Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Dette er en av de fineste dagbøkene på hele KG, synes jeg. Betraktningene er både reflekterte, morsomme og stemningsfulle på en gang.

Håper du får en fin langhelg, vennen.

Tusen takk, det er veldig hyggelig å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være med å :slåss: litt jeg. Har glemt hvorfor forresten... :ler:

Hmm...om Gjøviklomper....og riktig side av Mjøsa :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, lykke! :juhu: Min kjære søster hadde med seg 3 pakker Gjøviklompe til meg :hoppe: Ikke trengte jeg å betale for dem heller, de var "betaling" for overnatting. Lurer på om det var en liten baktanke med det, for etter å ha fått lompene og beskjed om at de var "betaling" kom spørsmålet om de kunne bli en natt ekstra :fnise: Tror ikke jeg skal være fryktelig mye hjemme uansett, så det går sikkert greit det. Det blir litt mindre privatliv når de er her, men jeg får sett niesen min da, og det er kos :jepp:

Nå har jeg da syklet til jobb, (jeg skal definitivt sykle ring 2 i morgen, helvetes trikkeskinner og omlegging av jernbanetorget :kjefte:) og spist Gjøviklompe med kjøttpålegg og ost. :-D Også er det :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det ja.. :ler:

Men jeg liker ikke lomper med pålegg. Er ikke så integrert enda. Lomper er til pølser og kun pølser. Mannen er IKKE enig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det ja.. :ler:

Men jeg liker ikke lomper med pålegg. Er ikke så integrert enda. Lomper er til pølser og kun pølser. Mannen er IKKE enig :ler:

Ikke jeg heller :ler: Men nå har jeg vært vant med lomper og lefser med pålegg fra jeg var liten da, og det med foreldre fra Oslo ;) Dessuten fungerer det litt bedre enn brød om dagen. Jeg kan kun spise speltbrød, knekkebrød eller brød det ikke er vanlig hvetemel i, så da er det deilig med litt forandring. Lefse med ribbe eller medisterkaker er jo også tradisjon.

Merket forskjellen på vanlig lompe og Gjøviklompe ekstra godt i dag da, spiste pølse med annen lompe i går på dugnaden og den lompa smakte ikke spesielt godt, også spiste jeg skikkelig lompe i dag... Det skal mye til før jeg spiser annen lompe igjen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om vi griller hos familien min spiser jeg ALDRI lompe lengre. De tørre "avissidene" man får der er ikke gode! *grøsser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, jeg slåss jo ikke. Jeg er sofistikert og dannet og driver ikke med slikt. ;) Men en diskusjon over et glass vin kan jeg sikkert bli med på. ;)

Åh, lomper med pålegg er nammenam! Brunost! Eller: Moltesyltetøy! (Jeg har litt sære påleggsvaner på lomper og lefser siden jeg ikke spiser kjøtt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Nå ga dere meg lyst på vaffler med brunost, dumminger!

Enigma: Så skummelt, tenk om du syklet forbi meg når jeg var på vei til skolen...? Hehe. Kjemper meg over jernbanetorget daglig. Og storgata i tillegg >.< Det blir jo fint da, men det tar så lang tiiiiid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg foreslå :vin: på den RIKTIGE sida! :Hehe:

Tror det uansett hadde blitt enklest med vin i Oslo. ;)

Liker ikke kollektivt, men man har da bil. :Hehe:

Jeg stemmer for vin i sola her i Oslo! Tviler på at jeg kommer til Toten før siste helga i mai, og det er jo lenge til. Alt for lenge! :-D Heldigvis skal jeg ha utepils/utevin i Oslo i morgen :sjarmor:

Nå ga dere meg lyst på vaffler med brunost, dumminger!

Enigma: Så skummelt, tenk om du syklet forbi meg når jeg var på vei til skolen...? Hehe. Kjemper meg over jernbanetorget daglig. Og storgata i tillegg >.< Det blir jo fint da, men det tar så lang tiiiiid....

Hysj, ikke snakk om vafler. Jeg kan ikke spise vafler lenger :sukk: Det er tortur med fredagsvafler her på jobb.

Jernbanetorget blir sikkert fint til slutt, men foreløpig er det helt håpløst der. Da sykler jeg heller nesten 1,5 km lenger for å slippe trikkesporene og det nærmest uframkommelige jernbanetorget. 1,5 km på sykkel tar ikke så voldsomt med tid likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredagsvafler her også. Jeg dro i butikken for å slippe unna fristelsen...

Vel, jeg vet at jeg har valget mellom å spise vaflene (som ikke er på langt nær like gode som mamma sine likevel) og dermed bli dårlig, eller la være, holde ut med deilig vaffellukt (de lukter mye bedre enn de smaker) og slippe å tilbringe resten av dagen i umiddelbar nærhet av toalettet. Sånn sett er det jo nesten en fordel med denne problematiske magen min, alt av hvetebakst og ymse annet blir mye lettere å holde seg unna når jeg vet at jeg blir dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg veldig godt. Allikevel litt trist, siden vafler er så godt.

JEg er superstreng om dagen. Skal gå ned 4 kilo på 1 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også 4 kg på en måned høres mye ut, men det er jo mulig da. Selv sliter jeg om dagen. Jeg trener jo masse, spiser sunt og heller ikke mye. Likevel legger jeg på meg, klærne mine blir for trange over lårene :tristbla: Det er jo akkurat motsatt effekt av hva jeg ønsker, jeg følte meg jo allerede for feit. Tror jeg må snakke med PT-en min, eventuelt ha tålmodighet fram til slutten av mai og se om det enda strengere treningsregimet mitt kan ha en slankende effekt snart. For all del, jeg har fått mindre fett og mer muskler, men det hjelper jo ikke det hvis bare færre og færre av klærne mine passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...