*Enigma* Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #1041 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Jeg er alltid spent på maten på restaurant, for enkelte har bare ikke peiling på vegetarmat. Noen ganger er maten knall, andre ganger kikker jeg på den og lurer på om de tror folk er kaniner bare fordi de ikke kan (evt vil) spise kjøtt. Sånn sett er gjerne asiaterne mye flinkere enn oss. Både indisk, thai og vietnamesisk mat inneholder så mye grønnsaker uansett og mange av dem er jo også vegetarianere. Men nå har jeg hørt folk som jobber som kokk si at sunn mat er ikke god mat, så det er nok litt holdningen. :klø: Jeg er sikkert rar jeg da, som fint kan klare meg uten superfete sauser og dressinger og som er veldig glad i sunn mat så lenge den blir tilberedt på riktig måte Endret 30. juni 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 30. juni 2008 #1042 Del Skrevet 30. juni 2008 Åh, sånn holdning irriterer meg. Jeg elsker grønnsaker (heldigvis). Men de blir som regel ltt spake når jeg forklarer at det ikke må være spor av kjøtt, siden jeg faktisk blir syk av det... Mye italiensk er også uten kjøtt. Italia er et enkelt land å reise i sånn sett. Og thai og indisk er supernam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 30. juni 2008 #1043 Del Skrevet 30. juni 2008 Sunn mat er absolutt god mat...thaimat er min favoritt, tror jeg. Men her i Norge har vi kanskje et litt puritansk og kjipt forhold til det sunne, er vel derfor de som jobber med mat fnyser av det og roper frem med fløten og smøret! Jeg *aner* ikke hvordan man sjekker!!! Kjenner igjen det spørsmålet der, ja. Skjønner ikke hvordan jeg har fått meg kar i det hele tatt. Jeg klarer ikke å flørte med de opptatte og ufarlige heller, så all ære til deg som får til det Det er da en start. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 30. juni 2008 #1044 Del Skrevet 30. juni 2008 Sunn mat kan være riktig så godt det, men jeg har nå likevel tendenser til å like den usunne maten best jeg da Og anser meg selv for å være en habil kokk, og sverger til gode råvarer som fløte og smør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #1045 Del Skrevet 30. juni 2008 Sunn mat er absolutt god mat...thaimat er min favoritt, tror jeg. Men her i Norge har vi kanskje et litt puritansk og kjipt forhold til det sunne, er vel derfor de som jobber med mat fnyser av det og roper frem med fløten og smøret! Jeg *aner* ikke hvordan man sjekker!!! Kjenner igjen det spørsmålet der, ja. Skjønner ikke hvordan jeg har fått meg kar i det hele tatt. Jeg klarer ikke å flørte med de opptatte og ufarlige heller, så all ære til deg som får til det Det er da en start. Jeg elsker thai! Vi får ta en tur på thairestaurant neste gang vi treffes Det er kanskje en begynnelse å "flørte" med opptatte venner og kollegaer? Føler meg egentlig bare dum når opptatte venner tar en flørtende tone med meg, gir meg komplimenter og kommer med ganske drøye spøker. Det blir litt ukomfortabelt, selv om jeg vet at det ikke er seriøst ment. Ikke klarer jeg å si ifra heller, for det vil bli enda mer ukomfortabelt. Med kollegaen min er det så enkelt, han får meg til å føle meg komfortabel, og jeg kan spøke og le med, erte ham tilbake. Det må sies at akkurat det tok tid. Jeg blir keitete, klossete og usikker i begynnelsen. Tør ikke tro på komplimenter, klarer ikke spøke tilbake. Alt bare låser seg i hodet mitt. Men når vi kommer inn på emner jeg er trygg på kan jeg skravle, og når jeg blir engasjert lar jeg hemningene fare og slapper av. Et glass vin hjelper også alltid på, selv om det ikke her helt politisk korrekt å si Folk kan jo få inntrykk av at jeg er alkoholiker Jeg var litt redd for at det kanskje bare skulle bli 30 min sykling fra jobb til trening i dag. Jeg skulle få levert tv-en i dag + en ting til jeg bestilte på komplett. Det var bare det galvaniske skillet jeg fikk i dag. Ble litt usikker da det var alt som ble levert og ringte posten. Fikk vite at tv-en ikke hadde kommet med i dag og ville bli levert i morgen. Da var det fortsatt "masse" tid til å stikke på Myrens. Fikk ordnet kontrakt, siden kontrakten mellom kickboxinga og Myrens er sagt opp, har tenkt å finne ny klubb, det har dessverre vært litt for mye rot og usikkerhet med klubben min. Mens jeg fikset kontrakten kom yndlingsinstruktøren min forbi og dermed bestemte jeg meg for å ta en time aerobic i stedet for styrketrening i dag. Ettersom samme instruktør skulle ha core-time etterpå og den "bare" er på 30 min hev jeg meg med på den også. Da merket jeg plutselig at jeg var støl i magemusklene, så timen ble mindre behagelig. Tilsammen ble det ganske bra med trening i dag. 30 min sykling fra jobb, 25 min sykling til/fra trening, 14 min intervaller på tredemølle, 1 t aerobic og 30 min core. Deilig å føle at selv om det er et helt nytt program i aerobic-en nå som jeg har tatt et steg opp til et vanskeligere nivå, så henger jeg sånn noenlunde med. Jeg gjør det ikke noe dårligere enn de fleste andre der i alle fall. Nå er det bare å håpe på at tv-en min kommer tidlig i morgen så jeg rekker å trene i morgen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #1046 Del Skrevet 30. juni 2008 Sunn mat kan være riktig så godt det, men jeg har nå likevel tendenser til å like den usunne maten best jeg da Og anser meg selv for å være en habil kokk, og sverger til gode råvarer som fløte og smør Du snek deg innimellom gitt. Joda, fløte er godt det, jeg elsker jo fløtegratinerte poteter, whisky- eller konjakksaus o.l. Men jeg er veldig, veldig glad i skikkelig sunn mat også Det går en grense for hvor mye usunn, feit mat jeg klarer å stappe i meg Jeg bare synes det er teit når folk som er utdannet kokk kommer med utsagn som: jammen sunn mat er ikke godt. Da er de ikke flinke kokker, flinke kokker skal kunne lage god mat ut av sunne råvarer også Arrrghhh! Jeg hater fun light-reklamene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amorina Skrevet 30. juni 2008 #1047 Del Skrevet 30. juni 2008 Musikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #1048 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Denne skulle en av de jeg var i Edinburgh ha sett. Han grillet på engangsgrill, innendørs, oppå en gassovn da vi var på tur. Fyren var 30 og en av de staeste jeg noen gang har møtt, og han kunne ikke skjønne hvorfor vi ble fly forbanna da han tente opp grillen inne. Man kunne nemlig IKKE bli syke av kullos bare fordi han grillet inne For ikke å snakke om at å sette grillen oppå gasskomfyren kunne gått ille..... Endret 30. juni 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 30. juni 2008 #1049 Del Skrevet 30. juni 2008 haha, grille inne? Survival of the fittest sier jeg bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #1050 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) haha, grille inne? Survival of the fittest sier jeg bare Jammen du skjønner det at det regnet jo ute, vi kunne jo IKKE forvente at han skulle grille UTE når det regnet. Han kunne jo bli våt, og da kunne han bli forkjølet. At vi andre fikk pusteproblemer av all kullosen, og sleit med rennende øyne og nese var jo ikke på langt nær like ille som at han kunne bli våt og kald, og kanskje pådra seg en forkjølelse. Huset stinket grill til langt utpå neste dag. Endret 30. juni 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 30. juni 2008 #1051 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg foretrekker andre ting enn fløte, for jeg tåler ikke fløte så bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #1052 Del Skrevet 1. juli 2008 Det er sol! Mye bedre å stå opp når sola titter inn gjennom vinduene på soverommet om morgenen. Er egentlig fryktelig trøtt i dag, det er noe med det å komme seg i seng i tide på kvelden da. Jeg gjør jo egentlig ikke noe fornuftig, bare sløver ved pc-en. Skulle hatt noen som kunne lokket meg i seng.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amorina Skrevet 1. juli 2008 #1053 Del Skrevet 1. juli 2008 Anbefaler virkelig lenken jeg nevnte - jeg har for fjerde natt på rad sovet som et bedøvet barn Herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #1054 Del Skrevet 1. juli 2008 Anbefaler virkelig lenken jeg nevnte - jeg har for fjerde natt på rad sovet som et bedøvet barn Herlig. Får teste den Funker den kan det hende jeg klarer å komme meg i seng tidligere på kveldene også. Nå er mye av grunnen til at jeg sitter oppe at jeg vet jeg ikke sovner før jeg er så trøtt at jeg stuper. I dag skal jeg få tv-en min. Nåde dem om posten ikke klarer å få den ut i dag heller. I går kom de med pakka med galvanisk skille, jeg hadde fått beskjed om å være hjemme mellom 17 og 21 for da skulle begge pakkene komme, men posten hadde ikke klart å få med seg tv-en min, nei. Tror de virkelig at folk ikke har annet å gjøre enn å være hjemme hver ettermiddag mellom kl 17 og 21? Får håpe de kommer like tidlig i dag som de gjorde i går, da rekker jeg i det minste å stikke på trening etterpå. Tv-en får jeg vel ikke satt opp før langt ute i neste uke engang. Den eneste som kan hjelpe meg å få den på plass er J, han er borte nå, men kunne hjelpe meg fredag. Fredag drar jeg på hyttetur og blir borte hele helga. Mandag har moren min bestemt at hun og faren min skal komme på besøk, og jeg må være med på besøk til bestemoren min og ikke minst, underholde mine kjære foreldre. Min kjære mor forstår ikke det at å komme på besøk til meg i uka ikke er en god idé, hun har jo ferie. Ikke nok med at jeg er trøtt og sliten fordi sjefen min er på ferie og jeg blir sittende med alt ansvaret, men hun forstyrrer planene mine også. For husfredens skyld kan jeg jo ikke si sånt. Been there, done that, gjør det aldri igjen! Jeg synes det blir litt overdose familie jeg da. Nå har jeg vært masse på familiebesøk i det siste, og jeg skal være med på hytta til helga. Jeg har til og med sagt ja til å stresse rett fra jobb (må gå tidligere enn jeg har lov til), til toget for å sitte barnevakt for niesen min neste helg deretter også. Men likevel mener moren min at vi må sees oftere. Usj, skjønner ikke hvorfor det er nødvendig. Jeg har ikke noe nært forhold til familien min. Jeg er, og har alltid vært, the odd one out i den familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. juli 2008 #1055 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg venter på ny, fin ekstern harddisk, men den har ikke kommet til butikken enda. Godt jeg ikke har dårlig tid. Men 750 GB ekstra blir stas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amorina Skrevet 1. juli 2008 #1056 Del Skrevet 1. juli 2008 Funker den kan det hende jeg klarer å komme meg i seng tidligere på kveldene også Jeg har begynt å legge meg tidligere bare for å komme fortere til det stedet hvor musikken bare seiler inn i ørene, og kroppen slapper av enten du vil eller ei. Trenger kanskje være det bevisst de første gangene, men det blir en refleks, kroppen "hører" musikken og skjønner at nå er det natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 1. juli 2008 #1057 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei, hvilken tv har du kjøpt? Kan ellers fortelle at kyllinggryten i går ble vellykket, og spesielt potetskivene (tykke halvmåner) stekt langsomt i panne med hvitløk, hvitvin (!), grillkrydder, pepper og fersk timian. Mmmmm! På slutten helte jeg over litt olje og bittelitt smør og skrudde temperaturen på fullt slik at jeg fikk de sprø. Kan anbefales! Og det er første gangen jeg har "kokt" poteter i hvitvin, hehe. Men godt var det. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #1058 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei, hvilken tv har du kjøpt? Kan ellers fortelle at kyllinggryten i går ble vellykket, og spesielt potetskivene (tykke halvmåner) stekt langsomt i panne med hvitløk, hvitvin (!), grillkrydder, pepper og fersk timian. Mmmmm! På slutten helte jeg over litt olje og bittelitt smør og skrudde temperaturen på fullt slik at jeg fikk de sprø. Kan anbefales! Og det er første gangen jeg har "kokt" poteter i hvitvin, hehe. Men godt var det. -misa Har kjøpt en Samsung 40". Den kom på døra akkurat nå :juhu: Sitter her og sikler omtrent når jeg hører om middagen din i går. Har du oppskrift på selve kyllinggryten også? Selv bestilte jeg fra Spice i dag. Holdt på å sulte ihjel før jeg fikk maten, men fikk den til halv pris også da ettersom de brukte 1 t 20 min på å levere. Gud bedre jeg var sur, lot det ikke gå ut over dem da, klaget til en kompis bare. Jeg blir seriøst grinete hvis jeg blir for sulten. Lurer på om jeg kanskje skal stikke ut og få meg en liten treningstur. Har litt dårlig samvittighet på grunn av crappy indisk mat og manglende trening i dag. 30 - 40 min sykling hjem holder ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. juli 2008 #1059 Del Skrevet 1. juli 2008 Crappy indisk mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #1060 Del Skrevet 1. juli 2008 Crappy indisk mat? Maten fra Spice, spesielt den indiske er så som så, i tillegg til at det ikke akkurat er sunt, derfor crappy indisk mat. Hvit ris og naanbrød er ikke det sunneste man kan spise. Men valgte i det minste en rett med masse grønnsaker i, og de bruker bra kyllinkjøtt der. Bare skuffer meg litt at maten er så ekstremt tam der, bestiller man på nett kan man ikke alltid velge styrkegrad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg