*Enigma* Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #721 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg takler ikke treningsstudioer og slikt jeg da, jeg har prøvd å trene med jogging, men etter ti meter så kjennes det ut som om jeg får kneet ut av ledd. Og sykkel har jeg ikke. Håper å få skaffet meg det til sommeren, så jeg kan kombinere lange gåturer med sykling, sikkert litt mer effektivt... Jogging må du jo ikke finne på å gjøre når du har vonde knær. Jeg løper generelt ikke, jeg sykler eller bruker Ascent Trainer eller ellipsemaskin. Disse er snille mot knærne i motsetning til jogging som gir deg "støt" i knærne. Jogging bør du kun gjøre hvis du kan jogge på skogstier osv, til og med grus kan være for hardt for knær hvis de er vonde. Sykling er knall for vonde knær, men det er også viktig å få bygget opp støttemuskulaturen rundt knærne ved hjelp av forsiktig styrke- og balansetrening. Knebøy er jo en fin øvelse, men det er viktig å gjøre dem riktig hvis ikke så gjør du bare vondt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 21. mai 2008 #722 Del Skrevet 21. mai 2008 Problemet mitt er at jeg var mye tynnere for 1-2 år siden, så det har en del med at jeg har litt lyst til å komme inn i klærne mine igjen også, slik at jeg slipper å fornye hele garderoben. Ja, jeg har en del muskler, men jeg har fortsatt en del å gå på i forhold til å gå ned i klesstørrelse. Når det gjelder hva som gjør en pen eller ikke pen...jeg fikk i ca 12 år høre hvor lite pen jeg var, så der kommer jeg nok aldri til å bli fornøyd. Kroppen min derimot kan jeg bli fornøyd med så sant jeg kommer meg inn i klærne mine igjen. Jeg vet ikke hvor gammel du er eller noe, men det er i hvert fall normalt å gå litt opp i 20-åra. Det gjorde jeg. Jeg regner definitivt ikke å komme ned i samme størrelse som da jeg var før 20. Ellers har jeg gått litt opp siden jeg startet med hormoner igjen (p-ring), men det får jeg bare leve med. Hvilken dust sier til noen at vedkommende er lite pen i 12 år? Jeg har heller ikke trent så intensivt som jeg gjør nå så veldig lenge, og det tar litt lenger tid enn som så å få en trent og muskuløs kropp. Selv om man bygger muskler så ser ikke nødvendigvis kroppen muskuløs og trent ut hvis man har mye fett. Det er sant, men jeg er overbevist om at du er helt fin. Så det så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 21. mai 2008 #723 Del Skrevet 21. mai 2008 Apropos trenging. Å gå lange turer er mye bedre for knærne enn jogging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #724 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg vet ikke hvor gammel du er eller noe, men det er i hvert fall normalt å gå litt opp i 20-åra. Det gjorde jeg. Jeg regner definitivt ikke å komme ned i samme størrelse som da jeg var før 20. Ellers har jeg gått litt opp siden jeg startet med hormoner igjen (p-ring), men det får jeg bare leve med. Hvilken dust sier til noen at vedkommende er lite pen i 12 år? Det er sant, men jeg er overbevist om at du er helt fin. Så det så. Jada, jeg er fullt klar over at man går opp, men jeg er såpass "voksen" at det ikke er det naturlige fettet som kommer i 20-årene. Jeg vet meget godt hva det er som har ført til vektoppgangen, jeg har slitt med diverse typer spiseforstyrrelser siden begynnelsen av tenårene. Det er ikke snakk om noe unaturlig tynn eller et uoppnåelig mål jeg har satt meg. Men denne diskusjonen har gått langt utover det den skulle. Det er JEG som skal trives i MIN kropp, det gjør jeg ikke, jeg prøver derfor å gå ned. Jeg har dager da jeg føler meg bælfeit/feit/litt feit, og da ønsker jeg å skrive om det uten å skape noen diskusjon, Det var for øvrig ikke én dust, men flere. Jeg hadde noen veldig "snille" klassekamerater i 9 år som mente de skulle "hjelpe" meg med å forstå hvor lite verdt jeg var, slik at jeg skulle forstå hvorfor jeg kom til å bli behandlet deretter. Det var også en i klassen min da jeg begynte på vgs (jeg flyktet fra mine tidligere klassekamerater og begynte på skole i nabokommunen), som syntes at han burde fortelle meg akkurat hvor lite pen jeg var. Svaret mitt stoppet kjeften på ham og jeg fikk være i fred deretter. Han trodde han hadde kommet opp med en eller annen genial sammenligning hvor det framgikk hvor stygg jeg virkelig var. Jeg smilte søtt og ba han komme opp med noe litt mer originalt, ettersom jeg hadde hørt de fleste sånne sammenligninger og kommentarer fra før gjennom 9 år, så hvis han ønsket å få fram et poeng så burde han komme opp med noe nytt. Jeg hørte aldri en stygg kommentar fra ham igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 21. mai 2008 #725 Del Skrevet 21. mai 2008 Det var for øvrig ikke én dust, men flere. Jeg hadde noen veldig "snille" klassekamerater i 9 år som mente de skulle "hjelpe" meg med å forstå hvor lite verdt jeg var, slik at jeg skulle forstå hvorfor jeg kom til å bli behandlet deretter. Slemme, slemme teitingene. Antakelig var det deres egen usikkerhet som gjorde det, men det hjelper jo deg fint lite. Det var også en i klassen min da jeg begynte på vgs (jeg flyktet fra mine tidligere klassekamerater og begynte på skole i nabokommunen), som syntes at han burde fortelle meg akkurat hvor lite pen jeg var. Svaret mitt stoppet kjeften på ham og jeg fikk være i fred deretter. Han trodde han hadde kommet opp med en eller annen genial sammenligning hvor det framgikk hvor stygg jeg virkelig var. Jeg smilte søtt og ba han komme opp med noe litt mer originalt, ettersom jeg hadde hørt de fleste sånne sammenligninger og kommentarer fra før gjennom 9 år, så hvis han ønsket å få fram et poeng så burde han komme opp med noe nytt. Jeg hørte aldri en stygg kommentar fra ham igjen. Urk. Teit av ham. Jeg fatter ikke hva som egentlig får enkelte til å komme med sånne kommentarer. De må ha et enormt behov for å fremme seg selv eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #726 Del Skrevet 21. mai 2008 Urk. Teit av ham. Jeg fatter ikke hva som egentlig får enkelte til å komme med sånne kommentarer. De må ha et enormt behov for å fremme seg selv eller noe. Jeg glemmer aldri uttrykket i ansiktet hans da jeg sa det. Jeg sa det jo også ganske rolig og som om jeg ikke brydde meg i det hele tatt, og han så særdeles overrasket og sjokkert ut. Det eneste han gjorde var å mumle ett eller annet, og han var aldri slem mot meg igjen. Men da har jeg fått melding om at jeg har blitt tante og at alt står bra til med mor og barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 21. mai 2008 #727 Del Skrevet 21. mai 2008 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 21. mai 2008 #728 Del Skrevet 21. mai 2008 Gratulerer med liten (stor?) tantegutt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 21. mai 2008 #729 Del Skrevet 21. mai 2008 Hvor stort var barnet? Jente eller gutt? GRATULERER SOM TANTE!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #730 Del Skrevet 21. mai 2008 Takk! Det var en gutt, aner ikke hvor stor enda. Brodern er nok opptatt med å pusle rundt moren tenker jeg, og har ikke snakket med mamma enda. Må vel snakke litt med henne i kveld for å se om jeg får vite litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 21. mai 2008 #731 Del Skrevet 21. mai 2008 Spennende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #732 Del Skrevet 21. mai 2008 Spennende.. Jaaa Sånne dager som i dag er jeg ikke så glad i jobben min. Ble sittende en halvtime over for å få ferdig en sak og dermed rakk jeg ikke oppvarming på AT før timen begynte. Knærne mine foretrekker skikkelig oppvarming før saltimer. Heldigvis hadde jeg jo syklet til, så litt varme var de jo. Dagens trening: 1 t sykling til/fra jobb, 1 t step. Tilsammen 2 t, det er 15 min mindre enn planlagt, og totalt ligger jeg en halvtime bak skjema. Får håpe jeg klarer å ta det inn igjen i løpet av uka. Helst skulle jeg jo opp i 19,5 eller 20 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 22. mai 2008 #733 Del Skrevet 22. mai 2008 Og venninna mi fikk barn i går! Føles litt rart... Hun var liksom veslejenta i gjengen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #734 Del Skrevet 22. mai 2008 Lurer virkelig på hva jeg har tenkt da jeg satte opp treninga denne uka. Det er jo ikke snakk om å rekke hjemom før treninga i dag. Ikke orket jeg å sykle til jobb i dag heller. Sykkelsetet mitt er ikke akkurat det beste i verden, og siden jeg har glemt å ha på gelsetet så var det ikke voldsomt fristende å sette seg på sykkelsetet i morges. Det gjorde jo ikke saken bedre at jeg har fått en liten strekk på baksida av ene låret og at jeg satt oppe og så CL-finalen i går. Dermed blir det 55 min mindre trening i dag enn planlagt, men jeg trener vel ikke akkurat for lite likevel Det kan jo også hende at jeg rekker en halvtime på AT før Strength-timen begynner i stedet for bare 15 min. Ellers går nå dagene. Det er kun rutine om dagen: sykle til jobb, jobbe, sykle til trening eller hjemom en liten tur før trening, trening og sove. Til og med lunsjen er omtrent den samme hver dag. Kantina her på huset er ikke den mest spennende i verden. Neste uke skal jeg i det minste på kurs, så da brytes rutinen littegrann, og utover i juni blir det også enkelte tilstelninger som kan bryte rutinen litt. Ikke rart jeg ikke treffer noen spennende mennesker (les: potensielle kjærestekandidater) når jeg ikke gjør annet enn å jobbe og trene. Å møte noen på jobb er for det første ikke særlig smart har jeg erfart, og for det andre er det totalt uaktuelt med de som blir ansatt her Får håpe jeg kan feste litt i sommer, det burde jo kunne bli noen grillfester med etterfølgende byturer så sant bare været blir litt bedre enn i fjor. Noe må jeg jo gjøre for å treffe noen. Har forresten funnet en ny tegneserie via QC, nemlig Wasted talent. QC har jo bare én oppdatering daglig, og LFG har vel bare 2-3 i uka, så noe må jeg jo ha å fylle dagene med Sånn når jeg trenger en pustepause fra jobben mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 22. mai 2008 #735 Del Skrevet 22. mai 2008 Før fulgte jeg fast med på User Friendly. Har kanskje tenkt å begynne å lese den igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #736 Del Skrevet 22. mai 2008 Før fulgte jeg fast med på User Friendly. Har kanskje tenkt å begynne å lese den igjen... User friendly følger jeg allerede med på. Den er ganske morsom den ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #737 Del Skrevet 22. mai 2008 Det går i deppesanger hvor jeg føler at teksten uttrykker mye av det jeg føler. Warren Zevon - Keep me in your heart for a while Den er så usigelig trist. Jeg er i det melankolske hjørnet om dagen, og mimrer tilbake til tiden i Edinburgh, de litt bittersøte minnene. Da kan jeg ikke unngå Goo Goo Dolls - Iris. Lurer på om jeg noensinne kan høre denne sangen igjen uten å tenke på en person som snudde oppned på livet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #738 Del Skrevet 22. mai 2008 Sliten! Dagens trening: ca 30 min sykling fra jobb med stopp innom treninga, 30 min oppvarming/intervaller AT, 1 t strength, 1 t aerobic hvor jeg var den eneste bortsett fra instruktøren og 1,5 t kickboxing. Litt spesielt å være den eneste på aerobicen. Vi var bare 2 + instruktør på strength også, men alene med instruktør var sært. Heldigvis er instruktøren utrolig søt, og siden jeg har vært med på mange av timene hennes så kjenner hun meg nesten litt. Hun la inn litt vanskeligere trinn i dag, ettersom hun mente at hennes program egentlig begynte å bli litt enkelt for meg. Hadde ingen mulighet til å slakke av heller i dag, ettersom det bare var meg. Så da ble det full pinne hele timen. Litt deilig også da. Tok i mer enn jeg pleier på Strength også i dag, og prøvde så godt jeg kunne å holde hele kickboxinga. Sykling til/fra trening som jeg ikke fikk gjort i dag, tar jeg igjen i morgen i stedet. Egentlig ikke planlagt det i morgen, men siden jeg må handle litt før butikkene stenger, trener jeg seinere i morra. Ligger 45 min etter skjema likevel, så må finne en måte å prøve å ta det igjen på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 23. mai 2008 #739 Del Skrevet 23. mai 2008 Når er det du skal gradere igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #740 Del Skrevet 23. mai 2008 Når er det du skal gradere igjen? Det er på mandag. Fra kl 17 til 18:30 ca. Ble litt oppgitt da jeg fikk vite at vi må møte senest kl 17, og at treneren ikke har noen forståelse for at enkelte mennesker jobber og ikke har mulighet til å bare gå akkurat når de selv vil og bare slå av telefonen. Får bare krysse fingrene for at ikke noe skjer sånn at jeg må jobbe lenger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg