Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Kjeder meg på jobb ja...

1. Hvor gammel kommer du til å være om 10 måneder?

28 år, 5 måneder og 13 dager ;)

2. Tror du at du har giftet deg til da?

Jeg håper da virkelig ikke det. Er ikke typen til å gifte meg etter så kort tid.

3. Hvem snakker du mest med på msn?

Det må være J det. Snakker omtrent daglig med ham på jobb.

4. Husker du hvor du var 11. september 2001?

Hjemme i stua, var syk den dagen og gikk ikke på forelesning. Husker fortsatt at tv-programmet jeg så veldig brått ble avbrutt.

5. Hvem ringte deg sist?

En kollega som trengte hjelp.

6. Hvilken CD står i CD-spilleren?

Hører sjelden på cd-er, det går mest i mp3.

7. Har du kjæledyr?

Kun hybelkaniner, evt. hybeltigre eller noe lignende. Tror noen av dem er for store til å bli kalt kaniner, og jeg er 100% sikker på at noen av dem biter...

8. Når var siste gang du drakk kaffe?

For 1,5 t siden.

9. Er foreldrene dine gift?

De er skilt.

10. Når så du din mor sist?

*tenke* I bursdagsselskapet til niesen min, 13. september.

11. Liker du å reise med fly?

Det er helt greit, kommer an på om det er billigbillett eller ikke, og om turen er lang eller ikke.

12. Hvor mange land har du bodd i?

2, Norge og Skottland

13. Hvor mange byer har du bodd i?

Byer: Gjøvik, Edinburgh og Oslo

14. Hvor mange søsken har du?

2

15. Kan du plystre?

Jupp

16. Hva var det siste du spiste?

Et eple

17. Hva er din favorittiskrem?

Enten Frozen yoghurt chocolate thunder, Italiensk fra Deli de luca eller la Dolce Vita, eller en av Ben&Jerry's sine isvarianter.

18. Hva ser du frem til?

Å reise til Edinburgh neste år en gang, og å komme tilbake til Praia da Rocha neste sommer.

19. Er det noe du vil fortelle til noen?

Egentlig ikke, har ikke noe usagt til noen nå tror jeg.

20. Hva gjør du om en time?

Sitter fortsatt på jobb, installerer pc og/eller lager image av nyeste innkjøpte HP-modellen.

21. Liker du kaffe?

Jeg liker ikke, jeg elsker kaffe ;)

22. Hvor mange glass vann drikker du for dag, gjennomsnittlig?

Drikker minst 2 liter hver dag.

23. Er noen forelsket i deg?

Ikke så vidt jeg vet.

24. Ville du sovet med noen andre, eller sovet alene?Det er veldig kos å sovne sammen med en man er glad i, men ellers sover jeg best aleine.

25. Har du noen gang blitt snakket til for å ha snakket i timen?

Jeg fikk kjeft hver eneste naturfagtime i 1.klasse, helt til venninna mi og jeg ble nektet å sitte sammen :fnise:

26. Kan du spille poker?

Tja, jeg kunne det en gang, men om jeg husker det nå er en annen sak.

28. Har du noen gang vært i Canada?

Nei.

29. Hva var den siste sangen du hørte på?

En eller annen In Flames-sang.

30. Kjenner du noen som har bursdag samme dag som deg?

Nei

31. Hvor mange land har du besøkt?

Sverige, Danmark, Finland, England, Skottland, Wales, Nederland, Tyskland, Frankrike, Portugal, Spania (Lanzarote). Tror det var alle?

32. Snakker du andre språk enn ditt morsmål?

Engelsk. Har hatt tysk b-språk og spansk c-språk.

33. Har du lyst på piercing eller tatovering?

Har litt lyst på både piercing og tatovering, men litt skeptisk i forhold til allergi (piercing) og at jeg skal angre.

34. Har du noen gang vært i en ambulanse?

Nei

35. Svømmebasseng eller hav?

Havet, dersom det ikke er i Norge vel og merke.

36. Hvordan er været hos deg?

Grått

37. Spiser du frokost daglig?

Stort sett alltid. Fungerer ikke uten frokost.

38. Hva er din favoritting å bruke penger på?

Klær, vin, restaurantbesøk og konsertbilletter!

39. Hva var det siste du kjøpte?

Klær

40. Hva er ditt favorittprogram på TV?

Usikker, Bones kanskje?

41. Kan du rulle med tungen?

Ja

42. Kan du dykke uten å holde for nesa?

Ja

43. Sover du med bamser?

Pleier å ha teddybjørnen med meg i senga nå som jeg er singel ja :rodme:

44. Hva er din blodtype?

Husker ikke

45. Er alt lov i krig og kjærlighet?

Tja?

46. Hvilken farge har du på soveromsveggene dine?

Mørk grønn

47. Skrur du av vannet etter at du har pusset tennene?

Ja

48. Sover du med dørene til skapet/skapene åpne eller lukket?

Det har jeg faktisk ikke tenkt over.

49. Er du voksen?

Tja, i den grad man er voksen når man er 28 år og har fast jobb...

50. Har du tatt sol den siste måneden?

Nei.

51. Kan du skifte olje på en bil?

Jeg har nå gjort det før i alle fall.

52. Har du fått fartsbot?

Nei

53. Er du avhengig av tv-en?

Njaei, den står nå som regel på når jeg er hjemme, men ser sjelden på den. Er mer avhengig av pc-en da gitt...

54. Liker du appelsinjuice?

Ja, foretrekker ferskpresset da.

55. Når du skrur av vekkerklokken din, pleier du å sovne igjen?

Det skjer titt og ofte det. Derfor jeg sjelden skrur den av, men bruker slumreknappen i stedet.

56. Om du fikk sjansen til å passe på en ape en helg, ville du gjort det?

Nei, absolutt ikke.

57. Hva vil du mer enn noe annet akkurat nå?

Være på ferie, et sted det var godt og varmt og jeg kunne ligge på stranda/bade.

58. Kaffe eller energidrikker?

Kaffe.

59. Hva er din favorittby?

Edinburgh! :herter_rundt:

60. Hvis du ble jaget av en alligator, hva ville du gjort da?

Gitt opp.

61. Liker du håndskriften din?

Jeg skrev mye penere før den gangen jeg ikke alltid skrev på pc. Nå synes jeg at jeg skriver fryktelig slurvete.

62. Hvilken sang hører du på?

Ingenting akkurat nå

63. Har du vært så full at du har besvimt?

Nei

64. Om kjæresten din var utro mot deg, hva ville du gjort?

Det kommer veldig an på med hvem/hvorfor. I noen tilfeller kunne jeg sikkert tilgitt det, men generelt tror jeg jeg ville vært bitch og dratt det opp i enhver anledning til vi begge ble lei og gjorde det slutt.

65. Når våknet du denne morgenen?

Halv seks

66. Har du søskenbarn?

3 stk

67. Hva liker du med deg selv?

Hmmm...

68. Hvem snakket du med sist?

En kollega som trengte hjelp.

69. Hva er det verste faget på skolen?

Hatet gym på barne- og ungdomsskolen. Å bli brukt som blink gjør ikke akkurat et fag kult.

70. Hvor skal du bo når du blir eldre?

Oslo eller Edinburgh

71. Hva drømte du i natt?

Husker ikke

72. Hva er det meste du har betalt for en hårklipp?

For bare hårklipp 6-800, med striping 1800

73. Hvor ble du født?

Sykehus i nærheten av der jeg vokste opp.

74. Hvordan var din forrige helg?

Litt kjip ettersom jeg ikke kunne gjøre noe hele lørdagen pga. håpløst øye.

75. Hva er din favorittsang?

Umulig å plukke ut en all time favorite...

76. Om valper aldri vokste opp, ville du kjøpt en?

Jeg er en smule allergisk mot dyr, så noe usikker på om jeg ville valgt å kjøpe et dyr i det hele tatt.

77. Hva er den beste iskremsmaken?

Vanskelig å si.

78. Noen gang likt noen du ikke hadde sjanse på?

Selvsagt.

79. Har du hjemmeside?

Nei

80. Er det noen i tankene dine akkurat nå?

Ingen spesielle

81. Kan du si alfabetet baklengs?

Ja

82. Kyss eller klem?

Kommer an på personen.

83. Ville du forandret deg selv for en gutt/jente?

Nei

84. Hvis du var født det motsatte kjønn, hva ville du hett?

Aldri tenkt på.

85. Har du vært på scenen?

Ja, har sunget i kor og drevet med drama, så har opptrådt for mange mennesker mange ganger.

86. Hvem er favorittkarakteren din fra Star Wars ?

Darth Vader

87. Ville du gjort alt for en person du er glad i?

Ikke alt, men mye.

88. Hva kledde du deg ut som din første Halloween?

Djevel tror jeg? Har ikke vært med på så mange Halloween-partyer

89. Hvem var den siste som gjorde deg sint?

Sikkert moren min.

90. Hvorfor det?

Hun og jeg kommer fra to forskjellige planeter og jeg føler at hun har absolutt null respekt for meg og mitt liv i blant.

91. Hva er din favorittfrukt?

Plommer

92. Irriterer vennene dine deg?

Jeg tror ikke det finnes et eneste menneske som ikke irriterer meg i blant.

94. Blogger du?

Nei, men skriver dagbok her på KG.

95. Er du kilen?

Noen ganger, spørs litt på situasjon og hvor folk prøver å kile meg.

96. Hvem er/var din favorittlærer?

Enten en av foreleserne på Heriot-Watt, eller engelsklæreren min i 2. og 3. klasse på videregående.

97. Hvilket godteri spiser du på kino?

Det varierer.

98. Syns du gutten skal betale på første date?

Ikke nødvendigvis.

99. Tror du folk snakker om deg bak ryggen din?

Det er jeg ganske overbevist om at de gjør.

100. Hva skal du gjøre etter denne testen?

Vente på at installasjonen av den nyinkjøpte laptopen blir ferdig slik at jeg kan ta image av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Briller ja...det er ikke mange som får se meg med briller, føler liksom at jeg får bart og reggis med en gang jeg tar de på, et kaldt gufs fra fortiden ;)

Du kom innimellom du ;) Jeg har aldri likt briller, men skjønner at det er på tide å få seg et par, slik at jeg kan bytte litt på. Får finne meg et par litt typete briller som jeg føler er ordentlig meg, så kanskje jeg vil trives med det?

Du blir sikkert kjempeschtili' med briller! :jepp:

Vi får håpe det :) Uansett kommer jeg jo ikke til å bruke det så mye, bare for å få litt avveksling og la øynene mine få hvile litt i blant. Tror aldri jeg kommer til å føle meg vel med briller, til det sitter mobbingen fra barne- og ungdomsskolen for hardt i. Det blir det samme som at jeg fortsatt kan føle meg som verdens styggeste person og lurer på hva folka som sier jeg er søt/pen har røyka, eller er ute etter å oppnå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du de rette brillene tror jeg det kan bli veldig fint på deg. Men skjønner godt at du ikke liker briller med tanke på mobbing. Har vært der sjøl gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Men Enigma, en Enigma kan da umulig være stygg.

Dessuten er du veldig søt i real life også ;)

Briller kan være kult det bare du finner det rette paret. Sånn bortsett fra at det blir dugg på de og sånn, så elsker jeg brillene mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Briller kan være kult det bare du finner det rette paret. Sånn bortsett fra at det blir dugg på de og sånn, så elsker jeg brillene mine ;)

Det var jo noe av det jeg hatet med brillene da jeg brukte det (fra jeg var 7 til jeg var 20). De dugget og var alltid i veien. Plagsomt å trene med osv. Men greit å ha et skift, og da må jeg jo ha noe som er litt kult, sånn at jeg faktisk kan ha dem på meg utenfor leiligheten også. Må finne noe som står i stil til personligheten min denne gangen. Tidligere har jeg hatt fryktelig kjedelige briller, og det funker ikke.

Øyet mitt er heldigvis mye, mye bedre, så med en natt uten linse nå håper jeg at det er fint i morgen, skal jo på intervju i morgen :hoppe: Får de nye linsene mine enten i løpet av morgendagen eller onsdag også, så det blir nok bra.

Ferdig med dagens trening også. 25 min sykkel, 15 min intervaller på tredemølle, 25 min styrke skuldre og bryst og 55 min spinning.

Har hatt en søt og hyggelig samtale med AH også :) Lenge siden sist nå, at han har vist meg at han virkelig bryr seg. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:)

du, hvilken utdanning har du egentlig?

syns det høres ut som du har så kul jobb.. :rolleyes:

2 år Data- og multimedieteknikk, 1 år design og systemutvikling og 1 år Internasjonal teknologiledelse. :) Datanerd med andre ord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh så kult! spesielt Internasjonal teknologiledelse hørtes utrolig spennende ut.. tok du det i utlandet? eller har de det noe sted i Norge?

lurer på om arbeidsgivere foretrekker de som har en ren bachelor eller om det ikke nødvendigvis har så mye å si om man har to år markedsføring og 1 år med noe annet relevant :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh så kult! spesielt Internasjonal teknologiledelse hørtes utrolig spennende ut.. tok du det i utlandet? eller har de det noe sted i Norge?

lurer på om arbeidsgivere foretrekker de som har en ren bachelor eller om det ikke nødvendigvis har så mye å si om man har to år markedsføring og 1 år med noe annet relevant :rolleyes:

Jeg har ikke en bachelor, fordi jeg mangler 2 eksamner. Det hadde ikke så mye å si ettersom jeg har jobberfaring og eksamnene jeg mangler er ikke relevante for jobben min. Så det kommer faktisk helt an på hva slags jobber du søker, og hva som er relevant for de jobbene. Utdanninga mi er ikke egentlig veldig relevant for den jobben jeg gjør, de fleste som har min type jobb har ingeniørutdanning innen drift. Men jeg er teknisk dyktig og lærer veldig fort, i tillegg til at jeg hadde hatt en litt mer grunnleggende driftsjobb/supportjobb før jeg kom dit jeg er nå, så jeg var kvalifisert nok likevel.

Internasjonal teknologiledelse var et ettårig studium som HiO tilbød for studenter med høyere teknisk utdanning, primært ingeniørerer, men andre med 3 årig teknisk kunne også komme inn. Halve året var i Oslo, da hadde vi engelsk, et fag med mye juss og kontraktsforhandlinger, og prosjektledelse. Deretter var vi et halvt år i Edinburgh, ved Heriot-Watt og tok fag innen ledelse, juss, markedsføring, økonomi, kulturforståelse osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har spennende utdannelse. :jepp:

Jeg skjønner det med at briller kan være upraktisk. Jeg la igjen mine da jeg trente i går. Det går forsåvidt greit, men ting som var litt på avstand var en smule diffust. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har spennende utdannelse. :jepp:

Jeg skjønner det med at briller kan være upraktisk. Jeg la igjen mine da jeg trente i går. Det går forsåvidt greit, men ting som var litt på avstand var en smule diffust. :ler:

For meg er ikke ting en smule diffust når jeg ikke har verken briller eller linser. ;) Jeg har -7,5 og -5,25 i linser, hvilket vil si at jeg ser tilnærmet ingenting uten dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo: Annie! :)

Urk, nå sitter jeg her og begynner å bli smånervøs i forhold til jobbintervju. Må jo gå snart også, bare en time til jeg må gå. Intervju kl 15, kryss fingrene for meg ;)

Det er jo egentlig ikke så farlig, jeg trenger ikke jobben. Sånn sett kan jeg drite meg ut også, men så er det perfeksjonisten i meg som vil ha enda et perfekt jobbintervju da ;) Fikk så mye skryt for intervjuene mine forrige gang jeg var ute på jobbintervjuer, og fikk jo jobbtilbud fra alle sammen, så da kan jeg jo ikke gå på et jobbintervju og gjøre det dårlig.

Ellers gleder jeg meg til jobbtur. Ikke til å stå opp i 5-tida torsdag morgen, men til å komme meg vekk litt, bo på hotell, spise middag ute, treffe kameraten min. Litt usikker i forhold til hva han egentlig forventer når jeg kommer oppover nå. Han har vært rimelig flørtete når jeg har snakket med ham. Ikke heeeelt sikker på at han er min type. Han var også veldig, veldig flørtete da jeg var oppover i Trondheim sist, og da hadde venninna hans sittet og snakket til venninna mi om hvor godt han likte meg og alt det pene han hadde sagt om meg.... Jaja, vi får nå se. Fyren er koselig han, så hyggelig blir det uansett. Er jo over et år siden jeg så ham sist nå tror jeg.

Er vel snart kake også her på huset. Skal feire en bursdag kl 14. Ikke at jeg kan spise kake, tviler nemlig på at de har kake uten hvetemel i... Men jeg må jo nesten ta turen bort likevel. Være litt sosial, få tida til å gå litt, og gratulere "bursdagsbarnet". Alt som kan gi et lite avbrudd i hverdagen er kjærkomment nå. Må innrømme at jeg er litt lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg lettet :) Det var ikke noe veldig typisk intervju, med ekle spørsmål ala nevn 3 gode sider, 3 dårlige sider osv. Det var mer en samtale, og vi nærmest skravlet vekk 1,5 t. Han kommer faktisk fra et lite sted i nærheten av der jeg vokste opp, og vi hadde flere felles kjente.

Han var veldig hyggelig hele tiden, og også denne gangen oppsummerte han intervjuet etterpå med hans inntrykk. Hans konklusjon var at han mente at det eneste han kunne holde mot meg var min manglende erfaring. Ellers var jeg veldig oppegående, dyktig og fornuftig, med mye nyttig kunnskap :hoppe: Han la også vekt på at han ikke visste hvor mye den erfaringen egentlig skulle vektlegges.

Så nå sitter jeg med en utrolig god følelse. Ikke bare fordi jeg tror jeg har en reell sjanse til å gå videre, men fordi jeg faktisk klarte meg bra på intervjuet, gjorde et godt inntrykk, og ja, det eneste de kan holde mot meg er min manglende erfaring, ellers er jeg en utrolig god kandidat. Det er jo alltid hyggelig å høre. Man ønsker jo å framstå som dyktig og oppegående. :danse: Blir så glad når jeg får ros/positive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...