Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Vel, møtet var greit det. Jeg fikk en god frokost, nå har jeg møtt ham slik at han har fått et inntrykk av meg og har interesse av å holde kontakten. Han skisserte 2 forskellige jobber for meg, i samme firma. Begge hørtes meget interessante ut, og det er et annerkjent firma i bransjen.

Det ene var innenfor et felt jeg ikke har verken erfaring eller utdannelse. Det andre var en type jobb jeg har satt meg som mål å ha innen jeg er 30. Nå visste han lite om den siste jobben, ettersom den ikke har vært konkretisert før de siste dagene, men han skulle ta seg en prat med ledelsen i firmaet, presentere meg, finne litt mer ut om jobben og dersom jeg er aktuell for en av jobbene skal vi ta en ny prat før et eventuelt intervju.

Nå er han også klar over at jeg stortrives der jeg er, og at jeg ser på dette som et sted jeg gjerne kan bli i noen år til, men at det er ment som et springbrett til en videre karriere. Han vet dermed at det ikke er sikkert at jeg ønsker å skifte jobb, og han forventer heller ikke at jeg gjør det med det første, men kontakter som ham er veldig gode å ha med tanke på en videre karriere.

Det var for øvrig ikke ham selv, men kollegaer av ham som hadde funnet ut om meg. Hvordan var han ikke sikker på, men de bruker facebook og LinkedIn mye, og jeg er jo registrert begge steder. Ikke at de kan se mye ut fra profilen min på facebook, men på LinkedIn kan de jo finne ut en del. Det kunne i grunnen være veldig interessant å ha visst hvorfor de tok kontakt med akkurat meg, akkurat nå, men det får jeg nok ikke vite.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo fantastisk spennende Enigma :) Jeg forstår at du får dårlig samvittighet for jobben, men er det noe jeg har lært så er det at man dessverre må være litt kynisk i arbeidslivet dersom man virkelig vil noe. Arbeidslivet er jo kynisk i seg selv, så jeg tror at man på en måte må finne den balansegangen mellom å gi av seg selv men ikke gi alt.

Uansett så skader det absolutt ingen at du drar på det møtet. De fleste ville nok ha gjort det :) Veldig merkelig hvordan han har så mye info om deg ja! Nesten litt skummelt. Men gud så spennende også! Tenk å bli headhuntet da! Du følger jo hakk i hel etter Ansjoni du, skal si det florerer av smarte jenter her inne på KG ;)

Ønsker deg masse lykke til i hvert fall!

Skjønner også godt hva du mener med dette med å våkne i en kald seng og til en hverdag man egentlig ikke har så veldig lyst på akkurat der og da. Noen ganger føles alt så kaldt og kjedelig, når man savner varmen og nærheten av noen andre i livet sitt.

Men du skal ha for at du kommer deg på trening og er aktiv! Hadde det vært meg så hadde jeg bare mistet all energi og lagt med ned på sofaen med en gang jeg kom hjem fra jobb. Det er mange av oss, og på den måten blir alt mye verre. Så det du gjør er veldig positivt, selv om du kanskje synes det er kjedelig. Du skal se at den følelsen kommer til å komme og gå, den er nok en del av det å være et menneske. Vi er jo sosiale dyr :) Men gud så selvstendige vi er også! Og det synes jeg du virker å være, noe jeg beundrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå så jeg nettopp at du allerede har vært på møtet. Spennende!!!! Du sitter jo i den bra posisjonen nå! Gleder meg til å følge deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo fantastisk spennende Enigma :) Jeg forstår at du får dårlig samvittighet for jobben, men er det noe jeg har lært så er det at man dessverre må være litt kynisk i arbeidslivet dersom man virkelig vil noe. Arbeidslivet er jo kynisk i seg selv, så jeg tror at man på en måte må finne den balansegangen mellom å gi av seg selv men ikke gi alt.

Uansett så skader det absolutt ingen at du drar på det møtet. De fleste ville nok ha gjort det :) Veldig merkelig hvordan han har så mye info om deg ja! Nesten litt skummelt. Men gud så spennende også! Tenk å bli headhuntet da! Du følger jo hakk i hel etter Ansjoni du, skal si det florerer av smarte jenter her inne på KG ;)

Ønsker deg masse lykke til i hvert fall!

Skjønner også godt hva du mener med dette med å våkne i en kald seng og til en hverdag man egentlig ikke har så veldig lyst på akkurat der og da. Noen ganger føles alt så kaldt og kjedelig, når man savner varmen og nærheten av noen andre i livet sitt.

Men du skal ha for at du kommer deg på trening og er aktiv! Hadde det vært meg så hadde jeg bare mistet all energi og lagt med ned på sofaen med en gang jeg kom hjem fra jobb. Det er mange av oss, og på den måten blir alt mye verre. Så det du gjør er veldig positivt, selv om du kanskje synes det er kjedelig. Du skal se at den følelsen kommer til å komme og gå, den er nok en del av det å være et menneske. Vi er jo sosiale dyr :) Men gud så selvstendige vi er også! Og det synes jeg du virker å være, noe jeg beundrer :)

Hovedgrunnen til at jeg har så dårlig samvittighet er jo på grunn av sjefen min som er en alle tiders sjef. Vi kommer godt overens, vi utgjør et utrolig bra team, og han gjør alt for at jeg skal trives og få utvikle meg slik jeg ønsker. Han er den beste sjefen jeg noen gang har hatt, og jeg har jo også sagt at jeg ikke tenker på å skaffe meg noen ny jobb. Noe som også var sant på medarbeidersamtalen, og som har vært gjeldende helt fram til nå :sukk:

Jeg er nok veldig selvstendig ja. Jeg var det før jeg fikk kjæreste, og jeg har vært det nå de 2 siste årene, men årene jeg hadde kjæreste var jeg ikke spesielt selvstendig. Dvs. jeg var veldig avhengig av selskap og å vite at noen var glad i meg, jeg var ikke uselvstendig i forhold til jobb, skole, og å ordne opp når det var nødvendig. Nå har jeg lært meg å sette pris på uavhengigheten, det å kunne gjøre som jeg vil, ikke trenge å ta hensyn. Det hjelper ikke hva folk sier at de gjør som de vil osv. i forholdet sitt, uansett så må man ta visse hensyn når man har en partner man skal bo sammen med, å ta hensyn og tilpasse seg litt er ikke det samme som å måtte be partneren sin om tillatelse, slik jeg får følelsen av at mange tolker det.

Samtidig som jeg elsker friheten og uavhengigheten så er det utrolig sårt å ikke ha noen der ja. Jeg har vært der hvor jeg ikke orker eller gidder å gjøre noe som helst, men det hjalp jo ingen verdens ting. Jeg fant ut at jeg har det mye bedre når jeg kommer meg av gårde og trener, enn om jeg bare sitter hjemme og sturer. Man blir så utrolig selvsentrert og blir så selvmedlidende når man bare gir opp.

Oi, nå så jeg nettopp at du allerede har vært på møtet. Spennende!!!! Du sitter jo i den bra posisjonen nå! Gleder meg til å følge deg videre :)

Det var veldig spennende :Nikke: Jeg er spesielt interessert i den stillingen han ikke visste så mye om enda ;) Krysser fingrene litt for at det er en like interessant stilling som det hørtes ut som, og at jeg kan ha en mulighet for å i det minste møte med sjefene i selskapet. Bare det å være interessant for en slik jobb er jo helt topp. Jeg er tross alt ikke mer enn 27 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss så spennende å bli headhuntet sånn!!! Wow. Du imponerer:)

Kjenner meg igjen i det å ikke være spesielt selvstendig i et forhold. Jeg følte meg nesten mer trygg og selvstendig alene, og skal jobbe for å finne den følelsen sammen med mannen min også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss så spennende å bli headhuntet sånn!!! Wow. Du imponerer:)

Kjenner meg igjen i det å ikke være spesielt selvstendig i et forhold. Jeg følte meg nesten mer trygg og selvstendig alene, og skal jobbe for å finne den følelsen sammen med mannen min også.

Veldig spennende, ja. Det er jo ikke sikkert det kommer noe ut av det i første omgang, men jeg har i det minste skaffet meg en viktig kontakt.

Jeg skal aldri bli såpass avhengig av noen igjen. Greit nok at jeg fortsatt var den fornuftige, den praktiske, den som måtte ordne opp fordi jeg var vant med det, mens i alle fall den første kjæresten min var totalt hjelpeløs. Men likevel var jeg så avhengig av å ha en person der, vite at personen var glad i meg osv. Jeg har nok forandret meg mye de 2 siste årene. Jeg har absolutt hatt godt av å være singel og stå helt på egne ben, og ikke ha noen andre som kan ordne opp hvis jeg ikke klarer eller orker.

-------------------------------------

Nå er jeg mest irritert på håndverkerne. Disse som skal fikse taket og gulvet mitt. De skjønner visst ikke at det ikke passer at én kommer og sjekker litt, så kommer det én som gjør én ting med gulvet, også skal det komme en annen å gjøre noe annet med gulvet, også må det komme en maler også... :frustrert: Eh, hvem har mulighet til å være så mye hjemme egentlig? Greit nok, jeg har jo faktisk det hvis jeg får vite om det på forhånd og det ikke er noen møter eller annet jeg MÅ møte på jobb for, men det er langt fra optimalt å jobbe hjemmefra. Gleder meg ikke til å ta dette opp med sjefen.... For du må ikke tro de kan overlate nøkkelen til hverandre, eller si noe om når neste kommer. Nei, jeg må hele tiden forholde meg til nye personer som skal komme. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme fra dagens trening. Litt gretten fordi spinningtimen ble kortet ned med 10 minutter, vi var bare 2 stk på timen utenom instruktøren da timen begynte, så da ville hun gjerne korte den ned. Det passet også den andre deltageren utmerket, så da sa jeg ingenting. Hater å få kortet ned på treningene mine, men orket ikke fortsette på egenhånd da vi var ferdige. Uansett ble det ca 25 min intervalltrening på tredemølle og 65 min spinning.

Gleder meg til i morgen. Det blir koselig med kg-treff igjen, også skal vi jo ut og spise indisk. Litt dårlig samvittighet fordi jeg skeier ut med mat, men jeg har vært veldig flink med mat og trening så langt, så egentlig skal jeg ikke tenke på det i det hele tatt. Skal jo trene både i morgen, lørdag og søndag også, og jeg kommer ikke til å gå over grensa for hva jeg skal ha i meg når trening er trukket fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du irriterer deg over håndverkere som aldri klarer å gjøre en tidsavtale! Det går jo ikke an å leve er normalt liv dersom man av en eller annen grunn blir avhengig av å få besøk av en håndverker. Håpløst..

Koselig at dere skal ha kg-treff imorgen da! Ut å spise indisk også.. mmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med en slik kontakt, da. uansett hva du får tilbud om, og hva du eventuelt bestemmer deg for.

Om man er alene, eller bor sammen med noen, har jeg erfaring med at det er viktig å ha forfeste i seg selv. Man skal ikke bli en person selv om man bor sammen med en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Bare innom og oppdaterer meg litt. Såååå kult at du ble oppringt av en headhunter da. Wow. :) Hvorfor blir ikke jeg oppringt...? Tror jeg må lage meg profil på LinkedIn jeg også gitt.

Gleder meg til i morgen!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat må man ha... Jeg kommer ikke til å spise dessert i kveld, bare mat og vann. :-) g så skal jeg prøve å bare spise til jeg blir passe mett, det blir nok det vanskligste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat må man ha... Jeg kommer ikke til å spise dessert i kveld, bare mat og vann. :-) g så skal jeg prøve å bare spise til jeg blir passe mett, det blir nok det vanskligste...

Mhm, alltid vanskelig å bare spise til man blir passe mett på indisk restaurant. Skal prøve å styre unna desserten jeg også. Is og frukt er uansett ikke voldsomt spennende. Har små planer om å unne meg et glass vin da, men vi får se. Ellers er det jo klart man må ha mat :) Det er bare viktig å passe litt på hva man spiser. Nå har jeg ikke noe problem med det til vanlig. Jeg er ikke i noen stor grad glad i fete sauser osv, så jeg har egentlig alltid spist sunt. Da må det være lov å skeie ut litt i dag. Det går jo uansett riktige veien med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å kose seg litt :Nikke:

Nå er vel ikke indisk dessert det største høydepunktet alikevel,så skal vel ikke være så vanskelig å holde seg unna den ;) Men maten derimot :wow:

Og vin, det må man ha, nesten en menneskerett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er en sånn dag da jeg har så lyst på kos at jeg blir sprø. 21 dager siden sist jeg fikk kos. Kanskje ikke så aller verst, ikke med tanke på hvor lang tid det hender det går, men nå er ikke akkurat utsiktene for kos særlig lyse heller med det første. Jeg vil jo ikke ha kos fra en eller annen random person jeg møter ute på byen, det "teller" ikke. Men skal jeg tenke sånn er det *tenke* over 2 måneder siden sist. Usj, nei. Skyve alle sånne tanker unna. Det hjelper jo ikke akkurat. Må finne noe annet å tenke på! Tror sjansene for å møte den store kjærligheten før jul er heller små, så må nok bare smøre meg med tålmodighet. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin er en menneskerett ja :opplyser:

det burde være påbudt, hvertfall på fredager :ler:

håper dere får det kjekt i kveld! :)

og hvem vet enigma, kanskje dukker det opp en søting som du kan kose litt med? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin er en menneskerett ja :opplyser:

det burde være påbudt, hvertfall på fredager :ler:

håper dere får det kjekt i kveld! :)

og hvem vet enigma, kanskje dukker det opp en søting som du kan kose litt med? :klemmer:

Hehehe, tror det dukker opp ytterst få søte gutter i kveld i det minste :fnise: Men regner med at vi får det veldig kjekt, de andre treffene jeg har vært på har vært veldig hyggelige.

Men det dukker vel opp en søt gutt en gang, håper jeg... Vurderer å dra på vorspielet til treningssenteret mitt neste fredag...Bare for å se om det dukker opp noen spennende mennesker :gjeiper: Ellers får jeg ta meg en tur til Edinburgh da. Der har jeg i det minste noen som vil bli glad for å se meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: *Enigma*!

Jeg vil også ha viiin!!!! :sur:

Hmm... Lurer på om jeg skal ta toget jeg....

Blir koselig å treffe deg etterpå Enigma!! :klem:

Det var kjempehyggelig å treffe deg Regndråpe :) Lenge siden jeg har ledd så mye som jeg har ledd i dag. God mat, godt drikke, masse latter og festlige samtaler, kan man ha det stort bedre da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...