Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Synes ikke det høres kynisk ut jeg, for jeg føler det helt likt som deg :)

Kunne ikke tenke meg barn selv på lenge - men søster må gjerne få. Så kan jeg være tantevakt og ha h*n på lån en gang i blant. Er jo veldig glad i barn, men ikke 24/7. Så da passer det helt fint med et tantebarn.

Min søster får nok barn før meg hun da, selv om hun er tre år yngre. Vi har nok bytta plass de siste årene, og hun har blitt storesøster - etablert og med et godt samboerforhold og fast, trygg jobb. Mens jeg er student på 5. året og har lav inntekt og masse lån, ingen kjæreste eller egen bolig.

Men gud hvor deilig det er å være fri da, det må jeg si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg faktisk litt lei meg :tristbla: Nettopp kommet hjem fra trening. 25 min på sykkel, 10 min jogging, 25 min styrketrening bryst, triceps og mage, 15 min jogging og 55 min spinning. Ok, kondisjonen sitter som den skal. Jeg er i god form, pulsen går raskt ned etter pulstopper, og det var egentlig bare deilig å slite litt. Ikke noe å klage på der i det hele tatt. Tror faktisk den er like bra som før jeg dro på ferie. Men styrken........ Styrketreninga var bare et patetisk forsøk på trening. Jeg klarer jo ikke løfte noenting :trisbla: Det var skikkelig demotiverende, men det er vel bare å kjøre på og jobbe hardt, så kommer den seg vel igjen håper jeg. Det er i det minste ikke noe problem å trene selv om jeg er litt tett. Føler meg mye bedre nå.

Ellers er jeg dypt skuffet over konkurransen de har satt i gang nå. klar 25 ganger på 90 dager og vær med i trekningen av flotte premier, alle som klarer over 15 får premie. Jeg mener...det var flere som klarte 25 på 30 dager, de aller fleste klarte over 15, og nå setter de i gang med 25 på 90 dager? Det er 2 ganger i uka det + 1 trening. Jeg ligger 1 uke etter + at jeg mister 6 dager i november, likevel kommer jeg da til å klare minst 50 treninger? Minimum, med mindre jeg blir liggende dødssyk på et eller annet tidspunkt da. Ok, jeg vet jeg er en smule gal og trener mye mer enn andre, men likevel... Dypt skuffet, de kunne i det minste bedt om 30. Synes ikke det er for mye å forvente at folk skal trene 3 dager i uka, og hvis det skal virke som motivasjon så bør det jo være såpass. Ikke til forkleinelse av de som trener bare 2 dager i uka altså, jeg mener ikke være slem eller noe sånt, men min dagbok, mine meninger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det der, hvis det skal være litt konkurransepreg over det, kan de jo ikke ha noe sånt som alle klarer. De har 25 på 90 på mitt senter også, og premien er halv pris på noen stygge sko, så whateva.

Ikke vær lei deg for styrketreningen da, har ikke du nettopp vært syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det der, hvis det skal være litt konkurransepreg over det, kan de jo ikke ha noe sånt som alle klarer. De har 25 på 90 på mitt senter også, og premien er halv pris på noen stygge sko, så whateva.

Ikke vær lei deg for styrketreningen da, har ikke du nettopp vært syk?

Joda, er ikke frisk enda. Men har vært feberfri såpass lenge at det ikke er noen fare å trene. Er fortsatt tett og hoster en del, men kjørte nedpå litt hostesaft før jeg dro for ikke å dø ;) Litt dramatisk her kanskje, men du skjønner hva jeg mener :fnise: I tillegg har jeg jo hatt 2 uker ferie, så jeg har ikke rørt et treningsstudio på 3 uker, treninga på ferie bestod stort sett i en joggetur hver dag og et par ganger med litt halvhjertet styrketrening. Sånn sett skal jeg ikke klage, det bare var fryktelig demotiverende :tristbla: Jeg var så fornøyd med formen min i sommer, følte at jeg endelig begynte å bli litt sterk, og nå er jeg omtrent tilbake på scratch føles det som.

Premiene på senteret mitt er faktisk knallfine premier, blant annet bærbar dvd-spiller, gps, gavekort på treningsklær osv, så det er definitivt premier jeg kunne tenke meg.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er det jo ikke om å gjøre å vinne over de andre da. Det er meningen å vinne for seg selv. De vil jo at man skal trene jevnt og trutt så det blir en vanesak, og en del av ens hverdag å holde seg i form. Ikke faktisk for å vinne en premie også ferdig. Og hvis man kjører seg selv kjempehardt så mange uker blir en jo lei og sliten, og kan slutter med en gang konkurransen er ferdig. Så jeg tror konkurransen er mest for å hjelpe motivasjonen til å trene et par ganger i uka, ikke faktisk for å konkurrere.

Haha, det ble ett langt motargument! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er det jo ikke om å gjøre å vinne over de andre da. Det er meningen å vinne for seg selv. De vil jo at man skal trene jevnt og trutt så det blir en vanesak, og en del av ens hverdag å holde seg i form. Ikke faktisk for å vinne en premie også ferdig. Og hvis man kjører seg selv kjempehardt så mange uker blir en jo lei og sliten, og kan slutter med en gang konkurransen er ferdig. Så jeg tror konkurransen er mest for å hjelpe motivasjonen til å trene et par ganger i uka, ikke faktisk for å konkurrere.

Haha, det ble ett langt motargument! :hoho:

Jeg synes fortsatt det er tåpelig når det er snakk om at 90 % av treningssenteret vil være med i trekningen av hovedpremiene, og vi snakker om at alle får en premie hvis de kommer over 15 treninger. Jeg synes rett og slett ikke det er godt nok, selv om det ikke er om å gjøre å ha flest treninger så bør de likevel sette litt høyere krav enn hva absolutt alle som trener der burde klare uten motivasjon fra en konkurranse.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, så streng du er a, Enigma! :fnise: Er ikke alle som er så flinke som deg vettu :)

Når du betaler 475 kr i måneden, så bør du ha litt mer viljestyrke til å trene enn å slepe deg av gårde 2 ganger i måneden. Da står det mye større respekt av de som innser at det kanskje er litt bortkastet å betale så mye for ikke å trene og som går til og fra jobb hver dag eller sånn i stedet. Jeg sier ikke at alle skal trene masse osv. for det har jeg for det første ikke noe med, og for det andre så bryr det meg omtrent midt i ryggen, men når de først skal ha en konkurranse så kan de sette litt krav, ikke bare la 90% av folka som trener der klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens første trening er allerede unnagjort, og energien jeg fikk av den brukt opp :gjeiper: Nå er jeg bare søvnig. Ikke så rart ettersom jeg stod opp kl 05:30 i morges, for å rekke spinningtime fra 06:30 til 07:30. Deretter var det kjapp dusj på senteret og frokost i resepsjonen der før jeg måtte fly til bussen for å komme meg på jobb. Fra kl 16 til 17 i dag er det informasjonsmøte med jobben, hvordan det går for oss for tida, hva vi egentlig holder på med osv. Deretter er det 90 minutters spinning fra kl 19 i dag som jeg vil få med meg. Ikke noe tid til å slappe av med andre ord. Jeg har veldig god samvittighet for treninga da i det minste. Føler meg ordentlig flink :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Ang. styrketreningen, så kommer det seg utrolig fort igjen, så det ville jeg ikke vært så trist over. :)

Ang. konkurransen så er jeg enig med deg!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg var ikke støl da jeg våknet i dag, men nå kjenner jeg gårsdagens trening i bryst og triceps ja. Skulle nok ikke tatt den spinningtimen ;) Vel, vel, regner med å komme meg greit igjennom spinningtimen i kveld også, i tillegg er det de stakkars beina mine som skal få gjennomgå i styrken i dag. Må ta det pent så jeg ikke er superstøl i morgen.

Du har nok rett misa, det bare føltes ordentlig kjipt der og da. Forhåpentligvis kommer jeg meg kjapt tilbake i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner faktisk ikke med å få trent mer enn et par ganger i uka når jeg er tilbake i jobb 100%. Det kommer jeg nok ikke ha tid til, spesielt ikke i oktober, hvor jeg får innspurt av litteraturprislesing og juryarbeid, samt at vi setter i gang med lokale lønnsforhandlinger. Ikke alle har et liv som tilsier at de rekker trene 3 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner faktisk ikke med å få trent mer enn et par ganger i uka når jeg er tilbake i jobb 100%. Det kommer jeg nok ikke ha tid til, spesielt ikke i oktober, hvor jeg får innspurt av litteraturprislesing og juryarbeid, samt at vi setter i gang med lokale lønnsforhandlinger. Ikke alle har et liv som tilsier at de rekker trene 3 ganger i uka.

Vel, folk gjør selvfølgelig som de vil, men her er det snakk om en konkurranse. Hvor mye folk egentlig trener gir jeg fullstendig blanke i, men en konkurranse som går ut på at folk ikke trenger å trene mer enn 2 ganger i uka synes jeg, igjen MIN PERSONLIGE mening, bare er tull. Det oppfordrer ikke folk til å trene mer, noe som faktisk er en av grunnene til at de holder disse konkurransene.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men to ganger i uka er da vel bedre enn én gang i uka, som veldig mange trener?

Selv eier jeg ikke konkurranseinstinkt, så jeg bryr meg aldri om sånne konkurranser, kjører mitt eget løp uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men to ganger i uka er da vel bedre enn én gang i uka, som veldig mange trener?

Selv eier jeg ikke konkurranseinstinkt, så jeg bryr meg aldri om sånne konkurranser, kjører mitt eget løp uansett. ;)

Selvfølgelig er 2 ganger bedre enn 1 gang i uka, det er da vel ingen som har sagt noe annet heller? Men når man får premie for fullførte 15 treninger, og alle over 25 treninger er med.... Vel, da synes jeg det er en alt for enkel konkurranse. De kunne like gjerne bare trukket ut premier blant alle medlemmer som er faktisk er aktive. Skal det være en konkurranse så bør det faktisk være en liten utfordring i den konkurransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri, aldri, aldri mer spise vanlig pizza. Magen er i fullt opprør :tristbla: Jeg vet jo at jeg ikke tåler hvetemel, men likevel. Vanskelig å motstå pizza når man får det servert. Jeg klarte det med vafler, neste gang må jeg si nei til pizza også :(

Mageproblemene gjorde treningsøkta noe kortere enn planlagt, men jeg klarte likevel 30 min intervaller på tredemølle og 90 minutter langkjøring spinning. Men jeg var temmelig tom etter den økta der, magen gjør vondt og jeg tror det blir noen flere turer på do gitt....:gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler ikke du heller hvetemel?? Så deilig å høre! (unnskyld uttrykket, selvfølgelig er det ikke det, men man kan føle seg litt alene om det noen ganger).

Jeg har ikke fått det bekreftet av lege, men jeg har funnet ut av det selv etter å ha slitt med magen lenge.

Hvordan er det for deg? Har du fått det bekreftet, eller merker du det bare på magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...