*Enigma* Skrevet 21. september 2008 Forfatter #1961 Del Skrevet 21. september 2008 Unnskyld Enigma, det var ikke meningen å få deg til å føle sånn! Beklager Akkurat det med resepsjonistdama er forklarling, når folk "ikke kan" spise ting er som søtt og godt er det gjerne fordi de er på en diett av et eller annet slag. Hun kunne jo ikke gjette at du har hvetemelsallergi. Jeg skjønner det er irritrende å høre, men akkurat det syntes jeg var litt unnskyldt. Men ingen har noe med å si på det at du vil prøve å gå ned litt i vekt. Det er din kropp, og din avgjørelse, så det er bare bullshit å si "Ja men du er jo så slank og fin!" Det er jo hvordan du føler deg med din egen kropp som er det viktigste. Sånn, nå skal jeg gå og ta meg en bit sjokolade jeg. Hihi. Greia er bare at jeg har sagt det, ca én million ganger, og at hun var i angrepsposisjon med en gang. Ikke: er du på diett da, eller tåler du ikke? Eller ganske enkelt det vanlige når jeg sier jeg ikke kan spise: jasså, hvorfor ikke? Nei, det var: spiser du bare kylling og salat du nå da, eller? Jeg vet jo at du trener så mye. Det er litt slemt å bli sur på henne, for hun er egentlig veldig søt og hyggelig. Blir bare oppgitt fordi jeg selv har problemer i forhold til min egen kropp, og nå er det veldig mange som har sitt å si om hvordan jeg ser ut at jeg blir gal, folk som ikke engang har noe med det. Jeg snakker kun om min planlagte vektnedgang her, at andre vet at jeg trener er fordi de legger merke til at jeg ofte har med meg treningsbag på jobb og fordi jeg syklet til jobb i sommer. Jeg går ikke rundt og proklamerer at jeg trener masse, og prøver å slanke meg. Men for all del, det er jo hyggelig å høre fra folk som kommenterer at jeg ser flott ut, uten å nevne vektnedgang eller vektoppgang Kos deg med sjokoladen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. september 2008 Forfatter #1962 Del Skrevet 21. september 2008 Ferdig med dagens treningsøkt. Den var ikke akkurat behagelig. Var temmelig støl etter gårsdagens styrkeøkt. Resultatet ble 25 min sykkel, 15 min intervaller på AT, 15 min intervaller på tredemølle og 50 min spinning. Relativt fornøyd med innsatsen, men det gjorde vondt. Spørs om det blir noen spinning på meg i morgen. 2. dagen pleier alltid å være verst, så satser på litt kondisjonstrening på egenhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 21. september 2008 #1963 Del Skrevet 21. september 2008 Han er født i 1986 Dvs. han er ikke for ung for meg 5 år går greit, gutter/menn er tross alt på topp litt tidligere enn oss Aha... Litt ung for meg, med andre ord. Jeg synes det er fint å prate trening, med deg, forresten. Jeg har blitt bitt av basillen selv. Synes faktisk det er litt sårt å få beskjed om at trening kan man ikke snakke om, som om eneste grunn til at man trener er fordi man vil slanke seg. For meg er det i stor grad for å holde meg frisk. Jeg er ikke 100% bra etter ulykken, pluss at jeg har litt andre muskelære problemer som fint holdes i sjakk ved å trene. Dessuten skeier man jo ut litt innimellom. Du er jo ikke nazi heller, har både sett deg spise is og drikke vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 21. september 2008 #1964 Del Skrevet 21. september 2008 Forresten, hva er AT? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. september 2008 Forfatter #1965 Del Skrevet 21. september 2008 Aha... Litt ung for meg, med andre ord. Jeg synes det er fint å prate trening, med deg, forresten. Jeg har blitt bitt av basillen selv. Synes faktisk det er litt sårt å få beskjed om at trening kan man ikke snakke om, som om eneste grunn til at man trener er fordi man vil slanke seg. For meg er det i stor grad for å holde meg frisk. Jeg er ikke 100% bra etter ulykken, pluss at jeg har litt andre muskelære problemer som fint holdes i sjakk ved å trene. Dessuten skeier man jo ut litt innimellom. Du er jo ikke nazi heller, har både sett deg spise is og drikke vin. Exactly, jeg er ikke nazi, er det noe jeg elsker så er det vel mat, vin og ikke minst IS!!! Jeg er også avhengig av trening for å beholde helsen, både fysisk og psykisk. Har merket at du er en fin person å diskutere trening med, så det er jeg veldig glad for Forresten, hva er AT? AT er Ascent Trainer, en slags ellipsemaskin hvor du også kan stille inn elevation i tillegg til motstand, akkurat som på en tredemølle. Du får en litt mer sykkellignende bevegelse på den ettersom sirkelbevegelsen blir større når du stiller inn elevation. Jeg foretrekker den framfor ellipse, pga. knærne mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 21. september 2008 #1966 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg har spist en hel liter med is i dag... Aha, da skjønner jeg hva AT er. Kjekke greier. Jeg liker uansett ellipse framfor tredemølle, for tredemølle synes jeg ikke er så godt for knær g rygg for meg. På treningssenteret mitt kan man forresten ikke få lenger tid på steppmaskina enn 15 minutter. Det synes jeg er litt underlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 21. september 2008 #1967 Del Skrevet 21. september 2008 Tudelu! Det ble ikke sopptur på deg? Jeg har hatt en "flått" tur på Tjøme, så ikke så flott altså... Fy fader det var gøy på fredag altså! Tenk å være så heldig med et gjeng man treffer sånn relativt tilfeldig. Jeg ser for meg KG julebord osv. Hva tror du? -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 21. september 2008 #1968 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg har spist en hel liter med is i dag... Jeg vil også ha is!!!! Har ikke spist is på et par måneder. Vi har nemlig ikke fryser lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. september 2008 Forfatter #1969 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg har spist en hel liter med is i dag... Aha, da skjønner jeg hva AT er. Kjekke greier. Jeg liker uansett ellipse framfor tredemølle, for tredemølle synes jeg ikke er så godt for knær g rygg for meg. På treningssenteret mitt kan man forresten ikke få lenger tid på steppmaskina enn 15 minutter. Det synes jeg er litt underlig. Ascent Trainer er genialt. Den inngår som fast innslag i mitt treningsprogram fordi den gjør veldig godt for mine problematiske knær. En hel liter med is ja, det hørtes utrolig godt ut, men kanskje litt mektig? Tudelu! Det ble ikke sopptur på deg? Jeg har hatt en "flått" tur på Tjøme, så ikke så flott altså... Fy fader det var gøy på fredag altså! Tenk å være så heldig med et gjeng man treffer sånn relativt tilfeldig. Jeg ser for meg KG julebord osv. Hva tror du? -misa Jeg var så støl at jeg stort sett har gått rundt og sagt au, au, au for hver gang jeg tar et skritt i dag Da var det bedre med spinning som er litt snillere for støle bein, selv om jeg føler meg enda verre i beina nå :gjeiper: Har lekt med tanken om kg-julebord selv jeg Det hadde vært kjempegøy, lenge siden jeg har hatt det så gøy som på fredag. Jentene her på kg er virkelig topp Usj, flått er jo ikke noe gøy....Sånne ting er skummelt. Jeg vil også ha is!!!! Har ikke spist is på et par måneder. Vi har nemlig ikke fryser lenger Is er nam ja. Kjedelig å ikke ha fryser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 21. september 2008 #1970 Del Skrevet 21. september 2008 Ja til julebord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 21. september 2008 #1971 Del Skrevet 21. september 2008 hatt en fin helg? jeg bidrar vel også litt til at det blir mye treningssnakk her, men jeg må bare si at jeg setter pris på å kunne spørre deg om råd eller om ting jeg ikke vet! det er veldig kjekt å kunne spørre en som vet mye og har kunnskap om trening og kcal og gudvet hva, slik at jeg kan gjøre det rikig så takk!! er forøvrig HELT ENIG i at det er utrolig irriterende når folk sier sånn: nei guud, du er jo helt fin, du trenger ikke gå ned overhode! Det blir så falskt og det gjør meg så dønn provosert, når jeg selv ser at jeg har litt ekstra og at jeg vet at jeg har vært finere/tynnere før.. Det er kanskje bare hyggelig ment, men når folk sier til meg at de vil gå ned/har begynt å trene osv, så sier jeg bare så bra for deg, lykke til! Så enigma: så bra for deg, lykke til!! og daaa kommer dagens spørsmål: når VK sier at mitt daglige kcal inntak skal være 1650, så er det da det totale inntak kcal minus trening de mener sant? :klø: håper du ellers har hatt en fin helg jeg har også kost meg, spist og kost meg og unnet meg ting jeg ikke unner meg resten av uken. det er det lørdager er til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 21. september 2008 #1972 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg liker også trening, må komme igang igjen snart - har vært treg. Men det å trene gir meg overskudd og energi. Synes da virkelig at man skal kunne trene og spise det man vil uten at andre bryr seg, men jeg vet av erfaring at det ikke er så enkelt. Jeg synes du er superflink som får til å trene så mye som du gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. september 2008 Forfatter #1973 Del Skrevet 21. september 2008 hatt en fin helg? jeg bidrar vel også litt til at det blir mye treningssnakk her, men jeg må bare si at jeg setter pris på å kunne spørre deg om råd eller om ting jeg ikke vet! det er veldig kjekt å kunne spørre en som vet mye og har kunnskap om trening og kcal og gudvet hva, slik at jeg kan gjøre det rikig så takk!! er forøvrig HELT ENIG i at det er utrolig irriterende når folk sier sånn: nei guud, du er jo helt fin, du trenger ikke gå ned overhode! Det blir så falskt og det gjør meg så dønn provosert, når jeg selv ser at jeg har litt ekstra og at jeg vet at jeg har vært finere/tynnere før.. Det er kanskje bare hyggelig ment, men når folk sier til meg at de vil gå ned/har begynt å trene osv, så sier jeg bare så bra for deg, lykke til! Så enigma: så bra for deg, lykke til!! og daaa kommer dagens spørsmål: når VK sier at mitt daglige kcal inntak skal være 1650, så er det da det totale inntak kcal minus trening de mener sant? :klø: håper du ellers har hatt en fin helg jeg har også kost meg, spist og kost meg og unnet meg ting jeg ikke unner meg resten av uken. det er det lørdager er til!! Har ingenting i mot å prate trening, bare jeg ikke framstår som fanatisk eller gir noen fryktelig dårlig samvittighet Jeg er veldig opptatt av trening, så det er også en viktig ingrediens her i dagboka. Bare hyggelig å kunne hjelpe deg Takk for lykkeønskninger og lykke til til deg også. VK mener max 1650 kcal etter at trening er trukket fra ja, men det er sjelden jeg ligger på mitt nivå etter at treninga er trukket fra, så jeg er fornøyd så lenge jeg ligger et stykke over kcal-behovet mitt før trening er trukket fra jeg. Da har jeg også god samvittighet når jeg ligger på det utregnete behovet etter treninga er trukket fra eller kanskje bittelitt over i helgene Du trenger ikke spise opp treningskcal, men lurt å få i seg littegrann av dem for at kroppen skal restituere seg fortere og tåle neste treningsøkt. Har ellers hatt en veldig bra helg, kg-treffet på fredag var utrolig hyggelig, lørdagen gikk med til litt ærend, rydding og aller viktigst en god treningsøkt. I dag har jeg vært støl, så da har det bare blitt en liten treningsøkt også har jeg slappet av. For en gangs skyld lå jeg en stund i senga på morgenen og bare leste. Det må gjøres oftere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. september 2008 Forfatter #1974 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg liker også trening, må komme igang igjen snart - har vært treg. Men det å trene gir meg overskudd og energi. Synes da virkelig at man skal kunne trene og spise det man vil uten at andre bryr seg, men jeg vet av erfaring at det ikke er så enkelt. Jeg synes du er superflink som får til å trene så mye som du gjør. Hei, hei. Du kom visst i mellom mens jeg skrev Det er nå en gang sånn at folk bryr seg, tror man bare må leve med det og la være å irritere seg over det. Jeg er ikke så flink til sånt, må bli flinkere til å bare drite i det. Det kan være litt vanskelig å komme igang igjen hvis man har hatt en pause. Kjenner igjen den Men når man først kommer igang igjen er det så deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 21. september 2008 #1975 Del Skrevet 21. september 2008 Det er skikkelig vanskelig å komme igang igjen - dessverre. Men vet jo at så fort jeg kommer igang så blir alt så mye bedre. Får satse på litt skogsturer i første omgang kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. september 2008 #1976 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg må jo si at jeg beundrer treningsiveren din. Et eksempel til etterfølgelse. Jeg ahr laget meg et treningsprogram nå - for å begynne forsiktig når jeg bare kan puste litt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 21. september 2008 #1977 Del Skrevet 21. september 2008 KG-julebord har jeg lekt med tanken på også Det må vi absolutt prøve å få til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 21. september 2008 #1978 Del Skrevet 21. september 2008 En hel liter med is ja, det hørtes utrolig godt ut, men kanskje litt mektig? Faktisk ikke. Yoghurtisen er kjekk sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. september 2008 Forfatter #1979 Del Skrevet 22. september 2008 Morgenen kan kort oppsummeres i to ord: søvnig og støl. Sliter med å gå normalt, de fleste bevegelser gjør vondt, også så søvnig som jeg er. Til tross for at jeg la meg tidlig i går. La meg litt ekstra tidlig slik at jeg kunne lese på senga, og slukket lyset så tidlig som kl 22. Riktignok ble jeg liggende en stund før jeg sovnet, men jeg skulle ha fått nok søvn likevel. Det var veiedag i vektklubben i dag. Har godt ned 1,7 kg så langt, ikke så aller verst det på så vidt over 2 uker. Teller egentlig ikke med den første halve uka ettersom jeg ikke fikk trent og ikke gikk ned noe. Nå gjelder det bare å fortsette på samme måte. Er sulten da, heldigvis er det ikke lenge til lunsj. Glemte nøkkelkort og lunsjkort i dag, men har med matpakke. Regner med at jeg bare kjøper eple og gulrot i kantina i dag, så da utgjør det ikke store forskjellen i forhold til prisen med lunsjkort. Blir nok litt lett trening senere i dag. Spinning er ikke det helt store når man er så støl. Har sikkert ikke vondt av å kutte ut spinning i blant heller. Ikke for det, det blir ikke spinning fredag, lørdag og søndag lenger, med mindre det er eneste måten å få trent litt skikkelig på, sånn som hvis jeg skal til Toten eller noe sånt og trenger en god treningsøkt på kort tid. Timene falt ikke i smak for min del, så da blir det spinning mandag, tirsdag og torsdag også må jeg finne andre alternativer resten av uka. Greit å få litt variasjon også. Onsdager er det jo energy step, og hvis det er yndlingsinstruktøren min som har den timen fortsatt er det knallbra trening som jeg blir glad av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. september 2008 Forfatter #1980 Del Skrevet 22. september 2008 Faktisk ikke. Yoghurtisen er kjekk sånn. Jeg tror nok jeg ville synes at selv yoghurtis ville vært mektig Har forelsket meg i en svinedyr yoghurtis De har den på 7-eleven, og muligens i dyrere matbutikker? Den er veldig lett, og veldig god, men tror ikke jeg kunne klart en hel liter likevel. Uansett er yoghurtis nam!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg