*Enigma* Skrevet 9. august 2008 Forfatter #1481 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg blir så irritert på været om dagen. Det satte en stopper for treninga på torsdag, det holdt på å sette en stopper for treninga i går, men jeg rakk det så vidt heldigvis, og det setter en stopper for treninga i dag. Jeg rekker ikke spinninga i dag, ettersom det regner, og da kan jeg egentlig bare droppe hele treninga, for med bussen tar det for mye tid. Jeg skal jo rekke toget også, tross alt. I går dro jeg en tur hjemom fordi det regnet der jeg jobber. Kom til sentrum og der så det ikke ut som om det hadde regnet i det hele tatt. Dermed rakk jeg så vidt å komme meg til trening i tide. Hvis det ikke slutter å regne innen 2 min nå, så har jeg ikke sjans i verden til å rekke det, så da kan jeg like gjerne bare gi opp. Jeg vil ha sol! Jeg hater å gå glipp av trening fordi været er dårlig. Hadde det begynt å regne litt tidligere, så hadde jeg jo tatt bussen i tide og rukket det, men neeeeida, det begynner å regne akkurat sånn at jeg ikke får tatt bussen i tide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. august 2008 Forfatter #1482 Del Skrevet 9. august 2008 Akkurat i det jeg postet hørte jeg at regnet stilnet, så da heiv jeg på meg overtrekksdress og dro likevel. Rakk timen akkurat, så da fikk jeg god trening. Både fordi timen i seg selv er ganske hard (eller egentlig akkurat så hard som du selv vil, men jeg skal nå være sliten når jeg er ferdig jeg da), og fordi jeg måte sykle som en gal til. Når det da atpåtil sprutregnet når jeg skulle hjem fikk jeg jo skikkelig trening da også Enda godt jeg bare skulle rett i dusjen, fikk meg en skikkelig dusj på veien hjem også. Men nuh er det på tide å gjøre seg i stand og dra til Toten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 9. august 2008 #1483 Del Skrevet 9. august 2008 Hvilket kamera ble det? I sommer har jeg tatt en haug med nærbilder av insekter og blomster, og de ble skikkelig bra. Det er jo 8 megapixler på det. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. august 2008 Forfatter #1484 Del Skrevet 9. august 2008 Hvilket kamera ble det? I sommer har jeg tatt en haug med nærbilder av insekter og blomster, og de ble skikkelig bra. Det er jo 8 megapixler på det. -misa Hun skal kjøpe Canon Ixus 970 is, det har litt flere manuelle instillinger enn 860, og bedre zoom (5 x optisk), men ellers er de forholdsvis like. Har ikke fått kjøpt da, skal få henne med i butikken og kjøpe på Gjøvik. Da jeg sjekket hadde de ikke på lager der jeg hadde tenkt å kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 9. august 2008 #1485 Del Skrevet 9. august 2008 Ja det er jo enda bedre enn mitt det. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 9. august 2008 #1486 Del Skrevet 9. august 2008 Så bra du rakk trening! Men jeg vil ha Savner det fine været. Jeg har vært veldig fornøyd med mine Ixus. Lurer på om jeg fortsatt kan få batteri til mitt gamle digitale? Kan være praktisk på erieturer, speilrefleksen er jo litt å bære på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 9. august 2008 #1487 Del Skrevet 9. august 2008 God tur og gratulerer med dåpsbarnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 10. august 2008 #1488 Del Skrevet 10. august 2008 Søren at du er borte i dag, altså. Ellers skulle jeg dratt deg med på ett-eller-annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 10. august 2008 #1489 Del Skrevet 10. august 2008 Hei Enigma. Nå er vi spente på helgens oppdateringer! -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. august 2008 Forfatter #1490 Del Skrevet 10. august 2008 I dag var altså den store dagen Dagen startet ganske tidlig, ettersom man skulle på med bunad og møte litt tidligere i kirken. Denne søndagen var det vikar som skulle ha gudstjenesten, og han var vant med å gjøre det litt annerledes med barnedåpen. Han hadde lagt opp gudstjenesten i forhold til at dåpen skulle foregå helt først i gudstjenesten, mens dåpsfamiliene hadde fått beskjed om at de ikke trengte å møte opp før kvart over elleve, som jo er et kvarter ut i gudstjenesten, for de skulle ikke inn før sent. Dermed var det ørlite tilløp til panikk, men han hentet seg pent inn. Det var 3 barnedåp denne søndagen og vår familie var sist. Jeg møtte de andre fadderne i kirken og satt sammen med dem. Jeg kjenner dem ikke så veldig godt, da alle er på svigerinnen min sin side, men nå skal man jo ikke akkurat snakke i kirken likevel da Festen etterpå var veldig koselig. Blant annet så kom tanten, onkelen og det ene søskenbarnet mitt på pappas side. Dette er familie vi nesten aldri ser, spesielt søskenbarnet mitt, som tidligere har jobbet på ambassader rundt omkring i verden og nå jobber i forbindelse med EU og som dermed flytter rundt hvert halvår til det landet som til enhver tid har EU-formannskapet. Koselig å se dem igjen og bli litt oppdatert. Jeg får fortsatt veldig følelsen av å være yndlingstanten til niesen min. Hun er alltid like glad for å se meg, og søsteren min fortalte at da jeg stod oppe ved døpefonten mens nevøen min ble døpt hadde niesen min snakket om meg og villet gå opp til meg. Sånt varmer selvfølgelig! Tok meg en del av henne i selskapet også, jeg er tydeligvis en hun har blitt veldig trygg på, og hun tyr mye til meg. Dåpsbarnet fikk selvfølgelig også sin del av oppmerksomheten. Han er en kraftig plugg, og hvor kraftig og stor han er fikk vi jo virkelig følelsen av i dag, ettersom en annen liten gutt som er 10 dager eldre var til stede, og han var utrolig mye mindre. Ellers var det koldtbord til middag da, og masse kaker til kaffen. Koselig å treffe familien og veldig koselig å få tid med nevøen min. Litt morsomt at jeg fikk han til å roe seg ned på slutten, det var et par andre som hadde forsøkt da jeg tok over, men han bare skrek. Da jeg tok over og gikk og gynget ham sovnet han etter kort tid. Akkurat der og da hadde jeg ikke hatt så mye i mot å ta ham med hjem Hadde ikke hatt så mye i mot å ta med meg niesen min hjem heller, disse små rører virkelig ved en når man blir kjent med dem. Bare måten niesen min sier navnet mitt på, måten ansiktet hennes lyser opp på, latteren hennes og når hun slår armene rundt halsen min og klemmer hardt og lenge både når jeg kommer og når jeg går, og av og til bare helt uoppfordret fordi hun vil ha koooooos Hun har totalt smeltet mitt steinharde hjerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 10. august 2008 #1491 Del Skrevet 10. august 2008 Så koselig å lese om forholdet du har til tantebarna dine! Hvordan går det med boklesing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. august 2008 Forfatter #1492 Del Skrevet 10. august 2008 Så koselig å lese om forholdet du har til tantebarna dine! Hvordan går det med boklesing? Jeg er virkelig glad i tantebarna mine. Håper inderlig jeg får et nært forhold også til nevøen min når han blir større. Boklesing går litt så som så. Jeg leste ut A thousand splendid suns på vei til/fra Edinburgh, har lest ut bok fire i Robert Jordans Wheel of time-serie, og leser en eller annen Terry Pratchet-bok for tida. Venter med de litt større litterære opplevelsene til Portugalturen. Da skal jeg lese The thirteenth tale, PS, I love you, og et par bøker til har jeg tenkt. Må nok ta turen innom Ark Pocket. Det blir sikkert mer Robert Jordan og Terry Pratchet også. Jeg leser gjerne flere bøker på en gang. Fantasy legger jeg gjerne fort fra meg, så jeg kan fint lese 2-5 forskjellige fantasybøker på en gang. Jeg holder egentlig med på Good Omens av Neil Gaiman og Terry Pratchet også, men har ikke lest den på en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 11. august 2008 #1493 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har lest P. S., I love you. Lettlest og grei nok, men ikke akkurat noen stor litteratur. Jeg kommer ikke til å se filmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. august 2008 Forfatter #1494 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har lest P. S., I love you. Lettlest og grei nok, men ikke akkurat noen stor litteratur. Jeg kommer ikke til å se filmen. Greit med litt lett litteratur når man er på ferie. Tviler på at det er stor litteratur Jeg liker å lese flere bøker på en gang og da er det greit med noe som ikke krever konsentrasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. august 2008 Forfatter #1495 Del Skrevet 11. august 2008 Dilemma!!! Nå må dere hjelpe meg litt her jenter. Jeg har fått tilbud om å reise til Island. Fly + hotell betalt. Jeg trenger bare betale lommepenger og mat selv. Så er selvsagt spørsmålet hva som er haken: 1. Jeg får superdårlig samvittighet for at en kompis betaler hotell og fly for meg, til tross for at andre venner av ham sier at det skal jeg drite langt i ettersom han faktisk inviterer meg og han har mer enn nok penger. Inviterer han meg og sier han betaler skal jeg ikke ha dårlig samvittighet. 2. Hva forventer han til gjengjeld? Veeel, han har et lite ønske om at jeg stiller opp på gamer convention (som tross alt er grunnen til at vi drar, selv om det blir tid til turistting også) i lekre støvletter, kort skjørt og topp. For så vidt relativt uskyldig? Kan alltids gjøre det for å eh..glede ham. 3. Jeg må bruke av ferien min som jeg egentlig har planlagt å bruke til Edinburghtur, jeg må bytte om på en planlagt jobbtur, ikke noe problem for så vidt hadde det ikke vært for at jeg skulle feire bursdagen med venninnen min i tillegg på den turen. Jeg vet at det ikke burde stoppe meg, men hun ble sur på meg i fjor fordi jeg måtte jobbe på bursdagen hennes, da var det planlagt overtid som stoppet meg. Jeg har drømt om å få dra til Island i evigheter, nå har jeg sjansen, men skal jeg, eller skal jeg ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 11. august 2008 #1496 Del Skrevet 11. august 2008 Oi, skjønner at det er et dilemma. På den ene siden er det kjekt å få betalt, men hvis han faktisk forventer seg at du skal stille opp i kort skjørt og topp synes jeg kanskje det lukter litt svidd. Å stille opp for å hjelpe til er én ting, å skulle kle seg etter hans ønske - nei, dét ville jeg ha nektet plent. Tror ikke det finnes noe fasitsvar på situasjonen. Ikke lett, når man har veldig lyst til å se et land, men heller ikke lett å skulle vende på sine egne planer. Aner ikke hva jeg hadde gjort, men definitivt ikke stilt opp i kort skjørt og topp på hans "ønske". Håper du finner ut av det. Gjør det du føler er best for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. august 2008 Forfatter #1497 Del Skrevet 11. august 2008 Oi, skjønner at det er et dilemma. På den ene siden er det kjekt å få betalt, men hvis han faktisk forventer seg at du skal stille opp i kort skjørt og topp synes jeg kanskje det lukter litt svidd. Å stille opp for å hjelpe til er én ting, å skulle kle seg etter hans ønske - nei, dét ville jeg ha nektet plent. Tror ikke det finnes noe fasitsvar på situasjonen. Ikke lett, når man har veldig lyst til å se et land, men heller ikke lett å skulle vende på sine egne planer. Aner ikke hva jeg hadde gjort, men definitivt ikke stilt opp i kort skjørt og topp på hans "ønske". Håper du finner ut av det. Gjør det du føler er best for deg. Det er ikke et fullstendig krav om at jeg gjør det, men han ville sette pris på det Det er ikke sånn at han sier: bli med på Islandstur, dersom du stiller opp kledd sånn så betaler jeg for deg. For meg er det fint liten pris å betale for å glede ham for å si det sånn, og jeg gjør det ikke med mindre jeg når målet mitt med treninga. Jeg er med som "selskapspike". Det vil si at ettersom alle de andre har med seg dame/samboer/ektefelle har også han lyst til å ha med seg ei jente. Jeg vil da måtte være sosial og hyggelig og kunne snakke for meg Jeg har vært på offisersball med ham tidligere, også da som "selskapspike", jeg fikk betalt togturen, jeg fikk en hyggelig kveld med god mat og masse drikke, og han kjøpte inn vin til meg på forhånd for at jeg skulle kunne reparere. Jeg var nemlig fyllesyk som bare det Det er ikke noe farlig, og jeg er med som "selskapspike", men..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 11. august 2008 #1498 Del Skrevet 11. august 2008 Hvis du føler at du kan stole på ham, og trives i hans selskap, så hvorfor ikke? Han vil gjerne ha deg med som selskap fordi han vil ikke være den eneste som kommer uten følge. Ganske naturlig det Jeg ville dradd på flekken, Island! :D Og HURRA for Terry Pratchett og Neil Gaiman! Favorittforfatterne mine :D Ps: Om du liker fantasy, vil jeg anbefale Garth Nix sine bøker Sabriel, Lirael og Abhorsen Det er en triologi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. august 2008 Forfatter #1499 Del Skrevet 11. august 2008 Hvis du føler at du kan stole på ham, og trives i hans selskap, så hvorfor ikke? Han vil gjerne ha deg med som selskap fordi han vil ikke være den eneste som kommer uten følge. Ganske naturlig det Jeg ville dradd på flekken, Island! :D Og HURRA for Terry Pratchett og Neil Gaiman! Favorittforfatterne mine :D Ps: Om du liker fantasy, vil jeg anbefale Garth Nix sine bøker Sabriel, Lirael og Abhorsen Det er en triologi. Oh, Garth Nix har jeg ikke hørt om før. Da skal det testes ut, jeg elsker fantasy Venter bare spent på at neste bok i Songs of ice and fire kommer. Jeg stoler på fyren, vet at han ikke kommer til å prøve seg på noe jeg ikke er interessert i. Jeg har sinnsykt lyst til å komme meg til Island, og dette er jo en once in a lifetime opportunity. Spørsmålet er hvordan det er å henge med ham over såpass lang tid. Da jeg nevnte samvittigheten min for ham ba han meg drite og dra, eller rettere sagt, ba samvittigheten min drite og dra. Invitasjonen var fullstendig uten baktanker og gitt på grunnlag av hvem han kunne tenke seg å dra på en sånn tur med, og hvem han regnet med at kunne takle oppgaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 11. august 2008 #1500 Del Skrevet 11. august 2008 hehe, nå også som eskortepike Dra da, vel, høres morro ut det. I tillegg er det gratis. Nei, jeg hadde dratt på flekken. Kort, trangt og utfordrende er uansett bare forbokstaven i mitt klesskap så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg