FrizzleSizzle Skrevet 5. juli 2008 #1101 Del Skrevet 5. juli 2008 Mødre! Er de ikke sånn ,alle sammen? Lurer på om jeg klarer å unngå å bli slik selv... Men hyttetur blir sikkert bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 5. juli 2008 #1102 Del Skrevet 5. juli 2008 Er glad moren min ikke er sånn. Kos deg tross alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 6. juli 2008 #1103 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Hei Enigma. Håper hytteturen din var super! Fikk du trent noe? Vi skulle egentlig jogge i helga, men så åpnet himmelens sluser seg og det ble innesitting isteden. Litt feigt da, man kan jo alltids jogge ute selv om det høljer ned! :gjeiper: Synd å høre at du ikke har et godt forhold til moren din, men bra at det ikke er sånn med faren din også. Du høres ut som en skikkelig pappajente. Jeg står veldig nært moren min, men forholdet til pappa har vært veldig anstrengt de siste årene. Men en gang i høst ble det helt annerledes, og i dag har vi et bedre forhold enn vi noen gang har hatt, tror jeg. Å få seg en felles "fiende" er mer uniting enn noe annet jeg vet. -misa Endret 6. juli 2008 av misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 6. juli 2008 #1104 Del Skrevet 6. juli 2008 Det er ofte lettere å finne overskudd til å ordne i stand til andre enn seg selv så at Rem var flytta til valhall nå. Så de sist de var i oslo, veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bianca Skrevet 6. juli 2008 #1105 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei hei Enigma! Håper du har en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #1106 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg kom hjem til oversvømt kjøkken Vannet kommer fra de over, har ikke snakket med dem enda. Foreldrene mine kommer uansett innover, bedre å ta det da.... Utrolig dritt å komme hjem til 3-4 mm vann i en gedigen dam foran vasken. Kjente det med en gang jeg kom inn døra. Det var noe som luktet rart, men jeg klarte ikke helt å lokalisere det først. Men da jeg kom inn på kjøkkenet så jeg det jo med en gang. :gråte: Akkurat det jeg trengte da jeg kom hjem kl 23 etter en helg uten særlig mye søvn. Hytteturen var både bra og....tja...jeg har vel ikke så mye å klage over bortsett fra den manglende søvnen. Det var min kjære niese som hadde skylden, men hvordan skal man klare å være sint på et sånt lite sjarmtroll da? Det var en liten stund natt til søndag da jeg hadde mest lyst til å sette i en propp , men hun roet seg da til slutt. Jeg ble hentet av søsteren min på stasjonen, hun fortalte at niesen min hele dagen hadde gått og snakket om tante Maja. Hun er jo bare snart 2 år og snakker langt fra rent enda. Hun hadde lagt seg da jeg kom opp, og vi voksne ble sittende og snakke en stund utover kvelden. Kl. 4 våknet "sjarmtrollet" første gang, fra da og fram til 5-tida tok moren min seg av henne, og jeg lå og halvdøset til lyden av niesen min og ikke minst dokka hennes som laget lyd. Kl 5 var hun for våken og grinete og ville bare til mammaen sin, da våknet jeg såpass at jeg stavret ut på do i halvsøvne, mens niesen min vekselsvis sutret, pludret med moren sin og prøvde å få kontakt med "tante Maja". Halv åtte begynte hun å få litt mer ut av meg enn søvnig, litt klagete mhmmm..... J eg trodde virkelig jeg skulle klare å være sint på noen som holdt meg våken på den måten og ikke minst vekker meg så tidlig, men hun er jo så søt, med det bustete håret minner hun litt om et lykketroll. Lørdagen var vi ute, jeg viste henne "hesten" og "båten", to steiner vi barna lekte på da vi var små. Vi var på "båten" da hun plutselig slo armene rundt meg klemte meg kjempehardt og sa: "tante Maja-min" og smilte over hele fjeset. Det ble en del sånne klemmer denne helga. Vi gikk fjelltur på formiddagen. Mesteparten av turen skulle hun holde meg i hånda og vise meg alt spennende hun kom over. Hun har ikke vært like kosete og tillitsfull tidligere, så dette var en helt ny side av henne. Natt til i dag holdt hun oss våkne med hylskriking i noen timer. Jeg var vel ikke voldsomt glad i henne da, som sagt hadde jeg mest lyst til å sette i en propp. Når sauene da begynte å breke grytidlig og jentungen er våken med en gang og begynner å si: "tante Maja!", "bæææææ", "tante Maja", "bæææææ", som om jeg ikke allerede hadde hørt dem... Da hun ikke umiddelbart fikk den responsen hun ønsket begynte hun å gå i skytteltrafikk mellom søsteren min og meg. Hun håpet tydeligvis at klemmer, klapp og pludring skulle få meg våken og i godt humør. Det ble ikke noen lang tur i dag. Broren min og forloveden hans skulle komme opp med sønnen sin og være der noen dager nå, så da måtte vi rydde og ordne til de skulle komme. Vi fikk bare gått en kort tur før de ringte og sa de var ved hytta, så da var det bare å gå tilbake igjen. Været innbød heller ikke til noen særlig lang tur ettersom det var overskyet og kaldt. Regnet satte inn ikke lenge etter at vi kom tilbake til hytta. Etter det har det stort sett regnet. Det regnet hele togturen, og jeg så jo da jeg kom ut fra stasjonen at været hadde vært helt for jævlig her i dag også. Det tok likevel litt tid før jeg fant ut at lekkasjen på kjøkkenet kom ovenfra. Sjekket skap og rør under vasken osv, før jeg så at benken hadde vært klissvåt, og så skadene i taket. Tar hjemmekontor fra morgenen i morgen for å sjekke skader osv. Har bare tørket opp nå, så får vi se i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 6. juli 2008 #1107 Del Skrevet 6. juli 2008 Uff, så kjipt. Regn både ute og inne, på en måte. Ikke noe særlig. Håper det ikke har forårsaket de største skadene, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #1108 Del Skrevet 6. juli 2008 Uff, så kjipt. Regn både ute og inne, på en måte. Ikke noe særlig. Håper det ikke har forårsaket de største skadene, da. Håper ikke skadene er alt for store, uansett er det de over som har det største problemet, det er jo fra dem vannet kommer. Bare kjipt om det må gjøres mye på mitt kjøkken, og ikke minst, kjipt å komme hjem til en gedigen vanndam som måtte tørkes opp. Håper ikke leiligheten under oss igjen har blitt skadet også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 6. juli 2008 #1109 Del Skrevet 6. juli 2008 Vet du hvorfor det har vært lekkasje? Har du snakket med dem over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 6. juli 2008 #1110 Del Skrevet 6. juli 2008 Det var litt lekkasje her i dag også, dog i noe mindre skala. Den forpulte kaffetrakteren altså, da det rant over for 3 gang jeg prøve å lage ga jeg opp og tok meg et glass pepsi max i stedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #1111 Del Skrevet 6. juli 2008 Vet du hvorfor det har vært lekkasje? Har du snakket med dem over? Jeg går ikke opp til naboer jeg ikke kjenner kl 23 på kvelden Selv om jeg hørte de var våkne. Jeg har vært innom dem en gang, de er litt...spesielle kan man si :gjeiper: Jeg tar det med foreldrene mine i morgen. De er flinkere til sånne ting. Greit nok at jeg helst ordner opp selv, men når det gjelder akkurat det her er det bedre å få litt hjelp. Må jo også sjekke litt ødeleggelser og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 6. juli 2008 #1112 Del Skrevet 6. juli 2008 Om de er litt "spesielle" så hadde jeg nok kviet meg jeg også, ellers hadde jeg gått opp uansett tidspunkt på døgnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 7. juli 2008 #1113 Del Skrevet 7. juli 2008 Åh, nå vet jeg jo hvem du er og hvorfor du er på min MSN. Utrolig kjipt å komme hjem til oversvømmelse. Håper det fikser seg kjapt. Regner med at det er naboen som har betalingsansvar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #1114 Del Skrevet 7. juli 2008 Sendte melding til de som eier leiligheten i natt, og ble oppringt på morgenen i dag. Det er lettere å ta det med dem enn med de som leier den. De har vært innom meg og er nå i leiligheten over, så da er det greit. Vi får nå se hva som må gjøres med mitt kjøkken. Det er en del som må gjøres reint, og det er jo litt fukt i skap og sånn, men jeg er ikke noen ekspert på dette her. Pappa får se på det når han kommer også får jeg høre med dem hva de tror må gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 7. juli 2008 #1115 Del Skrevet 7. juli 2008 Håper det fikser seg om ikke lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #1116 Del Skrevet 7. juli 2008 Åh, nå vet jeg jo hvem du er og hvorfor du er på min MSN. Utrolig kjipt å komme hjem til oversvømmelse. Håper det fikser seg kjapt. Regner med at det er naboen som har betalingsansvar? Godt å finne ut at jeg ikke er fullt så gjenkjennelig da Kjipt å komme hjem til sånt ja, de folka som eier leiligheten er i alle fall ok, og tar nå skikkelig tak i det. Det er de over som har betalingsansvar, så det går ikke ut over meg på noen måte. Jeg har jo også forsikringen min i orden jeg da, men greit at det ikke må gå på den. Aner ikke noe om hva som forårsaket lekkasjen enda, men får vel greie på det etter hvert også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #1117 Del Skrevet 7. juli 2008 Vel, Tele2 er i det minste nøye. Jeg ringte i går fordi jeg ikke fant telefonen min på hytta, og jeg var helt overbevist om at jeg hadde tatt med telefonen da jeg dro på fredag. Jeg ringte da og sperret telefonen min da jeg ikke kunne finne den noe sted i går. Ringte nå for å få den åpnet igjen. Først så skulle de da vite fødselsdatoen min, adressen min, og så skulle de høre telefonnr jeg hadde sendt melding til eller ringt i det siste. Jeg bruker ikke den telefonen så voldsomt mye ettersom jobben betaler jobbmobilen min. Da bruker jeg jo heller den så mye jeg kan. Jeg har ikke lov til å legge den igjen på jobb, dermed skatter jeg av den og da skal jeg jaggu ha valuta for skatteleggingen også. Tenk jeg er heldig, jeg har muligheten til å bli kontaktet døgnet rundt OG blir skattlagt for det. Anyway, da måtte jeg jo begynne å lete på jobbtelefonen min etter mammas og noen andres nr. Så etter å ha ramset opp en 2-3 nr fikk jeg beskjed om at abonnementet skulle åpnes igjen. Jeg er jo egentlig glad for at de er såpass nøye da, men jeg husker jo ikke nr i hodet. Godt jeg hadde både annen mobiltelefon og internett tilgjengelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 7. juli 2008 #1118 Del Skrevet 7. juli 2008 Hurra for Norge, her skal alt skattelegges... saann gaar det naar man har en kommunistisk regjering Kjaeresten min hadde ogsaa jobbtelefon der han jobb tidligere, men sa den opp naar det ble skatt paa den, hehe. Prinsipprytter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #1119 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg har dessverre ikke noe valg. Jeg reiser jo til dels i jobben, jeg får alarmer på telefonen og skal også være tilgjengelig når jeg trasker rundt i bygget på jobb. Men det er greit det, jeg blir skattlagt, men jeg bruker den maks også da, skal da jammen ha litt glede av den også når jeg blir skattlagt for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 7. juli 2008 #1120 Del Skrevet 7. juli 2008 Skattleggingen gjelder vel fortrinnsvis for bruk av jobbmobil på fritiden..så man hadde jo kommet seg unna det hvis man kun hadde brukt den til jobb. Men, det er sikkert deilig å ringe på jobbens regning også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg