Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Noen ganger er det nesten skummelt å lese tankene dine, for det er som å lese mine egne. Jeg har det på akkurat samme måten. Har det egentlig veldig bra, med en god jobb jeg trives i, god lønn, fantastiske kolleger, min egen leilighet, familie som er glad i meg, venner, det meste man skulle trenge liksom. Men jeg er heller ikke lykkelig...

Føler meg litt patetisk som går rundt og tror at jeg blir lykkelig bare jeg får meg en kjæreste. Jeg som sier til alle som maser på meg, at man trenger ikke en mann for å bli lykkelig. Likevel går jeg rundt og ønsker meg det, innerst inne...

Ikke sant! Jeg vet jo at en mann ikke automatisk vil gjøre meg lykkelig, men likevel....

Syns jeg husker å ha sett den i vinduet på H&M i Bogstadveien. Men det er isåfall noen uker siden.

Søren óg, da må jeg vel en tur opp der i morgen da :fnise: Jeg kan jo ikke la sjansen gå fra meg... Bare se i alle fall... :fnise:

Søren og...da spørs det om det ikke blir en tur dit i morgen da... Har egentlig ikke råd, men :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant den på City for noen uker siden, men er ikke sikkert de har den der enda. Den er fra Divided-avdelingen hvertfall, så de butikkene som ikke har det, har nok heller ikke den kjolen. Bra jeg ikke kjøpte den da, jeg tenkte nemlig på det :fnise:

Gleder meg til å treffe deg igjen på fredag :klem:

Skrevet
Jeg fant den på City for noen uker siden, men er ikke sikkert de har den der enda. Den er fra Divided-avdelingen hvertfall, så de butikkene som ikke har det, har nok heller ikke den kjolen. Bra jeg ikke kjøpte den da, jeg tenkte nemlig på det :fnise:

Gleder meg til å treffe deg igjen på fredag :klem:

Har da vært på city, men fant den ikke... Vel, får sjekke i Bogstadveien, finner jeg den ikke der så får det være. Rekker ikke innom city også, og strengt tatt har jeg ikke råd.

Gleder meg til å se deg også :) Det blir koselig!

Skrevet

Hei snuppa!

Det er sant at kurs som er alt for basic er tragiske, skjønner veldig godt hva du mener der. Får også fnatt når folk ikke tar helt enkle ting, og det er åpenbart at det ikke er evnen det går på. :gjeiper: I morgen har jeg heldagskurs ifm den nye plattformen nettsidene til jobben skal på, og det blir spennende å se hvordan brukergrensesnittet er.

Ellers blir det dessverre lite saltimer på meg fremover pga skulderen. Kan nok ikke gjøre noe hopp-og-sprett før jeg har fått trent opp støttemusklaturen bedre rundt nakken. :( Men du må si fra hvis du vil være med på noe styrketrening!

Gleder du deg til jul nå? Jeg kan nesten ikke vente med å treffe niesene mine igjen!

-misa

Skrevet
Hei snuppa!

Det er sant at kurs som er alt for basic er tragiske, skjønner veldig godt hva du mener der. Får også fnatt når folk ikke tar helt enkle ting, og det er åpenbart at det ikke er evnen det går på. :gjeiper: I morgen har jeg heldagskurs ifm den nye plattformen nettsidene til jobben skal på, og det blir spennende å se hvordan brukergrensesnittet er.

Ellers blir det dessverre lite saltimer på meg fremover pga skulderen. Kan nok ikke gjøre noe hopp-og-sprett før jeg har fått trent opp støttemusklaturen bedre rundt nakken. :( Men du må si fra hvis du vil være med på noe styrketrening!

Gleder du deg til jul nå? Jeg kan nesten ikke vente med å treffe niesene mine igjen!

-misa

Blir litt oppgitt over kurset ja, men det er jo ikke noen stor overraskelse egentlig. Det er tross alt et kurs i et program, og ingen av brukerne jeg er på kurs med er datafolk heller.

Styrketrening er jeg helt klart med på :) Just tell me when, men tidligst i helga da ;) Skjønner jo at du ikke kan være med på saltimer når skulderen din er vond. Best å være forsiktig så du ikke gjør ting verre. :klemmer:

Skrevet

Er så trøtt... Har kommet inn i en dårlig vane med å sitte oppe lenge, og sliter med å komme meg opp om morgenen. Det til tross for at jeg har kunnet sove til halv åtte denne uka. Er bare nødt til å komme meg i seng i rimelig tid i dag, må jo være opplagt til i morgen ;)

Siste dag på kurs i dag også, så har ikke muligheten til å sove lenge i morgen, snarere tvert i mot. Jeg bør være på jobb tidlig i morgen, sånn at jeg kanskje unngår å jobbe over. Det blir lang lunsj i morgen ettersom det er lunsj med utstyrsleverandøren vår. Dermed blir det mindre tid til å jobbe på i vanlig arbeidstid.

Hovedgrunnen til at jeg kommer meg så seint i seng for tida er nok at jeg føler meg ensom og ikke har lyst til å sove aleine. Har sånne perioder der det er ekstra ille å legge seg aleine, mens andre ganger er jeg bare glad til. Tror det er fordi jula nærmer seg at jeg føler det sånn. Det er liksom ekstra kjipt å være singel i jula, når alle skal feire med familie og folk planlegger nyttårsaften (gudene veit hva jeg skal gjøre den kvelden).

Er bedt på fest hos min svigerinne 3. juledag. Veit enda ikke helt om jeg skal gå. Jeg veit at hun gjerne vil jeg skal komme, men det betyr at jeg må være på Toten mye lenger enn jeg ønsker, og det kommer bare par og de aller fleste av dem har barn også. Gjett om jeg kommer til å føle meg utenfor der. Jeg vil aller helst tilbake til Oslo, få trent litt og slappet av. Samtidig veit jeg at jeg får superdårlig samvittighet dersom jeg sier at jeg ikke kommer. Har ingen god unnskyldning utover at jeg vil hjem til meg selv og gjøre som jeg selv vil.

Hun mangler fullstendig forståelse for at jeg ikke liker meg på Toten. Hun forstår ganske enkelt ikke at jeg ikke har det nære forholdet til familien som hun har, og at jeg kjeder meg i hjel og blir drevet til vanvidd av å måtte tilbringe all tid sammen med min mor som jeg ikke har noe til felles med. Ikke har jeg tilgang til internett, ikke får jeg trent, ikke kan jeg sette meg ned og lese, se på tv eller høre på min musikk. Jeg får ikke ro på meg til å gjøre sånt når jeg er hos moren min, og hun vil jo gjerne snakke med meg når jeg først er hos henne. Ikke har hun internett og ikke har hun noen tv-kanaler å snakke om. Sikkert fryktelig egoistisk av meg å tenke sånn, men... Jeg vet at det bare blir sur stemning hvis jeg skal være der så lenge. Uff, vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre!

Skrevet

Det er ikke så lett å gjøre alle til lags bestandig, spesielt ikke når det går på bekostning av egen trivsel. Du sier jo egentlig at det blir dårlig stemning både om du dropper selskapet og om du blir lenge på Toten? :klø: Lei, den der. Jeg tror kanskje jeg hadde ofret meg for familien, altså, men...nå liker jeg forsåvidt lange juleferier med familieselskaper. Skjønner godt din side av saken også.

Skrevet
Det er ikke så lett å gjøre alle til lags bestandig, spesielt ikke når det går på bekostning av egen trivsel. Du sier jo egentlig at det blir dårlig stemning både om du dropper selskapet og om du blir lenge på Toten? :klø: Lei, den der. Jeg tror kanskje jeg hadde ofret meg for familien, altså, men...nå liker jeg forsåvidt lange juleferier med familieselskaper. Skjønner godt din side av saken også.

Det blir dårlig stemning mellom min mor og meg, fordi vi er så utrolig forskjellige og jeg har overhodet ingen tålmodighet med henne etter så lang tid sammen. Dersom jeg dropper bursdagsselskapet til svigerinnen min så blir hun lei seg. Jeg prøver sånn halvhjertet å gjøre henne til lags, og hun forsøker jo hun også, vi har bare blitt veldig forskjellige nå etter at hun har fått barn, og jeg ser ikke helt for meg å feste sammen med en gjeng par som bare kommer til å spørre meg om jeg ikke har kjæreste, skal ikke jeg snart ha barn osv. Ikke er jeg helt inne i ammetåke og bleieskift heller :gjeiper:

Jeg kommer til å mistrives både med å bli værende hos min mor og i selskapet. Men jeg har denne evige dårlige samvittigheten overfor min familie fordi de ikke forstår hvordan jeg føler det. Jeg plages kanskje mer av forskjellene enn de gjør, fordi det er jeg som føler meg utenfor, som blir utålmodig og lei fordi jeg ikke får gjort som jeg pleier. Det er jo også greiere for søsknene mine med familie som reiser hjem til seg selv, mens jeg blir værende hos min mor og er stuck fordi jeg ikke har bil.

Jeg får høre litt med henne, om det bare kommer par/folk med barn. Kanskje hun vil forstå hvis jeg da sier at jeg tror jeg vil føle meg litt utenfor i en sånn setting. Ikke helt overbevist om at hun vil forstå det, ettersom hun pusher på for at jeg skal få barn osv. :murvegg: Jeg skylder på at hun er så i ammetåka at det er derfor hun ikke helt lever i denne verden og er så overbevist om at lykken er å sette unger til verden at det er umulig å forstå at ikke alle andre tenker på samme måte. Jeg har ikke nevnt for henne at jeg ikke har noen planer om å sette barn til verden, selv om jeg skulle få meg kjæreste også. Den diskusjonen får vi eventuelt ta da, for at den kommer er jeg ikke i tvil om.

Skrevet

Koselig at hun gjerne vil ha deg med og ber deg, da :) Det kan jo til og med hende du blir positivt overrasket!

Skrevet
Koselig at hun gjerne vil ha deg med og ber deg, da :) Det kan jo til og med hende du blir positivt overrasket!

Jada, på en måte er det koselig, men samtidig så tror jeg hun vil ha meg der fordi jeg er familie, hvis du skjønner. Man skal liksom komme overens og være så gode venninner fordi man er familie og sånn skal det være. Må høre med henne hva som faktisk kommer. Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke orker en fest med bare par fordi jeg da vet hva som kommer. Jeg har tilbragt nok tid med henne til å vite at hun kommer til å mase, spørre og grave.

Som regel er det mer enn nok å tilbringe noen timer sammen med dem i selskap med resten av familien, rett og slett fordi vi ikke har noe som helst å snakke om. Vi lever i to forskjellige verdener og kræsjer ganske fundamentalt når det gjelder verdier, interesser og personlighet. Æsj, nå er jeg negativ her, men så har jeg også kjent henne i 9 år nå. Noe veldig nært forhold tror jeg aldri vi får. Samtidig så vil jeg jo gjerne glede henne også. Jeg vet at det betyr mye for henne å ha et nært forhold til alle i familien, og i den grad vi kan ha det så vil jeg jo ha det jeg også.

Noe av grunnen til at jeg er så negativ er vel at jeg hele livet har vært den som ikke passer inn i familien min. Det har blitt kommentert siden jeg var liten. Brodern ligner på pappa, søsteren min har mange likheter med moren min, og søsknene mine har mye til felles med hverandre. Jeg, jeg har alltid vært meg, og totalt forskjellig fra de andre.

Utseendemessig har jeg vel blitt litt likere søsteren min, og jeg har også visse likheter med brodern. Kjenner man oss så ser man en viss familielikhet, men personlighetsmessig er jeg fortsatt utenfor. Har det til felles med pappa at vi interesserer oss veldig for enkelte ting, og da lærer vi oss så mye som mulig om dette emnet. Det være seg alkohol, pc, mat o.l. Kunnskap som folk ser rart på meg av når jeg kommer trekkende med det som om det var den naturligste ting i verden.

Fram til jeg fikk tantebarn har jeg i grunnen gitt blaffen i å pleie forholdet til familien også. Det har ikke vært interessant, og jo mer jeg kunne flykte fra det, jo bedre var det. Dermed er jeg fortsatt i en slags tilnærmingsfase igjen, og sånn sett burde jeg jo absolutt dra i bursdagen. Jeg bare vet ikke om det er verdt det i forhold til mitt eget velbefinnende. Hadde jeg hatt et annet sted å være enn hos mamma, så kanskje. Men jeg ser på det som ille nok egentlig å skulle være hos moren min til 2.dag...nå må jeg da være hos henne til kvelden 3. dag, også sove over hos brodern og svigerinnen min til 4.dag før jeg får dratt hjem...

Skrevet

Vet du hva, jeg forstår deg utrolig godt. Men jeg syns du skal være egoistisk og sette deg selv først i denne situasjonen.. du har like mye rett til å ha en fin jul som de har, og det er ingen regler som sier at man må være med familien for å ha en fin jul. Det er snilt av deg å ville gjøre henne til lags og ikke skuffe noen, men det skal ikke gå på bekostning av deg og din egen trivsel og selvfølelse!

Jeg syns egentlig ikke at du skylder sivgerinnen din noen forklaring, men om du føler at du må gi en så syns jeg du bare skal si ærlig at du har hatt det litt tungt i det siste og en fest som består kun av par og eventuelt parenes barn, og masse spørsmål om dine mangler på dette, ikke akkurat er det du drømmer om nå. Bare si at du ikke orker det nå, beklager. Kanskje foreslå at dere kan gjøre noe sammen bare dere isteden?

Jeg forstår deg hvertfall veldig godt, og syns du skal jobbe litt med å ikke ha dårlig samvittighet.. Det er ikke noe mer riktig at du skal glede henne med å gå i et selskap du ikke vil i, enn at hun skal glede deg ved å forstå din situasjon :klemmer:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Kom bare innom med en stor :klem: jeg.

Familie er aldri lett å skjønne seg på, og de bør helst bare tas i passende store doser! Blir det for mye så blir man ikke bare misfornøyd selv, men man ender gjerne opp med å ødelegge det opparbeidede forholdet man har fått over tid også.

Skrevet

Godt at noen forstår. :) Veit at jeg må prøve å kvitte meg med den dårlige samvittigheten min, men når det gjelder familien har jeg konstant dårlig samvittighet. Mest fordi jeg var så utrolig dårlig på kontakt noen år. Så bare familien til jul og bursdager, også når foreldrene mine stakk innom på overraskelsesbesøk. Tror de passet på å overrumple oss sånn at vi ikke skulle ha mulighet til å unngå dem :gjeiper:

Jeg får bare spørre svigerinnen min om hvem/hva som kommer og si som LekeHusmor foreslo at jeg orker ikke være eneste single. Kan jo spørre henne om hun ikke har lyst til å komme en tur til Oslo før hun er ferdig i mammaperm, også kan brodern være hjemme og passe lillegutt. Så kan hun og jeg ha det koselig her. Vi kan shoppe litt, spise middag ute (kan evt. spandere middag på henne, de har det litt tøft økonomisk nå) og kose oss, bare hun og jeg.

Skrevet

Veldig enig med alle som sier du burde tenke på deg selv :) Man skal jo ha det koselig i julen, og har du ikke det på Toten så bør du heller prioritere å være der du føler deg vel! :)

Gleder meg til å se deg i virkeligheten i morgen! Litt skummelt da! :fnise:

Skrevet
Veldig enig med alle som sier du burde tenke på deg selv :) Man skal jo ha det koselig i julen, og har du ikke det på Toten så bør du heller prioritere å være der du føler deg vel! :)

Gleder meg til å se deg i virkeligheten i morgen! Litt skummelt da! :fnise:

Blir morsomt å se deg også. Ser for meg deg som liten, søt og enten blondt eller lysebrunt hår. Nå pleier jeg å ta totalt feil når det gjelder hvordan jeg tror folk ser ut da, så det blir spennende å se om jeg for en gangs skyld har rett :fnise:

Skrevet

Hahaha, fikk verdens beste samtale tilsendt på mail av sjefen min nå. Han hadde snakket med en bruker som prøvde å få tak i meg.

A:

Hej T

Displayet på min RSA - brik er svært at læse. Har du mulighed for at sende mig midlertidige koder ?

‎‎T [16:14]:

ja

bruker ****?

‎‎A [16:14]:

super

Ja **** =)

¨grunden til jeg tager fat i dig - er at *Enigma* er på kurs

‎‎T [16:15]:

ja

hun er på SuperOffice kurs

kommer tilbake fredag

‎‎A[16:15]:

så bliver hun endnu mere Super =)

Sjefen min hadde visst merket godt at jeg var borte. Det er fordelen med å være borte i blant. Han får virkelig se hvor mye jeg tar unna :)

Skrevet (endret)

Åh, så morro :strix:

Jeg vil til og med si at det høres skikkelig supert! ut :nigo:

:fnise:

Endret av Ansjoni
Skrevet

Jeg syntes den løsningen din hørtes veldig fin ut :)

Reka har brunt hår og er helt klart søt :jepp:

Skrevet

Ååååååh!! Gleder meg så mye til i morgen snuppa!!! :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...