Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

:hallo:

Det var sikkert greit å få den Island-greia ut av verden. Nå håper jeg bare at han kompisen får verdens største gnagsår av de støvlettene han er nødt til å bruke. :fnise:

-misa

:ler: synes jeg ser svære karen vandre rundt i støvletter med stilletthæler. Stakkars støvlettene ville nok bryte sammen.

Han har halvveis lovet meg en tur til sommeren :gjeiper: Vi får nå se på akkurat det da, jeg vet ikke om det vil føles så ok å bli med på en tur bare for å få en tur. Nå var det jo litt grunn til å være med. Liker ikke bli spandert på på den måten. Uansett, greit å endelig få en avklaring. Dette betyr at jeg får vært med på avskjedsmiddagen til ei som slutter i firmaet som jeg egentlig kommer ganske godt overens med og som jeg gjerne skulle sett at hadde blitt. I tillegg får jeg vært med på samlingen for avdelingen jeg hører til og den påfølgende middagen. Ikke så dumt det heller.

Nå er det bare å finne ut om jeg skal ha 8 GB nano eller 16GB. Vet jo at de fleste da med en gang vil si 16 så klart, men spørsmålet er om jeg egentlig har bruk for det? Jeg har ikke så mye musikk at jeg vil kunne fylle opp en 16GB nano, jeg vil slite med å fylle den opp med 8 GB musikk som jeg faktisk hører på, selv om jeg jo kan fylle den opp med litt musikkvideoer også. 16 GB er jo 4-500 kr dyrere enn 8 GB, noe som ikke er så verst mye dyrere, men det er fortsatt penger og har jeg faktisk bruk for 16GB? Nok bruk for det til å spandere rundt 500 kr mer? Må nok tenke litt på det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det bare å finne ut om jeg skal ha 8 GB nano eller 16GB. Vet jo at de fleste da med en gang vil si 16 så klart, men spørsmålet er om jeg egentlig har bruk for det?

Jeg ville faktisk sagt 8GB, så klart. :ler: Selv har jeg 2GB og det rekker i lange baner. Har vel egentlig aldri hatt bruk for mer enn 1GB, bortsett fra i sommer da jeg skulle ha med meg 2GB bilder. Da hadde det vært kjekt med 4GB, men ellers? Aldri. :gjeiper:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Dobbelt så mye for 500 mer er jo ingen upris, det da. Men, om man får bruk for det, er en annen sak. Tror ikke min er større enn 2 GB, det er litt lite, men hadde nok ikke hatt bruk for så veldig mange gangene større egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mp3-spiller er på 20GB, men så bruker jeg den som lagringsplass for ting innimellom da og ikke bare musikk. Har du ikke bruk for mer enn 8GB så synes jeg du skal kjøpe det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken farge skal du kjøpe? :)

Jeg har 8gb, og syns det holder i lange baner.. har aldri opplevd å komme over 6gb brukt diskplass :)

syns du har så fin avatar jeg enigma.. jeg vil ha en sånn :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville faktisk sagt 8GB, så klart. :ler: Selv har jeg 2GB og det rekker i lange baner. Har vel egentlig aldri hatt bruk for mer enn 1GB, bortsett fra i sommer da jeg skulle ha med meg 2GB bilder. Da hadde det vært kjekt med 4GB, men ellers? Aldri. :gjeiper:

-misa

Den jeg har nå er 2GB, men den er snart 3 år gammel, og begynner å bli temmelig ubrukbar. Den ble kjøpt få dager etter at 2GB varianten kom på markedet.

Dobbelt så mye for 500 mer er jo ingen upris, det da. Men, om man får bruk for det, er en annen sak. Tror ikke min er større enn 2 GB, det er litt lite, men hadde nok ikke hatt bruk for så veldig mange gangene større egentlig.

Jeg har strengt tatt ikke bruk for 16GB nå, men samtidig så er ikke 4-500 kr mer for dobbelt så mye noen upris som du sier, og hvem vet hva jeg får bruk for om et år? Jeg har klart meg helt fint med 2GB til nå....men...

hvilken farge skal du kjøpe? :)

Jeg har 8gb, og syns det holder i lange baner.. har aldri opplevd å komme over 6gb brukt diskplass :)

syns du har så fin avatar jeg enigma.. jeg vil ha en sånn :strix:

Jeg har nok mest lyst på rød. Både fordi jeg da støtter en veldig god sak og fordi den rødfargen er utrolig nydelig. Har sett noen eksemplarer av den svarte (jeg har svart nå) og den er litt blass og kjedelig i den nye utgagen, og sølv er litt for plain og kjedelig til å være helt meg. Tror kanskje jeg kommer til å holde meg til 8GB, man kan få mye for 500 kr...særlig når man har litt dårlig råd.

Blir det noe Skottland-tur på deg nå da? ;)

Det kan hende. Det blir nok ikke før jul, for det er forferdelig travelt på jobb før jul. Sjefen min ble i grunnen veldig lettet da jeg sa ferien ikke ble noe av, for den uka jeg hadde planlagt ferie, blir enda mer travel enn noen annen uke før jul, og sånn det føles nå så har firmaet mitt planlagt livet mitt fram til jul :gjeiper: Ikke bare i negativ forstand og jobbmessig, det innebærer jo også mye trivelig og sosialt, men likevel, det er ikke mye jeg får tid til sånn helt på privat basis før jul framover.

Uansett er jeg lettere deppa akkurat nå. Seminardelen var ok, så traff jeg på V... Det er noe med ham...Selv om han har dame.... Han er så alt for sjarmerende, måten han ser på meg på, måten han behandler meg på.... Førsteinntrykket av ham var at han var en sjarmerende, arrogant drittsekk, og han har fortsatt den utstrålingen. Samtidig kjenner han meg på mange måter veldig godt, han gir meg følelsen av at han trives i mitt selskap, og det er sårt fordi han er ikke singel, og jeg veit at han aldri, noensinne ville finne på å gjøre noe dumt...

Anyway, jeg snakket altså med V og sjefen min, da en bekjent av V kom bort. Allerede i det han reiste seg, merket jeg at han scannet meg... V kommenterte det også, småertet meg hver gang fyren gikk unna. Lurte på om jeg var klar over hva fyren egentlig var ute etter. Som om jeg er fullstendig dum.... Fyren var dritings, og stod hele tiden og målte meg opp og ned, strøk på meg osv. Det var nesten litt pinlig.

Irriterer meg at selv om jeg har kjent V ganske lenge nå, jeg vet jo at han har dame, og jeg i utgangspunktet ikke tenker på ham til vanlig, så gjør hjertet mitt et ekstra hopp når han ser på meg, eller kommer bort til meg og begynner å snakke. Jeg prøver nemlig å unngå å ta kontakt først. Han er alt for klar over hva jeg en gang følte for ham. Jeg er så drittlei av at de eneste som synes jeg er interessant, er folk som er virkelig drita fulle, eller så er de opptatte. Dritt lei av frasen: hvis jeg hadde vært single...Hva faen hjelper vel det meg, og dessuten så tar jeg det kun som et forsøk på å trøste meg. De trenger jo ikke akkurat bevise noe likevel...

Sitter og snakker med AH nå...han er alt for søt, han fortjener så utrolig mye bedre enn meg... Hvis bare noen, bortsett fra AH, som var single, ikke full, ikke fullstendig desperat, men normal, smart og hyggelig kunne vist meg noen interesse :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg har nå er 2GB, men den er snart 3 år gammel, og begynner å bli temmelig ubrukbar. Den ble kjøpt få dager etter at 2GB varianten kom på markedet.

Jeg har en Creative på over 3 år, og den funker kjempebra. :jepp: Batteriet har nødvendigvis ikke like lang levetid som da den var ny, men den varer fint et par treningsøkter, inkl. turen fram og tilbake til senteret. :)

Uansett er jeg lettere deppa akkurat nå. Seminardelen var ok, så traff jeg på V... Det er noe med ham...Selv om han har dame.... Han er så alt for sjarmerende, måten han ser på meg på, måten han behandler meg på.... Førsteinntrykket av ham var at han var en sjarmerende, arrogant drittsekk, og han har fortsatt den utstrålingen. Samtidig kjenner han meg på mange måter veldig godt, han gir meg følelsen av at han trives i mitt selskap, og det er sårt fordi han er ikke singel, og jeg veit at han aldri, noensinne ville finne på å gjøre noe dumt...

Anyway, jeg snakket altså med V og sjefen min, da en bekjent av V kom bort. Allerede i det han reiste seg, merket jeg at han scannet meg... V kommenterte det også, småertet meg hver gang fyren gikk unna. Lurte på om jeg var klar over hva fyren egentlig var ute etter. Som om jeg er fullstendig dum.... Fyren var dritings, og stod hele tiden og målte meg opp og ned, strøk på meg osv. Det var nesten litt pinlig.

Irriterer meg at selv om jeg har kjent V ganske lenge nå, jeg vet jo at han har dame, og jeg i utgangspunktet ikke tenker på ham til vanlig, så gjør hjertet mitt et ekstra hopp når han ser på meg, eller kommer bort til meg og begynner å snakke. Jeg prøver nemlig å unngå å ta kontakt først. Han er alt for klar over hva jeg en gang følte for ham. Jeg er så drittlei av at de eneste som synes jeg er interessant, er folk som er virkelig drita fulle, eller så er de opptatte. Dritt lei av frasen: hvis jeg hadde vært single...Hva faen hjelper vel det meg, og dessuten så tar jeg det kun som et forsøk på å trøste meg. De trenger jo ikke akkurat bevise noe likevel...

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Creative på over 3 år, og den funker kjempebra. :jepp: Batteriet har nødvendigvis ikke like lang levetid som da den var ny, men den varer fint et par treningsøkter, inkl. turen fram og tilbake til senteret. :)

:kose:

Javel? Men det hjelper vel meg egentlig fint lite? ;) Min iPod nano fungerer altså ikke nå, derfor skal jeg ha en ny iPod nano. Jeg har brukt den mildt sagt mye og det er ladinga som er problemet. Når jeg først får ladet den holder den fint, men kontakten har nok blitt litt dårlig i tillegg til at batteriet sikkert ikke er verdens beste lenger, derfor er det like vanskelig å få ladet den hver gang. Mulig det ville bedret seg litt hvis jeg hadde oppdatert iPoden altså, men da må jeg jo slette alt jeg har på den, og så lenge jeg ikke er sikker på at det vil fungere, og jeg har veeeeeldig lyst på en ny, så kjøper jeg en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....lurer sånn på om jeg skal ta turen til Edinburgh rundt nyttårsaften. Det pleier å være så stress å få til planer den kvelden, og det hadde vært koselig å se AH igjen. Fikk totalt fnatt i går da jeg snakket med ham på msn, det nytter ikke hinte til ham, så til slutt måtte jeg omtrent be meg selv. Det er ikke det at han ikke vil at jeg skal komme, han bare vil ikke foreslå å møte meg fordi han er redd for at jeg da skal føle meg presset til å være sammen med ham og føle at jeg ikke kan si nei. :klø: Vel, vel, jeg fikk nå til slutt spurt da, om han ville underholde meg på nyttårsaften dersom jeg kom. Joda, det var greit det, på en betingelse... at han var garantert et kyss ved midnatt :fnise:

Er litt usikker da, det vil jo koste litt penger, i tillegg til at jeg da blir veldig avhengig av ham. Samtidig har jeg hatt lyst til å feire nyttårsaften i Edinburgh siden jeg kom dit første gang. Da vil jeg få med meg lysene osv. også. Ikke sikkert jeg får med julemarkedet og skøytebanen, men det får så være. Det frister veldig å reise, det er ikke fryktelig dyrt, få jo billige flybilletter og en seng i 4-manns rom koster £14 pr natt. Jeg har fortsatt ferie til gode etter at Islandsturen ble avlyst, så jeg har egentlig ingen andre kjempegode motargumenter enn at jeg blir avhengig av AH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ment som "Creative er bra, iPod er kjent for å ikke være like bra." :tunge1:

Vel, jeg liker ikke Creative, for å si det sånn så hater jeg designet på den og brukergrensesnittet. Den er også større enn nanoen. Jeg vil ha noe lite og lett, derfor jeg kjøper iPod nano og ikke en iPod også ;) Nanoen har perfekt størrelse og utforming etter min mening. Leser du tester av 4.gen nano så slår den faktisk Creative på de tingene som er viktige for meg :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skorpio

Er det så gærent å bli avhengig av han a? ;) Hvis han er avhengig av deg og er jo alt bare fryd og gammen! Haha :ler:

Syns du skal reise! For en opplevelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så gærent å bli avhengig av han a? ;) Hvis han er avhengig av deg og er jo alt bare fryd og gammen! Haha :ler:

Syns du skal reise! For en opplevelse! :)

Avhengig som i at hvis han plutselig ikke skulle være i Edinburgh likevel den kvelden, så får jeg en veldig kjedelig nyttårsaften ;) De andre vennene mine er mest sannsynlig opptatt med familien sin den kvelden, så tror det kan bli vanskeligere å få noen av dem til å "ta seg av meg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio
Avhengig som i at hvis han plutselig ikke skulle være i Edinburgh likevel den kvelden, så får jeg en veldig kjedelig nyttårsaften ;) De andre vennene mine er mest sannsynlig opptatt med familien sin den kvelden, så tror det kan bli vanskeligere å få noen av dem til å "ta seg av meg".

Hvorfor skulle han ikke være der allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor skulle han ikke være der allikevel?

Fordi han ikke vet 100% sikkert hvor han jobber eller bor ved juletider. Han søker ny jobb, og da kan det hende han flytter. Han sa riktignok at for meg så kunne han gjerne sørge for å være i Edinburgh på nyttårsaften, om han så flyttet til verdens ende, men jeg har nå en liten tendens til å være pittelitt realistisk (les: pessimistisk) når jeg skal vurdere noe sånt likevel.

I tillegg vet jeg ikke om jeg har lyst til å være avhengig av akkurat ham for å få en bra nyttårsfeiring. Jeg er litt usikker på hva jeg egentlig føler for ham, og ikke minst hva han egentlig tenker om meg. Vi kjenner hverandre ikke godt, så jeg er litt redd for at kvelden kan få en "bitter end" dersom vi har litt forskjellige forventninger til kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du. Først, :klemmer: pga deppa-tankene. :)

Da jeg skulle kjøpe mp3-spiller for to år siden, ville jeg ikke ha iPod fordi alle fjortisene alltid hang rundt mp3-veggen (jeg jobbet i en elektro-forretning da) og kniste og skulle PÅ DØD OG LIV ha iPod. :ler: Så jeg skulle ha alt annet enn iPod. Creative var den som kom nærmeste, men jeg syntes også at utseende var klumpete og upraktisk (ikke stilig og elegant som på iPoden), og den var ikke like enkel i bruk heller. Jeg endte imidlertid opp med LG, for batterikapasitet er det desidert viktigste for meg når det kommer til telefon og mp3-spiller. Min spiller varer i 35 timer. Samtlige mp3-spillere på markedet (i alle fall da) har en spilletid på ca 15 timer. Slå den. ;)

Hvis jeg skulle kjøpt meg iPod ville det garantert blitt den røde hvis økonomien tillatte det, den er knallfin, og støtter en god sak, som du sier. :)

-misa

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du. Først, :klemmer: pga deppa-tankene. :)

Da jeg skulle kjøpe mp3-spiller for to år siden, ville jeg ikke ha iPod fordi alle fjortisene alltid hang rundt mp3-veggen (jeg jobbet i en elektro-forretning da) og kniste og skulle PÅ DØD OG LIV ha iPod. :ler: Så jeg skulle ha alt annet enn iPod. Creative var den som kom nærmeste, men jeg syntes også at utseende var klumpete og upraktisk (ikke stilig og elegant som på iPoden), og den var ikke like enkel i bruk heller. Jeg endte imidlertid opp med LG, for batterikapasitet er det desidert viktigste for meg når det kommer til telefon og mp3-spiller. Min spiller varer i 35 timer. Samtlige mp3-spillere på markedet (i alle fall da) har en spilletid på ca 15 timer. Slå den. ;)

Hvis jeg skulle kjøpt meg iPod ville det garantert blitt den røde hvis økonomien tillatte det, den er knallfin, og støtter en god sak, som du sier. :)

-misa

Takk for klem. Føler meg litt bedre i dag da, men var rimelig nedfor i natt. Fylla + V som var sitt vanlige sjarmerende seg og stjal en klem av meg da han gikk til t-banen + håpløs, klengete fyr som jeg slett ikke var interessert i ble litt mye. Særlig siden jeg egentlig veldig gjerne vil bli sjekket opp, bare ikke av sånne som han som sjekket meg opp i går :sukk: Jeg vil jo bli sjekket opp av en fyr jeg kan like og han her var jo bare patetisk, og ikke minst...forferdelig full...

Ja, LG har vel fått veldig gode kritikker på batterilevetid så vidt jeg har lest. Må innrømme at for meg er et brukergrensesnitt jeg liker, og design noe av det viktigste når jeg skal velge duppeditter. I tillegg til hva du kan gjøre med den så klart, så derfor har jeg forelsket meg totalt i nanoen. Velger i såfall rød, viktig for meg å støtte en god sak, også er den rødfargen aldeles nydelig. Ikke er det så mange som har den heller. Er det noe jeg får fnatt av så er det vel den rosa nanoen :fnise: Jeg hater rosa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Nyttårsaften i Edinburgh høres helt herlig ut, så syns du skal benytte deg av den sjansen :)

Her skjer det jo sjelden noe spennende likevel, og den betingelsen skal du vel klare å oppfylle :lur:

Håper du finner ut av hva du vil gjøre iallefall. Du er vel så glad i den byen at du får et hyggelig opphold omtrent uansett :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...