*Enigma* Skrevet 24. september 2008 Forfatter #2041 Del Skrevet 24. september 2008 Beklager at jeg misforstod situasjonen din, Enigma Jeg må innrømme at jeg tok den kommentaren din litt ille opp, og begynte å lure litt på hvor blærete du tror jeg er.. Særlig siden jeg i alle innlegg har skrevet at jeg sliter i forhold til sjefen min, og ikke at jeg lurer på hva de skal gjøre når jeg ikke er der lenger..... For det er virkelig et dilemma for meg, selv om jeg nå har bestemt meg for å snakke med sjefen min. Men unnskyldning godtatt, jeg vet jeg kan virke temmelig blærete, selvsikker og arrogant i blant, selv om jeg langt i fra er selvsikker innerst inne. Men nettet er et vanskelig medium å forholde seg til ettersom man ikke er face-to-face med personen. Og jeg blir helt rasende hver gang det er en slik massakre og alle som hører på metal og/eller hører til det alternative miljøet blir sett på som potensielle mordere... Wumpscut er forøvrig ikke heavy metal heller, men det er det ingen som bryr seg med å opplyse om. Jeg synes så synd på bandene som får all den dritten mot seg etter slike ting, de kan ikke noe for at forskrudde individer hører på musikken deres. Wumpscut er vel ikke akkurat hva jeg vil kalle heavy metal, nei. Synes også det er helt hårreisende hvordan hun nevner at han bodde alene med en katt og søkte barnløse partnere (er det virkelig så galt å ønske seg en partner uten barn når man er såpass ung uansett?), det at han bor på internatet nevnes jo som en bitteliten bisetning. Da ville jeg vært mer overrasket hvis han bodde sammen med noen, fyren er jo også bare 22 år gammel... Jeg blir så oppgitt over hele artikkelen, den er så skrudd at jeg nesten blir mer skremt over hennes tankegang enn hans. Har klødd i fingrene etter å kontakte henne i hele dag, men tror jeg bør la være Vet ikke helt om jeg klarer å komme med en velskrevet kritikk av artikkelen hennes, fordi den opprører meg så til de grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 24. september 2008 #2042 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg tror kanskje du misforstod "tonen" min litt også, det med uertattelig var ment som en spøk. Jeg tror da aldeles ikke du er blærete, det var noen misforståelser fra både min og din side, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. september 2008 Forfatter #2043 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg tror kanskje du misforstod "tonen" min litt også, det med uertattelig var ment som en spøk. Jeg tror da aldeles ikke du er blærete, det var noen misforståelser fra både min og din side, tror jeg. Det er bare det at jeg er jævlig stressa pga. dette her, da var den kommentaren, selv med en bak litt....ikke helt det jeg trengte. Selv om jeg ikke regnet med at du trodde jeg trodde jeg var helt uerstattelig så fikk jeg en følelse av at du misforstod veldig. Fikk litt noia i forhold til hvordan ting jeg sier kan oppfattes. Men vi lar det ligge, vi misforstod og reagerte litt feil begge to. Fort gjort på nettet. En liten stund nå i kveld føltes det greit etter å ha pratet med J og pappa. Så pratet jeg med en annen venn....som kommer med uttalelser som: Ja, du får virkelig håpe du får jobben nå da, siden du er så dum at du har tenkt å fortelle om dette her til sjefen. For hvis ikke så vet han at du ser etter en annen jobb. Så nå er jeg på bånn igjen. Burde ikke nevnt noe for fyren.... Burde visst at en sånn kommentar ville komme fra ham, men jeg trodde han ville være litt mer konstruktiv og støttende. Måtte bare si at jeg ikke kunne snakke med ham akkurat nå, at han like gjerne kunne dratt til meg som å si noe sånn. Da ble han sur og hadde null forståelse. Fikk en aldri så liten overhaling av ham før han logget seg av, den feigingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 24. september 2008 #2044 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg tror jeg heller ville hørt på faren din enn på han kompisen Slik som du forklarer forholdet til sjefen tror jeg han kommer til å bli glad for at du viser ham den tilliten ved å fortelle om intervjuet. Forklar at selv om du tidligere har sagt at du ikke SER etter ny jobb, så var det de som kom til deg. Du har ikke gått bak ryggen hans og kontaktet dem, tross alt! Hadde du gjort det hadde saken vært en annen. Men slik ting er nå, har du ditt "på det tørre". Noe sier meg at du hadde ikke vurdert å bytte jobb med det første, om det ikke var the one big chance som dukket opp. Så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet i forhold til hva du har sagt før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. september 2008 Forfatter #2045 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg tror jeg heller ville hørt på faren din enn på han kompisen Slik som du forklarer forholdet til sjefen tror jeg han kommer til å bli glad for at du viser ham den tilliten ved å fortelle om intervjuet. Forklar at selv om du tidligere har sagt at du ikke SER etter ny jobb, så var det de som kom til deg. Du har ikke gått bak ryggen hans og kontaktet dem, tross alt! Hadde du gjort det hadde saken vært en annen. Men slik ting er nå, har du ditt "på det tørre". Noe sier meg at du hadde ikke vurdert å bytte jobb med det første, om det ikke var the one big chance som dukket opp. Så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet i forhold til hva du har sagt før. Nei, jeg hadde sett for meg noen år til der jeg er nå. Jeg stortrives med oppgaver, og kollegaer og jeg har gode muligheter for å utvikle meg her. Kommer nok til å høre på pappa, for han VET hva han snakker om. Han har tyngde, J var enig med pappa. Kameraten min gjorde bare at jeg gruet meg mer. Så er han også fra USA hvor slike ting sikkert blir tatt litt annerledes enn her. Så får vi bare håpe sjefen min er så ok som jeg tror han er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. september 2008 Forfatter #2046 Del Skrevet 25. september 2008 Vel, da har jeg nevnt det for sjefen. Sa ikke noe særlig om jobben, bare hvilket firma og at det også var innen intern-IT. Nevnte ikke at det var en lederstilling. Hadde ikke lyst til å si så mye. Han syntes det var greit at jeg sa i fra og var ærlig om det. Ellers er det full planlegging av Sentrumsløpet og Holmenkollstafetten her på avdelinga. Vi stiller selvfølgelig lag i Holmenkollstafetten (får satse på at jeg er her fortsatt da ) og en del av oss prater også på å være med i Sentrumsløpet. Det er definitivt mitt mål for våren. Greit å ha et mål for treninga mi, og å komme i form til Sentrumsløpet burde være piece of cake. I desember skal jeg derfor begynne å testløpe på tredemølle. Tviler på at jeg klarer en mil første gangen, men vi får begynne i det små, og så øke etterhvert. Noen her som har lyst til å henge seg på? Det ble ikke noen trening på morgenen i dag. Var alt for trøtt til å komme meg ut av senga, har vært smådårlig i magen i natt også, men hittil i dag har den vært grei, så da satser jeg på trening i ettermiddag. Ellers kommer pappa innom i morgen, ikke at jeg får tid til å se ham, men jeg har litt å gjøre før han kommer. To do: - Se om jeg finner kjellernøkkel (den har vært borte siden lenge før jeg flyttet inn) - Sette på klesvask - Rydde vekk klær - Henge opp klesvask - Vaske opp - Rydde litt generelt hvis jeg orker/rekker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 25. september 2008 #2047 Del Skrevet 25. september 2008 Vel, da har jeg nevnt det for sjefen. Sa ikke noe særlig om jobben, bare hvilket firma og at det også var innen intern-IT. Nevnte ikke at det var en lederstilling. Hadde ikke lyst til å si så mye. Han syntes det var greit at jeg sa i fra og var ærlig om det. Flott Enigma, syns absolutt det var en riktig ting å gjøre. Syns du er tøff, jeg! Det jobber tydeligvis hardt for å nå målene dine, og det står det respekt av. Stolt av deg! -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 25. september 2008 #2048 Del Skrevet 25. september 2008 Holmenkollstafetten! Da kan jeg være manager for deg også Har god erfaring med det Bra du fortalte det til sjefen. Ærlighet varer lengst. Han så jo ut til å ta det pent også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. september 2008 Forfatter #2049 Del Skrevet 25. september 2008 Flott Enigma, syns absolutt det var en riktig ting å gjøre. Syns du er tøff, jeg! Det jobber tydeligvis hardt for å nå målene dine, og det står det respekt av. Stolt av deg! -misa Takk for det Jeg er nok ganske målbevisst og ambisiøs, det er sånn jeg er oppdratt. Ønsker jeg å oppnå noe jobber jeg til jeg når målet, eller innser at det rett og slett ikke er mulig og finner meg et annet mål å jobbe mot. Jeg innser mine begrensninger, når jeg går på trynet Holmenkollstafetten! Da kan jeg være manager for deg også Har god erfaring med det Bra du fortalte det til sjefen. Ærlighet varer lengst. Han så jo ut til å ta det pent også. Hvis jeg blir her så blir det Holmenkollstafetten ja Vi har allerede nok folk til å stille lag, og alle er skikkelig tent på å få det til. Bedriften sponser oss også, så ingen grunn til å trekke seg. Hadde vært fint med en personlig manager I et så lite miljø som it-miljøet i Norge er det like greit å være ærlig. Ellers kan man fort gå på en smell. Han tar det pent, mest sannsynlig fordi han ikke vet at dette sannsynligvis er drømmejobben min, og han er overbevist om at jeg vil ha det like bra her. Han har veldig rett i at jeg har det veldig bra her, og det presiserte jeg også, at jeg trives her, og planlegger ut fra at jeg blir her. Jeg kan jo heller ikke gjøre annet ettersom jeg ikke har fått noe jobbtilbud enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 25. september 2008 #2050 Del Skrevet 25. september 2008 Best å være ærlig, ryddig og ordentlig, ja. Tror du sa i fra på en veldig fornuftig måte. Ja, jeg vil også klare en mil på tredemølla før jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 25. september 2008 #2051 Del Skrevet 25. september 2008 Best å være ærlig, ryddig og ordentlig, ja. Tror du sa i fra på en veldig fornuftig måte. Ja, jeg vil også klare en mil på tredemølla før jul :gjeiper: Sammenlagt, høhø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. september 2008 #2052 Del Skrevet 25. september 2008 Tror du gjorde lurt i å snakke med sjefen din. Åpenhet er ofte det beste, selv om man ikke behøver å legge alle detaljer på bordet. Man skal vokte seg vel for å sette folk i bås. Jeg kjenner mange som bor alene, jeg kjenner mange som har katt og bor alene, jeg kjenner mange som liker skrekkfilmer, har katt og bor alene... osv. Men, selv om man aldri bør være for skråsikker, jeg kjenner ingen som har vippet så til de grader over som han i Finland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. september 2008 Forfatter #2053 Del Skrevet 26. september 2008 Ja, jeg vil også klare en mil på tredemølla før jul En mil klarer du så fint så :gjeiper: Sammenlagt, høhø Man skal vokte seg vel for å sette folk i bås. Jeg kjenner mange som bor alene, jeg kjenner mange som har katt og bor alene, jeg kjenner mange som liker skrekkfilmer, har katt og bor alene... osv. Men, selv om man aldri bør være for skråsikker, jeg kjenner ingen som har vippet så til de grader over som han i Finland. Jeg blir helt matt når jeg ser disse artiklene som ensidig skylder på en spesiell type musikk, eller en type spill eller lignende. Bare se på hvor mange som hører på den musikken eller spiller det spillet, og det tipper ikke over for dem. Det er personen det er noe galt med, ikke musikken man hører på, om man bor alene eller sammen med noen, om man ønsker seg barn eller ikke. Må også innrømme at jeg synes hele vinklingen er direkte latterlig. Hvor mange 22-åringer søker egentlig etter en kvinnelig partner med barn, og når ble Wumpscut heavy metal? Tror du gjorde lurt i å snakke med sjefen din. Åpenhet er ofte det beste, selv om man ikke behøver å legge alle detaljer på bordet. Best å være ærlig, ryddig og ordentlig, ja. Tror du sa i fra på en veldig fornuftig måte. Det føles riktig å ha fortalt det. Han skjønte jo sjøl også at jeg ikke hadde særlig lyst til å prate mye om det, og var fornøyd bare med at jeg hadde vært ærlig om situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. september 2008 Forfatter #2054 Del Skrevet 26. september 2008 Var på jobb kl 7 i morges. Skal på trening rett etter jobb, også kommer faren min en tur innom. Han skal gjøre noen ærend for moren min etter at han har kjørt henne til flyplassen. Det blir nok ingen fest med treningssenteret i dag. Bankkontoen tåler ikke en fest, i tillegg til at jeg er trøtt og sliten og føler mest for å slappe av i dag. Det er viktigere å spise brunsj med Ansjoni på søndag, og gå ut og spise med venninne T på onsdag, enn å drikke i kveld. Får nok en mulighet seinere også til å gå et sånt vorspiel, men det kan jo hende jeg går glipp av drømmeprinsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. september 2008 Forfatter #2055 Del Skrevet 26. september 2008 Akkurat nå er jeg ganske irritert! Fikk nettopp mail fra han som inviterte meg med til Island om at kompisen hans sliter med å finne fly og hotell, og vurderer å ta med ham i stedet. For det første: hvor vanskelig er det egentlig å begynne å lete opp sånne ting i tide, og for det andre: hvor han han egentlig lett hen? Jeg gjorde et enkelt lite søk, det tok meg 5 min, og jeg finner både fly og hotell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 26. september 2008 #2056 Del Skrevet 26. september 2008 Enkelte er ttalt jelpesløse når det gjelder slikt. Jeg ser det gang på gang, hvor vanskelig folk synes enkelte ting er. Hey, jeg er i midten av 30-åra, singel, hører på metal, har kun fjernadopert katt (får ikke ha der jeg bor), ønsker ikke barn... Er jeg truende til å løpe inn på en skole og plaffe ned folk, da? Selvsagt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. september 2008 Forfatter #2057 Del Skrevet 26. september 2008 Enkelte er ttalt jelpesløse når det gjelder slikt. Jeg ser det gang på gang, hvor vanskelig folk synes enkelte ting er. Hey, jeg er i midten av 30-åra, singel, hører på metal, har kun fjernadopert katt (får ikke ha der jeg bor), ønsker ikke barn... Er jeg truende til å løpe inn på en skole og plaffe ned folk, da? Selvsagt ikke. Joda, klart du er. Du har jo til og med same-sex-tendencies... Jeg mener, at du ikke allerede har klikka fullstendig er jo et under. Du er en tikkende bombe Blir temmelig irritert på hvor hjelpeløse enkelte er ja. Det er ganske enkelt ikke mulig å ikke klare å finne fly og overnatting dit. Jeg brukte knappe 5 min på rimelig mange treff? Jeg prøvde ikke særlig hardt en gang, det var bare for å bevise at det er veldig enkelt, og egentlig bare bullshit at han ikke finner noe. Sendte mail til kompisen min også da, at jeg lurte litt på hvor hardt kompisen hans hadde prøvd når jeg på 5 min kunne finne både flere flyalternativer og hotellalternativer :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. september 2008 Forfatter #2058 Del Skrevet 26. september 2008 Blir enda mer ergelig når jeg får vite at han som vurderte å avlyse turen med meg, ikke engang har sjekket sjøl. Hadde jeg fått en sånn beskjed fra en kompis hadde jeg tatt en ørliten sjekk sjøl.... Jeg fant rom på samme hotell som vi skal bo på også, så alle unnskyldninger jeg foreløpig har hørt er bullshit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bianca Skrevet 26. september 2008 #2059 Del Skrevet 26. september 2008 For en merkelig oppførsel av kameraten din! Hmm, kanskje han bare var litt korttenkt der? For det tar seg vel ikke like bra ut om han kommer dit med en annen gutt, i stedet for deg. Du skal jo være daten hans Med mindre hans preferanser går andre veien Det kan jo også hende han kameraten er litt gnien på pengene, og at det er derfor han "ikke finner noe" (altså i den foretrukne prisklassen). Har du fått svar på mailen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. september 2008 Forfatter #2060 Del Skrevet 26. september 2008 For en merkelig oppførsel av kameraten din! Hmm, kanskje han bare var litt korttenkt der? For det tar seg vel ikke like bra ut om han kommer dit med en annen gutt, i stedet for deg. Du skal jo være daten hans Med mindre hans preferanser går andre veien Det kan jo også hende han kameraten er litt gnien på pengene, og at det er derfor han "ikke finner noe" (altså i den foretrukne prisklassen). Har du fått svar på mailen? Jeg fikk svar på den første jeg sendte om at det var smekkfullt på fly de datoene kompisen hans hadde tenkt å fly (jeg fikk opp i alle fall 10 forskjellige alternativer på reisefeber.no) og hotellet vi skulle bo på var også smekkfullt (merkelig at jeg da klarte å finne et rom som heller ikke var horribelt i pris). Sendte en kort mail med hva jeg hadde funnet. Har ikke hørt noe mer. :gjeiper: Så får vi se hva som skjer nå. Føler det blir litt feil nå, siden jeg virker desperat etter å være med eller noe sånt, men jeg har tatt ut ferie og jeg har jo gleda meg som en liten unge, også skal han nå kanskje trekke seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg