Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

:nissevink: God jul!!! :klemmer:

GOD JUL!

:klemmer:

Riktig god jul til dere også. :klemmer:

Endelig hjemme igjen, har så vidt kommet inn døra og nyter freden og roen, og bare det å være hjemme i sitt eget hjem og kunne gjøre hva man vil.

Fikk greit utbytte av jula da, penger nok til å få kjøpt meg pulsklokke og litt ekstra. Niesen min var ordentlig søt, og fra hun kom til oss før vi dro i kirken og fram til gavene var utdelt var hun helt i hundre fordi snaaart skulle tante få julegaven hun hadde hjulpet til å plukke ut til meg.

Niesen min er 3 år, og er verdens søteste når hun er blid og fornøyd, og tilsvarende troll når ting ikke går hennes vei, eller hun er trøtt og sliten. Midt i verste trassalderen, og i tillegg opplever hun problemer og forandringer på hjemmebane og en mor som er mye lei seg. Ikke så grei kombinasjon, og heller ikke så greit for sånne små å oppleve sånne ting. Hun er nå en herlig unge da, og hun både får og gir masse, masse kjærlighet.

Det var livlig hos moren min i går, med en ettåring som nektet å sitte stille og bare løp rundt, og en treåring som også helst ikke skulle sitte stille. Det ble skikkelig barnejuleaften, med gang rundt juletreet og julenissebesøk.

I dag var vi hos tanten min. Onkelen min irriterer vettet av meg, og niesen min var i et vrangt lune, så jeg var veldig glad og lettet da pappa kunne kjøre meg hjem. Moren min kjørte med søsteren min og niesen min innover til Oslo og hjem igjen, mens jeg fikk benytte sjansen til å kjøre bil fra Toten til Oslo og fra tanten min og hjem. Greit å få sjansen til å kjøre litt, det er ikke så ofte jeg kan det. Dessuten greit å få fred fra barn, bare sitte og skravle om Whisky med pappa.

Nå skal jeg kose meg med film i sofaen og bare nyte freden og stillheten, og å kunne sitte med pc-en. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh, the irony. Jeg tenker ofte at jeg skulle ønske jeg kunne sove til over nyttår. Har jeg kjipe tanker ønsker jeg bare å sove, slik at jeg slipper unna. Nå forfølger jaggu de kjipe, negative tankene meg i drømmene også. Herlig å våkne etter en drøm der jeg gjentatte ganger har blitt fortalt at jeg ikke er bra nok, ikke tynn nok osv. Yes da! Dette blir sikkert en fin dag. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Gleder meg veldig til i kveld da. Folket på jobb sier filmen er knallbra! :jepp:

Dere har noe å glede dere til, vi så filmen forrige søndag og jeg vil se den igjen. :fnise: Har en halv avtale med venninne J om det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine, fine, fine filmen! Life saver i dag. Jeg trengte å komme meg ut, få tankene over på noe annet. Koselig å se Nique, hun er jo den perfekte kinodate, hun vil se alle filmene jeg også har lyst til å se. :fnise:

Fine, fine, fine filmen. Har vel egentlig ikke så mye mer å si om den saken.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at man må se den på kino liksom?? Jeg har veldig lyst til å se den, men frister ikke å sitte 3 timer i en kinosal...Gjort det før, og jeg synes det er så grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at man må se den på kino liksom?? Jeg har veldig lyst til å se den, men frister ikke å sitte 3 timer i en kinosal...Gjort det før, og jeg synes det er så grusomt!

Det er en "stor" film med masse effekter, så jeg vil absolutt anbefale deg å se den på kino, men jeg skal ha den på dvd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å komme seg på kino i går. En melding fra V på slutten av en allerede tung jobbdag holdt på å ta fullstendig knekken på meg. Sikkert egentlig ikke noe å ta sånn på vei for, men den fyrte liksom oppunder den følelsen av å ikke være bra nok.

Det er problemet med opplegget med V. Jeg er ikke bra nok. Jeg er bra nok til noe midlertidig, til han finner seg noe bedre. Det virker som det er trenden, jeg kan fint være noe midlertidig, noe useriøst, litt uskyldig moro, en nødløsning, men når det kommer til å bli noe seriøst så når jeg ikke opp.

Den gnager den kommentaren jeg fikk før jul, den stemmen som sier at jeg er jo ikke en jente man viser fram, jeg ser jo ikke akkurat ut som noen modell ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Problematique

Kjære vennen min :klemmer:

Nå kommer jeg sikkert med enda et sånt teit innlegg som du ikke kommer til å like og som jeg kommer til å angre på senere i dag. Men jeg må bare si; ingen av oss andre i "gjengen" ser ut som modeller heller. Det er det ytterst få her i verden som gjør. De guttene som har for seg at en jente kun er bra nok om hun ser slik ut, det er synet deres det er noe feil med... Og det er så jævlig at deres forskrudde syn skal gå utover deg i så stor grad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg sikkert med enda et sånt teit innlegg som du ikke kommer til å like og som jeg kommer til å angre på senere i dag. Men jeg må bare si; ingen av oss andre i "gjengen" ser ut som modeller heller. Det er det ytterst få her i verden som gjør. De guttene som har for seg at en jente kun er bra nok om hun ser slik ut, det er synet deres det er noe feil med... Og det er så jævlig at deres forskrudde syn skal gå utover deg i så stor grad!

Jeg må faktisk si meg enig med Problematique her altså. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, det er jo ingen av disse gutta som ville finne på å si at jeg ikke er pen nok. De er kanskje ikke verdens mest taktfulle mennesker, men ondskapsfulle er de ikke. Det er jeg som sitter med følelsen av at utseendet mitt er feil. Ja, også kommentarer fra mennesker som ER da (han tror jeg faktisk er ondskapsfull, evt. bare veldig, veldig dum og lite taktfull), som kom med den fantastiske kommentaren før jul ...

Men når jeg ser på de jentene som f.eks V flørter med da, venninnene hans, jentene han omgås, bortsett fra meg så har alle en helt annen type utseende enn det jeg har. En mye mer bimbolook, eller glamourmodellook, eller typisk "veldig pen jente"-look. Når jeg da bare ikke er hans type kjærestemessig, så drar jeg da konklusjonen at jeg ikke er pen nok.

En annen grunn til at jeg drar konklusjonen om utseendet mitt er jo at selv om de aldri har sagt noe stygt om utseendet mitt, så har de heller aldri sagt noe positivt. Når de beskriver drømmedama har jeg de fleste personlige egenskapene de er ute etter, de roter gjerne med meg, flørter, og prøver å få meg til sengs, men likevel er jeg aldri bra nok til noe mer, jeg er ikke deres "type".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Nei, jeg vet jo at de ikke gjør noe med vilje. Men jeg sier likevel: Det er jævlig synd at det går utover deg i så stor grad. Og det har jeg rett til å mene. Fordi jeg synes du er kjempepen og utrolig sexy og kan ikke skjønne hvorfor du ikke er "bra nok" for disse guttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I litt over 2 år har jeg forsøkt å finne algoritmen for dekryptering av livets små hemmeligheter. Jeg har ikke funnet den enda.

Dermed er det på tide å starte på nytt, denne boka har blitt veldig personlig, og det har vært deilig å

ha et sted å skrive av seg sorgene. Nå håper jeg det nye året bringer mange flere gleder enn sorger,

og at den nye boka blir et lykkeligere sted.

-----

Somehow I lost myself somewhere, and now I just can't seem to find me anywhere.

Jeg mistet meg selv dette året. Den i blant utrolig sprudlende jenta forsvant fullstendig etter en

flott start på det nye året. Kollegaene mine kjente meg nesten ikke igjen, jenta som plutselig

kom på jobb og strålte som en sol, som hilste blidt og "aldri" ble sur eller utålmodig.

Så snudde det brått, det eneste folk kommenterte var at jeg ble tynnere, mørkere og mer innesluttet for

hver uke som gikk. Jeg ble tverr, surere enn noen gang, folk ble rett og slett redd for å ta kontakt.

Etter at ting snudde og gikk galt mellom K og meg har den sprudlende siden av meg forsvunnet helt. 2 minutter

her og der med oh lykke! for så å snu fullstendig og bli helvete på jord.

Jeg gikk gjennom pc-en min i går og fant "brev" til K, jeg har aldri vært så åpen og ærlig mot noen før,

aldri sagt de tingene jeg har sagt til ham, til noen andre. Jeg har blottstilt meg fullstendig, følelser, tanker,

alt. Kladd til innlegg på kg fant jeg også. Innlegg som vekker vonde minner, ikke nødvendigvis fordi de

er fulle av vonde følelser, men fordi selv de glade innleggene mine gjør vondt. De gjør vondt fordi jeg

ser hvor lykkelig jeg var, hvor fullstendig blind jeg var. Hvordan kunne jeg tro at jeg av alle mennesker

skulle fortjene å være så lykkelig. Jeg burde visst det var for godt til å være sant, for det var det det var.

Det var en drøm, en tåpelig, naiv drøm! K sa en gang til meg at det er fryktelig kort vei fra himmel til helvete

når man kommer nær noen. Herregud så ironisk at det kom fra ham.

And now I am lost ... Will I find myself somewhere, sometime during the new year?

Jeg kommer til å stenge denne boka. Godt nytt år til alle sammen, vi sees forhåpentligvis i min nye bok neste år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...