Nótt Skrevet 19. november 2008 #2801 Del Skrevet 19. november 2008 God tur!! Sola er en kjedelig flyplass egentlig, har vært der mange ganger etterhvert - ettersom bestevenninna til mannen bor i Sandnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. november 2008 Forfatter #2802 Del Skrevet 19. november 2008 God tur!! Sola er en kjedelig flyplass egentlig, har vært der mange ganger etterhvert - ettersom bestevenninna til mannen bor i Sandnes. Det er det jeg også har hørt, og fikk ikke noe mer positivt inntrykk av å lese på nettet om flyplassen. Jeg skal jo spise middag der, og de har kun én skikkelig restaurant/café, og den høres ikke voldsomt fristende ut. Men siden firmaet har kontorer ved flyplassen er det bare tull å reise inn igjen til sentrum for så å dra tilbake til flyplassen. Skal jeg synes en flyplass er særlig spennende må jeg nesten skulle reise utenlands, og det bør være litt størrelse på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 19. november 2008 #2803 Del Skrevet 19. november 2008 God tur til Stavanger. Synes det høres bra ut med venninnetreff i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 19. november 2008 #2804 Del Skrevet 19. november 2008 gooooooooood tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. november 2008 Forfatter #2805 Del Skrevet 19. november 2008 Førsteinntrykk av hotellet: Han som sjekket meg inn var lite hyggelig, lite høflig og lite hjelpsom. Han virket sur, ga meg overhodet ikke noe info og det var så vidt han pekte og sa: innover der til hvor rommet mitt var. Ikke noe: inn den gangen der, forbi baren, inn til høyre og ta heisen opp til 7. etasje. Frokosten er: vel, det har jeg ikke funnet ut enda, men det må jeg jo etterhvert :gjeiper: Jenta i resepsjonen burde lære seg at når du jobber i en hotellresepsjon bør du vite hvilke gater som ligger rett til høyre og rett til venstre for hotellet. Jeg spurte om jeg måtte gå til høyre eller venstre når jeg kom ut av hotellet for å komme til Haakon VII's gate, hun hadde ingen anelse, til tross for at det er nærmeste gate til venstre... Ikke veldig imponert med andre ord, men rommet er bra da og jeg har utsikt til havna. Så over til førsteinntrykk av byen og restauranten jeg var på i dag. Byen virker koselig. En idyllisk småby, med lave hus og trange brostensgater. Spiste på Harry Pepper i dag. En meksikansk restaurant, og skal dere til Stavanger bør dere ha en virkelig god grunn til ikke å spise der. Anbefaler å gå for Harry Pepper Winter Menu (regner med at de har det samme tilbudet ellers på året også ) Da får du sette sammen forrett, hovedrett og dessert selv, til 395 kr. Mens jeg bestemte meg fikk jeg servert tortillachips med hjemmelaget salsa, heldigvis, ettersom jeg var skrubbsulten da jeg kom. God service, og den blir ikke satt på regningen. Jeg valgte Caldo de Pollo, en nydelig, fyldig, kremet kyllingsuppe med masse kylling og grønnsaker til forrett. Anbefales definitivt! Til hovedrett spiste jeg chicken fajitas. Grillet kyllingfilet servert med tortillas, stekte grønnsaker, ost, hjemmelaget guacamole, hjemmelaget salsa og creme fraiche. Guacamolen og salsaen smaker virkelig friskt og godt. Definitivt ikke kjøpegreier det her nei. Til dessert spiste jeg chocolate & chili mousse. Den ble servert i et vinglass med biter av chili og båter av mandarin. Denne var også veldig god, skal jeg trekke fram noe negativt må det være at jeg kunne spist enda mer Skal vi se, kan jeg trekke fram noe negativt om stedet? Bordene minnet litt mer om café/kantinebord, jeg ble servert av den hyggelige, kvinnelige servitøren i steden for den kjekke, mannlige servitøren, og den søte fyren på nabobordet som satt og kikket på meg snakket ikke til meg En ting til, jeg trillet ikke hjem. Var absolutt mett, på grensen til litt for mett, men jeg klarte å gå Kan muligens forklares med at jeg ikke hadde spist på nesten 9 timer da jeg kom til restauranten og holdt på å dø av sult. Venninna mi hadde vondt i hodet, så jeg har ikke sett henne i dag. Forhåpentligvis får jeg sett henne i morgen. Nå ligger jeg i senga og ser på tv. Skal slappe av litt før jeg legger meg. Må finne ut når frokosten serveres og når jeg må opp for å få svømt og spist før jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 19. november 2008 #2806 Del Skrevet 19. november 2008 åh! høres ut som du koser deg masse Harry Pepper skal jeg absolutt ta turen innom.. er det populært sted, bør man bestille bord? den desserten hørtes forresten helt nydelig ut.. elsker kombinasjonen sjokolade og chili! spiste en fantastisk sjokoladefondant med chili i spania i sommer.. helt fantastisk kjedelig at venninnen din ikke var i form da, nå som du endelig er der nede.. får håpe at hun blir bedre til i morgen hvordan ser morgendagen din ut da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. november 2008 Forfatter #2807 Del Skrevet 19. november 2008 åh! høres ut som du koser deg masse Harry Pepper skal jeg absolutt ta turen innom.. er det populært sted, bør man bestille bord? den desserten hørtes forresten helt nydelig ut.. elsker kombinasjonen sjokolade og chili! spiste en fantastisk sjokoladefondant med chili i spania i sommer.. helt fantastisk kjedelig at venninnen din ikke var i form da, nå som du endelig er der nede.. får håpe at hun blir bedre til i morgen hvordan ser morgendagen din ut da? Det er nok populært i helgene, så da kan det være lurt å bestille bord, på en onsdag kveld var det ikke noe problem En ting til jeg glemte å si i sted, jeg tror du må presisere at du ønsker sterk mat. Jeg sa ingenting, og servitøren spurte ikke, så det var ikke veldig sterkt, men jeg er ganske sikker på at du får det hvis du bare sier i fra. Maten var jo uansett god, så det gjorde ikke meg veldig mye at den ikke var veldig sterk, men det hadde ikke gjort meg noe om den hadde svidd litt mer I morgen skal jeg opp og svømme litt før frokost. Det er ikke svømmebasseng på dette hotellet, men det andre Radissonhotellet bare få minutter unna har basseng som vi har fri tilgang til. Det åpner kl 6 så da rekker jeg en rask svømmetur før frokost. Deretter skal jeg på jobb på kontoret vårt like ved flyplassen. Vanligvis får folk på utekontorene våre hjelp via telefon og mail. Vi ønsker å gi dem litt ekstraservice, så derfor drar vi nå ut på tur til utekontorene for å kunne gi litt personlig hjelp og hilse på alle dem vi vanligvis bare snakker med på OCS, telefon eller mail. Også veldig greit å vite hvordan lokalene ser ut, hva slags utstyr som finnes på de forskjellige lokasjonene og komme seg litt unna hverdagen i Oslo. Viktig å få litt forandring i blant. Etter jobb håper jeg å rekke en liten svømmetur til, før jeg forhåpentligvis får møtt venninnen min. Hun får besøk av foreldrene sine seint i morgen kveld, og jeg drar rett etter jobb på fredag, så det er eneste mulighet til å få truffet henne. Nå må jeg bare bestemme meg for om jeg skal spise på Gaffel & karaffel som ligger tvers over gaten for Harry Pepper og hvor jeg får 10% rabatt på mat og drikke, eller om jeg skal ta turen tilbake til Harry Pepper Det så veldig koselig ut på Gaffel & karaffel, og det kan jo også være greit å prøve noe annet. Jeg kan jo fint reise tilbake hit. Vi skal gjøre disse turene til utekontorene til en årlig greie, så jeg får sikkert lov til å reise hit neste år også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 19. november 2008 #2808 Del Skrevet 19. november 2008 syns du skal prøve gaffel & karaffel.. for et genialt navn! hvordan type mat er det der da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. november 2008 Forfatter #2809 Del Skrevet 19. november 2008 syns du skal prøve gaffel & karaffel.. for et genialt navn! hvordan type mat er det der da? Skal prøve Gaffel & karaffel hvis det er ledige bord der ja. Nå serverer de julemenyer der. Det blir vel Ovnsbakt kveite og karamellpudding til dessert tenker jeg. Her har du hjemmesiden til restauranten forresten. Hadde jeg hatt flere dager her og bedre råd skulle jeg prøvd restauranten på hotellet også. Den skal visst være bra, men det får være til en annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 19. november 2008 #2810 Del Skrevet 19. november 2008 så kult ut du får rapportere derfra også! nå skal jeg for min del prøve å legge meg.. må bare finne på en provisorisk løsning til tommelen.. den svir så mye at jeg er fristet til å kutte den av! ha en fin kveld videre og en fin dag i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 19. november 2008 #2811 Del Skrevet 19. november 2008 Av og til tror jeg at jeg er fryktelig merkelig, og at jeg er den eneste som ikke liker sterk mat Men maten hørtes utrolig god ut! Jeg har fortsatt til gode å smake sjokolade og chili, men ryktene sier at det er nyyyyydelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. november 2008 Forfatter #2812 Del Skrevet 20. november 2008 Av og til tror jeg at jeg er fryktelig merkelig, og at jeg er den eneste som ikke liker sterk mat Men maten hørtes utrolig god ut! Jeg har fortsatt til gode å smake sjokolade og chili, men ryktene sier at det er nyyyyydelig... Neida, du er slett ikke merkelig, kjenner mange som ikke liker sterk mat. Det er jo også noe man ofte kan venne seg til. Nå elsker jeg sterk mat, men det har gått gradvis hvor sterk mat jeg klarer å spise. Det har mye med vane å gjøre. Sjokolade og chili er virkelig en fin blanding, og den desserten var ikke kruttsterk eller noe, chilien satte bare en litt spennende spiss på smaken. Absolutt en fin kombinasjon. Du hadde sikkert satt pris på styrkegraden jeg da fikk i går hvis du ikke liker sterk mat, for maten var ikke sterk i det hele tatt, den smakte rett og slett bare nydelig og friskt. Det er nesten så jeg angrer på at jeg ikke skal bli her lenger, må definitivt tilbake hit igjen, og da gjerne bo på hotellet jeg bor på nå. Veldig god frokost, tilgang til basseng, boblebad og badstue, og med perfekt plassering i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 20. november 2008 #2813 Del Skrevet 20. november 2008 hvilket hotell bor du på? vi har nemlig ikke funnet hotell enda, kanskje det kunne vært noe å foreslå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. november 2008 Forfatter #2814 Del Skrevet 20. november 2008 hvilket hotell bor du på? vi har nemlig ikke funnet hotell enda, kanskje det kunne vært noe å foreslå Jeg bor på Radisson Atlantic. Må rette litt på hva jeg har utsikt til da, det er en liten sjø jeg har utsikt til, ikke til havna, men samme det Det ligger veldig sentralt, er ikke voldsomt billig, men billigere i helger enn på ukedagene. Så da kommer det jo litt an på hvilke kriterier du velger hotell etter da Det finnes nok billigere hotell som også ligger veldig sentralt. Selv bryr jeg meg ikke så veldig om pris når det ikke er jeg som betaler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. november 2008 Forfatter #2815 Del Skrevet 20. november 2008 Blir visst ikke noe møte med venninna mi i kveld heller. Hun er fortsatt dårlig, så da så. Litt kjipt det da, mister jo mer og mer kontakten med folka jeg var i Edinburgh med. Jeg var jo ganske forskjellig fra dem, så strengt tatt ikke så rart, men litt kjipt er det jo likevel. Vel, da får jeg i det minste tid til å trene litt etter jobb, også får jeg finne et sted å spise før jeg stikker tilbake til hotellrommet for å se på tv eller noe sånt. Litt synd at de få fine kollegaene jeg har er opptatt, eller hadde jeg vel forsøkt å overtale noen til å bli med ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 20. november 2008 #2816 Del Skrevet 20. november 2008 Kjipt med venninna di, ja, men ellers høres det ut som du koser deg! *vil også ha fin jobb m/kule jobbreiser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 20. november 2008 #2817 Del Skrevet 20. november 2008 Synd med venninna di, men det høres ut som om du koser deg i den flotte byen allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 20. november 2008 #2818 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Harry Pepper ja... Har minner derfra med venninnene mine som snek med seg vin inn i sånne barnebursdag-pappkrus, og som etterhvert ble kasta ut pga den samme vinen. Fint å være student i Stavanger ja! Jeg bor på Radisson Atlantic. Må rette litt på hva jeg har utsikt til da, det er en liten sjø jeg har utsikt til, ikke til havna, men samme det Breiavannet? Det er isåfall en veeeeldig liten sjø Uansett fint i Stavanger. Sentrum er lite og veldig koselig, men du har likevel alt du trenger der. Bodde der i 5 år og trivdes veldig godt. I går var jeg på Energy step, men det var ikke Åsa som hadde timen, for hun var visst syk. Det ble en interessant time, bl.a med boksing med manualer og nestenslåssing! Ganske intensivt ihvertfall. Edit: Litt synd at de få fine kollegaene jeg har er opptatt, eller hadde jeg vel forsøkt å overtale noen til å bli med ut Hm...kanskje jeg skulle ha kobla deg med den single kompisen min i Stavanger... Endret 20. november 2008 av Purple Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. november 2008 Forfatter #2819 Del Skrevet 20. november 2008 Harry Pepper ja... Har minner derfra med venninnene mine som snek med seg vin inn i sånne barnebursdag-pappkrus, og som etterhvert ble kasta ut pga den samme vinen. Fint å være student i Stavanger ja! Breiavannet? Det er isåfall en veeeeldig liten sjø Uansett fint i Stavanger. Sentrum er lite og veldig koselig, men du har likevel alt du trenger der. Bodde der i 5 år og trivdes veldig godt. I går var jeg på Energy step, men det var ikke Åsa som hadde timen, for hun var visst syk. Det ble en interessant time, bl.a med boksing med manualer og nestenslåssing! Ganske intensivt ihvertfall. Joda, den er liten Men fin utsikt da. Koste meg veldig på Harry Pepper, utrolig god mat. :nikker: Det blir ikke svømming i dag. Er dønn sliten og det tok tid å komme seg hjem. Tror det blir italiensk til middag i dag. Egentlig ikke noe mat som frister, men må jo bare få i meg et eller annet. Har mest lyst til å sove, været er skikkelig utrivelig også, så det frister ikke akkurat å stikke ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 20. november 2008 #2820 Del Skrevet 20. november 2008 Det er så fint i Stavanger Skulle jeg bodd et annet sted i Norge, så hadde det vært der, men det er litt som Trondheim, bare hvis jeg kunne flytte den litt nærmere oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg