Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært og trent. 15 min oppvarming på AT, 45 min styrke overkropp og 30 min intervalltrening på AT til slutt. Nå har jeg gjort meg i stand og sitter egentlig bare og venter på at det skal bli på tide å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo: Annie og Bettie :)

Nå er jeg lei! Ok, treningsøkta i dag var virkelig bra. Knallhard styrketrening på beina, har økt bra de siste gangene, så jeg begynner å føle at jeg faktisk er litt sterk. Litt redd for å ende opp med å se ut som en vektløfter da, det er jo ikke akkurat målet ;) Samtidig begynner jeg å bli litt lei av å tenke trening nesten døgnet rundt, skal være veldig glad når den graderinga er over. Begynner å bli lei av pirking, pirking og atter pirking på ting jeg gjør feil :sur:

Lurer på om jeg skal være med og grille i parken i dag eller ikke. Jeg har egentlig ikke grillmat, har ikke lyst på pils, vet egentlig ikke om jeg har lyst til å være sosial, men samtidig er jeg litt redd for at hvis jeg begynner å si nei til å være med på ting nå, så slutter de å be meg med igjen. Jeg var jo en smule party pooper og asosial en stund, så da tok det litt tid før de gadd å be meg med igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Lurer på om jeg skal være med og grille i parken i dag eller ikke. Jeg har egentlig ikke grillmat, har ikke lyst på pils, vet egentlig ikke om jeg har lyst til å være sosial, men samtidig er jeg litt redd for at hvis jeg begynner å si nei til å være med på ting nå, så slutter de å be meg med igjen. Jeg var jo en smule party pooper og asosial en stund, så da tok det litt tid før de gadd å be meg med igjen.

Syns du skal dra jeg :) Ofte når man egentlig ikke har lyst så ender det faktisk opp med å bli veldig bra. Grillmat har de jo i butikken da, og du trenger jo ikke drikke øll heller, de har noen kjempesøte veldig hendige 200ml kartonger med vin på polet (okei, kanskje litt seint nå - men til neste gang :) )

Grilling og øll høres ut som en fantastisk kombo akkurat nå, har så lyst til å hive meg på grisefylla, men har allerede sagt nei til en veninnes bursdag fordi jeg skal være så flink og flittig. Dessuten er det hjemme, og da går liksom hele helga. Så får vel pent vente litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal dra jeg :) Ofte når man egentlig ikke har lyst så ender det faktisk opp med å bli veldig bra. Grillmat har de jo i butikken da, og du trenger jo ikke drikke øll heller, de har noen kjempesøte veldig hendige 200ml kartonger med vin på polet (okei, kanskje litt seint nå - men til neste gang :) )

Grilling og øll høres ut som en fantastisk kombo akkurat nå, har så lyst til å hive meg på grisefylla, men har allerede sagt nei til en veninnes bursdag fordi jeg skal være så flink og flittig. Dessuten er det hjemme, og da går liksom hele helga. Så får vel pent vente litt til.

Litt seint å rekke polet nå ja ;) Jeg har en flaske "årgangs"vin av den musserende typen. Den skulle drikkes nyttårsaften 2006, men jeg ble for full :flau: Men tror ikke den er noe særlig å drikke til grillmat :fnise: Jeg har pils i kjøleskapet, og det er god pils også...Usj, kanskje jeg rett og slett bare skulle dra? Trenger ikke trene så tidlig i morgen, og jeg har godt av å være litt sosial.

Grisefylla har en tendens til å ødelegge hvis du skal være flink ja, ingenting er så vondt som å sitte bakfull og forsøke å konsentrere seg, da gir man som regel bare opp og slakker foran tv-en i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ada Blûe

Svidd grillpølse og musserende vin. Nam! :eeeh:

Trener du litt ute i finværet nå som våren er kommet eller pumper du fortsatt jern på senteret?

Håper kvelden din bli fin, uansett hvor du ender opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svidd grillpølse og musserende vin. Nam! :eeeh:

Trener du litt ute i finværet nå som våren er kommet eller pumper du fortsatt jern på senteret?

Håper kvelden din bli fin, uansett hvor du ender opp. :)

Det hørtes unektelig fristende ut :fnise: Nå spiser jeg ikke pølser da, så det ville jo ikke blitt ille. Jeg foretrekker rent kjøtt, også når jeg bare griller på engangsgrill i parken :) Nå ble det uansett ikke grilling parken, de startet litt for tidlig til at jeg ville rukket det. Så det ble stille hjemmekveld med film og god mat i stedet.

Trener stort sett inne fortsatt og pumper jern ;) Trenger å bli sterkere før gradering sist i mai. Så snart jeg får igjen sykkelen min fra reparasjon kommer jeg nok til å sykle en del, så da får jeg sol og frisk luft da :) Det skal bli deilig, også kan jeg begynne å sykle til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Fortrekker absolutt rent kjøtt jeg også. Jeg husker ikke sist gang jeg kjøpe pølser (men jeg har en samboer som har fryseren full :overrasket: Det er i tillegg First Price merke!!!).

Noen tips til fine steder å sykle rundt i Oslo?

Lørdagskveld med film og god mat høres herlig ut. Det blir noe av det samme her i huset. Hva står på menyen hos deg da?

Endret av Ada Blûe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortrekker absolutt rent kjøtt jeg også. Jeg husker ikke sist gang jeg kjøpe pølser (men jeg har en samboer som har fryseren full :overrasket: Det er i tillegg First Price merke!!!).

Noen tips til fine steder å sykle rundt i Oslo?

Lørdagskveld med film og god mat høres herlig ut. Det blir noe av det samme her i huset. Hva står på menyen hos deg da?

Jeg pleier å sykle fra Uranienborg opp til Frognerparken og derfra ned til Skøyen og ut en runde rundt hele Bygdøy, og langs Frognerkilen tilbake. På Bygdøy er det fint å sykle fordi det er lite biler og masse skogsveier/stier å sykle på.

På menyen i dag stod det noe jeg laget her om dagen. Jeg ble inspirert av mattipset: Torsk med spinat og feta. Har skrevet oppskriften tidligere i dagboken, men gjorde litt forandringer fra forrige gang i dag. Gjorde som følger: la frisk spinat, purre, løk, masse hvitløk, soltørkede tomater, basilikum, feta, og biter av frisk tomat i en ildfast form, strødde over sitronpepper, helte over litt sitronsaft og la noen hvitvinsisbiter oppi og satte det hele i ovnen i 20-25 minutter (hadde et ganske tykt stykke fiskefilet). Kan fint serveres med ris, sitronen og hvitvinen lager en nydelig kraft :) Forrige gang hadde jeg ikke basilikum i, og jeg hadde ristede pinjekjerner til. I dag hadde jeg ikke igjen pinjekjerner. Godt ble det åkkesom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Takk for sykkelrute tips. Jeg pleier gå ned til vannet og følge bryggen mot veien til Bygøy, men har aldri vært noe lenger ut enn dit. Men har jo hørt at det er fint og fredelig der.

Jeg havner ofte på Vinderen eller Holmenkollen, jeg, men nå begynner jeg å bli lei av veien. Særlig når jeg skal hjem igjen: kun nedoverbakker med masse humper :forvirret: .

Endret av Ada Blûe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Hei, hva er galt med pølser lizzom ;)

Har mine øyeblikk, som når jeg ser på "du blir hva du spiser" og sånt hvor jeg lover dyrt og hellig at jeg aldri skal spise pølser igjen, når man ser hva som er oppi dem. men så glemmer jeg det fort når jeg kommer på hvor godt det er :fnise: har spist noen helt herlige argentinske lammepølser i dag faktisk :)

Tror jeg må prøve den fiskeoppskriften din en dag gitt. Har forresten kommet fiskepølser også, det så jeg på frokost tv her om dagen. Tror jeg skal holde meg unna dem

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hva er galt med pølser lizzom ;)

Har mine øyeblikk, som når jeg ser på "du blir hva du spiser" og sånt hvor jeg lover dyrt og hellig at jeg aldri skal spise pølser igjen, når man ser hva som er oppi dem. men så glemmer jeg det fort når jeg kommer på hvor godt det er :fnise: har spist noen helt herlige argentinske lammepølser i dag faktisk :)

Tror jeg må prøve den fiskeoppskriften din en dag gitt. Har forresten kommet fiskepølser også, det så jeg på frokost tv her om dagen. Tror jeg skal holde meg unna dem

;)

Joda, pølser er ikke så verst på smak, men de har en stygg tendens til å gi meg vondt i magen. Ellers er jo pølser utrolig praktisk når man bare har engangsgrill da. :)

Fiskepølser frister IKKE! *grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ada Blûe

Hva ble TV- underholdningen din i kveld da? Jeg har sett Tommys inferno som jeg faktisk - tross noen dårlige skuespillertalenter, litt vulgært unge seksuelt frustrerte og til tider urealistisk handling - fant svært underholdene en sen lørdags aften. Det var nesten så jeg tok meg i å ønske meg tilbake til ungdomskolealder. Pirrende forelskelser, overflømmelse av hormoner, skoleball med intriger og å gjøre alt det skumle for første gang. Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble TV- underholdningen din i kveld da? Jeg har sett Tommys inferno som jeg faktisk - tross noen dårlige skuespillertalenter, litt vulgært unge seksuelt frustrerte og til tider urealistisk handling - fant svært underholdene en sen lørdags aften. Det var nesten så jeg tok meg i å ønske meg tilbake til ungdomskolealder. Pirrende forelskelser, overflømmelse av hormoner, skoleball med intriger og å gjøre alt det skumle for første gang. Huff!

Jeg så The Golden Compass på dvd. Jeg er ikke så flink til å se norske filmer, burde vel egentlig prøve meg på noen.

Ungdomsskolen ja.. Er det noe jeg ikke lengter tilbake til så er det vel den tida der. Prøver å unngå å tenke tilbake, likevel går jeg på reunion og møter igjen de samme folka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Huff, reuion fra ungdomsskolen skal ikke jeg gå på hvis en eller annen dum sjel i fremtiden finner på å arrangere noe slikt. Det er en grunn til at jeg flyttet bort som 16-åring og enda lenger bort i 20 årene...og egentlig bare mister mer og mer kontakt med hjemstedet (seff ikke familie). Jeg har mange gode minner, men alt for mange dårlige også. I tillegg orker jeg ikke tanken på runden rundt bordet på reuions, som er å svare på spørsmålet om hvor "suksessfull" man har blitt. Det som snakker høyest på reuion er jo de som VIRKELIG har fått noe ut av livet: dvs. BMW, fin tomt med sjøutsikt, blond dame med botox i leppene, en fin tittel (som de ikke selv klarer å forklare) og egen sekretær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, reuion fra ungdomsskolen skal ikke jeg gå på hvis en eller annen dum sjel i fremtiden finner på å arrangere noe slikt. Det er en grunn til at jeg flyttet bort som 16-åring og enda lenger bort i 20 årene...og egentlig bare mister mer og mer kontakt med hjemstedet (seff ikke familie). Jeg har mange gode minner, men alt for mange dårlige også. I tillegg orker jeg ikke tanken på runden rundt bordet på reuions, som er å svare på spørsmålet om hvor "suksessfull" man har blitt. Det som snakker høyest på reuion er jo de som VIRKELIG har fått noe ut av livet: dvs. BMW, fin tomt med sjøutsikt, blond dame med botox i leppene, en fin tittel (som de ikke selv klarer å forklare) og egen sekretær.

Veldig mange av de jeg gikk i klasse med har blitt boende, og de har vel ikke per definisjon oppnådd den amerikanske drømmen. Mange av dem er gift eller samboere og har barn. Noe av grunnen til at jeg dro var vel for å få fred...og også litt for å vise at vel, selv om de gjorde sitt beste for å tråkke meg ned i søla, så har det blitt noe av meg også. Kanskje dumt å tenke sånn, skulle bevise for noen så mange år etter, at de ikke klarte å knekke deg. Fred kan jeg vel ikke si at jeg har fått, men jeg har fått det bedre. Vet ikke om jeg drar på en til når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens skal man kalle det treningsøkt da, er gjennomført. 30 min på AT, litt tøying, også gikk jeg hjem. Kroppen var vond i dag, dæven så hardt PT-en kjørte meg i går, men det var godt å få varmet opp litt og tøyd lett.

Utrolig deilig å gå hjem i sola i dag også. Blir så glad av sånt vær. Nå håper jeg bare sykkelen min snart blir klar. Jeg vil sykle til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...