Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Gjest skorpio
Skrevet
Deilig å trene ja :Nikke: Skrev en pm jeg, har vel skrevet det diverse ganger i dagboka, men trenger jo ikke gjøre det alt for enkelt for folk å finne ut alt om meg ;)

Takk for svar :) Vet ikke egentlig hvorfor jeg lurte. Hadde bare vært litt morsomt hvis det viste seg at vi f.eks. trente på samme sted eller no :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Takk for svar :) Vet ikke egentlig hvorfor jeg lurte. Hadde bare vært litt morsomt hvis det viste seg at vi f.eks. trente på samme sted eller no :gjeiper:

Absolutt :) Synes det var morsomt da jeg fant ut at misa og purple trente samme sted som meg :) Det var en del ganger jeg tenkte: kan det være henne osv. Jeg tok ganske feil da :ler:

Skrevet
Så flink tante du er! :klem:

Vi var på trening for litt siden, ble styrke ben i dag, helt ok trening. :)

-misa

Jeg må jo prøve så godt jeg kan i alle fall. Jeg blir jo så fortvilet når hun er lei seg. Det var ikke hyling og skriking, eller trassing, da hadde det vært enklere. Hun var trøtt og sliten, skulle sove på et sted hun ikke sover så ofte og hadde ikke mamma der. Stakkar, fikk så vondt av henne. Hun var jo en liten solstråle helt fram til da. Vi koste oss masse sammen :)

Deilig å få trent litt igjen, tenker jeg :Nikke: Man blir så rastløs og utålmodig når man ikke får trent ;)

Skrevet

Hmm...er det noen som har erfaring med å sy på beltestropper på bukser? Jeg har jo ikke lyst til å måtte legge vekk bukser som bare er et år gamle, bare fordi de begynner å bli litt store. Er helt nødt til å gjøre noe med dem om jeg skal fortsette å bruke dem, og tenkte at det å sy på beltestropper måtte være det enkleste. Anyone? Jeg er da typen som tar med bukser o.l til mamma for at hun skal neste dem opp når sømmen går opp nederst på beina. Ok, det er mer latskap enn det at jeg ikke klarer, men jeg er så utålmodig at jeg ikke klarer å få det pent om jeg må gjøre det selv. :fnise:

Sånn det er nå er buksa nesten saggebukse, og jeg har brukt sikkerhetsnål i dag fordi jeg ikke orker følelsen av å miste buksa sånn som jeg har følt det de siste gangene jeg har brukt den. Den er egentlig utrolig behagelig, så jeg vil jo ikke måtte slutte å bruke den. Hadde vært genialt å kunne bruke belte på den.

Skrevet

Der kan jeg ikke hjelpe deg, men høres ut som en god idé når du ikke har lyst til å slutte å bruke den. Så deilig med bukser som er blitt for store, det liker vi! :Nikke:

God helg!

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

Ikke jeg heller, jeg tar også ting enten med til mamma eller så fikser kjæresten det :fnise: Du får ta den med deg hjem i helga til mor! Må uansett være digg med bukser som blir for store :jepp:

Kos deg iallefall, med pepperkakebaking og smaking! :)

Endret av Ansjoni
Skrevet
Ikke jeg heller, jeg tar også ting enten med til mamma eller så fikser kjæresten det :fnise: Du får ta den med deg hjem i helga til mor! Må uansett være digg med bukser som blir for store :jepp:

Kos deg iallefall, med pepperkakebaking og smaking! :)

Jeg kan ta med nesting til a mor, men ikke beltestroppsying tror jeg. Da vil jo buksa uansett måtte bli liggende der fram til jul og det gidder jeg ikke. Buksa er så behagelig at den er vel favorittbukse omtrent. Jada, vi liker bukser som blir for store. Nå har jeg jo også gått ned en del i antall kg, så jeg er ikke overrasket, men deilig å se at den bare blir større og større til tross for at vekta ikke raser nedover om dagen.

Pepperkakebaking/smaking blir bra :) For ikke å snakke om deigspising :fnise: Moren min baker sirupssnipper, og den deigen er ekstra god. Ikke at jeg har godt av deig laget på hvetemel, men for eeeen gangs skyld klarer jeg vel å overleve magevondt/trøbbel. Så får jeg heller begrense deigspisinga, og hive innpå med biola og yoghurtpiller. Deigspising er tradisjon, og noen tradisjoner skal man holde på. :ler:

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg tør ikke måle meg jeg, er veldig fornøyd med at jeg ser vekta har gått litt ned, men ikke pokker om jeg tør å måle meg for å se om det faktisk stemmer :fnise:

Mmmm jeg tenkte litt på å lage pepperkaker i morra, og nå ble jeg hvertfall enda mer frista...!

Skrevet

Argh! :sur: Mødre er.....ja... Jeg fatter ikke at det skal være så sinnsykt vanskelig! Nå må jeg altså ta med min pc og få ekstra å bære på, fordi modern ikke har en pc som hun kan overføre sine bilder til, og hun vil ikke bruke tid på å se på bilder når brodern og svigerinna mi er hos oss på søndag. Dette til tross for at jeg understreket at jeg overhodet ikke hadde planlagt å ta med meg laptopen til Toten. Skal jeg ha den med er jeg nødt til å ha sekk i tillegg til bagen, og det er noe dritt å bære med seg. Det er bare bullshit at de andre ikke kan hjelpe henne med kameraet, vedder på at hun ikke har spurt dem engang. Og da jeg sa at jeg hadde overhodet ingen planer om å ta med den for andre gang, så ble hun sur og grinete, og gjorde det helt klart at jeg hadde bare å ha med meg den laptopen. (Hun sa det selvfølgelig ikke sånn, men jeg kjenner moren min godt nok til at jeg vet hva meningen bak ordene hennes egentlig betyr.) Trenger jeg å nevne at jeg har et ekstremt anstrengt forhold til min mor? :gjeiper:

Det hjelper ikke på humøret at hun som utbetaler lønna mi fortsatt ikke har overført penger til meg for Stavangerturen til tross for at jeg leverte inn papirer for 2 uker sida. Jeg trenger liksom de pengene da, det er snakk om 2500 kr for svarte. 2500 kr mindre for meg denne måneden, penger jeg venter på fordi jeg skal bruke dem neste uke. Nå må jeg i steden overføre penger jeg egentlig har satt av til husleie osv, til min brukskonto, og bruke av dem, og så overføre penger tilbake igjen når jeg får dem...hvis jeg nå får dem før nyttår :gjeiper: Regninga på kredittkortet som også skal betales av de pengene har jeg også fått, og den skal betales før jeg nå får sjansen til å få de pengene. Sånne ting utbetales kun én gang i uka, og den dagen har allerede vært, fristen er før neste mulighet. Argh, blir så sur!

Skrevet

*Puh* Der får jeg pengene for Stavangerturen. Et eller annet sted på veien har reiseregninga mi forsvunnet, så da måtte jeg levere ny også pushet sjefen min på for å få det betalt ut i dag. :hoppe: Nå er jeg jammen glad for at jeg har blitt paranoid (en gang klarte vaskepersonalet å hive reiseregninga mi), så jeg kopierer alltid alle kviteringer osv. før jeg leverer inn reiseregninga mi. Dermed hadde jeg bevis for utleggene mine. Da blir det mindre kronglete i forhold til ting i alle fall. :)

Skrevet
:murvegg: Gjett hvem som kom på treningssenteret i dag og oppdaget at hun hadde glemt treningsbukse?
Skrevet
Aww, den er kjip! Dro du tilbake igjen eller?

Det var derfor det var så himla irriterende, jeg hadde ikke mulighet til å reise tilbake igjen. Skulle møte søsteren min for å betale kjole for henne, spise og nå skal vi dra. Ellers hadde det bare vært en irriterende omvei :gjeiper: Ok, veldig irriterende omvei, nå gjorde tabben det umulig for meg å trene :sukk:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Har du hatt en fin helg oppover i hjemtraktene? Er det mye snø der? Jeg hørte nemlig rykte om at det hadde kommet godt og vel 40cm hjemme, dette var vel på onsdag, og at det var meldt mer snø :sjokkert:

Håper du ikke har forspist deg på kakedeig, og at d kommer deg trygt tilbake til by'n :klemmer:

Skrevet

Bør bruke symaskin til beltestropper. Klipp en lang remse av et stoff som er like buksestoffet, litt mer enn dobbelt så bredt som du skal ha stroppen. Sy sammen, vreng og press. Klipp passende stroppebiter (legg til litt i begge ender). Sy den ene enden fast til linningen på innsiden av buksa, slik at du bretter den over linningen etterpå. Lag en brett på den andre enden av stroppen og sy fast i passende avstant på utsiden av buksa, i forhold til belter.

Ellers kan det være ganske sprekt med litt spenstige bukseseler, da.

Skrevet
Hei! :hallo: Bare ville ønske deg en god uke!

:klem: skårpan

Takk for det :klem:

Henger meg på skorpis her! :jepp:

:hug:

:klemmer:

Har du hatt en fin helg oppover i hjemtraktene? Er det mye snø der? Jeg hørte nemlig rykte om at det hadde kommet godt og vel 40cm hjemme, dette var vel på onsdag, og at det var meldt mer snø :sjokkert:

Håper du ikke har forspist deg på kakedeig, og at d kommer deg trygt tilbake til by'n :klemmer:

Det er snø ja :) Hvitt og pent og masse julestemning. :nikker: Forspiste meg ikke, redd for å bli sittende på do hele helga :fniser: Fikk bakt berlinerkranser, sandkaker og pepperkaker og hørte på julemusikk, så da begynte julestemninga så smått å komme krypende.

Bør bruke symaskin til beltestropper. Klipp en lang remse av et stoff som er like buksestoffet, litt mer enn dobbelt så bredt som du skal ha stroppen. Sy sammen, vreng og press. Klipp passende stroppebiter (legg til litt i begge ender). Sy den ene enden fast til linningen på innsiden av buksa, slik at du bretter den over linningen etterpå. Lag en brett på den andre enden av stroppen og sy fast i passende avstant på utsiden av buksa, i forhold til belter.

Ellers kan det være ganske sprekt med litt spenstige bukseseler, da.

Dæven, skikkelig beskrivelse også jo. Kanskje jeg faktisk skulle prøve meg :) Passer ikke helt med bukseseler til denne buksa her, men ellers kan det være kult det ja :)

Skrevet

Vel hjemme fra helg på landet :ler: Møtte søsteren min i kjolebutikken og fikk betalt kjolen hennes. Deretter stakk vi på Peppes og åt litt, før vi dro oppover. Det tok sin tid å kjøre pga. været. Vi hadde jo også dyrebar last i baksetet, så vi tok det pent oppover.

Lørdag var det tid for å bake. Moren min hadde laget deig til sandkaker og berlinerkranser også, sånn at jeg skulle få være med på alt sammen. Berlinerkransdeigen hadde det blitt litt for mye mel i, så da måtte hun lage ny, men for å slippe å kaste den så laget vi kuler i stedet.

Niesen min var med og bakte litt, og smakte på alle deigene. Tror det var selve høydepunktet, kanskje med unntak av å lage pepperkaker. Hun var ordentlig ivrig når det gjaldt pepperkakene, hun er så utrolig søt. Hun har vært veldig glad for å se meg alle dagene, og veldig kosete. Det er tydelig at hun vet hun kan tvinne meg rundt lillefingeren og utnytter det til fulle.

Vi hørte på julemusikk mens vi bakte, og med lukta av julekakene, deigspising, og snøen ute kom julestemninga snikende. :)

I dag kom søsteren min med niesen min, brodern, svigerinna mi og den lille nevøen min på besøk. Niesen min og søsteren min ble bare til etter middag, mens brodern med følge ble til jeg skulle dra og kjørte meg til toget. Nevøen min er veldig søt, men jeg fant ut at han er veldig glad i å klype tak i alt han kan få tak i med fingrene sine, og han har skarpe negler :ler:

Til uka skal jeg på kurs de 4 første dagene. Forhåpentligvis slutter jeg litt tidligere, slik at jeg kan få gjort unna noen julegavekjøp. Har påtatt meg å kjøpe julegaven til modern. Brodern med familie må jeg også kjøpe inn til, men det kan vente til helga. Det viktigste er å få kjøpt julegaven til modern, sånn at søsteren min kan ta den med seg oppover på fredag.

Skrevet (endret)

Sitter på kurs og holder på å bli sprø. Også høyreklikker vi her, og dobbeltklikker der :gjeiper: Når vi skal opprette ny kontakt, hvor tror dere vi trykker da, dere? Kan det være knappen ny kontakt tro? :roll: Tror jeg må være et geni...

Håper de neste dagene blir litt bedre. Dette her er bare tragisk. Jeg har ikke gjort noen av disse tingene vi gjør i dag før, men kurs for å klare det trenger jeg ikke. :Gjesp:

At sånne kurs aldri klarer å legge inn navnet mitt riktig hjelper ikke på min instilling, og når kursholder uten å spørre meg, til tross for at jeg presenterer meg med begge navn, kun bruker første navnet mitt... Trenger jeg å nevne at jeg er lite fornøyd? :gjeiper:

Endret av *Enigma*
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...