Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting er bra når vi bare slapper av, men på onsdagen så var han veldig rar. Tror det har sammenheng med at han ikke følte seg komfortabel med situasjonen. Han hadde tross alt gitt uttrykk for litt mer følelser enn han kanskje ønsker å ha så tidlig, eller i det hele tatt. Jeg passer ikke inn i planene hans, ønsket om frihet og ønsket om å tilbringe mest mulig tid med meg er visst vanskelig å balansere. Skjønner det godt jeg altså, men så usikker som jeg er, så blir situasjonen håpløs. Derfor var det egentlig godt å bare trene, stikke hjem og lage mat, drikke litt vin og sitte og kose.

Problemet da er at når vi har det sånn, så kjenner jeg hvor inderlig glad jeg har blitt i fyren på veldig kort tid. Jeg kan ikke fordra å vise følelser, vil ikke røpe noe før jeg vet at følelsene er gjengjeldt. Med K er dette vanskelig, han ser det på måten jeg ser på ham på og ikke klarer jeg å la være å ta på ham når han er i nærheten. Jeg som ikke liker å bli kost på med mindre jeg er veldig trygg på en person (selv det å klemme venner og familie er noe jeg ikke gjør uten videre), er som en pusekatt når han er i nærheten.

I helga skal vi bare slappe av med pizza og dvd. Enten serie eller film, usikkert hva enda. Det skal bli deilig! Når han tenner opp i ovnen og vi sitter tett sammen i sofaen med et glass rødvin, da kan livet knapt bli bedre.

Han sendte meg forresten noen linker om nummerologi nå nettopp. Skremmende hvor mye av det som stod om meg som stemmer. Synes sånne ting er veldig spennende, og når det gjelder stjernetegn og nummerologi så stemmer faktisk ting som blir sagt om meg veldig, veldig godt.

Skrevet

Urk, skjelvinger, frysninger, tung i hodet og ekkel i magen. Det ble LITT mye kaffe ja...

Skrevet
Jepp, sansynligvis. Tok ikke lang stund for meg før det syntes. :)

:nigo: takk for svar!

Hei, LekeHusmor. Med trening 3-4 dager i uka, og et fornuftig kosthold er det god sjans for at du vil lykkes. Pass på at du legger inn styrketrening i treningsopplegget ditt. Styrketrening gir deg muskler som øker forbrenningen din. 1-2 ganger i uka er fint. Pass på at du ikke blir passiv de dagene du ikke trener, gå deg en tur eller lignende i stedet.

Pass på at du unner deg litt kos i blant, ellers er faren desto større for å sprekke, ikke bli fanatisk, men lev generelt sunt, og skei ut litt en gang i blant. Skriv gjerne ned hva du spiser, sånn at du holder en viss oversikt. Bruk tallerkenmodellen når det gjelder mat, går ut fra at du kjenner til den? Bruk målebånd i tillegg til vekt, slik at det blir lettere å se framgang. Ellers er det bare å spørre hvis det er noe du lurer på, jeg svarer gjerne :)

Det er en litt slitsom situasjon ja, men i kveld har vært en god kveld. Vi har bare kost oss med god mat, og han har ligget i fanget mitt på sofaen. Men først var vi på trening. Fikk ut litt steam da, så jeg har slappet av i kveld. Det ble 15 min på tredemølle, og deretter litt over en time med styrketrening, rygg, triceps og mage. Deilig med trening, tror vi begge hadde godt av det. Anyway, off to bed.

aha.. men på aerobic når man tar situps ogsånn - er ikke det nok styrketrening? må jeg gå på sånn apparater? :klø:

kos skal jeg nok klare å unne meg, men jeg koser meg like mye med god mat som med godteri.. og så skal jeg bare kutte ut småting, som smør på skiva osv. og massse grønnsaker! jeg elsker grønnsaker, så gjelder bare for meg å lage mye av det til middag :)

nå skal vi snart ut å gå tur, gleder meg! er grått og kjølig her i dag, men ingen nedbør.. liker godt å være ute i sånt vær. så skal jeg se om jeg har råd til å gå på aerobic i kveld. (må ha penger for å melde meg inn, og er liiitt blakk nå)

:trene:

Skrevet
:nigo: takk for svar!

aha.. men på aerobic når man tar situps ogsånn - er ikke det nok styrketrening? må jeg gå på sånn apparater? :klø:

kos skal jeg nok klare å unne meg, men jeg koser meg like mye med god mat som med godteri.. og så skal jeg bare kutte ut småting, som smør på skiva osv. og massse grønnsaker! jeg elsker grønnsaker, så gjelder bare for meg å lage mye av det til middag :)

nå skal vi snart ut å gå tur, gleder meg! er grått og kjølig her i dag, men ingen nedbør.. liker godt å være ute i sånt vær. så skal jeg se om jeg har råd til å gå på aerobic i kveld. (må ha penger for å melde meg inn, og er liiitt blakk nå)

:trene:

Nei, den styrketreninga på aerobictimene er som regel rimelig pinglete, så du bør få en veileder til å sette opp et program til deg også følge dette programmet 1-2 ganger i uka (veiledning er gratis hvis du er medlem på senter). Er du ikke medlem så finnes det en hel haug fine øvelser du kan gjøre hjemme, uten vekter. Bare spør hvis du trenger tips.

Når det gjelder å nekte seg selv kos, smør på brødet osv, så må du huske at du skal holde vekta også etterpå. Derfor er det ikke nødvendigvis det smarteste å nekte seg selv veldig mye, prøv heller bare å begrense litt, eller velge lettere alternativer. Hvis ikke kan du risikere at du går opp igjen når du har nådd målet og går av "dietten". :)

Skrevet (endret)
Jeg som ikke liker å bli kost på med mindre jeg er veldig trygg på en person (selv det å klemme venner og familie er noe jeg ikke gjør uten videre), er som en pusekatt når han er i nærheten.

Sånn er eg og, eg var redd for at det var noko gale med meg, siden eg i utgangspunktet er en veldig følsom person Dei eneste eg synes det var heilt greit med var barn, sånn som tantebarnet. Med K vil eg bli kyssa og kost med hele tida. Det er ett teikn på at ein føler seg ganske trygg. Eg elsker at K holder meg tett inntil seg.

Endret av Frk edderkopp
Skrevet

Menn er rare og umulige å forstå... :sukk::klem:

Skrevet
Når det gjelder å nekte seg selv kos, smør på brødet osv, så må du huske at du skal holde vekta også etterpå. Derfor er det ikke nødvendigvis det smarteste å nekte seg selv veldig mye, prøv heller bare å begrense litt, eller velge lettere alternativer. Hvis ikke kan du risikere at du går opp igjen når du har nådd målet og går av "dietten". :)

Ja! jeg vet. det er derfor jeg f.eks ikke kunne bestemt meg for å kutte ut vin, fløte i maten, smør i maten osv. Og jeg kommer aldri noen sinne til å gå over til lettprodukter.. men smør på skiva og godteri og kaker ogsånn skal jeg klare tror jeg!

Smør har jeg egentlig mistet litt lysten på, og med godteri er jeg veldig sånn at søtsaker avler lysten på søtsaker.. men hvis jeg ikke spiser det på en stund, en ukes tid, så mister jeg litt lysten liksom, tenker ikke så mye på det :)

Men kunne aldri blitt sånn som ikke skal spise saus eller bare spise asfaltbrød ogsånn.. :ler: er aaaalt for glad i mat.

Har vært litt på wii'en og sett nå, og det er faktisk ganske mange bra styrkeøvelser der! Den lager også et form for program for meg, sånn hvor mange rep. jeg bør ta osv..

åå jeg er så spent på om jeg klarer dette :)

føler du forresten at treningen hjelper på søvn og overskudd?

Skrevet

Styrkeøvelser på wii er sikkert greit, mye bedre enn ingenting, og helt fint å starte med vil jeg tro :)

Når det gjelder overskudd og søvn vet jeg ikke helt hva jeg skal si, trening har vært en så stor del av livet mitt over så lang tid at jeg tenker ikke så mye over det i hverdagen. Jeg har jo trent jevnlig siden jeg var 19. Det jeg merker det på er hvis jeg i perioder ikke får trent noe særlig, da merker jeg at jeg mister noe av overskuddet og at jeg sover dårligere.

Jeg har gått over til en del lettprodukter i hverdagen, men er veeeldig glad i mat, så jeg er ikke noen fanatiker ;)

Er forresten helt sikker på at du klarer det kjempefint! Bare du kommer deg inn i en rutine er det nesten verre når rutinen blir brutt :)

Dagens treningsøkt: 50 min sport spinning, føler meg nesten lat når jeg trener under 1 time, og ikke trener hver dag lenger. Men jeg har vel strengt tatt godt av det :ler:

Savner K, han skal ha pokerkveld i kveld så jeg ser ham ikke før i morgen. Han lurte på om jeg ikke hadde lyst til å komme likevel, men jeg spiller ikke poker sjøl og vil nok føle meg litt i veien hvis jeg skal sitte der når kompisene hans er der. Riktignok skal jo J dit også, så jeg kjenner jo folk som skal dit, men likevel. Dessuten skal jeg opp tidlig for å trene før jeg skal jobbe litt i morgen. Like greit å sove hjemme da. Vi har ikke akkurat vondt av å være fra hverandre litt. Veldig hyggelig at han sa jeg gjerne kunne komme da. Det betyr mye, ettersom det jo betyr at han gjerne vil tilbringe tid sammen med meg :) Hadde forresten en rimelig kinky samtale på msn på jobb i dag :P Enda godt den ikke dukket opp på en 65" skjerm :fnise:

Skrevet

Følelser er vanskelig å planlegge, det kjenner dere sikkert begge på. Men det er jo et positivt tegn at han har lyst til å ha deg i nærheten selv om han skal gjøre noe annet selv.

Skrevet
Følelser er vanskelig å planlegge, det kjenner dere sikkert begge på. Men det er jo et positivt tegn at han har lyst til å ha deg i nærheten selv om han skal gjøre noe annet selv.

Ja, det er positivt, og jeg ble veldig glad da han spurte. Tror jeg må være sprø som takket nei for å få trent i morgen tidlig, akkurat nå angrer jeg veldig. Kunne sittet med gutta og drukket og hatt selskap når jeg skulle legge meg, men i stedet sitter jeg her aleine :geiper: Vi har godt av å være litt fra hverandre da, skader ikke å savne litt ;)

Vi har jo også vært veldig mye sammen i det siste, jeg som er så glad i friheten min trengte litt tid for meg selv. En kveld på sofaen med rødvin, pc og tv var i grunnen ikke så dumt.

Skrevet

jeg er rett og slett bare så glad for deg enigma! har nesten lyst å bli kjent med K, for han virker som en så kul og allright fyr :)

du er en super jente, og fortjener en enda mer super gutt :klem1:

Skrevet (endret)
jeg er rett og slett bare så glad for deg enigma! har nesten lyst å bli kjent med K, for han virker som en så kul og allright fyr :)

du er en super jente, og fortjener en enda mer super gutt :klem1:

Takk for det :) Ja, han er virkelig en allright fyr. Voksen, seriøs når han må/bør og herlig avslappet. Utrolig deilig å treffe en person jeg kan kommunisere skikkelig med, det har jeg savnet. Gleder meg til i kveld, pizza, vin og dvd på sofaen hans, det blir nok kos.

Har nettopp vært og trent, 50 min spinning. Skulle egentlig ha jobbet litt nå, men det ble visst utsatt til i morgen, så kjekt å få vite sånt et kvarter før. Synes det er litt kort varsel, hadde jeg visst det så hadde jeg jo trent lenger. Jeg hadde jo heller absolutt ikke noen planer om å jobbe i morgen av alle dager, da er jeg jo hos K. Sa ja til å jobbe likevel da, er jo strengt tatt ikke noen forskjell på å jobbe herfra eller hos K. Bare litt kjipt å måtte være oppe og noenlunde opplagt til kl 12 på en søndag. Har jo også planer om å trene i morgen, men spinningtimen utgår hvis jeg skal jobbe fra 12 til 14, timen begynner jo kl 14. Kan bli travelt, ettersom jeg skal ut og spise og på kino med J i morgen også. Nesten så jeg håper ting blir utsatt enda litt til.

Men siden det ikke ble noe av jobbinga skal jeg ut og gjøre det jeg ikke fikk gjort forrige helg, nemlig stikke på TilBords og se om jeg får brukt opp gavekortet mitt og litt penger :gjeiper: Kjeler og kniver står på ønskelista. Lurer på om jeg skal ta meg en tur på Fryd på Oslo City også, de har 70% på veldig mange varer og de har en del fint der, men spørs om jeg gidder. Er ikke helt i shoppehumør og jeg har ikke SÅ mye penger at det gjør noe.

Har nettopp snakket med K, han fikk latterkrampe da han så kommentarene hans kollegaer og jeg kom med på fb-sidene til ham og J. Vi satt og spammet til nærmere midnatt.

Fikk jo også sagt at jobbinga ble utsatt til i morgen. Han ble litt nervøs med en gang for at jeg skulle avlyse besøket i kveld, men jeg fortalte at det var ikke noe i veien for å jobbe fra ham. Så jeg sa at jeg kom med mindre han avlyste hele greia. Da fikk jeg til svar: "avlyser det jeg har mest lyst av i hele denne verden akkurat nå...neppe" :hjerter_rundt:

Så da er det på tide å komme seg ned i sentrum, shoppe litt også vaske opp og pakke. Deretter skal jeg til K :hoppe:

Endret av *Enigma*
Skrevet

Ja, det skal du vel!

Sier som Lekehusmor, er veldig glad på dine vegne! Fortsatt god og sexy helg :sjarmor:

Gjest Ansjoni
Skrevet

Slutter meg til de andre og sier at jeg er også veldig glad på dine vegne! Og jeg har jo møtt storsjarmøren og kan gå god for kvaliteten :fnise: God og sexy helg høres ut som en plan :sjarmor: Kos dere masse! :)

Skrevet
Slutter meg til de andre og sier at jeg er også veldig glad på dine vegne! Og jeg har jo møtt storsjarmøren og kan gå god for kvaliteten :fnise: God og sexy helg høres ut som en plan :sjarmor: Kos dere masse! :)

Ikke så mye i veien med den karen nei :sjarmor: Satser på en herlig helg! Har vært og kjøpt kjeler og kniver på TilBords nå. Kjøpte bare små kjøkkenkniver da, kokkekniv får være til en annen gang. Hun tok først full pris for knivene så måtte en tur tilbake for å klage, hadde ikke forlatt City heldigvis da, ellers hadde jeg nok vært betraktelig mer grinete. Nå burde jeg egentlig vaske opp, men har jeg lyst? Neeeh. Får vel gjøre det likevel tenker jeg.... Det blir ikke noe mer fristende om jeg venter.

Skrevet

Hadde det veldig koselig i går. Vi lå egentlig mest og slanget på sofaen, pratet, drakk kaffe og rødvin, spiste pizza og så film. Han oppdaget at jeg elsker actionfilmer. Helt hvordan han har klart å gå glipp av den kunnskapen skjønner jeg ikke, siden jeg har gitt klart uttrykk for filmsmaken min tidligere, men, men. Det var nå en positiv overraskelse for ham i alle fall.

K fortalte at han hadde pratet med J om meg. Jeg ble lettere skeptisk først, men K fortalte at J kun hadde sagt pene ting om meg, og igjen nevnt dette med at han hadde nå hatt visse baktanker med å ta med K på nyttårsaften. Utrolig deilig å vite at vennskapet med J også går andre veien. Det er deilig å vite at man har en kompis som stiller opp for deg, selv om ting ikke funket i forholdet. Jeg stiller jo selvsagt opp for J også, men tar det ikke som noen selvfølge at han så til de grader stiller opp for meg likevel. K hadde visst fått ryddet i en del vanskelige tanker når han snakket med J, uten at jeg fikk så veldig mye mer utdypende svar enn det.

Gleder meg til å spise ute og gå på kino med J i kveld. Deilig å få litt tid med kompiser og få tankene over på noe annet. Det har blitt litt intenst og altoppslukende dette opplegget her i det siste. Sitter i sofaen til K nå, og blir vel her til jeg må stikke for å få gjort meg i stand. K sitter på kontoret sitt og rydder, mens jeg sitter her med laptopen. Greit å være sammen uten å sitte oppå hverandre. Søsteren hans og typen hennes kommer innom i kveld og skal sove over til i morgen, har et lite håp om at K kommer for å sove hos meg. Sa han kunne det hvis han ville, så får vi se når besøket hans kommer og hvor sosiale de har lyst til å være. Har endelig kommet så langt at jeg klarer å sove skikkelig når jeg sover sammen med ham. Våkner ikke lenger hver gang han snur seg.

Må i grunnen skjerpe meg litt nå. Livet mitt de siste 3 ukene har i grunnen hovedsaklig dreid seg om K, nå er det på tide å begynne å bry seg om andre ting igjen, ellers kan det her fort dø ut tror jeg. Kjenner meg selv såpass godt at jeg veit jeg fort kan bli lei og det ønsker jeg jo ikke at skal skje. Nå roer nok ting seg litt ned framover, sannsynligvis blir de neste helgene hver for oss, og det har vi sikkert litt godt av.

Skrevet

Det er vel ikke så rart om du er betatt. Kos deg med det, du.

Skrevet

Selv drømmemenn har en mørk side, men fortid er fortid, right? Sunt med litt skeptisk, farlig å se alt gjennom et slør av lyseblått, evt. lysegrønt. Håpet er jo grønt :gjeiper:

Godt å prate skit med J, men enkelte detaljer og opplysninger hadde jeg kanskje ikke trengt. Filmen var helt ok action den, litt kvalmende nå og da, og jeg får fnatt av hvor dumme og naive damer blir framstilt. For ikke å snakke om hvor "enkle" kjekke, smarte menn blir rundt disse dumme, naive kvinnfolka. Hold sånn jalla romantisk kliss unna actionfilmene mine ;) Eller skaff noen smarte kvinnfolk å skape romantikk med :gjeiper:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...