Gjest Purple Skrevet 9. januar 2009 #3361 Skrevet 9. januar 2009 Åh, du er så heldig! Og du fortjener det virkelig! Har jo sett ut som vi har hatt ganske mange like tanker om gutter og forhold og sånt, og jeg synes virkelig vi fortjener å oppleve noe sånt. Så nå gjenstår det bare at jeg også finner meg en like bra fyr... Lykke til på daten! Det kommer til å gå kjempebra. Tror ikke du skal være redd for at det blir stivt og rart selv om dere skal ut på ordentlig date. Dere har jo vært sammen veldig mye i det siste og blitt kjent i litt mer avslappede omgivelser. Tror det er "lettere" å gå på date da, enn om det hadde vært et av de første møtene deres.
*Enigma* Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #3362 Skrevet 9. januar 2009 (endret) Åh, du er så heldig! Og du fortjener det virkelig! Har jo sett ut som vi har hatt ganske mange like tanker om gutter og forhold og sånt, og jeg synes virkelig vi fortjener å oppleve noe sånt. Så nå gjenstår det bare at jeg også finner meg en like bra fyr... Lykke til på daten! Det kommer til å gå kjempebra. Tror ikke du skal være redd for at det blir stivt og rart selv om dere skal ut på ordentlig date. Dere har jo vært sammen veldig mye i det siste og blitt kjent i litt mer avslappede omgivelser. Tror det er "lettere" å gå på date da, enn om det hadde vært et av de første møtene deres. Så hyggelig av deg å si det Vi har hatt veldig like tanker føler jeg når jeg har lest boka di. Han dukker nok opp for deg også, når du minst venter det Hater du ikke når folk sier sånt? Det gjorde jeg i alle fall, til jeg fant ut at det stemmer Du fortjener absolutt en sånn fin fyr som det ser ut til at jeg har funnet meg Håper daten blir bra og avslappet. Han er jo en super fyr, og tror du har rett i at det er bedre nå som vi har blitt litt kjent. Date med en fyr man knapt kjenner på en fancy restaurant er et mareritt. Been there, done that. Ble en god treningsøkt på meg i dag da. 15 min på tredemølle, og 1 t relativt tung styrke. Går opp ganske kjapt i antall kg jeg tar på en del av øvelsene nå. Er litt redd for å ta i for hardt også, vil ikke bli stor og tung igjen. Samtidig så kan jeg jo ikke sitte og løfte pinglevekter heller Fant ut hvorfor jeg har hatt så vondt i hælene i det siste da. Har alltid vært veldig plaget med tørr hud på beina, så har egentlig ikke tenkt så mye på at det har gjort vondt. Men i dag da jeg skulle skifte sokker på treninga så jeg plutselig at jeg har dype sprekker rundt hele hælen på ene foten, den det gjør vondest i. Skikkelige sprekker altså, noen milimeter dype, og de spriker skikkelig også, så de ser ganske ille ut. Nå har jeg fått renset litt opp der da, og smurt dem skikkelig. Tok en fotskrubbkrem og skrubbet litt forsiktig, så det ser litt bedre ut. Andre foten ser også ganske ille ut, men ikke like ille som den høyre. Må passe på framover, rense skikkelig hver kveld og smøre meg inn, så blir det forhåpentligvis bedre. Endret 9. januar 2009 av *Enigma*
Gjest Purple Skrevet 10. januar 2009 #3363 Skrevet 10. januar 2009 Så hyggelig av deg å si det Vi har hatt veldig like tanker føler jeg når jeg har lest boka di. Han dukker nok opp for deg også, når du minst venter det Hater du ikke når folk sier sånt? Det gjorde jeg i alle fall, til jeg fant ut at det stemmer Du fortjener absolutt en sånn fin fyr som det ser ut til at jeg har funnet meg Ja, det er utrolig irriterende å alltid få høre at det skjer når jeg minst venter det. Jeg har minst venta det i flere år nå Men det er veldig moro å lese om det som har skjedd deg nå da, det er en bekreftelse på at det faktisk kan skje. Lurer bare på hvor jeg skal møte denne fyren da. Ikke på byen, der treffer jeg aldri noen, og skal man treffe den rette der, tror jeg man skal ha veldig flaks. På fester treffer jeg bare de samme gamle igjen og igjen. Tror jeg må få noen av vennene mine til å få seg nye kompiser! Jobben skal jo være et bra sted å møte menn, men der er jeg nok litt for mye en av gutta, så de ser liksom ikke på meg på den måten, samtidig som jobbsjekking er fryktelig skummelt. Går det galt, så kan man ikke bare unngå å se fyren igjen liksom. Dessuten er det ingen aktuelle kandidater der for tida uansett... Hva blir igjen da? Kassakøen på Rimi? Trikken? Det skjer jo med noen det også. En av gutta på festen i går (en kollega) anbefalte meg å begynne i kor! Det var det han hadde gjort (meldt seg inn i fylla, og måtte derfor bare møte opp), og der møtte han jenta han nå har barn med og skal gifte seg med. Kanskje jeg må google etter kor Hørtes ikke bra ut med hælene dine. Håper du får fiksa dem snart!
*Enigma* Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #3364 Skrevet 10. januar 2009 Vel, jeg har da noen single kompiser jeg Prata med en av dem på facebook-chatten i går, og han praktisk talt ba seg selv på middag :gjeiper: Så da kan jeg jo se når jeg får tid til å lage et aldri så lite middagsparty, også kan du komme *leke Kirsten Giftekniv* Har jo tenkt akkurat som deg, på byen finner man ganske enkelt ingen, og jobb dersom det faktisk er single gutter der på egen alder så er det ofte ikke den aller beste ideen. Ble litt mer avslappa i forhold til middag nå. Pga. demonstrasjonen som skal være i sentrum fant vi ut at det var greit å holde seg unna, så da skal vi lage mat sammen For meg høres det helt perfekt ut, jeg elsker jo å lage mat, også blir det litt avslappet. Jeg slipper å bruke de neste 4-5 timene på å finne antrekk Har vært og trent i dag. 10 min på tredemølle før en 45 min spinningtime, deretter 1 t styrke også 15 min på tredemølla igjen. Ikke så ille det? Måtte briefe litt overfor K i dag, som var hos J og drakk og spilte ps3 i går. Fyren skulle ut på joggetur i dag da, redd for å bli daff og få vaskeball Anyway, på tide å dusje, spise litt, komme seg ned i byen og kjøpe kjøkkenutstyr på TilBords, også må jeg prøve å få ryddet opp litt her hvis jeg får tid.
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. januar 2009 #3365 Skrevet 10. januar 2009 Kan jeg også bli invitert på middag med single kompiser? Trenger å møte nye mennesker Middagen høres veldig koseig ut, håper du koser deg kjempemasse Og ja, du har vært utrolig flink til å trene i dag. Tror jeg også skal ta meg en tur etterhvert, men mulig jeg venter til litt senere i kveld, for da er det forhåpentligvis ingen andre der. Føler meg i elendig form, og da er det greit at ikke så mange ser meg trene
*Enigma* Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #3366 Skrevet 10. januar 2009 Kan jeg også bli invitert på middag med single kompiser? Trenger å møte nye mennesker Det kan vel la seg gjøre Usikker på om kompisene mine er din type, men
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. januar 2009 #3367 Skrevet 10. januar 2009 Så hva er egentlig min type, det er jeg nemlig veldig spent på. Ingen av de jeg kjenner passer jo
Gjest Grafica Skrevet 10. januar 2009 #3368 Skrevet 10. januar 2009 Skal det være enda mer demonstrasjon idag?! Middag hjemme høres superkos ut, noen tanker om hva dere skal ha?
*Enigma* Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #3369 Skrevet 10. januar 2009 Skal det være enda mer demonstrasjon idag?! Middag hjemme høres superkos ut, noen tanker om hva dere skal ha? Ny demonstrasjon i dag ja. Nå står det at den skal avsluttes tidlig pga frykt for bråk, men greit å holde seg borte lell. K sa han hadde noen flasker nydeig hvitvin stående, og siden jeg var så glad i hvitvin så ville han gjerne ta dem i dag, så dermed blir det noe med lyst kjøtt. Jeg har veldig lyst til å lage enten kyllingfilet eller kalkunfilet med risotto. Er nok ikke umulig at han hører på meg Ellers finner jeg så klart ikke gavekortet mitt nå. Typisk. Vel, jeg spiser sjokolade og rydder i stedet :gjeiper: Har vanvittig dårlig samvittighet for den sjokoladen jeg dytter i meg nå, for det er alt for mye, men klarer ikke stoppe Vel, jeg har i det minste trent i dag, og jeg skal trene i morgen. Mandag og tirsdag kan jeg jo også trene en stund, ingen K da Kommer til å savne ham. Vet vi bare har godt av det. Det har blitt veldig intenst i det siste, men ja, jeg kommer til å savne ham. Så får vi se hvordan ting blir i dag. K er redd for å pushe og mase, men det er jo akkurat det jeg trenger. Jeg tør jo ikke ta initiativ, og når jeg gjør det så gjør jeg det på en sånn teit, fleipete måte, så K blir usikker på om jeg egentlig har lyst til å treffe ham/sove over/fill in whatever fits. Kan jeg ikke bare rett og slett klare å spørre ham om jeg får lov til å sove over da, rett fram? Selvfølgelig er det fordi jeg er redd for å få nei, eller at han skal synes jeg er frekk eller noe sånt. Jeg vil helst være hos ham fordi han har skikkelig musikkanlegg og han har det ryddig. Han føler at han drar meg til seg og er redd for at jeg skal synes det er kjipt at vi aldri er hos meg. Uff, det skal ikke være enkelt
*Enigma* Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #3370 Skrevet 10. januar 2009 Så hva er egentlig min type, det er jeg nemlig veldig spent på. Ingen av de jeg kjenner passer jo Uhm, det vet jeg ikke, men jeg tror ikke du og jeg har samme smak egentlig.. Anyway, det er hyggelige gutter altså
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. januar 2009 #3371 Skrevet 10. januar 2009 Uhm, det vet jeg ikke, men jeg tror ikke du og jeg har samme smak egentlig.. Anyway, det er hyggelige gutter altså Hyggelige gutter? Nei da vil jeg ikke allikevel, har du ikke lest beskrivelsen av hvorfor jeg ikke vil ha hyggelige gutter i dagboka mi Men jeg bør egentlig ha gutter som er mest mulig ulike meg selv, sånn at jeg slipper å ha de hengende rundt halsen hele tiden. Så visst disse guttene har andre interesser enn meg, så passer jo det perfekt Jeg er bare drittlei av å ligge i senga og ikke ha noe særlig å gjøre akkurat nå, det er derfor jeg har så utrolig dårlig humor. Må nok komme meg opp av sengen og på butikken en tur, også skal jeg bruke kvelden i dag til å trene i istedet for å drikke. Lenge siden jeg har brukt en lørdag så fornuftig
Gjest Grafica Skrevet 10. januar 2009 #3372 Skrevet 10. januar 2009 Det er lørdag, du har lov til å spise sjokolade! Sånn, nå har jeg bestemt det, ingen mer dårlig samvittighet på deg
Gjest Purple Skrevet 11. januar 2009 #3376 Skrevet 11. januar 2009 Vel, jeg har da noen single kompiser jeg Prata med en av dem på facebook-chatten i går, og han praktisk talt ba seg selv på middag :gjeiper: Så da kan jeg jo se når jeg får tid til å lage et aldri så lite middagsparty, også kan du komme *leke Kirsten Giftekniv* Har jo tenkt akkurat som deg, på byen finner man ganske enkelt ingen, og jobb dersom det faktisk er single gutter der på egen alder så er det ofte ikke den aller beste ideen. I'm in! Hvordan gikk daten da? Do tell!
*Enigma* Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #3377 Skrevet 11. januar 2009 Daten ble helt perfekt, med aldeles nydelig mat og god stemning, helt til jeg klarte å ødelegge alt med usikkerheten min og alt bare låste seg for meg. For å begynne med det bra: Vi møttes på Meny for å handle inn til middagen. Vi bestemte oss for risotto med kyllingfilet og en enkel saus. Vi lagde mat og koste oss med vin mens vi kokkelerte. Jeg fikk hovedansvaret for maten, fordi han følte at jeg er mye flinkere til å lage mat enn han er. Nå er han superflink til å lage mat, mener jeg, men ja, jeg har nok prøvd litt mer enn ham. Risottoen ble laget på hvitløk og løk (husker ikke helt løktypen, den var liten, men var ikke sjalottløk for det fikk vi ikke tak i) som vi blanket, risottoris, hvitvin og kyllingkraft, med masse rosmarin og parmesan. Bare stekte kyllingfiletene, også laget vi saus på hvitløk og løk som vi surret, hadde oppi champignon og fløte. Helt enkelt, og så utrolig godt fordi balansen mellom fløtesmaken og hvitløk, løk og champignon ble helt perfekt. Hvitvinen han hadde var også god, og vi satt og koste oss og pratet og det var helt avslappet. Så lå vi tett sammen på sofaen og så High Fidelity, og koste. Utrolig herlig og intimt, samtidig som det var perfekt avslappet. Det var jeg som foreslo filmen, så var litt nervøs for at han ikke skulle like den, ettersom han foretrekker action/thriller/sci-fi noe jeg også gjør i grunnen, men han elsket filmen. *puh* Så kom vi til det som gjorde at jeg ødela alt. Det er umulig å ikke bli intim, rett og slett fordi vi ikke klarer å holde fingrene av hverandre. Men jeg klarer ikke slappe av. Jeg er livredd for å gjøre noe galt, klarer ikke slippe meg løs, blir enda mer redd for at han skal synes det er kjedelig, blir enda mer redd for å slippe meg løs også låser det seg helt når vi er ferdig. Enda verre ble det av at vi hadde dempet belysning, i stedet for at det var helt mørkt, dermed kunne han jo se meg også, og det er jo det han vil. Han vil se meg, men jeg får helt noia fordi jeg vet jeg har en helt annen kroppstype enn de jentene han har hatt før. Det veit jeg fordi han stadig kommenterer kroppen min. Før dere nå halshugger ham må jeg bare si at det kun er positive kommentarer han kommer med, det er bare jeg som klarer å vri det litt negativt fordi det går på at jeg (i følge ham) er så trent med tydelige muskler osv. Jeg er redd for at det skal være galt, fordi jeg ikke er sånn superslank jente, men er ganske kraftig over ryggen og skuldrene pga. muskler. Uansett, det begynte med at jeg fikk hetta fordi han kunne se meg og derfra ble det egentlig bare verre. Må bare understreke at alt dette er i mitt eget hode, alt han gjør er å være positiv, prøve å få meg til å slappe av, han er så forståelsesfull at det nesten gjør det hele verre. Han sier at jeg må si nei, at han ikke vil presse meg til noe som helst, at han ikke har noe i mot å vente hvis jeg synes det er vanskelig, og at han får dårlig samvittighet når han ser hvor vanskelig det er for meg. Men at det jo blir umulig å stoppe når jeg tross alt er med på ting, han blir så revet med, og når jeg da ikke sier stopp, så er det ikke så lett for ham å vite at jeg synes det er vanskelig. Vi pratet litt om det i natt, selv om jeg synes det er kjempevanskelig å snakke om fordi jeg ikke vil være sånn. Jeg vil slippe meg løs, jeg vil bare slappe av og nyte. Rett og slett fordi det da blir bedre både for ham og meg. Jeg bare klarer det ikke og da låser det seg enda mer fordi jeg blir oppgitt over meg selv. Så i morges trådte jeg over enda en av mine grenser, ting ble enda mer intimt. Det var meg som trådte over mine grenser, ingenting han pushet meg til eller noe som helst, men midt oppi det hele fikk jeg helt hetta, følte at jeg ikke gjorde ting bra nok, at jeg hadde trådt langt over hva jeg egentlig føler meg komfortabel med og alt låste seg. Jeg vil så gjerne ta litt initiativ, vil så gjerne gjøre det bra for ham også, men jeg veit ikke hva han liker, og jeg begynner å tenke på at kanskje jeg ikke gjør ting riktig, kanskje det ikke er det her han liker... Dere skjønner tegninga. Dermed låser alt seg, jeg klarer ikke slappe av, og det skjærer seg når vi er ferdig fordi jeg låser meg fullstendig og gjemmer meg. Han prøver å prate om det, og har dårlig samvittighet, og det vil jeg jo ikke at han skal ha. Prøver å forklare, men finner ikke ordene og føler at alt blir feil. Så jeg bare avviser ham med at han ikke skal ha dårlig samvittighet og at han ikke skal tenke noe på det og vrir samtalen over på noe annet. Resten av dagen i dag har egentlig bare vært kos. Vi har kost og pratet fram til jeg måtte hjem for å få gjort noe fornuftig. Skal dit igjen i kveld, ettersom han reiser til Køben i morgen og blir borte til onsdag. Jeg er bare nødt til å få snakket med ham da. Tenkte på det hele veien hjem, hva jeg skal si, hvordan jeg skal få forklart ham hvordan jeg tenker og hvorfor. Han skal ikke gå rundt og være redd for å ta initiativ, ha dårlig samvittighet osv. Samtidig trenger jeg litt hjelp til å slappe av. Som han sa i går: det er kort vei fra himmel til helvete, og jeg er livredd for å ødelegge alt bare fordi jeg er så usikker når vi blir intime. Han er redd for å ødelegge ting mellom oss han og, det var da vi snakket om det at han sa at det var kort vei mellom himmel og helvete, og at det han var aller mest redd for nå var at jeg skulle ringe ham en dag og si: Sorry, men det her funker bare ikke. Skal jeg være helt ærlig så har jeg tenkt på det noen ganger, å si at sorry, det funker ikke. Ikke fordi jeg ikke vil dette her, men fordi jeg er redd for å bli for involvert og ende opp såret. At jeg skal falle for ham på ordentlig (akkurat nå prøver jeg å holde igjen litt) og så finner han ut at det ikke er noe å satse på likevel. Men jeg har slått fra meg tanken, jeg vil heller ha det så bra som jeg har det nå, og ta med meg det, selv om jeg kan ende opp såra, enn å avslutte noe som potensielt kan være det beste som noen gang har hendt meg. Samtidig er det veldig deilig å få vite at han er like usikker som meg, han sa jo her om natta at han var blitt veldig betatt av meg, og jeg mente jo at jeg sa det samme til ham, ettersom jeg sa at det var veldig gjengjeldt. Fikk vite i går at han ikke oppfattet det på den måten, at han hadde vært veldig usikker. Det fikk jeg vite etter at han hadde sagt dette om at det var kort vei mellom himmel og helvete og jeg sa til ham at jeg var blitt så betatt av ham at det var vel ikke noen stor fare for at jeg ville ringe ham og si: sorry, det her funker ikke. Han ble så utrolig glad, og sa det var veldig godt å høre, at han klarte å slappe litt mer av da. Han hadde vært litt usikker etter at han hadde utlevert seg sånn, og at selv om jeg hadde sagt at det var gjengjeldt, så var ikke det det samme som å høre meg si at jeg var veldig betatt. Ikke at han forventer å høre ting tilbake og sånn, men han er usikker han og, og tenker mye på hva jeg føler. Er litt redd for å framstille ham feil overfor dere, at dere skal oppfatte ham feil. Det er kun i mitt hode alt dette blir feil, for han er verdens snilleste, mest omsorgsfulle og forståelsesfulle fyr. Han takler det egentlig utrolig bra nå jeg låser meg, jeg er rett og slett imponert. Han får meg til å føle meg så trygg og tatt vare på. Dere tenker kanskje at det skulle da bare mangle, men jeg er ekstremt vanskelig når jeg låser meg. Igjen, det er ikke noe han har sagt, men som jeg er fullt klar over sjøl. Fordi da blir jeg avvisende, og selv om det jeg mest av alt ønsker meg er forståelse, at noen graver for å få meg til å åpne meg, så er jeg så avvisende at ingen kan klandres om de gir opp. Han gjør ikke det, han får meg til å åpne meg, om ikke fullstendig så litt i det minste. Det er det faktisk ikke så mange som har klart, så han er helt spesiell sånn sett. Vet ikke hva jeg gjør hvis jeg mister ham.... Derfor må jeg prate med ham i kveld. Sånn at jeg ikke ødelegger alt.
Gjest Grafica Skrevet 11. januar 2009 #3378 Skrevet 11. januar 2009 Han virker som en helt fantastisk fyr, du fremstiller ham ikke negativt i det hele tatt Er det lettere å skrive til ham, enn å skulle si det? Fordi for meg virker det hvertfall som du har greid å skrive det veldig fint ned her.
Gjest misa Skrevet 11. januar 2009 #3379 Skrevet 11. januar 2009 Hei på deg kjære vennen! Først og fremst, det hørtes ut som en fantastisk date dere hadde! Wow, jeg skulle virkelig ønske at kjæresten giddet å lage mat sammen med meg en gang.. Det virker så intimt på en utrolig fin måte. Jeg ser for meg at dere står over grytene med hver sitt glass vin i hånden, koser og ler og bare har det gøy. Angående resten så skjønner jeg godt at du føler deg usikker, det er jo enda tidlig. Men, jeg skriver til deg på msn isteden jeg. -misa
*Enigma* Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #3380 Skrevet 11. januar 2009 Han virker som en helt fantastisk fyr, du fremstiller ham ikke negativt i det hele tatt Er det lettere å skrive til ham, enn å skulle si det? Fordi for meg virker det hvertfall som du har greid å skrive det veldig fint ned her. Han ER fantastisk, og jeg tok rådet ditt jeg, modifiserte det jeg skrev her litt, ba ham komme på msn og sendte ham det. Første reaksjonen hans da jeg sa jeg hadde skrevet ting var at han fikk vondt i magen og spurte om han kom til å miste kontakten med meg. Da han hadde lest det ba han om å få ringe meg, og vi har sittet og pratet litt på telefonen nå. Dvs. mest han som har pratet, siden jeg synes det var litt vanskelig å prate nå. Veldig glad for at jeg gjorde det, for nå føles ting litt bedre. Hei på deg kjære vennen! Først og fremst, det hørtes ut som en fantastisk date dere hadde! Wow, jeg skulle virkelig ønske at kjæresten giddet å lage mat sammen med meg en gang.. Det virker så intimt på en utrolig fin måte. Jeg ser for meg at dere står over grytene med hver sitt glass vin i hånden, koser og ler og bare har det gøy. Angående resten så skjønner jeg godt at du føler deg usikker, det er jo enda tidlig. Men, jeg skriver til deg på msn isteden jeg. -misa Den middagen var bare helt fantastisk, det å stå og lage mat med ham, med hvert vårt glass vin, skravle og kose osv.... Det var en av de beste lørdagene jeg har hatt på evigheter. Det var så rått bra, at jeg vet ikke om jeg kan forklare det engang. Han sa det samme på telefonen nå, at den kvelden i går var den beste kvelden han hadde hatt på evigheter. Takk for kloke ord på msn Føler meg veldig letta nå. Den telefonsamtalen ble egentlig veldig bra. Han er så fin at det er vanskelig å få forklart hvor bra han faktisk er. Han er så reflektert og tvers igjennom snill og omtenksom. Han tar ting så utrolig bra, og lar seg tydeligvis ikke skremme, og det sier kanskje litt om hvor mye han bryr seg om meg... Selv om det er vanskelig for meg å innse at han kan bry seg så mye om lille meg, særlig etter så kort tid, og siden jeg har hatt diverse problemer og låst meg aldri så mange ganger etter at vi ble kjent for 10 dager siden.
Fremhevede innlegg