Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Nå er jeg mye fotgjenger selv jeg da, så jeg prøver å ta hensyn de gangene jeg sykler. Sykler forholdsvis pent, og irriterer meg over bilistene som snerrkjører oss syklister.

Jeg har ikke lappen en gang, jeg. ;)

Men jeg føler meg bortimot daglig utrygg pga alle syklistene langs elva når jeg går til/fra jobb. Spesielt de som sykler nedover bruker ofte en himla høy fart. *wroomswisj* forbi. Kan kjenne dragsuget etter dem, og ofte blir man nesten meiet ned... For ikke å snakke om syklistene som sykler som de føler for, til og med når fotgjengere har grønt lys. Skjønner de ikke at de regnes som kjørende i trafikken? Skal de leke gående må de AV sykkelen og TRILLE den. *riste oppgitt på hodet* Vet selvsagt at ikke alle er like ille, men akk så mange man ser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke lappen en gang, jeg. ;)

Men jeg føler meg bortimot daglig utrygg pga alle syklistene langs elva når jeg går til/fra jobb. Spesielt de som sykler nedover bruker ofte en himla høy fart. *wroomswisj* forbi. Kan kjenne dragsuget etter dem, og ofte blir man nesten meiet ned... For ikke å snakke om syklistene som sykler som de føler for, til og med når fotgjengere har grønt lys. Skjønner de ikke at de regnes som kjørende i trafikken? Skal de leke gående må de AV sykkelen og TRILLE den. *riste oppgitt på hodet* Vet selvsagt at ikke alle er like ille, men akk så mange man ser!

Mange syklister som kjører som griser ja. Samtidig synes jeg kommunen kunne vært flinkere til å legge til rette for syklister. Hvis du har gått langs Frognerkilen er det jo gang- og sykkelsti med eget sykkelfelt, mange steder rundt omkring i Oslo er det jo også eget sykkelfelt langs bilenes kjørebane. Slike ordninger burde det vært over alt.

I dag blir dagen ganske rolig. Skal innom Expert og klage på øretelefonene jeg kjøpte for en stund siden. Øretelefoner med 3 års garanti bør holde litt lenger enn ca 3 måneder :gjeiper: Dessuten må jeg innom og kjøpe noe å rense sykkelkjedet mitt med. Fikk beskjed i butikken som skulle ta service på den at jeg kanskje burde ta en skikkelig vask av sykkelen før de gjorde noe med den. Så på G-Sport at de hadde en eller annen spray som enkelt skulle rengjøre kjedet. Regner med å stikke innom der i dag og kjøpe, også kanskje levere sykkelen i morra. Hadde vært greit å ha den tilbake til helga. Må også rydde og ordne litt hjemme. Leiligheten blir jo "invadert" på torsdag, hadde det bare vært søsteren min som kom hadde jeg ikke vært så nøye, men tanten min og moren min kommer også.

Merkelig nok er jeg ikke spesielt støl i dag. Trodde jeg kom til å være stiv som en stokk i dag, etter all treningen forrige uke. Hadde ganske hard trening i går også, men kroppen føles noenlunde fin. Det lover godt for å kunne trene hardt i morgen i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange syklister som kjører som griser ja. Samtidig synes jeg kommunen kunne vært flinkere til å legge til rette for syklister. Hvis du har gått langs Frognerkilen er det jo gang- og sykkelsti med eget sykkelfelt, mange steder rundt omkring i Oslo er det jo også eget sykkelfelt langs bilenes kjørebane. Slike ordninger burde det vært over alt.

Ja... Det burde det definitivt! Jeg går som sagt langs elva, nærmere bestemt fra ca der Cuba-parken er, og opp til Bentzebrua. Der er det jo ingen billister. Kun fotgjengere og syklister. Men det hadde vært kjempedigg hvis de hadde eget felt for syklister, så kunne vi forgjengere følt oss litt tryggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt inspirert av mattipset Torskefilet med feta og spinat i dag, så da ble det laksefilet på en seng av grønnsaker og feta.

La masse spinat, litt soltørket tomat, purre, løk, masse hvitløk, litt chili og biter av en hel tomat i en ildfast form. La på en laksefilet, hadde over litt sitronsaft, sitronpepper og noen hvitvinsisbiter og la oppi fetaost (3% med hvitløk og urter). Stappet det hele i ovnen en 15 - 20 minutter. Ristet en neve pinjekjerner og serverte det hele med litt avocado på siden. Det var virkelig godt, så det må jeg prøve å huske til en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Ble litt inspirert av mattipset Torskefilet med feta og spinat i dag, så da ble det laksefilet på en seng av grønnsaker og feta.

La masse spinat, litt soltørket tomat, purre, løk, masse hvitløk, litt chili og biter av en hel tomat i en ildfast form. La på en laksefilet, hadde over litt sitronsaft, sitronpepper og noen hvitvinsisbiter og la oppi fetaost (3% med hvitløk og urter). Stappet det hele i ovnen en 15 - 20 minutter. Ristet en neve pinjekjerner og serverte det hele med litt avocado på siden. Det var virkelig godt, så det må jeg prøve å huske til en annen gang.

Det hørtes veldig godt ut! :) og jeg liker ikke fisk en gang. Eller, jeg liker det vel, har bare innbildt meg at jeg ikke gjør det ;) Torsk er jeg enda litt skeptisk til (litt for mye ihjelkokt lettsalta i barndommen :fnise: ) men laks er jo faktisk godt.

Driver med middagen nå her jeg, ikke så raske her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi, det hørtes skikkelig digg ut! *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp tatt en hurtigsjekk av sykkelen min, så hvis den holder på lufta, starter jeg sykkelsessongen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, det hørtes skikkelig digg ut! *sikle*

Det var skikkelig digg :jepp:

Jeg har nettopp tatt en hurtigsjekk av sykkelen min, så hvis den holder på lufta, starter jeg sykkelsessongen i morgen.

Skulle ønske det hadde vært så lite å gjøre med sykkelen min også, men demperen foran må fikses, bremsene må justeres og det samme må girene. I dag fikk kjedet en skikkelig rens, så får jeg prøve å få levert sykkelen i morgen. Jeg vil begynne å sykle til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

*vann i munnen*

Høres ut som en herlig kombinasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig godt ut! :) og jeg liker ikke fisk en gang. Eller, jeg liker det vel, har bare innbildt meg at jeg ikke gjør det ;) Torsk er jeg enda litt skeptisk til (litt for mye ihjelkokt lettsalta i barndommen :fnise: ) men laks er jo faktisk godt.

Driver med middagen nå her jeg, ikke så raske her i huset.

Jeg er veldig glad i fisk, hvis jeg får tilberede det på min måte ;) Fisk kan være noe av det beste jeg vet, hvis det bare blir tilberedt skikkelig. Alt for mange restauranter lager kjedelig fisk etter min mening. Laks, ørret, steinbitt og tunfisk er mine favoritter. Da mener jeg skikkelig tunfisk altså, ikke den hermetiske, selv om den også funker til lettvinte middager. :)

*vann i munnen*

Høres ut som en herlig kombinasjon. :)

Det var en herlig kombinasjon :) Helt klart noe jeg gjør igjen. alt for lenge siden jeg spiste fisk sist. Det har i grunnen ikke fristet, men dette fikk meg til åhuse hvor godt det faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, stressende start på dagen. Å prøve og holde styr på hva de 6-7 forskjellige harddiskene på pulten min faktisk er, håndtere både telefoner og folk som står i kø og som ikke skjønner at jeg ikke kan både snakke i telefonen og med dem samtidig og installere en pc og svare på 3 forskjellige mailer på en gang det går bare ikke, selv ikke for superwoman :gjeiper:

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Urk, stressende start på dagen. Å prøve og holde styr på hva de 6-7 forskjellige harddiskene på pulten min faktisk er, håndtere både telefoner og folk som står i kø og som ikke skjønner at jeg ikke kan både snakke i telefonen og med dem samtidig og installere en pc og svare på 3 forskjellige mailer på en gang det går bare ikke, selv ikke for superwoman :gjeiper:

Hehe, minner meg om ho mora i coop mega-reklamen. Har du ikke simultankapasitet altså? ;) Verste jeg veit er folk som absolutt _skal_ ha hjelp først, som skriker og hoier og presser seg frem, mens jeg er opptatt med å hjelpe noen andre. Får håpe dagen din roer seg litt utover da, det er vel gjerne verst på morgenen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, minner meg om ho mora i coop mega-reklamen. Har du ikke simultankapasitet altså? ;) Verste jeg veit er folk som absolutt _skal_ ha hjelp først, som skriker og hoier og presser seg frem, mens jeg er opptatt med å hjelpe noen andre. Får håpe dagen din roer seg litt utover da, det er vel gjerne verst på morgenen? :)

Hele resten av dagen blir rolig, ja :) Sitter sammen med en konsulent og skal ha innføring i et distribusjonsverktøy for å gjøre jobben min med installasjon av pc-er enklere. Det kommer til å ta hele dagen, så da blir jeg ikke så voldsomt forstyrret annet enn av mail, og de som eventuelt ikke forstår at når fasttelefonen er stengt og de får beskjed når de ringer den at jeg sitter i et møte, så er det ikke spesielt smart eller høflig å ringe mobiltelefonen min. :murvegg:

Egentlig er det vel jeg som er dum ettersom jeg ikke forstår at jeg kun er til for å tjene brukerne, og at alle andre ting bare må vente, om det så er konsulenter til 1000 kr timen. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så den laksefiletoppskriften helt himmelsk ut...jeg har planer om laks i ovn til sen middag i dag, og har en del av ingrediensene du nevner i hus, så jeg tror jeg skal prøve den! :)

Endret av FruLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hallo:

Så mye du har å styre med på jobb! Blir sliten bare av å lese om det...

Det er ikke alltid like stressende, heldigvis :)

Den eller de som heiv en sykkel ned på skinnegangen på Nathionalteateret T-banestasjon skulle hatt deng. :kjefte: Som om det ikke er nok forsinkelser og tull med t-banen uten at folk gjør sånne ting. Stakk innom og leverte sykkelen min i dag og fikk vite at hele gaffelen må byttes. 899,- bare for gaffelen :sukk: i tillegg skal girene og bremsene justeres, selve servicen kommer på rundt 250 kr, også blir det sikkert litt for arbeidet med gaffelen.... Usj, jeg hadde da ikke planer om å betale nesten like mye som for en ny sykkel. Jeg får jammen passe på å bruke den mye i år, for at det skal være verdt å bruke så mye penger på den.

Det ble kort trening i dag. 15 min oppvarming på AT, 45 min tung styrketrening på overkroppen også 30 min på AT til slutt. Kom seint hjem og var ikke helt i form. Strengthtimen hadde begynt da jeg endelig kom på senteret, og jeg har strekk i lysken, så kickboxing fristet ikke. Regner med å ta inn igjen den 1,5 t jeg misset i dag seinere i uka, så så veldig farlig er det ikke.

Han jeg hadde PT-time med på fredag snakket til meg i dag, og jeg følte at jeg bablet og stotret som en idiot. Greit nok at fyren er søt, har en vanvittig fin kropp, og i tillegg er hyggelig, men det er jo ikke nødvendig å bli totalt fjortiss likevel. Jeg vet jeg sa i tråden om sjekking på Sats at jeg ikke ville bli sjekket opp når jeg trente, men akkurat han kan godt få sjekke meg opp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena
Det er ikke alltid like stressende, heldigvis :)

Den eller de som heiv en sykkel ned på skinnegangen på Nathionalteateret T-banestasjon skulle hatt deng. :kjefte: Som om det ikke er nok forsinkelser og tull med t-banen uten at folk gjør sånne ting. Stakk innom og leverte sykkelen min i dag og fikk vite at hele gaffelen må byttes. 899,- bare for gaffelen :sukk: i tillegg skal girene og bremsene justeres, selve servicen kommer på rundt 250 kr, også blir det sikkert litt for arbeidet med gaffelen.... Usj, jeg hadde da ikke planer om å betale nesten like mye som for en ny sykkel. Jeg får jammen passe på å bruke den mye i år, for at det skal være verdt å bruke så mye penger på den.

Det ble kort trening i dag. 15 min oppvarming på AT, 45 min tung styrketrening på overkroppen også 30 min på AT til slutt. Kom seint hjem og var ikke helt i form. Strengthtimen hadde begynt da jeg endelig kom på senteret, og jeg har strekk i lysken, så kickboxing fristet ikke. Regner med å ta inn igjen den 1,5 t jeg misset i dag seinere i uka, så så veldig farlig er det ikke.

Han jeg hadde PT-time med på fredag snakket til meg i dag, og jeg følte at jeg bablet og stotret som en idiot. Greit nok at fyren er søt, har en vanvittig fin kropp, og i tillegg er hyggelig, men det er jo ikke nødvendig å bli totalt fjortiss likevel. Jeg vet jeg sa i tråden om sjekking på Sats at jeg ikke ville bli sjekket opp når jeg trente, men akkurat han kan godt få sjekke meg opp :fnise:

Jeg hadde ikke takket nei til en vanvittigfin mannekropp i alle fall. Spesielt ikke nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke takket nei til en vanvittigfin mannekropp i alle fall. Spesielt ikke nå. :fnise:

Jeg begynner å få et stort behov for en vanvittig fin mannekropp, eller egentlig bare en mannekropp generelt :fnise: Nesten så jeg angrer på at jeg ikke takket ja til tilbudet forrige helg, men aller mest savner jeg en armkrok å krype inn i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Jeg begynner å få et stort behov for en vanvittig fin mannekropp, eller egentlig bare en mannekropp generelt :fnise: Nesten så jeg angrer på at jeg ikke takket ja til tilbudet forrige helg, men aller mest savner jeg en armkrok å krype inn i...

Hehe, jeg ser den :fnise: Husk, nå er det vår, og den bringer jo frem de merkeligste følelser i oss mennesker :) Er iallefall det jeg alltid har sagt. Helt enig med sistnevnte også, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...