Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Shit! Dilemma.... Jeg ble nettopp oppringt av headhunteren. Han bare la igjen beskjed på svareren min, ettersom jeg satt i telefonen. Firmaet er veldig interessert i å ta en prat med meg om den jobben som ble beskrevet omtrent som drømmejobben min. Så nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Altså, det er jo uansett ikke sikkert at jeg får den bare fordi de vil snakke med meg om den. Men plutselig står jeg overfor et slags valg, og jeg vet ikke hva jeg vil. Heller ikke vet jeg hvordan jeg nå skal gå fram, ettersom jeg sikkert må snakke med sjefen min om at jeg muligens skal til intervju. Regner jo med at jeg må møte med dem på et tidspunkt jeg burde vært på jobb. Jeg er så feig at jeg på en måte hadde håpet jeg ikke skulle være aktuell, slik at jeg slapp å komme i en vanskelig situasjon, samtidig som jeg har veldig lyst på drømmejobben dersom det viser seg at det virkelig er drømmejobben....

Uansett en boost for selvtilliten å være interessant for noe sånt da. Der forsvant i alle fall min konsentrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy! Du må jo iallefall ta et møte med dem! Hvis det er drømmejobben så kan det jo være ditt livs sjanse :hoppe:

Dessuten trenger det nødvendigvis ikke være negativt for jobben du er i nå at du sier du skal på et annet intervju heller. Det kan derimot føre til bedre betingelser der du er nå, fordi de ikke vil la deg gå. Sikkert litt ekkelt å si det, men, sånn er arbeidsmarkedet, ansatte er ikke så trofaste nå lengre.

Send PM om hvor det er da! nysgjerrig nå! ;)

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten trenger det nødvendigvis ikke være negativt for jobben du er i nå at du sier du skal på et annet intervju heller. Det kan derimot føre til bedre betingelser der du er nå, fordi de ikke vil la deg gå. Sikkert litt ekkelt å si det, men, sånn er arbeidsmarkedet, ansatte er ikke så trofaste nå lengre.

Sier meg enig. Bruk det for alt det er verdt. Her står du i en veldig gunstig posisjon og kan kreve både her og der.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Du må jo iallefall ta et møte med dem! Hvis det er drømmejobben så kan det jo være ditt livs sjanse :hoppe:

Send PM om hvor det er da! nysgjerrig nå! ;)

Klart det er gøy :) Kjempegøy, absolutt! Det kan som du sier være mitt livs sjanse. Er bare litt usikker i forhold til sjefen min, jeg liker ham jo kjempegodt, vi utgjør et utrolig bra team, og jeg sa tidligere i høst at jeg absolutt ikke så for meg å skifte jobb. Jeg gjorde jo heller ikke det på den tiden.

Får dårlig samvittighet over at jeg nå på en måte går bak ryggen hans. Samtidig tenker jeg jo at det er mitt liv, min karriere og den er ekstremt viktig for meg. Jeg har da ambisjoner, for svarte ;)

Sier meg enig. Bruk det for alt det er verdt. Her står du i en veldig gunstig posisjon og kan kreve både her og der.

:hoppe:

Håper jo dere har rett i at det kan føre til bedre betingelser her jeg er, og at det ikke virker fryktelig negativt. Kommer ikke til å si noe foreløpig, blir oppringt av han som skal intervjue meg i løpet av de neste dagene, så kan jeg jo se om vi kan få avtalt utenom jobb, slik at jeg slipper å si noe enda. Det skal ikke så mye til å klare det, jeg kan jo gå kl 15 en dag uten å gi noen grunn om hvorfor. Har jo flexitid. Får satse på det :Nikke: Må slutte å uroe meg sånn og heller se litt positivt på ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er kjempespent! Du får ha masse lykke til, håper du ender opp med det du har lyst til! :)

-misa

Takk for det :) Veksler mellom :hoppe::sjokkert: og :vetikke: om dagen. Har sendt melding til pappa nå da for å få litt gode råd. Han er den jeg alltid tyr til i situasjoner som har med jobb å gjøre. Pappa har veldig peiling, er tillitsvalgt og er god på å gi råd til sin stakkars forvirrede datter ;) Det er mest for å få noen virkelig gode råd i forhold til hvordan jeg skal forholde meg til sjefen min og få snakket med noen som kjenner meg godt om dette her. Bare for å få roet nervene litt.

Samtidig planlegger jeg jo jobb i forhold til at jeg skal være her i lang tid. Jeg skal på et par jobbreiser i oktober og november, og har akkurat nå meldt meg på kurs. Litt dårlig samvittighet for å gjøre det når jeg kanskje forlater firmaet, men samtidig så kan jo kurset avbestilles, og jeg vet jo heller ikke om jeg får jobben. Dermed kan jeg ikke la være å planlegge og gjøre mest mulig ut av min jobb her i firmaet før jeg vet helt sikkert at jeg forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt du er kjempespent! Du får ha masse lykke til, håper du ender opp med det du har lyst til! :)

-misa

Takk for det :) Veksler mellom :hoppe::sjokkert: og :vetikke: om dagen. Har sendt melding til pappa nå da for å få litt gode råd. Han er den jeg alltid tyr til i situasjoner som har med jobb å gjøre. Pappa har veldig peiling, er tillitsvalgt og er god på å gi råd til sin stakkars forvirrede datter ;) Det er mest for å få noen virkelig gode råd i forhold til hvordan jeg skal forholde meg til sjefen min og få snakket med noen som kjenner meg godt om dette her. Bare for å få roet nervene litt.

Samtidig planlegger jeg jo jobb i forhold til at jeg skal være her i lang tid. Jeg skal på et par jobbreiser i oktober og november, og har akkurat nå meldt meg på kurs. Litt dårlig samvittighet for å gjøre det når jeg kanskje forlater firmaet, men samtidig så kan jo kurset avbestilles, og jeg vet jo heller ikke om jeg får jobben. Dermed kan jeg ikke la være å planlegge og gjøre mest mulig ut av min jobb her i firmaet før jeg vet helt sikkert at jeg forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende da! :jepp:

skjønner du syns det er vanskelig.. men du kan virkelig ikke la sjansen gå fra deg altså! hvertfall ikke hvis jobben er tilnærmet drømmejobben ;)

kan tenke meg du kommer til å gå å ni-tenke i hele dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende da! :jepp:

skjønner du syns det er vanskelig.. men du kan virkelig ikke la sjansen gå fra deg altså! hvertfall ikke hvis jobben er tilnærmet drømmejobben ;)

kan tenke meg du kommer til å gå å ni-tenke i hele dag :fnise:

Det er akkurat det, jeg kan ikke la sjansen gå fra meg. Det er jo også "bare" et jobbintervju, ikke et jobbtilbud. Sånn sett trenger jeg jo ikke ta stilling til noe før jeg har fått tilbudet. Det kan jo hende det løser seg av seg selv ved at de ikke synes jeg har erfaring nok.

Samtidig har jeg en tendens til å virke veldig overbevisende på jobbintervjuer. Jeg har fått jobber jeg strengt tatt ikke er kvalifisert for gjennom ekstremt overbevisende intervjuer tidligere. Ok, nå høres jeg blærete ut, men jeg har fått mange tilbakemeldinger på jobbintervjuene jeg har gjort, har jo hatt en del gjennom vikarbyråer, som får tilbakemeldinger fra intervjuerne og som tar det videre. Har også hatt med meg representanter for vikarbyråene på intervjuer som etterpå har gitt meg meget gode tilbakemeldinger.

Dette er jo også en jobb jeg klør i fingrene etter å få, så på et intervju vil jeg nok gjøre alt for å overbevise dem om at manglende direkte erfaring med ledelse ikke bør stå i veien ettersom jeg har bred erfaring fra golvet, jeg har utdanningen som kreves, og en stå-på-vilje og et engasjement som veier opp for den manglende erfaringen ;)

Jeg vil ha det intervjuet nå jeg ;) Han skulle visst ta kontakt i løpet av i dag, eller de 2 neste dagene. Kommer til å gå rundt og gruble fram til vi har snakket sammen. Litt ensporet i dag ja :fnise: Alle tankene kretser rundt dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så spennende! Men jeg synes du sier noe veldig viktig her: Samtidig tenker jeg jo at det er mitt liv, min karriere og den er ekstremt viktig for meg. Nemlig! Beklager å si det, men du er nok ikke uerstattelig i din nåværende jobb ;) Jeg tror nok at sjefen din forstår veldig godt at du er lysten på å klatre på karrierestigen. Jeg mener, han har jo selv kommet i en lederstilling, så han har jo klatret selv. Dette er ditt liv, dette er din sjangse til DRØMMEjobben. Jeg forstår godt tanker om at du kommer til å "svikte" din nåværende jobb, men det er slik arbeidsmarkedet er blitt nå. Svært få blir i det samme stillingen i hele arbeidslivet sånn det var før. Man forfølger drømmen!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så spennende! Men jeg synes du sier noe veldig viktig her: Samtidig tenker jeg jo at det er mitt liv, min karriere og den er ekstremt viktig for meg. Nemlig! Beklager å si det, men du er nok ikke uerstattelig i din nåværende jobb ;) Jeg tror nok at sjefen din forstår veldig godt at du er lysten på å klatre på karrierestigen. Jeg mener, han har jo selv kommet i en lederstilling, så han har jo klatret selv. Dette er ditt liv, dette er din sjangse til DRØMMEjobben. Jeg forstår godt tanker om at du kommer til å "svikte" din nåværende jobb, men det er slik arbeidsmarkedet er blitt nå. Svært få blir i det samme stillingen i hele arbeidslivet sånn det var før. Man forfølger drømmen!

Lykke til!

Det er ikke sånne ting som at de ikke skal finne en erstatter osv. jeg er bekymret for. Den tanken har da ikke streifet meg engang, heller ikke at jeg på noen måte er uerstattelig ;) Det er ikke jobben min jeg er redd for å svikte på noen som helst måte.

Det er det at sjefen min og jeg har fått et veldig godt forhold som plager meg. Han er ikke bare sjef, men også en person jeg kan omgåes privat, og jeg føler meg kjip som nå går bak ryggen hans. Det er DET som plager meg i denne situasjonen.

Vi har alltid hatt en god og åpen dialog om jobben min, planene mine, helt fra jeg søkte jobben her. Jeg har fortalt ham om ambisjonene mine, sagt at jeg ikke har noe ønske om å skifte jobb, og han er den beste sjefen jeg noen gang har hatt. I tillegg er jeg jo selvfølgelig bekymret for at dette skal bli tatt ille opp, jeg har jo ikke blitt tilbudt en jobb enda, og ønsker ikke å framstå som illojal på noen måte, eller som om jeg har store planer om å forlate firmaet og han dermed skal tro jeg har holdt tilbake ting når vi har snakket sammen.

Det er ikke konsekvensene av å få en ny jobb jeg bekymrer meg for, det er konsekvensene dette kan få dersom jeg nå går til et intervju, jeg sier ingenting til min sjef, får ikke jobben, og så får sjefen min vite om dette her og føler jeg har gått bak ryggen på ham. Jeg har ikke lyst til å ødelegge et godt forhold til sjefen min. Vi er avhengige av å ha et godt forhold ettersom vi jobber så tett som vi gjør. Det er hvordan jeg skal takle denne situasjonen jeg tenker på, ingenting annet.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma.

Vet du hva ITIL-sertifisering er, og kan du i så fall fortelle litt om hva det innebærer? Googler, men det kom opp så mye dårlig info.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma.

Vet du hva ITIL-sertifisering er, og kan du i så fall fortelle litt om hva det innebærer? Googler, men det kom opp så mye dårlig info.

-misa

ITIL er et strukturert rammeverk for or kvalitetssikring av leveranse, drift og support innen IT-sektoren. Det er rett og slett et sett med prosedyrer for hvordan styre it-operasjonene. Sertifiseringen består da av en rekke kurs alt ettersom hva slags sertifisering de er ute etter, det finnes nemlig flere typer roller innen ITIL og sertifiseringer i forhold til dette.

Du kan kikke litt mer her, her og på denne: offisiell side.

Vårt firma er fortsatt i prosessen for å legge om til ITIL, og skifter blant annet ut Serviceverktøy som er bedre tilpasset denne prosessen. Vi endrer også arbeidsroller, oppgaver og rutiner for å tilpasse oss. For de fleste er dette en ganske stor omveltning, og en ny måte å tenke på. Det krever en del, men det har jo som formål å gjøre arbeidet enklere, og å effektivisere prosessen i en servicebedrift og sørge for bedre service overfor kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen jeg blir provosert av slike vinklinger: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/24/547969.html :frustrert:

Hva søren har det med saken å gjøre at han likte heavy metal og skrekkfilmer? Når skal folk forstå at det å like heavy metal ikke automatisk putter deg i faresonen for å stå for en massakre. Slike holdninger synes jeg er utrolig ødeleggende.

I følge Gro Wold Strømsheim burde jeg være et eksempel på et menneske som kan komme til å stå for samme type massakre, jeg liker jo heavy metal og skrekkfilmer :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun da i tillegg kommer med:

Skoledrapsmannen bodde alene med en katt

og

Han skriver at han ikke vil ha barn og ønsker en partner som er barnløs og mellom 16 og 25 år.

blir jeg helt matt. Hva er galt med å bo alene med en katt? Min mors beste venninne bor alene med 2 katter, de er "barna" hennes. Hun hører riktignok ikke på heavy metal eller er interessert i skrekkfilmer, men det at hun aldri så vidt jeg har hørt har ytret ønske om mann og barn gjør henne tydeligvis også til en sosial avviker.

Jeg som allerede liker heavy metal og skrekkfilmer, bor alene og slett ikke er sikker på om jeg vil ha barn må jo være dømt til å mislykkes skal man tro den artikkelen der. Får lyst til å filleriste henne og spørre hvor hun får fordommene sine fra. De er jo helt bak mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ITIL er et strukturert rammeverk for or kvalitetssikring av leveranse, drift og support innen IT-sektoren. Det er rett og slett et sett med prosedyrer for hvordan styre it-operasjonene. Sertifiseringen består da av en rekke kurs alt ettersom hva slags sertifisering de er ute etter, det finnes nemlig flere typer roller innen ITIL og sertifiseringer i forhold til dette.

Tusen takk for utfyllende svar! Jeg skal sjekke de sidene du linker til, og spørre hvis jeg lurer på mer. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for utfyllende svar! Jeg skal sjekke de sidene du linker til, og spørre hvis jeg lurer på mer. :)

-misa

Bare hyggelig :)

Det ble ikke noe trening på meg i dag. Har foreløpig tilbragt mesteparten av tida etter jobb på do, så da er det nok like greit å droppe treninga. Bare håper formen er bedre til i morgen. Har medisiner for å stoppe det etter ferien, så forhåpentligvis er jeg helt fin igjen i morgen. Skjønner ikke hva jeg kan ha gjort for å bli dårlig. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt konstruktive og gode samtaler både med J og med pappa om dilemmaet mitt, fått ut frustrasjoner og bekymringer, og fått gode råd. Jeg kan alltid stole på å få det fra de to. Jeg har mine grunner til å føle som jeg gjør i forhold til sjefen min, pga. ting som har skjedd i bedriften tidligere. Jeg skal snakke med ham i morgen om situasjonen, så får det bli som det blir. Jeg regner med at han har forståelse for at jeg ikke kan la en slik sjanse gå fra meg, samtidig som det er veldig viktig for meg å presisere at det ikke er et sterkt ønske fra min side å forlate jobben min sånn i utgangspunktet. Jeg stortrives jo med jobben, med ham som sjef, firmaet osv, og jeg kan godt tenke meg å bli der i noen år framover.

Greit å ha fått snakket ut om dette med folk som forstår, som kjenner meg, og som har bakgrunn for å gi råd i en slik situasjon. Ettersom pappa var på en konferanse med andre tillittsvalgte fikk han også luftet problemstillingen der og fikk konstruktive tilbakemeldinger og råd. Nå gjelder det bare å ta mot til meg og ta samtalen med sjefen min, men det skal vel gå på et vis det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg misforstod situasjonen din, Enigma :)

Og jeg blir helt rasende hver gang det er en slik massakre og alle som hører på metal og/eller hører til det alternative miljøet blir sett på som potensielle mordere... Wumpscut er forøvrig ikke heavy metal heller, men det er det ingen som bryr seg med å opplyse om. Jeg synes så synd på bandene som får all den dritten mot seg etter slike ting, de kan ikke noe for at forskrudde individer hører på musikken deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...