Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Pølser og øll høres ut som en god dugnad må jeg si ;) du har vel vært heldig med gården din da, så heldig er sikkert ikke jeg ;)

Jada, folka i gården her er for så vidt hyggelige nok.

Det ble en 4 timers økt i dag, 30 min oppvarming på Ascent trainer, 1 t strength, 1 t aerobic og 1,5 t kickboxing. For første gang følte jeg at jeg virkelig hang med på aerobicen, og siden vi bare var 3 stk på timen bortsett fra instruktøren, så var jeg den som hang best med. Normalt pleier jeg å føle meg som en idiot. Jeg er ikke den mest grasiøse personen i verden. :sukk: Instruktøren er så utrolig søt. Strength og aerobic på torsdager er virkelig de timene jeg setter aller mest pris på, i tillegg til timene med pt-en min.

I dag rakk jeg jammen meg akkurat Shark også. Da kan jeg jo nesten ikke ha det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdig med dagens trening. 35 min på Ascent trainer, 30 min med en annen PT enn vanlig, og 35 min på Ascent trainer. Det er PT-dager på treningssenteret mitt, så de gir bort 30 min PT-timer og har billigere timespakker.

I dag trente jeg med en mannlig trener, en lekker, veltrent fyr som i tillegg var veldig hyggelig. Nesten så jeg vurderer å bytte PT :lur: På den annen side ville det kanskje bli litt vanskelig å konsentrere seg ;) Han presset meg nok litt mer enn min faste PT pleier, så jeg tror kanskje jeg skal be henne presse meg enda litt hardere. Samtidig skal hun jo helst ikke slite meg ut den første halve timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Kjekk, mannlig, veltrent personlig trener? Åh, herregud, da hadde jeg dødd! Men nå er jo du hakket mer veltrent enn meg også da :) Har da vært og trent jeg og i det miste, merker jeg er støl allerede, så det lover godt for morgendagen. Vel, deilig å kjenne at man har brukt musklene i det minste

Ha en flott helg! :klemmer:

Noen spennende planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk, mannlig, veltrent personlig trener? Åh, herregud, da hadde jeg dødd! Men nå er jo du hakket mer veltrent enn meg også da :) Har da vært og trent jeg og i det miste, merker jeg er støl allerede, så det lover godt for morgendagen. Vel, deilig å kjenne at man har brukt musklene i det minste

Ha en flott helg! :klemmer:

Noen spennende planer?

Jeg må innrømme at det var litt vanskelig å konsentrere seg ;) Jeg har sett han rundt på senteret og oppfattet ham som kanskje litt arrogant og selvgod, fordommer jeg? Neeeida :rodme: Han er ganske typisk kjekk noe jeg vanligvis ikke har så mye til overs for, og han har virkelig lekker kropp. Vanskelig å ikke få komplekser når man trener med han ja. Men han viste seg å være utrolig hyggelig å prate med. Blir spennende å se om jeg klarte å overtale ham til å bli med på kickboxinga. Han hadde visst sett meg en del rundt på senteret i det siste, og mente jeg var flink til å trene. I tillegg fikk jeg ros for teknikken min :-D

Jeg var temmelig overrasket over at jeg klarte å konsentrere meg så bra som jeg gjorde, og at jeg til og med klarte å prate med ham etter økta, uten å stokke om på ordene, rødme og bable i vei som et annet fjols :sjenert:

Planene for helgen er å trene enda mer, skal trene litt kondisjon i morgen + kickboxing sammen med J, søndag har jeg PT-time og avtale med J om å kanskje trene litt kickboxing. Vi får nå se om det går, har hatt et tøft treningsprogram denne uka, så vi får se hva jeg klarer etter PT-timen. Ellers må jeg rydde og ordne her. Familien kommer innover for å rydde i bodene som hører til leiligheten en eller annen gang de nærmeste 2 ukene, så da må det se presentabelt ut her. Ettersom jeg kun har vært hjemom for å rote og spise den siste uka, så ser det ikke helt ut her, så jeg må ta en skikkelig opprydding. Dessuten har jeg store planer om å shoppe, treningstøy vel å merke. 7 dager med trening i uka tar på på treningstøyet gitt.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Husk på restitusjonen, snuppa - husk på restitusjonen! :) Men skjønner jo forsåvidt at det er viktig å holde på når man har motivasjonen til det. Var en peride jeg trente 4 dager i uka - det er veldig mye til å være meg, og merka jo at man fort kom i form.

Sender masse gode vibrasjoner over, forresten

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk på restitusjonen, snuppa - husk på restitusjonen! :) Men skjønner jo forsåvidt at det er viktig å holde på når man har motivasjonen til det. Var en peride jeg trente 4 dager i uka - det er veldig mye til å være meg, og merka jo at man fort kom i form.

Sender masse gode vibrasjoner over, forresten

:jepp:

Jada, restitusjon er viktig det, men sånn jeg trener nå, så passer jeg på å la muskelgrupper som har fått gjennomgå på trening hvile 1 1/2 dag før jeg trener dem igjen. Akkurat nå trenger jeg egentlig å herde kroppen litt fram mot graderinga, for den blir tung og hard, så derfor hardkjøret på kroppen akkurat nå. Det blir ikke fullt så mye trening de neste ukene, men et minimum på 10 timer pr uke bør jeg nok holde meg til.

Du er kjempeflink til å trene, altså.

Ønsker deg en god helg

Jeg prøver å være flink i det minste, og akkurat nå er jeg inne i en god periode. Så har jeg jo også noe å trene mot, da er det litt mer inspirerende.

Nå har jeg fått avtalt at jeg skal levere inn sykkel i dag, da kan jeg hente den på tirsdag, også kan jeg begynne å sykle til jobb senest neste uke :) Det blir deilig. Godt å få litt ekstra mosjon, og i tillegg slipper jeg den tunge, varme lufta på buss og t-bane.

Må innrømme at jeg følte meg litt ekstra stolt da jeg kom ut fra trening i går, det er restaurant i samme bygget som jeg trener, og da jeg kom ut døra fra treningsstudioet satt folk ute og nøt pils, røyk og god mat. Det fristet veldig å gjøre akkurat det samme, men jeg var flink og trente og stakk hjem i stedet, hah! :jepp:

Fikk kjøpt meg 2 t-shirts, 1 par nye løpesokker og 1 sportsbh i dag. Da gjenstår det bare å få kjøpt tights jeg kan sykle i til/fra jobb og en treningsbukse til. Treningstøy er dyrt :( Brukte 1000 kr nå, og det blir vel rundt 600 - 800 kr til på tights og treningsbukse. Godt jeg kan bruke pengene jeg fikk til bursdagen min, men det gjør et aldri så lite innhogg i pengene på lønningskontoen likevel. :sukk:

Nå håper jeg bare jeg kan få tak i J slik at vi kan framskynde treninga. Hadde egentlig avtalt å møtes kl 15, men da kan jeg ikke sykle til og fra trening fordi sykkelen må leveres før kl 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe
I dag trente jeg med en mannlig trener, en lekker, veltrent fyr som i tillegg var veldig hyggelig.

DA kunne jeg også klart å trene så mye som du gjør. :ler:

Apropos restitusjon for musklene: Trener du helkropps- styrkeprogram eller split? Jeg, som kanskje i motsetning til deg ikke elsker styrketrening, har mest brukt å trene hele kroppen 2-3 ganger i uken. Problemet mitt da er at økten blir ganske lang og kroppen sliten når jeg kommer til de siste øvelsene.

Har du en fin helg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA kunne jeg også klart å trene så mye som du gjør. :ler:

Apropos restitusjon for musklene: Trener du helkropps- styrkeprogram eller split? Jeg, som kanskje i motsetning til deg ikke elsker styrketrening, har mest brukt å trene hele kroppen 2-3 ganger i uken. Problemet mitt da er at økten blir ganske lang og kroppen sliten når jeg kommer til de siste øvelsene.

Har du en fin helg? :)

Problemet er jo at jeg ville hatt store problemer med å konsentrere meg, og jeg ville fått vanvittige komplekser. Han ser jo rimelig perfekt ut, mens jeg.... :sukk:

Det varierer litt hva jeg trener. Nå som jeg har trent styrke stort sett bare i timer og med PT så blir det helkroppsprogram. Når jeg trener alene så trener jeg splitt. Det er vel egentlig splitt jeg liker best å trene også.

Helgen er vel grei nok, ikke noe spennende ettersom jeg trener og må rydde her. Bekymrer meg også litt for J. Han leker med ilden og jeg er redd for at han skal bli såret. Samtidig er jeg litt misunnelig, fordi han i det minste har noe som kan ligne på et kjærlighetsliv, mens mitt er ikke-eksisterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, her er jenta som kan trene! Nå fikk jeg plutselig ganske så dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært i nærheten av treningssenteret på over en måned! :sjenert:

Skulle bare si hei jeg :) Håper du har en flott lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo helt å føre opp dagens trening. Ikke så ille hardt i dag, 30 min på Ascent trainer, 40 min kickboxing. Jeg liker å trene med J, han er veldig flink til å hjelpe meg med å finne ut hva jeg gjør feil. Når andre, inkludert treneren prøver å forklare meg hva jeg gjør feil, så klarer de ikke se hva jeg egentlig gjør feil. J tar seg tid til å virkelig se hva jeg gjør, og finne de rare småfeilene jeg gjør.

:sukk: Give me a guy like Patrick (Heath Ledger) in 10 things I hate about you.... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, her er jenta som kan trene! Nå fikk jeg plutselig ganske så dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært i nærheten av treningssenteret på over en måned! :sjenert:

Skulle bare si hei jeg :) Håper du har en flott lørdagskveld!

Hei, hei Bianca :) Jeg prøver å ta igjen for fjorårets noe dårligere oppmøte på treningssenteret. Da var jeg til tider meg støttemedlem enn pliktoppfyllende treningsnarkoman :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni

Bare innom med en liten hilsen i natten :)

Må ikke bekymre deg for mye nå, ikke nok med at du skal bekymre deg for deg selv, men for andre også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en liten hilsen i natten :)

Må ikke bekymre deg for mye nå, ikke nok med at du skal bekymre deg for deg selv, men for andre også :klemmer:

Det blir ikke noe nattevåk ut av det, men jeg ønsker jo at han skal ha det bra, og jeg er redd han kan gå på en smell. Han ligner litt på meg med hensyn til å slippe andre innpå seg, og han leker virkelig med ilden nå, det finnes ingen lykkelig slutt.

Ferdig med ukas siste treningsøkt. 10 min oppvarming på AT, ca 50 min teknikktrening med J, og så 1 t med PT. I PT-timen i dag ble det rimelig blytung styrketrening for overkroppen, og på slutten huket hun tak i en av sine beste venninner som også er en av Norges beste jenter i Tae Kwon Do, også fikk jeg litt sparktrening og tips av henne det siste kvarteret. Det fikk jeg utrolig mye ut av. Storfornøyd nå, men hjelpe meg så sliten jeg er. I morgen får jeg en vel fortjent hviledag. Neste uke kommer til å se ca. sånn ut:

Mandag:

Hvile

Tirsdag:

15 min oppvarming AT

1 t Strength

1,5 t Kickboxing

Onsdag:

30 min oppvarming AT

1 t step

Torsdag:

Hvile, denne dagen kommer familien innover og vi skal rydde i boder, så det blir vel heller "hvile".

Fredag: Crap, kom på at det er KG-treff på fredag. Da blir det endring i treningsplanene.

15 min oppvarming AT

45 min styrke

30 min AT

Lørdag:

30 min oppvarming AT

45 min kickboxingteknikk

30 min AT

Søndag:

15 min oppvarming AT

45 min kickboxingteknikk

1 t PT

Ser foreløpig ut til å bli 9,5 timer med trening neste uke. Ikke så ille det heller. Denne uka ble det litt over 12,5 t + ca 2 t sykling tilsammen til og fra treningssenteret.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Jepp, selvfølgelig; man vil jo alltid at de man er glad i skal ha det bra. Nesten verre hvis noen nære blir syke foreksempel, enn hvis man selv blir det.

Ser ut som en bra treningsplan. Likte spesielt mandag og torsdag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, selvfølgelig; man vil jo alltid at de man er glad i skal ha det bra. Nesten verre hvis noen nære blir syke foreksempel, enn hvis man selv blir det.

Ser ut som en bra treningsplan. Likte spesielt mandag og torsdag :ler:

Torsdag er vel den dagen jeg personlig er minst fornøyd med :) Mandag skal det bli greit med fri, men torsdag.... Jaja, jeg får ta det igjen uka deretter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag er vel den dagen jeg personlig er minst fornøyd med :) Mandag skal det bli greit med fri, men torsdag.... Jaja, jeg får ta det igjen uka deretter igjen.

Hehe, Enigma må huske at hun må få slappe av litt også da ;)

Men når det er sagt så var det nettopp det som gav meg mersmak og som gjør at jeg datt ut av min treningsrutine rett før påske :gjeiper:

Så du skal på KG-treff du også altså? Spennende greier det der :) Må prøve å få det med meg jeg også tror jeg..

Nei nå får jeg sove, skal prøve å komme meg opp av sofean og ut i verden igjen imorgen etter en vellykket antibiotikakur.

God natta! Ønsker deg en flott ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Enigma må huske at hun må få slappe av litt også da ;)

Men når det er sagt så var det nettopp det som gav meg mersmak og som gjør at jeg datt ut av min treningsrutine rett før påske :gjeiper:

Så du skal på KG-treff du også altså? Spennende greier det der :) Må prøve å få det med meg jeg også tror jeg..

Nei nå får jeg sove, skal prøve å komme meg opp av sofean og ut i verden igjen imorgen etter en vellykket antibiotikakur.

God natta! Ønsker deg en flott ny uke!

Slappe av? Hmm....da kjeder jeg meg jo bare ;)

KG-treff var kjempeskummelt egentlig, sånn med en gang, men det var jo en veldig trivelig gjeng som møttes forrige gang. Regner med at det er litt mindre skummelt denne gangen ;) Jeg likte liksom ikke tanken på at jeg skulle avsløre hvem som gjemte seg bak nicket mitt, men etter en stund så tenkte jeg ikke så mye over det lenger. Jeg er jo ganske åpen om mange ting her i dagboka, men det er det ganske mange andre som er også, så vi er sånn sett i samme båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...