Nótt Skrevet 22. november 2008 #2841 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Velkommen hjem fra Vestlandet. Har bestemt meg for å selge den kåpa faktisk. Endret 22. november 2008 av Nótt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. november 2008 Forfatter #2842 Del Skrevet 22. november 2008 Velkommen hjem fra Vestlandet. Har bestemt meg for å selge den kåpa faktisk. Takk! Skulle ønske jeg hadde hatt råd til å kjøpe den Oh, well. Sitter og ser Love Actually, trenger en pause. Må nok fortsette å ordne her etter filmen, men det får så være. Liker filmen, enkelte av historiene er utrolig rørende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 23. november 2008 #2843 Del Skrevet 23. november 2008 Du får den du også ja Tror visst du og jeg ikke helt har skjønt det der med at man er nødt til å ha familie for å være lykkelig Vi er sikkert bare litt trege i oppfattelsen :gjeiper: Synes jeg har det ganske fint selv jeg, selv om jeg så klart skulle ønske meg kjæreste i blant. Søndager for eksempel, søndager er en sånn typisk "slange med kjæresten på sofaen"-dag Likevel er det ikke the end of the world at jeg ikke er etablert med mann og barn enda. Nemlig! For all del, jeg ønsker meg også kjæreste, men lykken ikke bare å ha en mann! Man kan ha det fint (og jævlig moro!) uten. Men når man kommer fra bibelbeltet, der folk gifter seg når de er 19 for å kunne ha sex, så er det visst helt uforståelig at man ikke finner seg mann og er gift innen man er et-par-og-tjue. Sitter og ser Love Actually, trenger en pause. Må nok fortsette å ordne her etter filmen, men det får så være. Liker filmen, enkelte av historiene er utrolig rørende. Jeg elsker Love Actually! Jeg har ikke mange filmer på dvd, men den måtte jeg kjøpe. Den er morsom, søt og trist på en gang. Jeg griner meg halvt ihjel når han fyren har stått utenfor døra og vist fram plakater til kona til kompisen sin, og så går hjem. Den scenen når han er på vei derfra er bare så griiiiiinescene! Har funnet ut at jeg elsker å sitte hjemme alene og grine til filmer. Skal se PS I love you med søstera mi når jeg skal hjem til jul. Hun har ikke sett den. Jeg har sett den to ganger, men gleder meg allerede til å se den igjen og grine masse. Hvis jeg skal klare å trene på Myrens i morgen (i dag), OG spille håndballkamp, bør jeg virkelig legge meg nå. Det er bare så tiltak å få av sminke og klær. Men jeg har ikke samvittighet til å legge meg med alt på. Og jeg klarer ihvertfall ikke å legge meg uten å pusse tennene. Jeg er blitt altfor godt oppdratt! (men alkoholen klarte de visst ikke få meg til å holde meg unna, selv om de prøvde hardt ) Håper du får en fin dag med foreldrebesøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 23. november 2008 #2844 Del Skrevet 23. november 2008 Sitter og ser Love Actually, trenger en pause. Må nok fortsette å ordne her etter filmen, men det får så være. Liker filmen, enkelte av historiene er utrolig rørende. Den filmen er ein av det beste filmene eg veit, utrulig herlig å sjå den når jula nærmar seg Håper at du får ein fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. november 2008 Forfatter #2845 Del Skrevet 23. november 2008 Nemlig! For all del, jeg ønsker meg også kjæreste, men lykken ikke bare å ha en mann! Man kan ha det fint (og jævlig moro!) uten. Men når man kommer fra bibelbeltet, der folk gifter seg når de er 19 for å kunne ha sex, så er det visst helt uforståelig at man ikke finner seg mann og er gift innen man er et-par-og-tjue. Jeg elsker Love Actually! Jeg har ikke mange filmer på dvd, men den måtte jeg kjøpe. Den er morsom, søt og trist på en gang. Jeg griner meg halvt ihjel når han fyren har stått utenfor døra og vist fram plakater til kona til kompisen sin, og så går hjem. Den scenen når han er på vei derfra er bare så griiiiiinescene! Har funnet ut at jeg elsker å sitte hjemme alene og grine til filmer. Skal se PS I love you med søstera mi når jeg skal hjem til jul. Hun har ikke sett den. Jeg har sett den to ganger, men gleder meg allerede til å se den igjen og grine masse. [..] Håper du får en fin dag med foreldrebesøk Når man er fra landet, hvor de fleste av klassekameratene mine faktisk også har holdt seg, og de er gift med både 1 og 3 barn så er det visst også temmelig uforståelig. Jeg bor jo til og med i Oslo, og DET er jo heller ikke bra. Filmen er kjempefin, og den scenen du nevner er helt nydelig. Elsker også samspillet mellom Liam Neeson og den lille gutten. Gleder meg i alle fall til besøk av niesen min, så da får jeg bare ta med resten på kjøpet Den filmen er ein av det beste filmene eg veit, utrulig herlig å sjå den når jula nærmar seg Håper at du får ein fin søndag. Nydelig film ja, og til tider hysterisk morsom. Dagen blir nok bra den, har ikke sett niesen min siden bursdagen hennes tror jeg. Hun er en ordentlig hjerteknuser, og snurrer sin tante rundt lillefingeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 23. november 2008 #2846 Del Skrevet 23. november 2008 jeg elsker den scenen i Love Actually hvor Hugh Grant danser til Point Sister's Jump i statsministerboligen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. november 2008 Forfatter #2847 Del Skrevet 23. november 2008 jeg elsker den scenen i Love Actually hvor Hugh Grant danser til Point Sister's Jump i statsministerboligen Den er genial. Utrolig mange bra scener i den filmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. november 2008 Forfatter #2848 Del Skrevet 23. november 2008 Da har jeg fått sendt av gårde besøket. Startet dagen tidlig med 40 min på tredemølle på Myrens. Så var det hjemom og gjøre i stand litt, og bake før foreldrene mine, søsteren min og niesen min kom. Bakte sjokoladekake av Toro Sjokoladelangpannemiks ettersom den er glutenfri. Vi spiste lunsj her før vi dro på kirkegården til graven til mormor og morfar og deretter dro vi og besøkte farmor. Alltid veldig greit å ha med niesen min dit, hun stjeler jo hele showet, og farmor blir opptatt av henne i stedenfor å være deprimert og klage. Tanten min var også der mens vi var der. Det er ikke så ofte jeg ser henne, så det var koselig. Middagen ble kyllingfilet med ris, eplesaus og salat. Veldig godt og enkelt, også spiser niesen min ris og kyllingfilet. Til dessert ble det sjokoladekaken, siden middagen ble rimelig seint. niesen var strålende fornøyd med desserten, men da mormor sa stopp da hun ville ha et 3. kakestykke kom verandaleppen fram. Dermed måtte jeg love niesen min at jeg skulle sende med litt kake sånn at hun kunne få i morgen. Dermed var kvelden reddet. Jeg blir mer og mer glad i henne for hver gang jeg ser henne. Hun er så utrolig søt og tvinner meg rundt lillefingeren så lett som bare det. Nåja, stort sett veldig søt i alle fall. Som alle barn kan hun slå seg ordentlig vrang hun også. Heldigvis går det forholdsvis fort over, og søsteren min er ikke den som lar henne få holde på. Niesen min er relativt veloppdragen. Regner med at det blir noen lykkelige kollegaer i morgen, med mindre det går an å fryse sjokoladekake med glasur da... Tror egentlig ikke det er noen god idé, bedre å ta den med på jobb, så slipper jeg å ha sånne fristelser i hus. Den ble nemlig absolutt god. Var litt skeptisk til om glasuren kom til å bli god, jeg brukte nemlig espressokaffe i den og måtte ta den litt på slump i forhold til hvordan jeg husket mammas gode sjokoladeglasur. Skepsisen gikk fort over da jeg så niesen min sitte og spise bare glasuren. Har bestemt meg for å reise hjem 2 ganger i desember. Ja, det blir dyrt, men da får jeg vært med og bakt, og jeg får se niesen min. Lille sjarmtrollet mitt Har fortsatt ikke hørt noe fra dusten som skulle tatt meg med til Island. Patetisk at han ikke engang kunne svare meg på mailen min. Driver fortsatt og småkrangler med fyren fra Edinburgh også. Han er fortsatt av den oppfatning at det er jeg som har vært frekk, men at han kan være "the bigger person" og glemme hele greia dersom jeg gjør det. Jeg holder hardt på at jeg fortjener en unnskyldning, selv om en eventuell unnskyldning nå ikke vil være verdt noe som helst. Jeg bare gidder ikke finne meg i så mye fra såkalte kompiser lenger. Det har nok en del med hele Islandstur opplegget å gjøre, men også diverse holdninger som denne fyren fra Edinburgh har lagt for dagen tidligere, som jeg har ignorert. Jeg synes det er kjipt om jeg mister også kompisen fra Edinburgh, men hvis fyren ikke engang kan innrømme at han tok feil så veit jeg ikke hvor viktig det er å beholde vennskapet. Jeg angrer litt på at jeg har åpnet meg såpass mye opp i det siste, for jeg har blitt skuffet og såret av flere av dem som jeg har blitt venner med de siste årene, og som jeg har blitt glad i. Bare så synd jeg tydeligvis ikke har vært like viktig for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 24. november 2008 #2849 Del Skrevet 24. november 2008 Høres ut som om du hadde en fantastisk flott dag i går. Skjønner hvordan du har det med venner, er så utrolig kjedelig å føle at man er i den enden hvor vennskapet faktisk betyr mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. november 2008 Forfatter #2850 Del Skrevet 24. november 2008 Høres ut som om du hadde en fantastisk flott dag i går. Skjønner hvordan du har det med venner, er så utrolig kjedelig å føle at man er i den enden hvor vennskapet faktisk betyr mye. Den ble ikke så verst Jeg er alltid litt skeptisk når familien skal komme på besøk, ettersom jeg har så lite til felles med dem. Det er også veldig trist å se hvor dårlig farmor blir så fort det nærmer seg jul. Hun blir mer deppa, alt er trist, leit og vanskelig og hun blir mer surrete og borte. Sånn har det vært de 3 siste årene, og jeg gruer meg til å måtte besøke henne alene rett før jul. Det er i all hovedsak niesen min som redder situasjonen hver eneste gang. Hun er virkelig herlig. Hun tar det som den naturligste ting i verden at jeg er glad i henne og er like begeistret for å se henne som hun er for å se meg. Nå har hun jo heller ikke hatt noen grunn til å tro noe annet, hun får masse oppmerksomhet og kos. Jenta får meg jo til og med til å synge, noe jeg ellers aldri gjør når noen kan høre meg. Hun har forresten blitt ordentlig flink til å prate nå. Hun er så søt når hun skravler i vei på dialekt. Hun prater selvfølgelig ikke helt rent enda, så det høres ekstra søtt ut. Det er også ekstra koselig å gjøre noe for henne, for det er så tydelig at hun blir glad. Som da hun fikk sjokoladekake, eller da tanten min hadde med seg en leke til henne. Det var et puslespill med Noahs ark, med båt, en masse dyr og Noah selv. Hver brikke var da enten et dyr, selve båten eller Noah. Hun sa ikke takk, for tanten min var nok litt skummel, men ansiktet hennes lyste opp og hun satt med dette litt spesielle puslespillet nesten hele tiden mens vi var hos farmor, og det ble tatt fram igjen da vi kom hjem til meg. Også når jeg setter meg ned med henne og leser for henne, eller synger med henne eller hva som helst annet hun vil, så lyser ansiktet hennes opp og det er så tydelig at hun storkoser seg. Har bestemt meg for å bare avslutte krangelen med fyren fra Edinburgh og bare la det gå. Han står fortsatt steilt på at han overhodet ikke skylder meg noen unnskyldning fordi jeg må jo forstå hvorfor han reagerte som han gjorde. Det betyr ingenting at han tok feil, for det var min skyld at han tok feil...eller noe i den duren. Jeg bare orker ikke krangle mer, for det er tydelig at uansett hva jeg sier eller gjør så er han ikke enig. Orker ikke ofre et vennskap over det, jeg ser ham tross alt ikke så ofte, så innen neste gang jeg ser ham så har vel irritasjonen gått over. I dag skal jeg på middag med konsulentfirmaet som hjalp oss med skifte av serviceverktøy og de fra vårt firma som jobbet på prosjektet. Alltid greit med gratis middag på restaurant, og det er en del hyggelige kollegaer som skal være med, som jeg litt for sjelden får pratet med. Regner med at det blir veldig bra En av konsulentene er også over gjennomsnittet kjekk og hyggelig etter min mening, så hva mer kan man ønske seg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 24. november 2008 #2851 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg blir mer og mer glad i henne for hver gang jeg ser henne. Hun er så utrolig søt og tvinner meg rundt lillefingeren så lett som bare det. Det er sånn eg har det med tanteungen min også. Merklig hvordan de klarer å sjarmere oss i senk disse småtrolla Felt så du skal streve med disse mannfolka, men du må bare finne ut kva som er best. Teite fyrer er ikkje noe verdt uansett. Håper du får prata litt med han kjekke fra jobbmiddagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. november 2008 Forfatter #2852 Del Skrevet 24. november 2008 Det er sånn eg har det med tanteungen min også. Merklig hvordan de klarer å sjarmere oss i senk disse småtrolla Felt så du skal streve med disse mannfolka, men du må bare finne ut kva som er best. Teite fyrer er ikkje noe verdt uansett. Håper du får prata litt med han kjekke fra jobbmiddagen Jeg som ikke liker småunger engang... Sære greier Jeg er rimelig sta og selvstendig, og det er det nok ikke alle (les: over 30 år gamle skotter) som takler Han er ok å feste med, hyggelig nok når han ikke irriterer vettet av meg og jeg flørta med kompisen hans i sommer, så jeg kan ikke akkurat bryte kontakten med ham Sannsynligvis så er vel fyren opptatt, alle de bra fyrene er jo det, men det betyr jo ikke at det ikke er mulig å flørte litt lell Med mindre jeg blir sittende og bable som en annen idiot fordi jeg blir distrahert da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 24. november 2008 #2853 Del Skrevet 24. november 2008 1. for en koselig søndag du må ha hatt! niesen din høres helt skjønn ut jeg er heller ikke spesielt glad i barn, men jeg har noen kusiner som bare smelter meg fullstendig.. 2. for noen dustehuer av noen gutter altså. eller menn, eller hva man skal kalle de :slår: syns du oppfører deg veldig "profft" hvertfall, men kan skjønne det er frustrerende.. 3. gratis middag er alltid kjekt! spes med noe realt eyecandy attåt hvor skal dere spise hen? håper ellers du har en strålende start på uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 24. november 2008 #2854 Del Skrevet 24. november 2008 Mmmm god mat og god utsikt, hva mer kan man be om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. november 2008 Forfatter #2855 Del Skrevet 24. november 2008 1. for en koselig søndag du må ha hatt! niesen din høres helt skjønn ut jeg er heller ikke spesielt glad i barn, men jeg har noen kusiner som bare smelter meg fullstendig.. 2. for noen dustehuer av noen gutter altså. eller menn, eller hva man skal kalle de :slår: syns du oppfører deg veldig "profft" hvertfall, men kan skjønne det er frustrerende.. 3. gratis middag er alltid kjekt! spes med noe realt eyecandy attåt hvor skal dere spise hen? håper ellers du har en strålende start på uken 1. Hun er helskjønn ja. Ikke bare er hun veldig søt og pen utseendemessig, men hun er blid, snill, utadvent og smart (Sånn helt objektivt sett selvfølgelig ) Et ordentlig sjarmtroll. Det har sikkert litt med at jeg alltid får masse klemmer både når hun kommer og når hun går, og måten hun lyser opp på hver gang hun får litt ekstra oppmerksomhet. Hadde ikke søsteren min vært relativt streng så hadde jentungen sikkert blitt skjemt bort etter noter. 2. Jeg har helt gitt opp å forstå meg på hankjønn. Det finnes noen prakteksemplarer, men de er dessverre ikke for meg :gjeiper: Tror jeg skal bli litt mer kresen med hvem jeg gidder å spandere tid på når det gjelder guttekompisene mine. 3. Hvor vi skal hen er en overraskelse. Regner uansett med at det blir bra. Gratis mat og vin er aldri å forakte, og når det følger med eyecandy og hyggelig selskap så kan det vel knapt bli bedre. Jeg gleder meg i alle fall. Mmmm god mat og god utsikt, hva mer kan man be om? Tja...at eyecandyet er singel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 24. november 2008 #2856 Del Skrevet 24. november 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 24. november 2008 #2857 Del Skrevet 24. november 2008 Krysser fingre for at mannebeinet er singel og interessert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 24. november 2008 #2858 Del Skrevet 24. november 2008 Hm. Må visst skaffe meg helskjønt tantebarn å dulle med. Det hadde jo vært artig å tilby seg å passe ham/henne. Har aldri fått det tilbudet fra min søster, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 24. november 2008 #2859 Del Skrevet 24. november 2008 Mannfolk kan virkelig være noe herk, og det høres ut som du har fått din del av dem... Håper det ordner seg ihvertfall. Og så får vi satse på at han kjekkasen på middagen i kveld er en av de bra gutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. november 2008 Forfatter #2860 Del Skrevet 25. november 2008 Akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan jeg kunne synes det var en god idé å bli med på bar etter middagen i går.... og det var en enda dummere idé å bli med på neste bar da den første stengte....Generelt føles vel det meste, bortsett fra selve middagen (og middagslagingen) som en dårlig idé. Vi skulle altså på middag med konsulentfirmaet som hadde hjulpet oss med å skifte servicedeskverktøy. Vi dro bort til kontoret deres i 16-tida, der ble vi møtt med drikke og snacks. Allerede der ble det i meste laget med drikke. Jeg rakk 3 glass vin før vi dro derfra og ned til sentrum. Mitt vage forsøk på å si nei takk til det 3. glasset ble glatt ignorert. Uansett, vi tok banen ned til sentrum, og turen gikk til Brasserie France der de hadde leid toppetasjen. Der ble vi servert vordrink før vi ble delt i 4 grupper, en gruppe for hver rett, også måtte vi lage maten vår selv. Menyen var som følger: Sesongens salat med vaktelbryst, asparges, pochert vaktelegg og trøffeldressing. Gratinert kamsjatkakrabbe med chili, ingefær og appelsinsmør, og fritert pastinak. Indre- og ytrefilet av reinsdyr med blåbærsaus, høstens sopp og grønnsaker. Pasjonsfruktostekake med mandelmakronbunn, bringebærsorbet og friske gfrukter. Mens vi laget mat ble vi selvfølgelig servert arbeidsvin, enten hvit eller rød etter eget valg. Til maten ble det også selvfølgelig servert nydelige viner, før måltidet ble avsluttet med kaffe og armagnac. Etter dette aldeles nydelige måltidet fant jeg ut at det var på tide å takke for meg og stikke hjem, men sjefen ville det annerledes. Han var fast bestemt på å ta bare én øl på Tre brødre før vi stakk hjem. Joda, jeg lot meg til slutt overtale, så satt vi der og skravlet og drakk da, og jeg har ingen tro på at det bare ble én øl eller vin eller...eh... Ja.... Da vi hadde sittet der en liten stund kom resten av folket fra middagen, eller de som var igjen av dem i alle fall. Da ble det jo selvfølgelig enda mer å drikke ettersom konsulentene hadde fått firmakortet.... Etterhvert stengte jo baren, men da var alle så godt i gang at ingen vill hjem. Dermed bare det videre til neste bar hvor det ble enda mer drikke. Whisky virket av en eller annen grunn som en veldig god idé der og da..... Kjekkasen var så vidt jeg forstod ikke singel, men hyggelig var han jo absolutt, det var de fleste fyrene der egentlig. En annen av konsulentene derimot var singel.. og fast bestemt på å følge meg hjem Han virket ganske overrasket og lite happy over at jeg sendte ham av gårde for å ta taxi hjem, men jeg hadde i grunnen sagt at han burde dra hjem hele tiden, i stedet for å følge meg Altså, fyren var egentlig søt nok han, men ikke kjente jeg ham, det var mandag kveld og jeg skulle på jobb dagen etter, og dessuten er det generelt veldig dårlig idé å rote med folk man kan risikere å måtte jobbe med på prosjekter seinere. Miljøet i Norge er såpass lite at man nesten alltid møtes igjen og må jobbe sammen seinere. Akkurat nå så kan jeg ikke si jeg har det så veldig godt. Jeg sitter og skjelver, er forferdelig trøtt og sliten, og rimelig kvalm. Har ikke orket frokost enda, fordi jeg var redd jeg ville komme til å spy den opp igjen. Har strengt tatt ikke vært sulten heller før nå, men nå er jeg sulten også da. Skal på trening etterpå, det er jo yndlingstimen min i dag, i tillegg har jeg veiledningstime med tidligere PT-en min, mest for å få noen gode ideer til nye øvelser. Tviler vel på at jeg kommer til å følge programmet hun setter opp, men det kan jo være hun har truffet blink denne gangen. Tidligere har jeg bare brukt noen av øvelsene hun har satt opp, også lagt til noen egne. Tror ikke det kommer til å være spesielt gøy å trene i dag, men det får så være. Det føles som regel veldig godt etterpå. Middagen var uansett helt nydelig, og det var veldig gøy å få lov å jobbe med så flinke kokker og lage maten selv. I tillegg var det veldig hyggelig å sitte og snakke med sjefen min, ettersom jeg fikk masse skryt, og han ga uttrykk for at han håpet jeg ikke tok den andre jobben. Han hadde nemlig ikke lyst til å miste en så flink medarbeider og det er jo koselig å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg