LekeHusmor Skrevet 20. november 2008 #2821 Skrevet 20. november 2008 ingen gaffel og karaffel i kveld likevel?
*Enigma* Skrevet 20. november 2008 Forfatter #2822 Skrevet 20. november 2008 Det er så fint i Stavanger Skulle jeg bodd et annet sted i Norge, så hadde det vært der, men det er litt som Trondheim, bare hvis jeg kunne flytte den litt nærmere oslo Ikke sant. Det ligger litt for langt unna, men er utrolig koselig. Været her er sært da. Da jeg gikk ut blåste det voldsomt, og snøen kom fra alle kanter, kanskje rent bortsett fra rett ovenfra. Det fristet med andre ord ikke noe særlig å gå og lete etter et ok sted å spise. Paraply var bare å gi opp, den vrengte seg allerede før jeg fikk den opp, og dessuten så kom jo snøen heller fra siden og unnenfra så den ville uansett ikke hjulpet stort. Men helt plutselig gikk været fra iskald vind som gjorde at jeg gikk dobbelt og snø overalt, til fullstendig vindstille og null snø. Omtrent som om noen trykket på en knapp. Det ble italiensk i dag. En helt grei restaurant som lå sånn passelig avstand fra hotellet, og som jeg bare ramlet over på jakt etter et spisested. Nye la Piazza restaurante het stedet. Maten var helt ok, ikke den beste jeg har smakt, men langt fra den verste. De skal ha pluss for at de hadde både glutenfri og fullkornspasta. Lurer litt på om det er noe feil med meg om dagen da, i går fikk jeg en hel, rød chili til fajitasen min, og siden resten av maten var relativt mild tenkte jeg at jeg skulle skjære opp biter av chilien, for å prøve å spice det opp litt, men dengang ei. Chilien var nesten ikke sterk, samme med pastaen i dag. Det var strødd biter av chili over, men sterkt var det så absolutt ikke. Bestilte pasta med kjøttsaus, bacon og grønnsaker. Pastaen var al dente, og det var for all del god smak på sausen, men så spennende var det ikke. De serverte gode, varme, hjemmelagde rundstykker til da. Rødvinen jeg fikk til var helt ok, en sciciliansk merlot. Har drukket noen merlot-er i det siste og sitter vel igjen med en følelse av disse vinene er litt kjedelige. Det er ikke noe galt med dem, de bare er litt...ja, kjedelige og lette å glemme. Skeiet ut med dessert også, og det var vel det smarteste med hele måltidet, for den panna cottaen var virkelig god. Masse smak av vanilje, det lå svarte prikker over alt i glasset, så det hadde de i det minste ikke spart på. Servicen var bra den, og det virket som et ganske populært sted å gå for en uformell tur ut for å spise. Ikke et sted jeg vil anbefale folk nødvendigvis, men heller ikke et sted jeg vil advare folk mot. Greit sted, med helt grei mat til en helt grei pris. Verken mer eller mindre
*Enigma* Skrevet 20. november 2008 Forfatter #2823 Skrevet 20. november 2008 ingen gaffel og karaffel i kveld likevel? Det var litt lenger å gå dit, og jeg hadde ikke lyst på fisk. Veldig mange av restaurantene som til vanlig virker fristende har kun julemenyer nå, og da blir det litt begrenset hva jeg har lyst til å spise de stedene. Har jo store planer om å komme tilbake hit, så det får vente til da Vil oppleve Stavanger på en litt hyggeligere årstid enn vinteren.
Nótt Skrevet 20. november 2008 #2824 Skrevet 20. november 2008 Stavanger er en nydelig by om sommer'n. Det er en av de få byene i Norge jeg kunne tenk meg å bo i.
LekeHusmor Skrevet 20. november 2008 #2825 Skrevet 20. november 2008 utifra tv i dag så burde du nesten tatt deg en tur på Jan's Mat og Vinhus tror ikke det er noe galt med deg ang chili.. det fins jo chili i hundrevis av forskjellige styrkegrader og smaker. og min erfaring er at de norske kjøkken sjelden bruker de som det er noe futt i.. opplevde nemlig i dag jeg også å få ganske laber chili, og jeg innbiller meg at jeg har ganske lik styrkenivå-smak som deg, utifra hva du forteller
*Enigma* Skrevet 20. november 2008 Forfatter #2826 Skrevet 20. november 2008 utifra tv i dag så burde du nesten tatt deg en tur på Jan's Mat og Vinhus tror ikke det er noe galt med deg ang chili.. det fins jo chili i hundrevis av forskjellige styrkegrader og smaker. og min erfaring er at de norske kjøkken sjelden bruker de som det er noe futt i.. opplevde nemlig i dag jeg også å få ganske laber chili, og jeg innbiller meg at jeg har ganske lik styrkenivå-smak som deg, utifra hva du forteller joda, er for så vidt klar over det, og man kan ikke nødvendigvis vite hva man får selv når man kjøper en pakke med chili. Du kan jo få alt av styrkegrader i en pakke. Likevel blir jeg litt skuffet når jeg omtrent kan spise dem som paprika :gjeiper: Må jo nesten se episoden som ble sendt i dag. Det er ikke tv3 på hotellet og får ikke sett reprisen, så må vel se den på nettet. Vil tilbake hit til Stavanger jeg... Men vente til sommeren, så været kanskje er litt triveligere
*Enigma* Skrevet 21. november 2008 Forfatter #2827 Skrevet 21. november 2008 Det snør, det snør. Tiddelibom! Det er det gjør, tiddelibom! Nå snøøøøør det mye mer enn før, tiddelibom og huttemegtu. Så kaldt det er, tiddelibom! Det er det er, tiddelibom! Jeg fryser så på mine tær, tiddelibom, og huttemegtu! Jada, sitter i Stavanger og det er ordentlig Winter Wonderland ute. Frykter for forsinkelser når jeg skal hjem med flyet i kveld. Foreløpig er de fleste avganger 45 - 60 minutter forsinket. Riktignok skal ikke jeg ta flyet før kl 18:30, men forsinkelser i flytrafikken tidligere på dagen har en tendens til å få konsekvenser også for kveldsflyvninger. Så med mindre været blir drastisk bedre snart kan jeg nok forvente å måtte sitte en stund på flyplassen. Skal egentlig ikke klage så lenge jeg faktisk kommer meg hjem da. Det er jo det viktigste. Litt koselig er det jo også med snø da.
FrizzleSizzle Skrevet 21. november 2008 #2828 Skrevet 21. november 2008 Du er ikke vel???? Det kan sette sitt preg på smaksløkene det, vet du. Nå skal vi slutte å tulle. Høres ut som en forsinket flyavgang må påregnes der borte, ja...men det skal vel godt gjøres å ikke komme seg hjem fra Stavanger på en eller annen måte. God helg!
*Enigma* Skrevet 21. november 2008 Forfatter #2829 Skrevet 21. november 2008 Du er ikke vel???? Det kan sette sitt preg på smaksløkene det, vet du. Nå skal vi slutte å tulle. Høres ut som en forsinket flyavgang må påregnes der borte, ja...men det skal vel godt gjøres å ikke komme seg hjem fra Stavanger på en eller annen måte. God helg! Du er festlig du :gjeiper: Da ville det vært særdeles synlig på dette tidspunktet gitt. Husk nå på at jeg er veldig singel da Joda, man kommer seg alltid hjem, spørsmålet er når det blir. Har ikke voldsomt lyst til å bli sittende på Sola i hele kveld. Skal jo opp og trene i morgen, og må rydde og vaske før foreldrene mine kommer på søndag. Været er veldig opp og ned, nesten klar himmel ene øyeblikket, så vind og snø det neste, og sånn har det skiftet nå i flere timer. Blir i grunnen litt oppgitt. Hva er det med folk egentlig? Har ikke single mennesker like stort behov for privatliv som familie, eller er det sånn at man ganske enkelt ikke KAN bo alene fordi det er eh...hva? Uøkonomisk? Ensomt? Usolidarisk? Når folk får høre at jeg bor aleine i en større leilighet får jeg nærmest kjeft fordi jeg ikke deler den med noen. Eller...det er vel mer: jammen hvorfor i alle dager får du ikke en venninne til å leie sammen med deg? Hvorfor sitter du på den aleine? Hvorfor pusser du den ikke opp og selger den? For det første: hva søren har egentlig folk med om jeg bor der aleine? Og hvorfor i alle dager skulle det lønne seg å selge den? Jeg har billigere husleie enn jeg vil få noe annet sted, jeg trenger ikke bil, jeg bor sentral og har god plass. Kan faktisk stifte familie i den hvis jeg vil. Og hvorfor skulle jeg ha et enormt ønske om å bo sammen med venner/venninner? De jeg kjenner på min alder som fortsatt bor i kollektiv ønsker seg noe annet, men har ikke råd til å skaffe seg noe på egenhånd. Blir så irritert når jeg får sånne kommentarer, eller: ja, når skal du kjøpe ut familien din da? Du skal vel sette den i stand og selge den da? Fatter ikke hvordan folk tenker jeg. Man selger ikke en slik leilighet, nettopp fordi man aldri vil kunne skaffe seg noe liknende igjen. Jeg vil ha frihet, privatliv, orker ikke tanken på å skulle måtte tilpasse meg en annen person på den måten. Får jeg en kjæreste så er det noe helt annet. Usj, blir provosert jeg, og ikke minst drittlei, siden "alle" har en formening om dette.
Annie Skrevet 21. november 2008 #2830 Skrevet 21. november 2008 Skjønner heller ikke sånne kommentarer. Må bunne i misunnelse tror jeg. Alle hadde vel gitt armen sin for å kunne sitte med en sånn leilighet alene? Jeg hadde i hvertfall om jeg hadde vært ung og singel!! God tur hjem. Her er det fint vær i dag
FrizzleSizzle Skrevet 21. november 2008 #2831 Skrevet 21. november 2008 Nå snoka jeg innom igjen og da må jeg jo bare svare at jeg er drit-enig med deg. Og hvorfor skal folk kommentere om de ikke er enig, da? Det som passer for DEM, passer ikke for alle andre!
Regndråpe Skrevet 21. november 2008 #2832 Skrevet 21. november 2008 Du er ikke vel???? Det kan sette sitt preg på smaksløkene det, vet du. Nå skal vi slutte å tulle. Høres ut som en forsinket flyavgang må påregnes der borte, ja...men det skal vel godt gjøres å ikke komme seg hjem fra Stavanger på en eller annen måte. God helg! Fyyyy søren!!! En kjapp liten historie ang. . Vi var på restauranten på hotellet vårt i Antigua, og det eneste jeg hadde lyst på den kvelden var suppe! Grønnsakssuppe som var ganske god. Så jeg spiste 5 boller. På den siste turen (som jeg egentlig hadde tenkt til å la samboeren ta, fordi det begynte å bli pinlig siden folk sikkert trodde jeg fremdeles var på foretten), stoppet en dame meg, og smilte lurt. Før hun spurte meg om jeg var gravid!!! Makan til frekkhet altså! Forsinket flyavgang høres skikkelig kjipt ut, sender en god og varm ned til winter wonderland på Sola flyplass! Og du, det at du bor alene i en stor leilighet, høres bare ut som en drøm spør du meg! Selv om jeg trives sånn som jeg har det også. Bare nyt livet du, og drit i hva alle andre har å mene om det!
*Enigma* Skrevet 21. november 2008 Forfatter #2833 Skrevet 21. november 2008 Skjønner heller ikke sånne kommentarer. Må bunne i misunnelse tror jeg. Alle hadde vel gitt armen sin for å kunne sitte med en sånn leilighet alene? Jeg hadde i hvertfall om jeg hadde vært ung og singel!! God tur hjem. Her er det fint vær i dag Det er jo hovedsaklig voksne folk med familie som kommer med disse kommentarene, evt. godt voksne, single mannfolk. Det er disse familiefolkene som ikke skjønner at jeg bor aleine. Så de tror sikkert det er fryktelig ensomt eller noe sånt. Selv synes jeg det er kjempedeilig etter å alltid ha bodd sammen med noen fram til jeg flyttet til Oslo. Skulle nesten ønske at det var snø i Oslo, jeg da. Det er jo tross alt veldig pent når det er hvitt ute. Nå snoka jeg innom igjen og da må jeg jo bare svare at jeg er drit-enig med deg. Og hvorfor skal folk kommentere om de ikke er enig, da? Det som passer for DEM, passer ikke for alle andre! Jammen du vet da vel det at alle ønsker seg jo egentlig et A4-liv med rekkehus, stasjonsvogn, ektefelle og 2,4 barn. Passer man ikke inn i den malen er det noe galt, og hvem vil vel ønske å bo helt alene en stund? Nei, man ønsker alltid å ha selskap og noen å dele regningene med :gjeiper: Joda, noen å dele regningene med hadde jo ikke vært så dumt, så lenge det var mine regninger som ble delt og jeg slapp å bli delt med Forsinket flyavgang høres skikkelig kjipt ut, sender en god og varm ned til winter wonderland på Sola flyplass! Og du, det at du bor alene i en stor leilighet, høres bare ut som en drøm spør du meg! Selv om jeg trives sånn som jeg har det også. Bare nyt livet du, og drit i hva alle andre har å mene om det! Håper fortsatt på at det skal rette seg opp innen jeg skal reise. Det er jo fortsatt noen timer til. Satte opp litt ekstra tid sånn at jeg skulle rekke å spise før jeg sjekker inn. Det finnes jo ikke ordentlig mat på innenlandsreiser etter innsjekking på Sola, så da må jeg spise før innsjekkinga og da bør jeg ha ekstra tid. Det er heldigvis ikke de aller største forsinkelsene lenger, så får håpe at været holder seg bra utover nå. Har ikke lyst til å bli sittende et par timer ekstra på flyplassen denne vegen også. Ble forsinket på veg til Stavanger, noe som i grunnen var greit nok siden jeg ikke skulle rekke noe likevel. Jeg rakk bare å bli forferdelig sulten før måltidet på Harry Pepper, og det var jo nesten bra sånn at jeg orket all maten Man må jo prøve å se det positive i ting Jeg synes det er kjempedeilig å bo aleine. Slipper å dele kjøleskap/fryser/kjøkkenskap (og stadig oppleve at min mat forsvinner, til tross for at det er merket med mitt navn og oppbevares i mine hyller), slipper folk som roter til kjøkkenet når jeg har ryddet (bortsett fra meg selv da), som klager over at maten du lager lukter ekkelt, klager over lyder, stjeler av dine toalettprodukter, men blir hoppende gal dersom du skulle spørre om du kan få lov å låne litt av dem osv. Jeg har gode erfaringer som dere skjønner Alle disse tingene opplevde jeg mens jeg bodde sammen med kamerater av eksen min, da jeg bodde sammen med ei jente i Skottland var det mer jentedrama det gikk i. Har ikke noe stort behov for å gjenoppleve sånt heller. Nei, bo aleine til jeg møter en jeg har lyst til å slå meg sammen med. Det er mye bedre.
Gjest Grafica Skrevet 21. november 2008 #2834 Skrevet 21. november 2008 Jeg synes det høres ut som drømmesituasjonen du har jeg! Så det er nok litt misunnelse ute og går... Håper du kommer deg vel hjem når du skal God helg!
*Enigma* Skrevet 21. november 2008 Forfatter #2835 Skrevet 21. november 2008 Hjem når jeg skulle kom jeg meg ikke, men jeg kom meg da hjem i grei tid. Skal nok legge meg om ikke alt for lenge, må tidlig opp i morgen for å trene og rydde. Skal bli godt å endelig få trent igjen etter 3 dager uten trening. Var litt nervøs en stund da jeg satt på flyplassen. Likte ikke helt meldinga som kom over høytaleren om at rullebanen var stengt :gjeiper: Men den åpnet da igjen, og vi kom oss av gårde, 1 times tid etter at vi egentlig skulle dratt. Jeg hadde bok med meg, så det gjorde ikke så mye
Nótt Skrevet 21. november 2008 #2836 Skrevet 21. november 2008 Godt du kom deg hjem ikke så altfor sent da.
*Enigma* Skrevet 22. november 2008 Forfatter #2838 Skrevet 22. november 2008 Fantastisk lekker, vil ha!!! Men skal jeg være realistisk så vil jeg nok ikke få brukt den så ofte. Har vært på trening, 15 min intervaller på tredemølle, 55 min spinning og 50 min styrketime. Nå må jeg finne ut hvilke måltider som skal spises her i morgen, og komme meg ut og handle. Mye som må gjøres for at det skal se presentabelt ut her, så det blir nok mye rydding og vasking, og lite kg i dag.
Gjest Purple Skrevet 22. november 2008 #2839 Skrevet 22. november 2008 Været her er sært da. Da jeg gikk ut blåste det voldsomt, og snøen kom fra alle kanter, kanskje rent bortsett fra rett ovenfra. Det fristet med andre ord ikke noe særlig å gå og lete etter et ok sted å spise. Paraply var bare å gi opp, den vrengte seg allerede før jeg fikk den opp, og dessuten så kom jo snøen heller fra siden og unnenfra så den ville uansett ikke hjulpet stort. Men helt plutselig gikk været fra iskald vind som gjorde at jeg gikk dobbelt og snø overalt, til fullstendig vindstille og null snø. Omtrent som om noen trykket på en knapp. I Stavanger kan du være så heldig å oppleve alle årstider på en og samme dag. Det er en grunn til at jeg har lært å alltid ha paraply i veska mi (selv om paraply, som du sier, funker dårlig siden det som regel blåser i tillegg til å regne...). Det som irriterer meg mest med å være singel, er at alle maser om at jeg må få meg kjæreste snart, og om jeg har møtt noen, og blablabla. Og hvis jeg sier at "nei, jeg har ikke fått meg kjæreste", så ser de på meg med medlidende blikk. Faen da, kan jeg ikke være singel og trives med det? Det er ikke alle som har lyst til å gifte seg og få to barn før de er 23 liksom! Klart jeg kunne ønske meg en kjæreste innimellom, men jeg har det fint som jeg har det nå, og det er ikke synd på meg. Men andre menneskers holdning til det å være singel får meg til å føle meg skikkelig mislykka Du er flink til å stå opp tidlig og gå på spinning på lørdager du? Jeg orker ikke det jeg... Men jeg var på Energy i dag, bortsett fra at timen ble avlyst pga en forsvunnet instruktør da... God helg!
*Enigma* Skrevet 22. november 2008 Forfatter #2840 Skrevet 22. november 2008 I Stavanger kan du være så heldig å oppleve alle årstider på en og samme dag. Det er en grunn til at jeg har lært å alltid ha paraply i veska mi (selv om paraply, som du sier, funker dårlig siden det som regel blåser i tillegg til å regne...). Det som irriterer meg mest med å være singel, er at alle maser om at jeg må få meg kjæreste snart, og om jeg har møtt noen, og blablabla. Og hvis jeg sier at "nei, jeg har ikke fått meg kjæreste", så ser de på meg med medlidende blikk. Faen da, kan jeg ikke være singel og trives med det? Det er ikke alle som har lyst til å gifte seg og få to barn før de er 23 liksom! Klart jeg kunne ønske meg en kjæreste innimellom, men jeg har det fint som jeg har det nå, og det er ikke synd på meg. Men andre menneskers holdning til det å være singel får meg til å føle meg skikkelig mislykka Du er flink til å stå opp tidlig og gå på spinning på lørdager du? Jeg orker ikke det jeg... Men jeg var på Energy i dag, bortsett fra at timen ble avlyst pga en forsvunnet instruktør da... God helg! Joda, alle årstider på en og samme dag er helt greit det, ble vant med det i Edinburgh. Det bare var så veldig dag og natt, rett og slett som å skru av og en lysbryter. Ingen antydning til overgang en gang. Sært. Du får den du også ja Tror visst du og jeg ikke helt har skjønt det der med at man er nødt til å ha familie for å være lykkelig Vi er sikkert bare litt trege i oppfattelsen :gjeiper: Synes jeg har det ganske fint selv jeg, selv om jeg så klart skulle ønske meg kjæreste i blant. Søndager for eksempel, søndager er en sånn typisk "slange med kjæresten på sofaen"-dag Likevel er det ikke the end of the world at jeg ikke er etablert med mann og barn enda. Jeg føler jeg får så mye mer ut av dagen hvis jeg står opp tidlig og får med meg spinning og styrke på lørdag morgen. Sover jeg lenge så får jeg ikke noe ut av dagen og jeg blir trøtt og treg. Står jeg opp og trener derimot så får jeg masse energi, og jeg får gjort litt. Begynner å bli lei av å rydde nå. Det går fryktelig tregt, det er jo så kjedelig. Ikke er det enkle ting å rydde bort igjen heller. Bare sånne ting jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av. Vil mye heller sette meg med mat og en film.
Fremhevede innlegg