Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette kan bli skummelt. Lunsjen i dag bestod av juletallerken og riskrem til dessert. Skal det være sånn hver dag jeg skal på kurs tror jeg jeg kan få problemer :gjeiper:

Det blir jo ikke vanlig middag disse dagene da. Kutter ut middag og spiser det jeg normalt ville spist til lunsj, til middagstid i stedet. Så lenge det ikke blir julemat hver dag er det jo bedre, orker ikke spise ribbe 4 dager på rad.

Ville strengt tatt heller hatt lunsjmat, skjønner ikke helt hvorfor man skal lesse på med så masse mat når man har folk på kurs. Sånn er det alle steder jeg har vært på kurs, de lesser på med masse usunn mat, kjeks, gjerne sjokolade/snacks o.l. Hva med å servere litt mer sunn mat og oppskåret frukt/grønnsaker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Grafica
Skrevet

God mandag :klem: Skjønner oppgittheten din rundt det med navnet altså, virker som det er en evig greie for alle med dobbeltnavn. De som bruker begge, blir omtalt ved det første, og de som bare bruker ett, blir kalt begge. Jeg synes forresten at navnekombinasjonen din er veldig fin!

Og jeg lurer på det samme som deg, hvorfor de ikke greier å ha noe sunn mat også. En ting er at man skal "kose seg" på kurs, men hallo...

Skrevet

Du får gå på kurs i det offentlige. Masse frukt og helhetlig sunnhetstenking i både kommune, fylke og stat.

Hvordan går det med det faglige innholdet da, har det tatt seg opp?

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

Noe av det beste jeg syns var med de seminarene jeg har vært på, var det overdådige lunch- og kanskje spesielt -kakebordet :sikle: Men direkte sunt er det jo ikke da ;) Kanskje tanken er av deltakerne skal bli passive og sløve og ikke legge så godt merke til det dårlige innholdet :fnise:

Endret av Ansjoni
Skrevet
Du får gå på kurs i det offentlige. Masse frukt og helhetlig sunnhetstenking i både kommune, fylke og stat.

Hvordan går det med det faglige innholdet da, har det tatt seg opp?

Nei, det kommer ikke til å ta seg opp før tidligst i morgen. Dette er et basic kurs, men jeg synes liksom det finnes grenser for hvor meningsløst basic et kurs skal være. Hvem betaler for å sende brukerne sine på kurs en hel dag for at de kan lære noe en vanlig bruker kan lære dem på noen timer? Eneste fordelen er at vi sitter på en lab slik at de endringene vi gjør ikke lagres i verktøyet...

Skrevet
Noe av det beste jeg syns var med de seminarene jeg har vært på, var det overdådige lunch- og kanskje spesielt -kakebordet :sikle: Men direkte sunt er det jo ikke da ;) Kanskje tanken er av deltakerne skal bli passive og sløve og ikke legge så godt merke til det dårlige innholdet :fnise:

Jeg er litt opptatt av å spise sunt, og da er sånne ting litt dumt. Man blir jo også generelt sløv av sånne overdådige måltider, kaker osv. og det blir vanskeligere for deltakerne å konsentrere seg. At man har noe slikt er på en måte ok, men jeg synes de også burde ha et sunt alternativ, ikke bare det usunne. Synes også det er unødvendig med middag, i middagsporsjon til lunsj. Server buffet, eller mindre porsjoner eller noe sånt, ikke en gedigen middagsporsjon til lunsj.

Følte meg nesten litt rar da jeg nevnte i første pausen at jeg syntes denne kursdagen var bortkastet, fordi det var så enkelt og intuitivt. Fikk noen rare blikk fra de jeg var på kurs med, virket ikke som om de helt så på det som bortkastet. Men jeg mener...når du finner ikoner for opprett ny kontakt, opprett samtale, opprett avtale osv. Så skjønner man da vel at det er der man skal klikke? Trenger man et kurs som forteller deg i detalj at du må flytte pila til ikonet, klikke med ventre museknapp og *gisp* fylle ut informasjonen du blir spurt etter.. Vel, vel. De neste dagene blir forhåpentligvis litt mer interessante.

Skrevet

Eg har vore på kurs der eg har opplevd det samme som deg, med for mykje usunn mat, men eg har også opplevd å få servert frukt. Du kvikner litt meir til då:)

Håper kurset tar seg opp.

Skrevet

Hei snuppa!

Håper du har hatt en fin helg uten internett! ;)

Tipper du har det.

Helgen min ble som forventet, slitsom og guffen! Men nå har humøret steget igjen, etter at jeg fikk telefon fra nye jobben! (Les dagboken min) :strix:

Håper kurset ditt blir mer interessant etter hvert også. Skjønner godt hva du mener med bortkastet hvis det er ting som på en måte er litt selvsagt. ;)

:klem:

Skrevet
Eg har vore på kurs der eg har opplevd det samme som deg, med for mykje usunn mat, men eg har også opplevd å få servert frukt. Du kvikner litt meir til då:)

Håper kurset tar seg opp.

Lite frukt her, heldigvis var det ikke store mengder sjokolade heller, sånn som et annet sted jeg var på kurs. Men maten var litt i tyngste laget for min del, så håper den endrer seg i løpet av uka. Synes også man kvikner til litt mer når man får frukt og gulrøtter. Ikke rart mange blir feite i den bransjen jeg er i når man får servert så utrolig mye usunt uansett hvor man er, om det er seminarer eller kurs :fniser:

Hei snuppa!

Håper du har hatt en fin helg uten internett! ;)

Tipper du har det.

Helgen min ble som forventet, slitsom og guffen! Men nå har humøret steget igjen, etter at jeg fikk telefon fra nye jobben! (Les dagboken min) :strix:

Håper kurset ditt blir mer interessant etter hvert også. Skjønner godt hva du mener med bortkastet hvis det er ting som på en måte er litt selvsagt. ;)

:klem:

Joda, helga mi ble grei nok den, men jeg må innrømme at jeg savner internett. Får jo ikke sjekket selv enkle ting for modern, og det kan til tider være litt håpløst. Koselig å se tantebarna mine da, og hyggelig med litt julestemning.

Trist med helga di da, men godt at du får begynne i jobben så fort. :klemmer:

Skrevet

Jeg som trodde man var på kurs for å spise mat! :klaske:

:ler:

Bare innom og titter litt jeg Enigma :vinke:

Skrevet
Jeg som trodde man var på kurs for å spise mat! :klaske:

:ler:

Bare innom og titter litt jeg Enigma :vinke:

:ler: Det føles sånn noen ganger ;)

Hjemme fra dagens treningsøkt og har sabla vondt i albuen :( Klarte å dette på vei fra treninga til bussen. Smalt albuen rett i bakken. Som om ikke armen min var øm nok fra før etter den litt røffe behandlinga jeg fikk på energy step. Nå verker det over et hele og gjør så sabla vondt.... Vondt å strekke den ut, vondt å ha den bøyd. Må ha den i en litt sær halvutstrekt stilling.

Treninga i dag bestod av extreme strength som er 75 min sirkeltrening, og ca 1 t spinning etterpå. Imorgen blir det forhåpentligvis spinning, hvis armen er bedre.

Skrevet

Håper albuen blir bra fort - er ikke noe moro å ha vondt i den. :klem:

Skrevet

Huff da. Det med armen virker ikke bra. Håper det går fort over.

Serveringa på de siste kursene jeg har vært, har vært temmelig nøkternt. Rundstykker og frukt, kaffe og te.

Skrevet

God morgen *Enigma* :klem: Håper albuen er bedre i dag.

Skrevet
Huff da. Det med armen virker ikke bra. Håper det går fort over.

Serveringa på de siste kursene jeg har vært, har vært temmelig nøkternt. Rundstykker og frukt, kaffe og te.

Mulig det høres rart ut, men jeg ville faktisk foretrukket helt enkel bevertning på kurs i blant. Men i min bransje tror jeg det er fullstendig uhørt.

God morgen *Enigma* :klem: Håper albuen er bedre i dag.

Albuen er sabla vond i dag også. Den er ikke blå, foreløpig, men den er ganske hoven og all bevegelse gjør vondt. Heldigvis er det høyrearmen, hadde det vært venstre hadde jeg hatt et virkelig problem.

Skrevet

Blir den ikke bedre ville jeg tatt en tur til legen.

Skrevet
Blir den ikke bedre ville jeg tatt en tur til legen.

Hysj! ;) Vil ikke til legen. Uansett ikke mye de kan få gjort tror jeg. Det er ikke noe som er brukket eller noe sånt, bare kraftig forslått.

---------------

Er mett nå. I dag var det heldigvis buffet, så dermed var det mulighet for å velge litt lettere mat, og begrense inntaket litt. Dessverre for min viljestyrke var det jo en aldeles nydelig dessertbuffet også :fnise: Der var det ikke like enkelt å velge bort ting. Men jeg forsynte meg bare littegrann av hver ting jeg hadde lyst på, så tilsammen ble det ikke så ille. Forhåpentligvis blir det slik de neste dagene også. Da vil det jo sannsynligvis bli enda enklere å velge bort noe, ettersom jeg nå har smakt på ting. I dag var det desserten som "ødela" litt. Men jeg skal på en heftig treningsøkt i dag, så jeg bekymrer meg ikke stort.

Ellers merkes det godt i kroppen at jeg var på tung styrke i går. Er lemster og litt treg. Skal ikke trene styrke i dag, bare kondisjon. Skal prøve å få det til så det blir to spinningtimer og litt jogging. Hadde lurt på å trene rygg og mage i dag, men det utgår. Ryggen fikk kjørt seg nok i går.

Skrevet

Innom og leser meg litt opp på dagbøkene til de andre juleborddeltakerne bare.. :)

Dessertbuffet høres herlig ut... :spise: Har stort sett problemer med å begrense meg da gitt!!!

Skrevet (endret)

On the bright side: jeg fikk kjøpt bolero i dag. Dressjakkestil, så nå gjenstår det bare å se at den passer til kjolen min. Hvis ikke får jeg gå innom i morgen og levere den tilbake.

Innom og leser meg litt opp på dagbøkene til de andre juleborddeltakerne bare.. :)

Dessertbuffet høres herlig ut... :spise: Har stort sett problemer med å begrense meg da gitt!!!

Hei, hei :) Koselig med nye fjes i boka mi, blir moro å hilse på dere nye på julebordet :) Har jo sett deg litt rundt omkring i noen av de samme bøkene jeg er i.

Dessertbuffeten var fristende ja. Det holdt hardt å motstå fristelsene, men å ta en liten bit av hver funket sånn noenlunde. Er bare nødt til å begrense meg, jeg skal ikke gå opp igjen i vekt. Heller ned....

God bedring! :klem:

Takk :)

Ble ganske skuffet på trening i dag. Jeg trodde jo det var tour i dag sånn som det vanligvis er på tirsdager, men den har de tydeligvis strøket fra timeplanen, så det var vanlig sport-time i stedet. Dermed ble det 45 min spinning, 30 min jogging og 55 min spinning i dag, i stedet for 90 min spinning siste delen av økta. :sur: Jada, jeg er fullt klar over at det er en knallbra treningsøkt jeg fikk i dag, men jeg er ikke fornøyd likevel. Jeg var jo forberedt på 90 minutter til slutt. :sukk:

Somewhere after midnight

In my wildest fantasy

Somewhere just beyond my reach

There's someone reaching back for me

Racing on the thunder end rising with the heat

It's gonna take a superman to sweep me off my feet

:sukk:

Endret av *Enigma*
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...