Annie Skrevet 12. juli 2008 #1201 Del Skrevet 12. juli 2008 *Var soss på 80-tallet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 12. juli 2008 #1202 Del Skrevet 12. juli 2008 Gikk fra soss på 80-tallet til freak på 90-tallet.. Var noen som lurte da gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 12. juli 2008 #1203 Del Skrevet 12. juli 2008 Haha jeg gikk fra fjortisgother til småbærte til gother til gothabilly på fem år og det er mange som lurer ender på hva jeg driver med og XD Særeste stilforandrina jeg har sett må være ei jeg gikk på VGS med. Skikkelig, skikkelig møkkapunker, altså type skitten, opprivde skitne og ødelagte klær, brydde seg lite om utseende... Når jeg plutselig traff på henne i fjor sommer hadde hun langt blondt hår, perfekt sminke, bærtestil deluxe og hadde tatt make-up artist skolen... Wow! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 12. juli 2008 #1204 Del Skrevet 12. juli 2008 Ny stil er i grunn ganske morsomt, men det tar tid å få det gjennomført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1205 Del Skrevet 13. juli 2008 Da er jeg hjemme igjen etter en helg på landet Passet niesen min alene, fredag kveld. Hun var en liten engel, i alle fall så lenge hun fikk lov til å hjelpe til, og siden jeg hadde god tid fikk hun lov til å hjelpe til så mye hun ville. Fikk lagt henne i senga uten at hun begynte å hyle, hun måtte bare får lov å velge hva hun ville ha med i senga, så var hun så snill så. Hun er vant med å bli sunget for når hun skal sove så da var det bare å finne en sangbok og sette i gang å synge. Jeg kan egentlig ikke synge, men hun sovnet nå til slutt, så så forferdelig ille kan det kanskje ikke ha vært? Lørdag kom broren min innom med samboeren sin og den lille nevøen min. Han lå og sov på magen min store deler av tida. Det var det eneste som roet ham ned, at han fikk ligge lent opp mot meg og at jeg strøk ham på magen. På kvelden kjørte faren min meg til Gjøvik, var på grillfest på en av studenboligområdene der, og stakk ned i byen etterpå. I jula åpnet et nytt utested, som skulle spille mye rock og gamle hits, da vi var der i går spilte de bare dance-remix. Jeg var mildt sagt skuffet. Sov over hos en kompis i natt, synes jo nesten litt synd på ham, blir jeg med ham hjem kan han jo ikke ta med seg noen annen jente hjem. Han er en kul og hyggelig fyr, litt rart at han ikke har dame egentlig. Tok toget hjem halv to, hadde lurt på om jeg skulle trene i dag, men tror ikke jeg orker. Er sliten og kjei. Får heller være flink til å trene til uka. Lurer på om jeg skal få med meg noen ut og spise? Må i alle fall ut og kjøpe meg jordbær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #1206 Del Skrevet 13. juli 2008 Det ble ikke noen jordbær på meg. De så helt forferdelige ut, så da ble det moreller og plommer i stedet. Sitter og ser på Hallam Foe, ser alle de kjente og kjære stedene i Edinburgh og gleder meg enda mer til å reise dit igjen. Bare 11 dager igjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 13. juli 2008 #1207 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Grafica: Jeg rømte litt fort fra NGF for jeg syntes det ble for voldsomt. Men jeg drev i sin tid Den Sorte Hule. Edit: skrivefeil Endret 13. juli 2008 av lunacia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 14. juli 2008 #1208 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg er sååå skuffet over jordbærene hittil i år. Har kjøpt fra sikkert ti forskjellige butikker, fra små til de store bugnende bærene, men jeg har enda ikke smakt ETT jordbær i år som virkelig smaker, ja, JORDBÆR! De smaker jo ingenting jo. Ellers regner jeg med at du gleder deg voldsomt til ferie? -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 14. juli 2008 #1209 Del Skrevet 14. juli 2008 Kiwi på munkelia (oslo) hadde kjempenamme jordbær! De som selger utenfor butikk har jeg også god erfaring med. Det stod en bod utenfor Ikea Furuset når jeg var der forrige uke, det lukta jordbær på heeeele plassen... Lukta så godt! Men jeg hadde ikke småpenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #1210 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg har spist masse bra jordbær i det siste jeg, de i "teltet" i Hegdehaugsveien pleier å ha ordentlig gode og fine jordbær, men akkurat i går var de ikke bra. De var alt for lyse, og de var klemt/råtne/blaute, ikke vanskelig å se at været ikke har vært det beste i det siste. Gleder meg veldig til ferie ja, "bare" én uke til ferie og 10 dager igjen til Edinburgh :juhu: Jeg gleder meg mer enn jeg kan beskrive. Jeg tror ikke mange kan forstå det forholdet jeg har til byen, selv ikke de jeg var der sammen med har det samme, spesielle forholdet til byen som jeg har. Dagens trening: 1 t sykling, 45 min styrke: triceps, skuldre og bryst og til slutt 1 t aerobic. Har nettopp spist omelett med chili, hvitløk, vårløk, tunfisk, feta og salsa. Det ble slett ikke dumt. Må spare litt penger, så kommer til å lage min egen lunsj resten av uka. Det er riktignok ikke bare for å spare penger, kantina på jobb er ikke akkurat noen gourmetrestaurant, den er i grunnen ganske dårlig. Da er det bedre å lage wraps selv. I morgen blir det med resten av tunfisken fra i dag, surret med hvitløk, chili og vårløk, fetaost, salat, avokado, tomat og agurk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 14. juli 2008 #1211 Del Skrevet 14. juli 2008 Hvis ikke været bedret seg så kom det til å snart ta slutt for østlandsjordbærene, leste jeg et sted. Det er suboptimalt Lykke til med medarbeidersamtalen, heier på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 14. juli 2008 #1212 Del Skrevet 14. juli 2008 I dag ble det steinbitkarbonader med Bergens fiskesaus, råkost og poteter. Det var nam. Greit med litt vanlig husmannskost innimellom all tex-mex, sushi og orientalsk vi spiser. Sa jeg at jeg har kjøpt meg sushi kokebok? Gleder meg til å prøve hjemmelaget sushi! (Selv om forventingene til et vellykket resultat er heller lave.) -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 14. juli 2008 #1213 Del Skrevet 14. juli 2008 Hm... Ser ut til at du er i Oslo og har fri de dagene jeg er på Gjøvik... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #1214 Del Skrevet 15. juli 2008 Fra og med i dag er jeg sterkt i mot 5 uker ferie...... Sjekket lønsslippen i dag, og den var jaggu 4000 kr lavere enn jeg hadde regnet med. Grunnen? Jo, ettersom vi har 25 feriedager og man regner 22 dager i en måned trekker de lønn for 3 dager på julilønna.... I tillegg til at man selvsagt bare får feriepenger i juni. Dermed fikk jeg jo nesten ikke penger av dem i juni ettersom jeg ikke var fast ansatt her før i november og jeg blir trukket for 3 dager denne måneden også.... 3 dager lønn....det utgjør faktisk ganske mye det i forhold til utgiftene jeg har. Jeg har aldri vært borti problemstillingen før, så jeg hadde jo ingen forutsetning for å vite dette engang. Ikke veldig blid nå. 4000 er utrolig mye penger, dette kan bli trangt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 15. juli 2008 #1215 Del Skrevet 15. juli 2008 Det der høres innmari rart ut. Hos oss trekker de de faktisk antall feriedagene fra lønna (vi får juni og juli kjørt i ett, riktignok) og feriepenger for juni. Og feriepengene og ingen skatt i juni gjør jo at man år mer penger om sommeren enn ellers i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #1216 Del Skrevet 15. juli 2008 Det der høres innmari rart ut. Hos oss trekker de de faktisk antall feriedagene fra lønna (vi får juni og juli kjørt i ett, riktignok) og feriepenger for juni. Og feriepengene og ingen skatt i juni gjør jo at man år mer penger om sommeren enn ellers i året. Ok, for å forklare én gang til, vi har 25 dager ferie, men 1 måned regnes som 22 dager. Ettersom de ikke har lov til å trekke pengene for de 3 dagene ekstra, av feriepengene så trekker de dem av julilønninga. Jeg begynte ikke fast hos dette firmaet før i november, ergo har ikke jeg fryktelig mye opptjent i feriepenger herfra. Jeg har jo fra litt andre firmaer, men det er mye lavere lønning, dermed fikk jeg mindre penger i juni totalt, enn jeg vanligvis får i lønn herfra. Når de da også trekker så mye penger fra lønna mi denne måneden blir det ganske ille for meg. Greit nok at jeg ikke hadde råd til å ta ferie i fjor, men at det skulle bli trangt i år også hadde jeg da ikke forestil meg Jaja, jeg overlever, det er ikke det, det blir bare en del trangere enn jeg hadde sett for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 15. juli 2008 #1217 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Ok, for å forklare én gang til, vi har 25 dager ferie, men 1 måned regnes som 22 dager. Ettersom de ikke har lov til å trekke pengene for de 3 dagene ekstra, av feriepengene så trekker de dem av julilønninga. Synes det er underlig at de automatisk regner 22 dager av juni. :klø: Kan ikke se de har gjort det hos oss. Men men... Jeg begynte ikke fast hos dette firmaet før i november, ergo har ikke jeg fryktelig mye opptjent i feriepenger herfra. Jeg har jo fra litt andre firmaer, men det er mye lavere lønning, dermed fikk jeg mindre penger i juni totalt, enn jeg vanligvis får i lønn herfra. Når de da også trekker så mye penger fra lønna mi denne måneden blir det ganske ille for meg. Greit nok at jeg ikke hadde råd til å ta ferie i fjor, men at det skulle bli trangt i år også hadde jeg da ikke forestil meg Aha, der har vi forklaringen. Men du tjener ganske bra der du jobber nå, ikke sant? Blir bedre neste år! Jaja, jeg overlever, det er ikke det, det blir bare en del trangere enn jeg hadde sett for meg... Kjipt å ha det trangt. Vet jeg alt om, jeg har det trangt stort sett hele tiden, og det er ikke noe moro. Ikke ha råd til å dra på skikkelig ferie, spinke og spare for å ha råd til ting man trenger... Nei, gøy er det deinitivt ikke. Men jeg håper på å gå opp i lønn til høsten, da er det både sentrale justeringer og lokale lønnsforhandlinger. Endret 15. juli 2008 av lunacia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #1218 Del Skrevet 15. juli 2008 Synes det er underlig at de automatisk regner 22 dager av juni. :klø: Kan ikke se de har gjort det hos oss. Men men... De regner 22 dager fordi det er 22 dager i en lønningsmåned. Dermed trekker de det og utbetaler feriepengene i stedet, også trekker de 3 dager fra julilønna fordi de ikke har lov til å trekke noe av feriepengene. Dritt å ha det trangt når man skal på ferie, jeg skal jo til Edinburgh. Vel, vel, jeg sparer penger når jeg er hos moren min fra onsdag til søndag i slutten av ferien min, og jeg skulle få tilskudd til reisen min oppover i helga som var fra henne ettersom jeg gjorde henne en tjeneste. Jeg satt jo barnevakt slik at hun kunne komme seg i bursdag. Jeg har heldigvis litt mat i fryseren, og jeg kan leve billig hvis jeg bare vil, får sørge for å ikke bruke penger på unødvendig tull før jeg reiser til Edinburgh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amorina Skrevet 15. juli 2008 #1219 Del Skrevet 15. juli 2008 Utrolig kjipt med mindre penger enn man har regnet med, særlig i ferietid. 2 timer og 45 minutter med trening Jeg liker i grunnen trening, men ser for meg jeg ville kjedet meg sanseløs før det var gått to av de timene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #1220 Del Skrevet 15. juli 2008 Utrolig kjipt med mindre penger enn man har regnet med, særlig i ferietid. 2 timer og 45 minutter med trening Jeg liker i grunnen trening, men ser for meg jeg ville kjedet meg sanseløs før det var gått to av de timene Nå var jo den treninga litt oppdelt da Syklinga var fra jobb + til/fra trening, også var det 45 min styrke på egenhånd og 60 min saltime, dermed ble det ikke like vanskelig å holde ut.Jeg må ha masse variasjon i treningen min, og helst noen som sparker meg bak dersom jeg skal holde ut så lenge Urk, medarbeidersamtalen i morgen.... Jeg gruer meg fortsatt, selv om jeg har et godt forhold til sjefen. Redd for at han skal komme med litt kjipe ting. Prøver å overbevise meg selv om at det er tåpelig å frykte samtalen, at han sikkert hadde sagt i fra tidligere dersom han ikke var fornøyd med meg, eller om han mente jeg ikke var flink nok. Har så vidt sett på skjemaet med ting vi skal snakke om, der står det blant annet at vi skal snakke om ambisjoner og potensial. Ambisjonene mine er jo definitivt ytterligere ansvar, og en gang i framtiden en lederstilling, her eller andre steder. For all del, jeg trives i jobben jeg er i nå, men det er jo nettopp fordi utviklingspotensialet fortsatt er til stede. Jeg tror også muligheten for å få mer ansvar er til stede. Jeg vet én ting jeg selv kan bli bedre på, kommunikasjon med enkelte kollegaer. Jeg har noen kollegaer jeg kræsjer med, og motviljen er gjensidig. Heldigvis jobber vi ikke sammen i det daglige. Jeg håper han ikke har merket så mye til det, eller at noen har klaget. Av det jeg har hørt fra ham så er visst alle avdelingsledere fornøyd med oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg