Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Blæh, ukas dårligste treningsøkt. Måtte tvinge meg selv på trening og det var blytungt. Derfor ble det bare 25 min sykling og 30 min på AT. Ikke veldig fornøyd, men med utgangspunktet jeg hadde i dag var det kanskje ikke så galt. Jeg var trøtt fordi jeg fikk alt for lite søvn i natt, jeg hoster mer og er tett. Litt mer typisk forkjøla nå enn bronkittsyk, men føler meg ikke noe særlig likevel. Syte, klage! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier som jeg sier til alle andre som er forkjøla: Drikk varm melk med honning!! hehe :Nikke:

Jeg skal i utgangspunktet ikke ha for mye meieriprodukter pga problemer med slim, men ja, jeg brukte det mye før :Nikke: Nå bruker jeg varm "te" av ingefær og hvitløk med en dæsj honning i i stedet. :)

------

Ferdig med dagens treningsøkt. 25 min sykling, 20 min jogging og 50 min spinning. Deilig å trene selv om jeg er litt tett. Får hostet opp masse etter en treningsøkt, og får masse energi, så det er deilig. Nå skal jeg bare gjøre meg klar til å reise til Toten, må innom et par butikker før jeg tar toget, må kjøpe bursdagsgave til niesen min. Litt synd at det kommer såpass mange i morgen, for da får jeg ikke så mye tid med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at formen er bedre. Det er ikke moro å være forkjølet.

Nei, ikke moro i det hele tatt, men det er mye bedre enn bronkitten. :Nikke: Føler meg jo frisk nok til å trene, så sånn sett skal jeg ikke klage.

Ellers er det så koselig om dagen med mail fra jentene jeg traff i Praia da Rocha. De to var virkelig supre jenter. Ikke så ofte jeg kommer over ens med jenter sånn uten videre, selv om jeg jo også har truffet noen her inne som jeg funker med. T fra Glasgow skal jeg treffe neste gang jeg er i Edinburgh, enten kommer hun til Edinburgh for å feste med meg, eller så drar jeg en tur til henne utenfor Glasgow. Ordentlig søt jente, håper det kan bli noe av at vi drar på tur "sammen", men samtidig hver for oss. Greit når man reiser aleine å ha et holdepunkt og noen man kan treffe når man har lyst.

H, jenta fra Irland som nå sannsynligvis slår seg ned i Praia da Rocha er også festlig. Ei jente med bein i nesa, og jeg savner henne veldig. Jeg har sånn halvveis lovet henne å komme nedover neste sommer for å live opp litt, og dersom hun ender opp tilbake i Dublin har jeg et sted å bo og en guide til å vise meg rundt. På mange måter er vi veldig like hun og jeg, og vi hadde en fin prat om det å gi blanke i hva andre mener og gjøre det vi selv vil. Det er våre liv, og ingen andre kan bestemme hvordan vi skal leve dem.

Er litt overrasket over hvordan jeg har åpnet meg for andre i det siste. Jeg pleier å ha store problemer med å slippe andre inn på meg, men det gjør jo ikke livet noe enklere eller bedre å holde mennesker på en armlengdes avstand. Sliter fortsatt med å slippe folk helt inn, men det tror jeg bare er sunt. Litt skepsis bør man nok ha, og man trenger ikke akkurat fortelle alle, alt. Tror denne dagboka er noe av grunnen til at jeg har turt å åpne meg mer. Her har jeg fått bekreftet at flere tenker som meg, og at jeg ikke er spesielt sær likevel. Dessuten, hvem vil vel være A4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ar ikke fått trent noe i dag. :sur: Ble sittende og fikse noen andre greier, og nå stenger senteret om en halvtime. :( Blææææ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 er kjedelig! :)

Koselig at du har fått nye venninner, det er så spennende å ha venner over hele verden og høre hvordan deres hverdag er.

Enig. Det er sånn jeg blir litt misunnelig på, egentlig, hører om andre råkule folk som greier å bli kjent med nye mennesker i fremmede land just like that, og tenker "det hadde aldri jeg klart"...lurer litt på hva oppskriften er, må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg blir kjent med folk over utenlandske forum jeg da :fnise: Så har jeg ikke vært i utlandet siden jeg ble "voksen" bortsett fra en uke i London med sambo i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg blir kjent med folk over utenlandske forum jeg da :fnise: Så har jeg ikke vært i utlandet siden jeg ble "voksen" bortsett fra en uke i London med sambo i sommer.

Jeg har også blitt kjent med noen via et utenlandsk forum, men jeg er nå litt sjenert der og jeg! Blir ikke akkurat best friends, og det blir lenge før jeg tør å dra på "treff" og denslags...KG-treff er tryggere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid flott å få bekjentskaper med folk som er fra andre land. Ikke bare tilfører det ny kunnskap, kjennskap og glede i livet, men man utvikler seg så mye som person.

Håper du ellers har en fantastisk helg Enigma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt skepsis er sikkert ikke dumt, når man treffer nye mennesker. Men jeg tror du er en såpass god menneskekjenner at du ganske raskt føler om nye bekjentskaper kan bli noe mer enn bare det. Det er jo spennende å kjenne litt til mennesker litt rundt omkring i verden. Man får jo innsikt og kanskje også inspirasjon i eget hverdagsliv.

Jeg får ligge litt lavt når det gjelder trening nå, så får jeg heller ta det opp igjen seinere. Godt at forkjølelsen ikke er verre enn at du kan trene. Men du bør jo være litt forsiktig med å presse kroppen når du ikke er helt i form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er sånn jeg blir litt misunnelig på, egentlig, hører om andre råkule folk som greier å bli kjent med nye mennesker i fremmede land just like that, og tenker "det hadde aldri jeg klart"...lurer litt på hva oppskriften er, må jeg innrømme.

Kan ikke gi noen oppskrift dessverre. Det var heller ikke jeg som tok initiativet til å begynne å prate, men normalt ville jeg knapt svart og prøvd å holde litt tilbake. Men med T så måtte jeg jo sitte med henne hele bussturen, så man kunne jo like gjerne småprate litt, og siden vi begge var alene var det greit å ha noen å holde sammen med. Med H så var jeg småfull, og det gjorde nok saken litt bedre.

Litt skepsis er sikkert ikke dumt, når man treffer nye mennesker. Men jeg tror du er en såpass god menneskekjenner at du ganske raskt føler om nye bekjentskaper kan bli noe mer enn bare det. Det er jo spennende å kjenne litt til mennesker litt rundt omkring i verden. Man får jo innsikt og kanskje også inspirasjon i eget hverdagsliv.

Jeg får ligge litt lavt når det gjelder trening nå, så får jeg heller ta det opp igjen seinere. Godt at forkjølelsen ikke er verre enn at du kan trene. Men du bør jo være litt forsiktig med å presse kroppen når du ikke er helt i form

Viktig å ikke presse på mer enn kroppen tåler ja, så jeg har tilpasset timene litt etter formen min, med spinning kan man jo regulere veldig mye selv. Formen er bedre i dag, hjelper nok litt å ha hjemmekontor i dag fordi da kunne jeg sove lenger.

Håper du blir bedre snart.

--------------

Ellers begynner virkelig drømmen om nytt kjøkken å bli virkelig. Moren min sendte melding i går om at en vi kjenner har tilbudt seg å hjelpe til. Det som er problemet med mitt kjøkken og som gjør at jeg ikke bare kan gjøre dette selv er at det er mye grunnarbeid som må gjøres, og det er ikke direkte rette vinkler alle steder her. Leiligheten er jo gammel, så alt er ikke helt slik det burde være. Da ser det ut til at jeg får drømmekjøkkenet :hoppe:

Helga var helt grei. Fikk se niesen min litt på lørdag kveld, slik at jeg fikk litt alenetid med henne. Den bestod stort sett i at jeg måtte følge i hælene hennes rundt og rundt i 1. etasje mens hun trillet den nye dukkevognen sin. Stoppet jeg ropte hun på meg og sto og trippet utålmodig til jeg fulgte etter henne.

Søndagen var det "barneselskap" med pølser og kaker. Jeg holdt meg langt unna kakene, følte meg veldig flink mens jeg satt der og så på de andre spise kaker. Jeg vet jeg ville elsket den sjokoladekaka de hadde, men ikke reaksjonene jeg ville få på den. :sukk: Første gang jeg har klart å holde meg unna når det har blitt servert kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I konfirmasjonen jeg var i i går var det en kake med mandelbunn som tanta mi hadde laget! Null hvetemel! Så jeg tok to små stykker av det. :) Ellers spiste jeg bare frukt og litt grønnsaker. Ble litt brus, det smakte rart. :fnise: 1 1/2 måned siden sist jeg drakk brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I konfirmasjonen jeg var i i går var det en kake med mandelbunn som tanta mi hadde laget! Null hvetemel! Så jeg tok to små stykker av det. :) Ellers spiste jeg bare frukt og litt grønnsaker. Ble litt brus, det smakte rart. :fnise: 1 1/2 måned siden sist jeg drakk brus.

Ja, jeg pleier også å spise mandelbunn når det er kaker med det, men søsteren min hadde kun laget én kake fordi hun har det travelt om dagen, også hadde hun kjøpt inn bløtkake. Hun må jo ta hensyn til hva folk flest spiser, og hitil har jeg spist kake selv om jeg har blitt dårlig.

En ting er at det er masse kaker i en konfirmasjon, men i en liten barnebursdag sånn kan jeg nesten ikke forvente annet. Dette er jo ganske nytt for dem enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie er høydepunktet ved ethvert selskap det Store Kakebordet, så det er minst 15 kaker om det er en ettårsdag. Hm, omtrent. Er litt slitsomt det også. Synes du er sterk som står i mot, det har jeg veldig vondt for i bursdager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mente ikke at du skulle forvente det, var mer uttrykk for min egen glede. Spesielt siden de hadde glemt at jeg ikke spiser kjøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mente ikke at du skulle forvente det, var mer uttrykk for min egen glede. Spesielt siden de hadde glemt at jeg ikke spiser kjøtt...

Jupp, men for meg ble det litt sånn ekstra: gni det inn ;) Jeg satt jo der og kunne ikke spise kake :sukk: Altså, jeg vet du ikke mente det sånn, men det ble litt sånn likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...