomheten hennes mot dem. Jeg ønsker jo også å bli bedre kjent med henne, og har ikke samme muligheten som dem til å se henne så ofte. Forhåpentligvis er hun ikke syk denne helgen, da vil hun bare til mamma, evt. aller nådigst til mormor hvis søsteren min ikke er til stede.

Gleder meg til neste uke, reiser til København (riktignok for å jobbe, men likevel) på fredag, og blir der til mandag eller tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Kos deg hjemme på Toten når du kommer deg dit, *enigma* :)

Kanskje vanker det en lompe med medister også ? ;)

Blir koselig å tilbringe litt tid sammen med niesen din tipper jeg. Litt dårlig av broren din å "stjele" oppmerksomheten hennes når de ser mye mer av henne enn deg...Det er jo koselig for henne og bli kjent med deg også (og vice versa, selvsagt).

Køben høres bra ut, slik en fantastisk by :) Har tilbrakt mye tid der de siste årene, etter 6 år på Roskilde ;)

Er du glad i vegetarmat kan jeg på det sterkeste anbefale RizRaz (www.rizraz.dk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg hjemme på Toten når du kommer deg dit, *enigma* :)

Kanskje vanker det en lompe med medister også ? ;)

Blir koselig å tilbringe litt tid sammen med niesen din tipper jeg. Litt dårlig av broren din å "stjele" oppmerksomheten hennes når de ser mye mer av henne enn deg...Det er jo koselig for henne og bli kjent med deg også (og vice versa, selvsagt).

Køben høres bra ut, slik en fantastisk by :) Har tilbrakt mye tid der de siste årene, etter 6 år på Roskilde ;)

Er du glad i vegetarmat kan jeg på det sterkeste anbefale RizRaz (www.rizraz.dk).

Køben blir nok bra, selv om det blir mest jobbing, jeg liker den byen. Rizraz ser jo absolutt bra ut, skal se om jeg klarer å overtale kollegaene mine. Litt synd at det ikke blir så mye tid til å slappe av og kose seg.

Je har slækt på Toten. ;) God helg!

Så gøy :) Østre eller Vestre foresten? Vestre er jo HELT feil :jepp:

Det var virkelig koselig å se niesen min. Hun er så utrolig søt. Hun vekket meg med pludringen sin i morges. Ok da, i første omgang var det sutring osv og det tidlig også, men jeg sovnet igjen mellom hver gang jeg hørte henne, og gikk ikke inn til henne før jeg var noenlunde våken. Da satt hun i senga og "snakket" med bamsen. Hun strålte opp da jeg kom inn, og satte i gang med å si heihei (det er visst et ord som ikke kan bli sagt for mange ganger), og strakte armene opp mot meg. Tok henne med til sofaen på tv-stua der jeg sov, og der leste vi bøker til moren min kom og tok henne sånn at jeg kunne få dusje.

Her i Oslo sprutregner det, ble klissvåt på turen gjennom slottsparken. Jeg er stuptrøtt, Fredag ble det 15 timer med jobbing, var hjemme rundt tolv, og var jo da selvfølgelig lys våken. Satt oppe til halv 2 og fikk ikke mer enn 5 timers søvn. Ikke ble det alt for mye søvn i natt heller. Til uka blir det mye jobbing, det er litt for mye som må ordnes før vi skal til Danmark. Det fine er jo at det blir penger av det, og det trengs. Sove kan man jo gjøre når man blir pensjonist. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et deilig innevær i dag... Håper du får en real nattesøvn i natt, Enigma. Lykke til med jobbingen, jeg skal jobbe masse til uka jeg også, men jeg er så ny ennå, så foreløpig er det bare lystbetont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et deilig innevær i dag... Håper du får en real nattesøvn i natt, Enigma. Lykke til med jobbingen, jeg skal jobbe masse til uka jeg også, men jeg er så ny ennå, så foreløpig er det bare lystbetont.

Jeg fikk jo selvsagt ikke så mye søvn i natt heller. Jeg er rett og slett ikke flink nok til å komme meg i seng. Det er jo bare dumt av meg, men jeg har en tendens til å bli sittende og glane på tv-en og pc-skjermen. Men nå var det i det minste min egen feil.

Jeg synes også mye av den ekstra jobbingen er ganske ok. Jeg har ikke jobbet her et helt år engang, og trives med veldig mye av denne ekstrajobbingen. Aberet er jo at jeg blir så trøtt og sliten av det, men samtidig får jeg være med på mye spennende jobbing. Jobbinga i København denne uka er noe jeg virkelig gleder meg til. Det blir nok slitsomt mens det står på, men jeg tror det blir utrolig bra når vi er ferdige, dessuten er det gøy å være med på et sånt prosjekt og en veldig nyttig erfaring.

:kaffekopp:

Oooh, den trengte jeg i dag ja. Jeg var bare et eneste stort gjesp fram til jeg fikk i meg kaffen i dag.

Planer for kvelden er å få trent, sliter skikkelig med å få trent skikkelig kondisjon på egenhånd om dagen. Jeg er drittlei av å sykle og jobbe på ascent trainer/ellipsemaskin, men knærne mine tåler ikke løping på tredemølle. Det går greit når jeg trener step og aerobic i sal, da får jeg jo 2 timer kondisjon i løpet av uka, men fullstendig umotivert sykling og jobbing på ellipsemaskin blir for lett jobbing i forhold til den effekten jeg ønsker. Spinningtimene på senteret går ikke på et tidspunkt jeg kan trene på, så det er heller ikke noe alternativ. Det er greit nok å trene styrke, men jeg trenger jo kondisjonstreningen også. Nå er vel sikkert all kondisjonstrening på 30-40 min etter styrketrening bedre enn ingenting, og jeg blir jo svett og sliten, bare ikke så sliten som jeg blir når min kjære PT henger over meg, eller som jeg gjorde før jeg ble lei av å sykle.

Målet er trening i 2 timer i dag, jeg får ikke trent fra fredag t.o.m mandag, så jeg må få trent ca 2 t pr dag mandag til torsdag. De neste 3 dagene er ikke det noe stort problem, i morgen er det kickboxetrening i 1,5 t, og med en halvtimes oppvarming på egenhånd først er jo det i boks. onsdag har jeg 1 t step, så kan jeg vel putte inn 30-60 min trening på egenhånd før og etter, evt. kan jeg bare trene 1,5 t ettersom jeg får 2,5 t trening på torsdag. Torsdag er det nemlig yndlingstreningen min, 1 t strength og 1 time aerobic. Ok, aerobicen blir temmelig hard etter 1 time strength, spesielt når jeg varmer opp i en halvtime før strength-timen, og styrkedelen av aerobicen holder jo på å ta knekken på meg, men det er så deilig når man er ferdig.

Jeg kunne jo kanskje gå i oppoverbakke på tredemølla, har hatt intervalltrening på den måten med PT-en min, men føler jeg får litt lite effekt av det. Altså, jeg blir klissvåt, andpusten og ordentlig sliten, men de synlige resultatene føler jeg uteblir. Eller kanskje jeg bare er kravstor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ansjoni
Jeg kunne jo kanskje gå i oppoverbakke på tredemølla, har hatt intervalltrening på den måten med PT-en min, men føler jeg får litt lite effekt av det. Altså, jeg blir klissvåt, andpusten og ordentlig sliten, men de synlige resultatene føler jeg uteblir. Eller kanskje jeg bare er kravstor?

Det er det jeg stort sett trener, og det kan virkelig anbefales - har sjelden blitt så sliten. Har kommet i mye bedre form også :) blir iallefall en tøff nok treningsøkt og gå 30 min pluss i 15% stigning i 5km/t eller mer ;)

Det er iallefall min treningsplan for ettermiddagen, etter at jeg blir ferdig her med å søke på usa-ferie ;) Noen som sa masteroppgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det tid til noe moro i København, da, eller bare jobbing? Neida, høres da ut som du liker jobben din. Prosjekter i utlandet er helt klart en god erfaring å ta med seg, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg stort sett trener, og det kan virkelig anbefales - har sjelden blitt så sliten. Har kommet i mye bedre form også :) blir iallefall en tøff nok treningsøkt og gå 30 min pluss i 15% stigning i 5km/t eller mer ;)

Det er iallefall min treningsplan for ettermiddagen, etter at jeg blir ferdig her med å søke på usa-ferie ;) Noen som sa masteroppgave?

Altså, jeg vet jo at jeg blir i bedre form, men jeg vil ha synlige resultater på kroppen jeg :sur: Føler at uansett hvor mye jeg trener og hvor sunt jeg stort sett alltid spiser osv, så er det ikke snakk om at jeg går ned og jeg er et godt stykke unna å komme inn i mine gamle klær igjen. Når jeg går med PT på tredemølla går jeg i 6-6,5 km/t i intervaller, alltid opp til 15% stigning i de tunge intervallene og i en 8-10% stigning når jeg "hviler". I tillegg bruker jeg 2 kgs manualer i hendene i de tunge intervallene. Problemet med kondisjonstreningen for tida er at jeg føler ikke at den hjelper noe på de kiloene jeg gjerne vil ha bort. Jeg er ikke overvektig, men jeg vil inn i klærne mine igjen.

Blir det tid til noe moro i København, da, eller bare jobbing? Neida, høres da ut som du liker jobben din. Prosjekter i utlandet er helt klart en god erfaring å ta med seg, ja.

Jeg håper jo det blir litt tid til moro også i København. Vi kommer jo uansett ikke til å jobbe masse på kveldene, så da blir det nok i det minste skikkelig god mat, og både en og to øl. Min kjære sjef er alltid klar for en øl eller en fest, så noe moro får vi nok. Jeg liker virkelig jobben min, for første gang får jeg utfordringer, de er opptatt av at jeg skal trives, få utfordringer og utvikle meg, slik at de beholder meg lengst mulig. En som føler at h*n ikke får de utfordingene h*n ønsker vil jo søke seg videre. Ettersom de er fornøyd med meg, og de har hatt de samme problemene med at folk slutter som resten av it-bransjen er de opptatt av å legge til rette for at jeg skal ha det så bra som mulig. Derfor får jeg også velge en del selv hva jeg har lyst til å fordype meg i og jobbe med.

Dette prosjektet i København er litt ekstra spennende ettersom det er et flytteprosjekt. Det består rett og slett i å bygge opp all infrastruktur (nettverk og telefoni) fra grunnen av. Jeg får en mulighet til å se hva som trengs av planlegging, utstyr og jobb for å få infrastrukturen i et selskap på beina. Dette er første gangen i min karriere at jeg føler at jeg blir tatt på alvor, de vil virkelig ha meg her, jeg er ikke enkelt utskiftbar med en ny sau, som bare følger flokken og holder kjeft. Jeg er ikke typen til å holde kjeft når jeg ser at noe ikke fungerer som det bør, eller at noe kan gjøres bedre. Jeg er heller ikke typen som er fornøyd med å sitte med en jobb der jeg ikke får en eneste utfordring, eller en mulighet til å utvikle meg.

Her har de fra dag en stolt på at jeg kan ta ansvar og jobbe selvstendig. Jeg har ingen som henger over skulderen min og passer på at jeg gjør jobben min og måler alt jeg gjør. De har hele tiden stolt på at jeg takler de utfordringene de gir meg, og den tilliten har gitt meg en selvsikkerhet jeg aldri tidligere har hatt. Det å stadig få mer ansvar og nye ting jeg må sette meg inn i gjør at selv om jeg også har en del enkle rutineoppgaver så har jeg nesten alltid noe spennende jeg kan gjøre i tillegg.

Ser ut til at jeg må sitte lenger i dag også. Får bare håpe jeg har ork til å trene når jeg endelig blir ferdig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Altså, jeg vet jo at jeg blir i bedre form, men jeg vil ha synlige resultater på kroppen jeg :sur: Føler at uansett hvor mye jeg trener og hvor sunt jeg stort sett alltid spiser osv, så er det ikke snakk om at jeg går ned og jeg er et godt stykke unna å komme inn i mine gamle klær igjen. Når jeg går med PT på tredemølla går jeg i 6-6,5 km/t i intervaller, alltid opp til 15% stigning i de tunge intervallene og i en 8-10% stigning når jeg "hviler". I tillegg bruker jeg 2 kgs manualer i hendene i de tunge intervallene. Problemet med kondisjonstreningen for tida er at jeg føler ikke at den hjelper noe på de kiloene jeg gjerne vil ha bort. Jeg er ikke overvektig, men jeg vil inn i klærne mine igjen.

Ser ut til at jeg må sitte lenger i dag også. Får bare håpe jeg har ork til å trene når jeg endelig blir ferdig her.

Det er jo et evig tilbakevendende problem, det der. Skjønner godt at det kan være frustrerende, at når man både trener og spiser sunt, så går man liksom ikke ned. Kroppen er lunefull. Man trener jo gjerne for å se bra ut, så kan "bedre form" komme som en bonus :fnise: Har egentlig ingen store tips å komme med, det må vel bare være å stå på og ikke gi seg, selv om resultatene uteblir på kort sikt.

Håper du har ork til å trene også, akkurat nå merker jeg at jeg _ikke_ har det. Vondt i hodet. Men målet denne uka for min del er bare 2 økter uansett, så om jeg ikke trener mandag, er det fremdeles mange dager igjen å gjøre det på. Klarer som regel å holde slike mål, selv om det førte til at jeg måtte trene 3 dager på rad neste uke. "det er jo ingenting" tenker nok dere treningsmennesker, men jeg er da altså ikke spesielt glad i å trene, jeg er mere glad i å slappe av ;) Lykke til hvertfall! :klemmer:

Høres forresten ut som om du har vært heldig med jobben din! Så bra de "ser" deg på en måte, og gir deg utfordringer og ansvar, samt sørger for at du trives :)

Sendt av gårde en jobbsøknad til jeg også, men det var mest halvhjerta, ikke en jobb jeg brenner veldig for. Men me fer sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...