Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Godt at du har overlevd jula. Vi har heldigvis et avslappet familieforhold, så det funker ganske greit å være sammen - men det er også godt noen ganger å kunne reise hjem hver til vårt etter å ha vært sammen en stund.

Du får prøve å ta forberedelsene til nyttårsaften litt pent, så du har energi igjen til feiringa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ting går litt tregt i dag. Har vondt i hodet og er støl etter gårsdagens trening. I går ble det 50 min spinning og 1 t styrketrening og det kjentes i kroppen i dag. Det ble bare 45 min spinning på meg i dag. Usikker på om jeg orker å trene i morgen.

• Rydde

Vaske komfyr

Rydde vekk klær

Sette på vask

Vaske opp

Vaske opp servise, bestikk og glass til nyttårsaften

Trene

• Støvsuge og vaske

Rydde kjøleskap

Pakke ned ting fra bordet i kasser

Legge på duk på spisebordet

Jeg hater å rydde Frk. Edderkopp, så så veldig flink er jeg ikke :gjeiper: Men det som blir gjort er ting som bare må gjøres. Greit at jeg får et spark bak så jeg får gjort det :)

Så kjedelig at du er syk da Nótt. Håper du blir frisk snart, god bedring!

Prøver å ta forberedelsene litt pent, Bettie. Stresser ikke, men likevel føler jeg at det er mye som burde vært gjort. Jeg vet at ikke alt kommer til å bli gjort, så jeg må bare prøve å få gjort det viktigste. Fest blir det jo uansett :)

Endret av *Enigma*
Skrevet (endret)

Litt sånn mellomfornøyd med treninga i dag. Skjønner ikke helt hvorfor senteret setter opp en instruktør som ikke er vant med å ha steptimer og som det ikke virker som føler seg komfortabel med det. Det er ikke hennes skyld at timen da blir litt annerledes enn man forventer og etter min mening ikke like bra. Uansett 45 min trening i dag og snart kommer vel J for å hjelpe til litt her. Har ikke kommet så langt som jeg gjerne skulle, men forhåpentligvis får jeg gjort en del i dag. Støvsuging og vasking tror jeg må være til i morgen, ellers blir det litt seint.

Gjøre i dag:

Trene

• Rydde

Male lister på badet

Få hjelp av Jørgen til å rydde vekk kasser

Ta ut kalkunbryst og sette i kjøleskapet!

Sette på klesvask

Rydde vekk klær

Rydde vekk oppvask

Hive ut vinflasker

Vel, jeg har "bare" igjen å rydde, støvsuge og vaske :gjeipe: Joda, jeg har ryddet i dag også, men jeg er ikke så veldig flink til akkurat det, også er det så kjedelig at det går litt tregt. Trenger litt press på meg jeg, og jeg har ikke helt nok press på meg enda :ler: Jeg har jo igjen i morgen....

Endret av *Enigma*
Skrevet

Er så trøtt. Blir sittende oppe alt for lenge om kveldene nå. J kom innom og hjalp meg med å flytte noen blytunge kasser som skal oppover til foreldrene mine etterhvert. Det bare tar litt tid før sånne ting skjer. De siste gangene de har vært innover har de kjørt med søsteren min, og dermed er bagasjerommet opptatt av barnevogna. Så ble vi sittende og skravle litt.

Det gjenstår fortsatt en del smårydding før det er klart for nyttårsaften. Det er det som er verst synes jeg. Å vite hvor man skal putte sånne småting som egentlig ikke har noen plass, også er det så kjedelig! Ting som ikke bare kan stables sammen og puttes på plass er noe herk. Derfor er jeg ikke noen stor tilhenger av nips og pyntegjenstander :fnise: Jeg kan jo heller ikke kaste ting for de er ikke mine, og i alle skap og skuffer her står ting som ikke er mitt. Tanten og moren min har ikke plass til å ta i mot ting sånn uten videre, men de vil jo ikke at ting skal kastes før det er sortert og gått over. Jeg har jo forståelse for det, men det gjør jo unektelig ting litt vanskeligere for meg ettersom mye plass jeg kunne brukt til ting nå er opptatt av ting jeg som ikke har noe sentimentalt forhold til, ser på som unødvendig skrap.

Skrevet

Hei :vinke: Har du hatt en fin jul da, Enigma? Hva har du fått osv?

Skal du ha nyttårsfest hos deg i morgen, derfor du rydder og ordner så fælt?

Ønsker deg et godt nyttår! :)

a180.gif

Skrevet
Hei :vinke: Har du hatt en fin jul da, Enigma? Hva har du fått osv?

Skal du ha nyttårsfest hos deg i morgen, derfor du rydder og ordner så fælt?

Ønsker deg et godt nyttår! :)

a180.gif

Hadde en fin jul :) Fikk iskremmaskin, bestikk til 6 pers, kakefat og div. småting. Det blir ikke så masse gaver ettersom vi er veldig få i familien. Som regel blir det heller noen få store ting.

Det er fest på gang ja, ellers hadde jeg ikke orket å styre så fælt. Jeg er tross alt lat, og hater å leke husmor. Ok, jeg elsker å lage mat, men å rydde og vaske er noe av det jeg hater mest av alt på jord. Jeg trenger nok en ryddig kjæreste, som kan holde meg litt i ørene. Det er jo ikke sååå vanskelig å holde orden hvis man gjør litt hver dag.

Skrevet

:hallo:

Så flink du er som får gjort så mye hver dag i romjulen! Både trening, rydding og planlegging av fest :) Her går det mest i sløving...gjør bare akkurat det jeg har lyst til. Men fikk i hvert fall jogget en tur i går - det var godt...selv om det er speilblank is overalt, og ikke like godt strødd alle steder. Men jeg synes det er enklere å løpe enn å gå rolig på glatt underlag ;)

Håper festen blir en suksess! Selv skal jeg ha en særdeles rolig nyttårsaften, bare med en venninne og hennes samboer. Blir sikkert fint å være opplagt til nyttårshopprennet på 1.nyttårsdag ;)

Ønsker deg en sprudlende nyttårsaften og et godt nytt år! :klem:

Skrevet
:hallo:

Så flink du er som får gjort så mye hver dag i romjulen! Både trening, rydding og planlegging av fest :) Her går det mest i sløving...gjør bare akkurat det jeg har lyst til. Men fikk i hvert fall jogget en tur i går - det var godt...selv om det er speilblank is overalt, og ikke like godt strødd alle steder. Men jeg synes det er enklere å løpe enn å gå rolig på glatt underlag ;)

Håper festen blir en suksess! Selv skal jeg ha en særdeles rolig nyttårsaften, bare med en venninne og hennes samboer. Blir sikkert fint å være opplagt til nyttårshopprennet på 1.nyttårsdag ;)

Ønsker deg en sprudlende nyttårsaften og et godt nytt år! :klem:

Føler det går veldig tregt med ryddinga i alle fall. Ettersom jeg er på jobb nå i jula og deretter på trening for så å sitte oppe til alt for sent er jeg trøtt og sliten når jeg kommer hjem. Men kan liksom ikke ha folk når det ser sånn ut som det gjør hos meg nå. Folk jeg kjenner er en ting, men jeg har nå litt lyst til å gjøre et noenlunde godt inntrykk på de folka som kommer som ikke kjenner meg. Kanskje særlig kollegaen til eksen min. Han ser jo ganske søt ut på bildet på facebook i alle fall :fnise:

I følge horoskopene skal jeg jo få den mest romantiske nyttårsaften på lenge, og ikke lenger være singel 1. januar :ler: Ikke at jeg tror på det, men det er jo lov å håpe ;) Tror ikke jeg kommer til å være opplagt til nyttårshopprennet 1. nyttårsdag gitt, men da kan det jo nettopp være greit å sløve på sofaen og se nyttårshopprenn mens jeg spiser frokost/brunsj/lunsj eh.. mat? :gjeiper:

Skrevet (endret)

Jeg er og blir håpløs. Har vært og handlet i 2 omganger i dag for å få tak i det jeg ville ha. Kommer hjem og hva oppdager jeg? Jo, at jeg helt har glemt å kjøpe desserten til i morgen :murvegg: Dermed må jeg ut en tur på butikken i morgen også. Jaja.

Jeg dro og trente rett etter jobb i dag. Hadde bare tid til en spinningtime, men deilig å få rørt litt på seg.

Gjøre i dag:

Trene

Handle

Rydde ferdig

- Gangen

- Stua

- Spisestua

- Kjøkkenet

Støvsuge

- spisestua

- kjøkkenet

Dekke bordet

Henge opp klær

I morgen:

Vaske

- badet

- kjøkkenet

Handle dessert!

Rydde bort klær

Vaske opp

Endret av *Enigma*
Skrevet

Vi ses i kveld! :strix:

Nå må vi snart rekke øllsalget!! (det er vel salg av øll i dag ? :klø: )

Skrevet
Vi ses i kveld! :strix:

Nå må vi snart rekke øllsalget!! (det er vel salg av øll i dag ? :klø: )

Jada, ølsalg er det :) Det reddet oss på nyttårsaften i fjor :ler: Bare polet som er stengt. Gleder meg til i kveld!! :strix:

Skrevet

Var polet stengt idag? Ikke rart i at det var mye folk der igår da, og at de stod og fylte på champagne og musserende løpende, fordi med en gang de satte fra seg en flaske var tre nye vekk :fnise:

GOD NYTT ÅR! :skaal::klem:

Skrevet
Var polet stengt idag? Ikke rart i at det var mye folk der igår da, og at de stod og fylte på champagne og musserende løpende, fordi med en gang de satte fra seg en flaske var tre nye vekk :fnise:

GOD NYTT ÅR! :skaal::klem:

Polet er stengt på nyttårsften ja, vi var ikke klar over det i fjor, så da ble det i hovedsak øl på oss :gjeiper: Men det ble da nyttår lell ;) Gjorde heldigvis unna polturen i helga, så slapp stresset jeg har hatt tidligere år når jeg har vært der dagen før nyttårsaften. Urk!

:skaal:

Skrevet
Jada, ølsalg er det :) Det reddet oss på nyttårsaften i fjor :ler: Bare polet som er stengt. Gleder meg til i kveld!! :strix:

Polet er stengt ja, det visste jeg :Nikke:

Skrevet

Alt klart til den store festen? Håper dere får det moro i kveld! Happy new year!!! :)

Gjest Fancy Nancy
Skrevet

ønsker deg masse sprudlevann i kveld, og herlige overraskelser i det nye året!

stor klem! :klemmer:

Skrevet

Hmmm....det var ikke helt sånn det skulle bli, var det det da? Vet ikke helt hva jeg tenker og føler nå... Sikkert litt fordi jeg er så sykt trøtt også. Null søvn kan ha den virkningen på deg. K gikk nettopp hjem etter at vi har sittet og skravlet og småkost osv. i mange timer. Første gang på veldig, veldig lenge jeg har kost og klina med en fyr som ikke har som mål å få meg til sengs. Dette her ble kanskje litt mer komplisert enn jeg hadde tenkt meg.

Tror partyet ble ganske vellykket da...

Gjest Fancy Nancy
Skrevet

fint å høre at festen var vellykket!

du må få deg litt søvn!

godt nyttår og håper vi sees snart.

klem

Skrevet

Nå har jeg fått meg et par timers søvn. Føler meg egentlig ikke noe bedre. Er fortsatt like forvirra. Vet ikke helt hva jeg tenker akkurat nå. Det pleier ikke være særlig heldig å ha såpass god kjemi med en person første gang vi treffes. Han er en utrolig hyggelig fyr, han er søt og smart, vi har til dels samme interesser. Som sagt er han den første fyren på lange tider jeg rett og slett bare har sittet og småklint og kost med uten at det er noen baktanker med det. Han hadde til og med spurt J om det var ok at han satt og koste på meg, for hvis J ikke syntes det var greit så skulle han holde seg unna.

Nå sitter jeg her med en stue og et kjøkken som ikke ser ut, og gruer meg til å ta fatt på oppvasken etterhvert. K sa han skulle ta kontakt seinere i dag, han lurte også på om han kanskje skulle hjelpe meg å rydde og vaske opp. Tilbyr han seg det igjen seinere i dag så kan det hende jeg slår til på tilbudet. Om ikke annet så for å se ham igjen... :rodme: Tror han følte dette like rart som meg, han sa det ikke var ofte han møtte noen som han umiddelbart hadde så god kjemi med. Vi har vel stort sett sittet og snakket hele kvelden. Uff, håper jeg ikke overså folk alt for mye, jeg ble nok litt oppslukt.

Vet at jeg analyserer for mye akkurat nå. Jeg vet ikke hvordan jeg føler, det var ikke den pangfølelsen når vi møttes, men han var en så fin person, og jeg ville ikke at han skulle gå. Ville bare at han skulle bli litt til, ville ikke gi slipp på armkroken hans, sofaen og teppet da han skulle gå. For all del vi klarte ikke si noe fornuftig noen av oss på den tida han bestemte seg for å gå. Var så trøtte begge to at vi mest satt og snakket usammenhengende og fniste.

Har veldig lyst på mat nå, men har ikke like lyst til å rydde unna nok til at jeg kan spise. Vil bare sitte i sofaen, og slappe av. Hele kroppen skriker etter mer søvn og jeg sitter i grunnen og skjelver fordi jeg er så sliten og trøtt. En ting er helt sikkert, jeg har lyst til å møte ham igjen, se hvordan dette kan utvikle seg. Det verste som kan skje er jo at vi kan finne ut at kjemien kanskje ikke er helt den vi trodde og at vi bare forblir venner, ikke sant?

Gjest Grafica
Skrevet
Det verste som kan skje er jo at vi kan finne ut at kjemien kanskje ikke er helt den vi trodde og at vi bare forblir venner, ikke sant?

Nettopp :Nikke:

Godt nyttår søte deg, takk for det gamle, gleder meg til å se hva det nye året bringer for deg :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...