Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Kan anbefale jobbsykling, selv om jeg bare sykler fra jobben, ikke til. Av alle trimgreier, like jeg sykling og svømming best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan anbefale jobbsykling, selv om jeg bare sykler fra jobben, ikke til. Av alle trimgreier, like jeg sykling og svømming best.

Jeg syklet de 2 ukene det var fint vær i fjor sommer, og det var kjempedeilig. Det er dusj på jobb, så da kan jeg sykle til også. Jeg er egentlig ikke noe glad i å ta t-banen til og fra jobb, det er så mye folk og det er klamt og varmt. Er ikke noe glad i å ha fremmede mennesker så tett innpå meg.

Svømming er herlig trim, jeg svømte masse da jeg bodde på Gjøvik, men der hadde de åpningstider som passet, det var billigere enn her i Oslo også var jeg jo student, så jeg kunne dra på tider da det ikke var så mange i bassenget. Må se om jeg finner et fint sted å svømme her i Oslo også, for det er virkelig god trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei Annie, hva gjør du oppe såpass seint? Vanskelig å legge seg? ;)

For en gangs skyld var jeg ikke i svime da jeg våknet opp i morges. Våknet noen minutter før alarmen ringte, og følte meg noenlunde våken. Deilig følelse. Morgenen har vært noenlunde rolig her på jobb også *bank i bordet*, været var fint og temperaturen bra da jeg gikk hjemmefra, sånne morgener vil vi ha flere av.

Sitter og sånn halvveis venter på telefon/melding om fødsel hver eneste dag nå. Riktignok har ikke svigerinnen min termin før 11. mai, men så stor som hun er skulle det ikke forundre meg mye om hun føder litt før tida. Det er jo noe hun også håper på. Får bare håpe for hennes del at hun ikke må gå over i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært KG-treff i helgen? Det har ikke jeg fått med meg. Jaja, ikke at det spilte noen rolle for min del (bare se i dagboka mi... ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du hadde en veldig fin helg selv om du gikk glipp av KG-treff. Har du lyst til å være med senere en gang får du følge med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så flink til å følge med på ting her. Har egentlig mer enn nok med de få dagbøkene jeg leser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for trening denne uka:

Mandag:

15 min oppvarming AT

45 min styrke bein/mage

30 min kondisjonstrening AT

Tirsdag:

15 min oppvarming AT

45 min styrke armer/bryst/rygg

30 min kondisjon/intervaller AT

Onsdag:

30 min oppvarming AT

1 t PT-time

Torsdag:

Hviledag pga. dugnad i sameiet

Fredag:

30 min oppvarming AT

45 min styrketrening

30 min kondisjon/intervaller AT

Lørdag:

30 min oppvarming AT

45 min styrketrening

30 min kondisjon AT

Søndag:

30 min oppvarming

1 t kickboxing

15 min styrkekrav gradering

30 min kondisjon AT

Tilsammen 10 t og 15 min

Håper bare jeg klarer å holde meg til denne nå da. Litt irriterende at jeg går glipp av 2 stk kickboxingtreninger + de saltimene jeg liker best denne uka. I morgen er det vedlikehold og torsdag er det dugnaden. Neste uke går jeg også glipp av yndlingstimene mine + 1 kickboxingtrening pga. opplegg med jobben torsdag. Irriterende å gå glipp av fine treningstimer, men jeg får vel bare prøve å være flink på egenhånd da.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i frustrasjonen over manglende mulighet til å trene denne uka. Skal i møter hver dag, etter jobb. Men jeg gir meg ikke, det må bli sene treninger... Siste innspurt før sommeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da ALDRI i seng så tidlig som 00.45. Man er da ikke nattmenneske for ingenting... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da ALDRI i seng så tidlig som 00.45. Man er da ikke nattmenneske for ingenting... :fnise:

Jeg trives også best om natten, men jeg fungerer rett og slett ikke på jobb hvis jeg er oppe så seint :(

Ferdig med dagens treningsøkt. 15 min oppvarming på AT, 50 min styrke på bein og mage, 15 min intervalltrening ellipsemaskin og 25 min intervalltrening på AT.

Tilsammen: 1t 45 min. 15 min lenger enn jeg hadde tenkt, men jeg var så godt i gang og det var så deilig å trene.

Jeg sliter litt med dårlig samvittighet i forhold til neste uke. Den torsdagen burde jeg trent. Jeg vurderte en stund å la være å gå på bransjefest, og trene i stedet. Det plager meg at jeg skal spise god mat og drikke alkohol framfor å trene i 4 timer. Angret litt med det samme jeg hadde sagt ja til selgeren vår ettersom det var bindende påmelding. Samtidig kan jeg ikke la det gå så langt at jeg dropper alt som ligner et sosialt liv bare fordi jeg føler at jeg må trene, ha kontroll på maten og ikke drikke. :sukk:

Gikk såpass seint fra jobb i dag at jeg måtte ta 21-bussen til trening. Jeg hater den bussen i rushtrafikken. Den er så full, jeg får aldri et sete for meg selv, og får folk rundt meg på alle kanter. Hater det dypt og inderlig, kaldsvetter og får hjertebank. 28-bussen er mye bedre, for den er ikke så full. Da kan jeg som regel få et sete for meg selv, og da går det bra. Det er noe av grunnen til at jeg vil sykle mest mulig i sommer også, t-banene er så fulle, også sitter jeg med hjertebank og svette håndflater og bare ønsker meg langt vekk. :tristbla:

Det er treningskonkurranse på treningssenteret i mai. Du får et klistremerke hver gang du trener, og limer det på skjemaer oppe i apparatdelen. Du må ha minst 9 klistremerker for å være med i konkurransen om den laveste premien, og minst 18 for å være med i konkurransen om hovedpremien. Jeg har allerede 4 klistremerker, og det er vel bare 4 andre som har like mange som meg og ingen som har flere. Godt fornøyd med det, vil prøve å holde det sånn også ;) Konkurransemenneske, jeg? Neeeeeida. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

oi, konkurranse hvor det er om å gjøre å vinne mest? Der kan jeg tenke meg at du ligger godt an ja, så flink du er til å trene :jepp: Hva er premien?

I sport nytter det ikke for meg å være konkurransemenneske akkurat. Ender sist uansett :) Men i TP og lignende derimot...der tar jeg det som et personlig nederlap å tape :lur:

Men, la ikke sporten ta fullstendig overhånd, dra på den bransjefesten og kos deg :) Høres jo veldig morsomt ut. Så kan du ta en øll for meg å feire min innleverte masteroppgave også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, konkurranse hvor det er om å gjøre å vinne mest? Der kan jeg tenke meg at du ligger godt an ja, så flink du er til å trene :jepp: Hva er premien?

I sport nytter det ikke for meg å være konkurransemenneske akkurat. Ender sist uansett :) Men i TP og lignende derimot...der tar jeg det som et personlig nederlap å tape :lur:

Men, la ikke sporten ta fullstendig overhånd, dra på den bransjefesten og kos deg :) Høres jo veldig morsomt ut. Så kan du ta en øll for meg å feire min innleverte masteroppgave også :ler:

Nja, er vel ikke nødvendigvis om å gjøre å trene mest, men man må i det minste ha trent et minimum antallt ganger. Har man trent minst 9 ganger er man med i trekningen om treningsundertøy, har man trent minst 18 ganger er man med i trekningen om bærbar dvd-spiller.

Jeg er ikke akkurat den som pleier å vinne i sportslige sammenhenger, men innsatsen er det ingenting å si på :) Jeg må på bransjefesten, er jo bindende påmelding. Jeg skal nok også klare å kose meg når jeg først kommer dit, men dårlig samvittighet har jeg nok fram til jeg får et glass eller to innabords.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våknet før alarmen i dag igjen, skremmende greier. Riktignok har jeg begynt å bli søvnig nå, etter en time på jobb. I kveld er det vedlikehold, og jeg må jobbe seint. Kan ikke si det frister. Har fri fra 16 til 20 da, så jeg rekker å trene i det minste, bare håper jeg våkner til litt utpå dagen. Men nuh er det på tide med :kaffekopp: før jeg sovner her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives også best om natten, men jeg fungerer rett og slett ikke på jobb hvis jeg er oppe så seint :(

Sånn er jeg også. Egentlig et nattemenneske. Var i hvert fall det før, men pga jobb tvinges jeg til å legge meg tidlig, siden jeg skal opp kl 6. Går hjemmefra kl 7-7.15, og bruker 40-45 minutter til jobb. (Jeg går). Skulle jeg være lenge oppe, kommer jeg meg ikke opp dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg også. Egentlig et nattemenneske. Var i hvert fall det før, men pga jobb tvinges jeg til å legge meg tidlig, siden jeg skal opp kl 6. Går hjemmefra kl 7-7.15, og bruker 40-45 minutter til jobb. (Jeg går). Skulle jeg være lenge oppe, kommer jeg meg ikke opp dagen etter.

Står opp rundt kl 06 - 06:15 selv, men kommer meg som regel ikke i seng før nærmere midnatt likevel. Burde definitivt legge meg før, men så blir jeg bare sittende og surre foran pc-en. 6 timers søvn er for lite, men jeg er ganske enkelt ikke trøtt før. Selv ikke å ta seg en kopp te eller noe sånt hjelper. Lurer på om jeg skal begynne å gå tur igjen på kveldene, de dagene jeg ikke trener så seint. Deilig med en luftetur og få klarnet tankene litt. Dessuten kommer jeg meg da vekk fra pc og tv, og det skader sikkert heller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Står opp rundt kl 06 - 06:15 selv, men kommer meg som regel ikke i seng før nærmere midnatt likevel. Burde definitivt legge meg før, men så blir jeg bare sittende og surre foran pc-en. 6 timers søvn er for lite, men jeg er ganske enkelt ikke trøtt før. Selv ikke å ta seg en kopp te eller noe sånt hjelper. Lurer på om jeg skal begynne å gå tur igjen på kveldene, de dagene jeg ikke trener så seint. Deilig med en luftetur og få klarnet tankene litt. Dessuten kommer jeg meg da vekk fra pc og tv, og det skader sikkert heller ikke ;)

He he. Selv liker jeg ikke å gå alene ute om kvelden. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Selv liker jeg ikke å gå alene ute om kvelden. :(

Av en eller annen merkelig grunn føler jeg meg nesten tryggere når jeg går aleine i Oslo om kvelden enn da jeg var yngre og bodde på Toten. Mindre skog og færre tomme, skumle hus her ;) Dessuten så er det alltid mennesker rundt her. Nå skal det også sies at de gangene jeg går lang tur på kvelden så går jeg sjelden aleine. Har en kompis som er like mye nattemenneske som meg, som har latt seg overtale til å gå tur når ingen av oss får sove. Frognerparken er skummel seint på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen merkelig grunn føler jeg meg nesten tryggere når jeg går aleine i Oslo om kvelden enn da jeg var yngre og bodde på Toten. Mindre skog og færre tomme, skumle hus her ;) Dessuten så er det alltid mennesker rundt her. Nå skal det også sies at de gangene jeg går lang tur på kvelden så går jeg sjelden aleine. Har en kompis som er like mye nattemenneske som meg, som har latt seg overtale til å gå tur når ingen av oss får sove. Frognerparken er skummel seint på kvelden.

Ja, jeg er mindre redd nå enn da jeg bodde i Solør. Og jeg er egentlig ikke redd, jeg er bare ikke komfortabel med det. Frognerparken er litt langt unna for min del. ;) (Jeg bor i sentrum).

Kanskje jeg kunne fått med meg kjæresten hadde jeg vært hos ham eller han hos meg, men det er stort sett når jeg er alene hjemme hos meg selv jeg har størst problemer med å sovne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjempesinna::frustrert: Hva er det med enkelte mennesker som tapper deg totalt for krefter. Som på død og liv må diskutere alt i hjel og overhodet ikke respekterer at du ikke til enhver tid har tid eller ork til å ta de samme diskusjonene om igjen og om igjen, og som heller ikke respekterer dine argumenter når det tross alt er du som sitter og bestemmer. :murvegg:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...