*Enigma* Skrevet 10. september 2008 Forfatter #1861 Del Skrevet 10. september 2008 Humøret har ikke bedret seg drastisk. Dropper treninga i dag, er sliten, måtte hente pakke på posten og gjøre ærend for moren min og leiligheten ser ikke ut, så jeg må bare få gjort litt husarbeid. Skal egentlig ikke ha dårlig samvittighet da, med 2 treningsøkter i går og 2 treningsøkter i morgen. Riktignok blir det ikke trening på lørdag fordi da er jeg på Toten, men det blir likevel 7 treninger denne uka regner jeg med. Har planer om å reise hjem lørdag kveld, satser på at det går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 10. september 2008 #1862 Del Skrevet 10. september 2008 skriver heller her jeg, enn å bombe ansjoni sin dagbok med treningsspørsmål! jeg er ca 162 og veier sånn 63-64 kg tror jeg. har lagt på meg mest rundt magen og overarmer, og fra erfaring tidligere er det også der + puppene selvfølgelig () det forsvinner først også.. så hvis jeg da trener 2-3 dager i uken, går tur de andre dagene og spiser sunt, tror du jeg da vil se noen forskjell til 31 oktober? Det er nemlig delmålet mitt! Har da tenkt å trene aerobic/spinning 2 ganger og styrke en gang.. i tillegg til at det blir litt styrke her hjemme med Wii Fit jeg vet det høres tullete ut, men det funker faktisk veldig bra. var støl i dag etter å ha trent/lekt i 2 timer igår! forøvrig skulle jeg ønske jeg var som deg..misunner alle som finner glede i å trene. for meg er det et evig ork! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. september 2008 Forfatter #1863 Del Skrevet 10. september 2008 skriver heller her jeg, enn å bombe ansjoni sin dagbok med treningsspørsmål! jeg er ca 162 og veier sånn 63-64 kg tror jeg. har lagt på meg mest rundt magen og overarmer, og fra erfaring tidligere er det også der + puppene selvfølgelig () det forsvinner først også.. så hvis jeg da trener 2-3 dager i uken, går tur de andre dagene og spiser sunt, tror du jeg da vil se noen forskjell til 31 oktober? Det er nemlig delmålet mitt! Har da tenkt å trene aerobic/spinning 2 ganger og styrke en gang.. i tillegg til at det blir litt styrke her hjemme med Wii Fit jeg vet det høres tullete ut, men det funker faktisk veldig bra. var støl i dag etter å ha trent/lekt i 2 timer igår! forøvrig skulle jeg ønske jeg var som deg..misunner alle som finner glede i å trene. for meg er det et evig ork! :dåne: Så lenge du klarer å spise sunt, og du faktisk rører litt på deg de dagene du ikke trener, så bør du se litt forskjell til 31.oktober. Da har du jo litt under 2 måneder på deg. Ikke forvent mirakler altså, men det høres ut som et rimelig greit opplegg det der. Pass på å få inn bittelitt kondisjon etter styrketreninga også. F.eks en halvtimes gåtur/joggetur/sykkeltur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 10. september 2008 #1864 Del Skrevet 10. september 2008 Så lenge du klarer å spise sunt, og du faktisk rører litt på deg de dagene du ikke trener, så bør du se litt forskjell til 31.oktober. Da har du jo litt under 2 måneder på deg. Ikke forvent mirakler altså, men det høres ut som et rimelig greit opplegg det der. Pass på å få inn bittelitt kondisjon etter styrketreninga også. F.eks en halvtimes gåtur/joggetur/sykkeltur. Jeg fant faktisk min gamle treningsdagbok nå. Høsten 06 hadde jeg gode rutiner skjønner du..de rutinene jeg har lyst å komme inn igjen der. ser i boken at jeg gjennomsnittlig gikk ned 0,5 kg i uken når jeg var inni den gode rutinen. Men også at jeg merket mer på cm, enn på kg. men samtidig er jeg jo nå 10 kg tyngre enn jeg var da, så vil jo tro at det vil gå lenger tid før kroppen min reagerer. Eller er det slik at "jo mer fett man har, jo fortere reagerer kroppen"? Klønete setning, men ja..regner med du skjønte hva jeg mente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. september 2008 Forfatter #1865 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg fant faktisk min gamle treningsdagbok nå. Høsten 06 hadde jeg gode rutiner skjønner du..de rutinene jeg har lyst å komme inn igjen der. ser i boken at jeg gjennomsnittlig gikk ned 0,5 kg i uken når jeg var inni den gode rutinen. Men også at jeg merket mer på cm, enn på kg. men samtidig er jeg jo nå 10 kg tyngre enn jeg var da, så vil jo tro at det vil gå lenger tid før kroppen min reagerer. Eller er det slik at "jo mer fett man har, jo fortere reagerer kroppen"? Klønete setning, men ja..regner med du skjønte hva jeg mente Oi, litt vanskelig spørsmål Du vil forbrenne fler kcal under trening nå enn da du veide 10 kg mindre. Jo tyngre du er, jo større antall kcal forbrenner du under trening. Hvis du passer på hva du spiser, og du holder deg mest mulig i aktivitet også om du ikke trener så burde 0,5 kg være en fullt oppnåelig vektnedgang pr. uke. Anbefalt vektnedgang er jo 0,5 - 1 kg i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 10. september 2008 #1866 Del Skrevet 10. september 2008 Oi, litt vanskelig spørsmål Du vil forbrenne fler kcal under trening nå enn da du veide 10 kg mindre. Jo tyngre du er, jo større antall kcal forbrenner du under trening. Hvis du passer på hva du spiser, og du holder deg mest mulig i aktivitet også om du ikke trener så burde 0,5 kg være en fullt oppnåelig vektnedgang pr. uke. Anbefalt vektnedgang er jo 0,5 - 1 kg i uka. jippi! takk enigma. sånt er motiverende å høre, for jeg har ingen peiling selv! hehe. merker at det blir mer fristende å trene når jeg vet mer om det på en måte. du har ikke noen bra nettsteder å anbefale? hvor man kan lese om trening ogsånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. september 2008 Forfatter #1867 Del Skrevet 10. september 2008 jippi! takk enigma. sånt er motiverende å høre, for jeg har ingen peiling selv! hehe. merker at det blir mer fristende å trene når jeg vet mer om det på en måte. du har ikke noen bra nettsteder å anbefale? hvor man kan lese om trening ogsånn? Jeg leser mye på www.iform.no. Der er det muligens fort gjort å bli litt skremt ettersom det stort sett er kroppsbyggere og fitnessutøvere denne er beregnet på, men jeg har plukket opp mange tips og gode øvelser der. I tillegg har jeg hatt personlig trener og har lest alt jeg kan komme over om trening og kosthold. Synes også www.trim.no er en fin side. Bare ta ting som står på www.iform.no med en klype salt, det er tross alt ikke fanatiker du skal bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. september 2008 Forfatter #1868 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg prøvde på meg klærne i dag jeg..., og fikk et aldri så lite sjokk. I positiv forstand... Bortsett fra blazeren så svømte jeg i alt. Det må returneres og byttes i en mindre størrelse. Tydeligvis er jeg ikke fullt så stor som jeg selv anser meg som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 10. september 2008 #1869 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg har gått ned ca 6 cm rundt livet i løpet av en måned, så spise sunt og trene gir definitivt resultater. Men det er ikke så mange kg, da, siden jeg ikke er så høy, så går man ikke så voldsomt ned i vekt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 11. september 2008 #1870 Del Skrevet 11. september 2008 Treningen din må jo ha gitt resultater, så flink som du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. september 2008 Forfatter #1871 Del Skrevet 11. september 2008 Da er jeg ferdig med dagens første treningsøkt og har kommet meg på jobb. Spinning på morgenen er utrolig deilig, selv om jeg i dag måtte stå opp 05:15 for å rekke treninga. Det blir for strevsomt å sykle med sekk og bag, så det ble bussen i stedet. Da må jeg reise tidligere. 50 minutter sykling gir deg energi til å klare i det minste første delen av dagen, men jeg blir vel tidsnok trøtt. Senere i dag blir det ny spinningtime, knallhard denne gangen, og 75 minutter. Litt usikker på hvordan det blir, men fast bestemt på å skulle klare det. Har tenkt en del i det siste. Hvorfor er det så viktig for folk å presisere at de ikke trener, at treningen sklir helt ut etter 2 måneder, er det sommerferie tar det månedsvis å komme seg igjen. Sier du det motsatte blir folk stille, eller kommer med spydige kommentarer. Det er feil å være opptatt av hva man spiser, trening, leve sunt. Det er feil å lese, man skal synes det er teit, og heller komme med kommentarer ala: hvorfor lese bøker når man kan se filmen. Det er ikke lov å være flink, smart, leve sunt og trene. Jeg går da virkelig ikke rundt og sier: Jeg er dum! Jeg blir gretten når folk snakker om at det finnes jo ikke smarte folk her. Hva med å være flinke til å backe hverandre opp i stedet for å tråkke hverandre ned og støtte hverandre i at det er best å være lat og dum. Janteloven lenge leve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. september 2008 Forfatter #1872 Del Skrevet 11. september 2008 Treningen din må jo ha gitt resultater, så flink som du er Nja, jeg har ikke merket de store resultatene enda, men nå lever jeg etter vektklubb.no så nå håper jeg på å få bedre resultater. Jeg har bare holdt meg stabil, ikke helt sikker på hva jeg har gjort feil, men nå har jeg en mulighet til å få en pekepinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 11. september 2008 #1873 Del Skrevet 11. september 2008 Det er vel et tegn på underlegenhet og misunnelse, som alt annet. Det er lettere, rent mestringsmessig for en selv, å være negativ til ting andre får til. Det samme gjelder jo når folk skal gjøre noe man selv har lyst til, eller de eier eller har noe man selv kunne tenke seg - for å nevne noe. Det er også enklere å få trøst og oppmuntring når ting er leit og vanskelig, enn det er å få ros og anerkjennelse når man ting går bra eller man har gjort noe stort. Trist at det skal være sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. september 2008 Forfatter #1874 Del Skrevet 11. september 2008 Ferdig med dagens andre treningsøkt. 20 min jogging og 75 min høyintensitets spinning. Det var knallhardt, men utrolig deilig å ta seg fullstendig ut. Satt og skalv på sykkelen da jeg var ferdig, og det føltes som om jeg skulle falle av. Definitivt fornøyd med meg selv i dag Føler likevel at jeg spiser alt for mye. Nå er det sånn at de 1310 kcal jeg kan ha i meg daglig er inntatte kcal - forbrente kcal, slik at jeg kan også spise et tilsvarende antall kcal som jeg trener vekk. Nå gjør jeg jo aldri det, ettersom det ville føre til at jeg spiser 2500 - 3000 enkelte dager. Får likevel dårlig samvittighet når jeg ser antallet kcal jeg har inntatt ligger på 1800 - 2000 kcal før treninga blir trukket fra. Vet at jeg er på vei inn i en skummel sirkel igjen. Både med mye og beinhard trening, og lite mat. Det er så inspirerende å se hvor mye jeg forbrenner på trening, noe som inspirerer meg til å trene enda mer. Må passe meg så jeg ikke havner i en ond sirkel igjen hvor jeg er redd for å spise og trener meg halvt til døde for så å sprekke totalt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 11. september 2008 #1875 Del Skrevet 11. september 2008 Janteloven, dra til helvete! Grrrr. Sorry, måtte bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. september 2008 Forfatter #1876 Del Skrevet 11. september 2008 Janteloven, dra til helvete! Grrrr. Sorry, måtte bare Helt greit, helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 11. september 2008 #1877 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Det er så deilig å trene. :rødme: Jeg har planer om å stå opp tidlig og trene på morgenen i morgen. Blant annet svømming. Svømming gjør underverker for meg! Endret 11. september 2008 av lunacia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. september 2008 Forfatter #1878 Del Skrevet 12. september 2008 Trøtt og sliten i dag, alt for mye å tenke på, så sov veldig dårlig i natt. Kom meg på jobb tidlig da i det minste. Noen ganger tar jeg meg selv i å tenke at ting hadde vært så mye enklere uten tantebarna mine, da kunne jeg hatt minimalt kontakt med familien og sluppet mange ergrelser, men samtidig ville jeg ikke vært tantebarna mine foruten. De har virkelig sjarmert meg i senk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 12. september 2008 #1879 Del Skrevet 12. september 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. september 2008 Forfatter #1880 Del Skrevet 12. september 2008 Takk Det ventet koselig melding på msn da jeg våknet i dag også. Skrev melding til Andy i går: I need a hug.... Våknet til klem og hyggelig melding. Han ville ikke vekke meg, så han tok det på msn så jeg kunne se når jeg våknet, i stedet for å sende sms. Sånne småting betyr mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg