*Enigma* Skrevet 17. april 2008 Forfatter #441 Del Skrevet 17. april 2008 Bedre i dag, men det ble litt forkortet trening i forhold til hva jeg hadde planlagt likevel. Ikke helt i form. Nå skal jeg ikke klage da, 25 min oppvarming på sykkel, 1 t strength og 1 t aerobic kan vel knapt kalles dårlig. Kickboxinga kunne jeg bare glemme, det var jeg alt for sliten til, men det er lov også ettersom jeg var syk i går. Det var litt begrenset hvor mye næring jeg fikk i meg, og verken formen eller appetitten har vært på topp i dag heller. I dag var heldigvis den faste instruktøren tilbake på aerobicen. Hun er så utrolig søt og hyggelig, og veldig inspirerende uten at hun hoier og skriker. Sånne synes jeg blir litt slitsomme Vi var bare 2 deltakere i dag, så det ble jo veldig fokus på oss to, men det var nå gøy lell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 17. april 2008 #442 Del Skrevet 17. april 2008 I dag var heldigvis den faste instruktøren tilbake på aerobicen. Hun er så utrolig søt og hyggelig, og veldig inspirerende uten at hun hoier og skriker. Sånne synes jeg blir litt slitsomme Vi var bare 2 deltakere i dag, så det ble jo veldig fokus på oss to, men det var nå gøy lell. å herregud, _to_ deltakere? da hadde jeg dødd! Eller det vil si, jeg hadde nok overlevd, for jeg hadde ikke turt å være med på en time med så få deltakere Når sant skal sies er det lenge siden jeg har vært på saltrening, men enig med deg at nøtteskriker er slitsomme. Har generelt lurt meg unna treninga hele uka, men i morgen er atter en dag. Bare så kjipt at pulsklokka har tatt kvelden,trener mye bedre med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. april 2008 #443 Del Skrevet 17. april 2008 Tror også at en som er nerdete selv, på en eller annen måte, vil ha større forståelse for interessene mine og min til tider temmelig sære oppførsel og muligens litt bisarre tankegang enn en som er "normal". Definitivt! Slippe rare blikk når man blir veldig oppglødet og entusiastisk når man snakker om noe som for andre er litt gresk - det er deilig! Eller som ikke synes jeg er sær fordi jeg har navngitt PCen min. Jeg har jo ikke noe i mot Linux, jeg synes tvert i mot det er veldig fint til sitt bruk, akkurat som Mac OS og Windows er fine til sitt bruk. Bortsett fra Vista. Jeg har enn så lenge Vista på PCen min (må få laget backup snart....), og det er skikkelig dritt. Det blir litt spesielt å reise alene. Litt skremmende tanke egentlig, men jeg har hatt lyst til å reise tilbake dit så lenge nå, og der har jeg vært før, så jeg er litt kjent. Litt mindre skremmende å reise dit alene da. Det kommer til å gå kjempefint! Jeg reiste helt alene på ferie til Shetlandsøyene sommeren 1997. Det ble en helt spesiell opplevelse. Har vært i London alene også, men det er ikke helt det samme, siden jeg har vært der så mange ganger og traff venner mens jeg var der. Og så har jeg bodd i Wales alene, men det teller liksom ikke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. april 2008 Forfatter #444 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Definitivt! Slippe rare blikk når man blir veldig oppglødet og entusiastisk når man snakker om noe som for andre er litt gresk - det er deilig! Eller som ikke synes jeg er sær fordi jeg har navngitt PCen min. Bortsett fra Vista. Jeg har enn så lenge Vista på PCen min (må få laget backup snart....), og det er skikkelig dritt. Det kommer til å gå kjempefint! Jeg reiste helt alene på ferie til Shetlandsøyene sommeren 1997. Det ble en helt spesiell opplevelse. Har vært i London alene også, men det er ikke helt det samme, siden jeg har vært der så mange ganger og traff venner mens jeg var der. Og så har jeg bodd i Wales alene, men det teller liksom ikke helt. Jeg har jo reist alene andre steder, men ikke på så lange ferier. Turene til Edinburgh foretrekker jeg å gjøre aleine, å ta med folk dit blir helt feil. Jeg er ikke der for å dra på ferie på samme måte, jeg reiser "hjem". Men 2 uker på typisk sydenferie blir en ny opplevelse. Det jeg er litt redd for er at jeg skal komme til å kjede meg. Men jeg får ta med masse bøker, det blir helt sikkert fint. Da kan jeg endelig få lest noen av alle bøkene på den etterhvert ganske så ralange lista jeg har over bøker jeg bør få lest. Blir jeg for ensom kan jeg jo bare stikke på en bar, det er det jo definitivt nok av der :gjeiper: Kanskje jeg treffer en lekker skotte eller ire mens jeg er der? :rødme: DET hadde jo vært drømmen da Du navngir pc-en din du også? Akkurat nå har jeg ingen pc som har gjort seg fortjent til navn. Jeg hadde et veldig nært og personlig forhold til min første pc, og vi hadde et rimelig godt vennskap inntil den avgikk med døden. Men de laptopene jeg har nå er jeg ikke spesielt gode venner med. Begge har avgått med døden, og trenger reparasjon. Den ene er det heldigvis garanti på, og kanskje de to kan gjøre seg fortjent til et navn og gjenopprette ryktet sitt litt etter reparasjon. Vista ja, jeg er ikke noen stor fan av Vista, men så var jeg heller ikke noen stor fan av XP da det kom Det tar gjerne noen år før man får noe godt forhold til de nye operativsystemene fra Microsoft, mye fordi de slipper dem alt for tidlig (i forhold til hvor godt utviklet og testet de er) og da får man alle disse irritasjonsmomentene. Nå kommer jo SP3 til XP, og jeg er veldig glad for at den ikke kommer på automatiske oppdateringer før i juni. Etter det jeg har sett av SP3 til Office osv. så kunne en automatisk oppdatering ført til mange overtidstimer og mye irritasjon. Jeg får nå uansett alltid litt rare blikk når jeg begynner å snakke oppglødd om ting jeg da. Folk synes jeg er sær fordi jeg er lidenskapelig opptatt av mat, vin, whisky (har ikke like stor interesse for whiskey enda, men det kommer vel), trening og litteratur. Mulig at det ikke er pga temaene, men fordi jeg faktisk har satt meg så godt inn i det som jeg har og fordi jeg blir så ivrig. Selv søsknene mine ser litt rart på meg når jeg setter i gang, men de vet jo i det minste hvor jeg har det fra. Jeg er ufattelig lik pappa når det gjelder sånne ting. Sikkert derfor jeg går så godt overens med ham. Jeg er pappajente de luxe! Endret 18. april 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 18. april 2008 #445 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Pleier å kose med pcen min jeg. Da blir den så mye mer medgjørlig. Endret 19. oktober 2009 av Ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 18. april 2008 #446 Del Skrevet 18. april 2008 Så deilig med sydentur alene. Det er modig gjort og beundringsverdig. Jeg har reist alene med barna, og kunne godt tenkt meg å dra helt alene. God helg, Enigma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. april 2008 Forfatter #447 Del Skrevet 18. april 2008 Begynner å få mer og mer troen på at den ferien kan bli virkelig bra. Noe av grunnen til at jeg drar aleine er jo at det bare er et fåtall mennesker jeg ville holdt ut å bo "oppå" i 14 dager i strekk, og ingen av disse personene hadde tid og/eller råd til å bli med meg. Jeg drar ikke på ferie med hvem som helst heller. I lunsjen nå satt vi og pratet litt om film, og kom da også inn på bøker. En av kollegaene mine satt da og skrøt om hvordan han aldri, noensinne hadde lest en roman, selv ikke da han gikk på skolen og egentlig hadde obligatoriske romaner å lese hadde han tatt seg bryet med å lese disse. Da begynner jeg å lure litt, synes til og med voksne mannfolk at det er "kult"? Det var også en annen som uttalte seg litt negativt om lesing, om enn i litt mer forsiktige ordelag. Jeg satt mest taus og hørte på dem, men slem og dømmende som jeg er så tenkte jeg jo mitt. Jeg har alltid selv elsket å lese. Jeg lærte å lese allerede da jeg var 3, og fra da og fram til jeg var 20 slukte jeg alt jeg kom over. Jeg var selvfølgelig medlem i bokklubbens barn, men å få ca 1 bok i måneden var langt fra nok, og hver uke var jeg innom biblioteket og lånte nye bøker. I tillegg leste jeg meg gjennom alt jeg kunne finne hjemme av interessante bøker. Foreldrene mine har også alltid elsket å lese, så hjemmet mitt var nærmest en uutømmelig kilde av litteratur. Riktignok måtte en del av bøkene jeg leste, leses i smug i begynnelsen. Min mor hadde nemlig en oppfatning av at det ikke var alt et lite barn hadde godt av å lese. Hun ble raskt satt på plass av bibliotekaren på det lokale biblioteket, som mente at sensur bare ville frata meg lesetrangen. Etter det fikk jeg stort sett lese det jeg ville. Jeg har selvfølgelig forståelse for at ikke alle er like glade i å lese som meg, jeg har til og med forståelse for at de ikke liker å lese i det hele tatt, men å sitte og skryte av at du aldri, noensinne har lest en roman? Det blir for meg litt sært. Det bare tyder på at det ikke bare er ungdommer som har rare oppfatninger om dem som leser, og at det ikke bare er dem som tydelig mener at det ikke er "kult" å lese. Det sier vel også en del om hvor de får holdningene sine fra. (Artikkel på side2.no om holdninger til det å lese). Jeg fikk jo også bekreftet at de tydeligvis synes jeg er sær, selv om jeg ikke sa noe høyt. De snakket nemlig i nedsettende ordelag om blant annet Ibsen, og hvor sær du måtte være for å lese noe skrevet av ham. Jeg som slukte også Ibsens samlede verker da jeg var yngre, og Bjørnstjerne Bjørnson var jo faktisk en favoritt. Jeg elsket de gamle romanene og skulespillene, selv om skuespillene til dels var litt vanskeligere å pløye seg igjennom. Vel, vel, så er jeg rar da, det plager ikke meg Hvis det å elske å lese, og faktisk sette pris på selv Ibsen er å være sær, da er jeg gjerne sær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 18. april 2008 #448 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg er nok ikke fullt så sær som deg, men jeg også elsker å lese. Og ja, det er merkelig og jeg tenker også mitt om de mennene som klarer å skryte av at de aldri har lest en roman. Stakkars menn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 18. april 2008 #449 Del Skrevet 18. april 2008 hehe, jeg er også herlig fordomsfull mot folk som aldri leser. Hender jo man ser sånne "ti kjappe"- intervjuer med folk, hvorpå de besvarer spørsmålet "hvilken bok leste du sist" elns med "jeg leser aldri bøker, jeg". Nei, da får de ikke mye respekt i min bok (bemerk ordtrixet ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. april 2008 Forfatter #450 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg er nok ikke fullt så sær som deg, men jeg også elsker å lese. Og ja, det er merkelig og jeg tenker også mitt om de mennene som klarer å skryte av at de aldri har lest en roman. Stakkars menn!! hehe, jeg er også herlig fordomsfull mot folk som aldri leser. Hender jo man ser sånne "ti kjappe"- intervjuer med folk, hvorpå de besvarer spørsmålet "hvilken bok leste du sist" elns med "jeg leser aldri bøker, jeg". Nei, da får de ikke mye respekt i min bok (bemerk ordtrixet ) Godt å høre at jeg ikke er helt aleine Nåja, folk skal selvfølgelig få lov til å la være å lese hvis de har så mye i mot det, men å sitte og skryte av det? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 18. april 2008 #451 Del Skrevet 18. april 2008 Tror kanskje skrytingen er en form for usikkerhet og selvforsvar. Det er de som skryter av at de røyker, eller aldri trener eller er aktive også. Alle vet hva som er sunt og godt for en, men når man ikke strekker til er det lett å fremheve det som (om ikke annet) "kult" Jeg har tenkt mye på dette selv. Jeg skryter av hvor mye pepsimax jeg drikker til tider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. april 2008 Forfatter #452 Del Skrevet 18. april 2008 Tror kanskje skrytingen er en form for usikkerhet og selvforsvar. Det er de som skryter av at de røyker, eller aldri trener eller er aktive også. Alle vet hva som er sunt og godt for en, men når man ikke strekker til er det lett å fremheve det som (om ikke annet) "kult" Jeg har tenkt mye på dette selv. Jeg skryter av hvor mye pepsimax jeg drikker til tider Du har sikkert rett, har sikkert noen sånne ting jeg også....uff, ikke tenke på sånne ting, vil ikke være sånn Det ble bare en bitteliten treningsøkt i dag. Skulle spise middag sammen med søsteren min, så da ble det 30 min intervalltrening på Ascent trainer. Vel, 30 min er mye bedre enn ingenting. Det ble usunn middag i dag også, vi stakk på Mucho mas, som ikke ligger så langt unna, og bestilte nachos begge to. De kunne jo godt servert den nachosen med litt grønnsaker da, men neeeei. Jaja, én eneste usunn middag som i tillegg var uten grønnsaker overlever jeg nok. Jeg har en tendens til å stresse med maten, og unngår usunn mat så jeg slipper dårlig samvittighet og knallharde treningsøkter for å gjøre det godt igjen. I morgen skal jeg hente pakke fra H&M på posten, jeg skal ha en treningsøkt (ok, den blir nok både ganske lang og hard for å veie litt opp for i dag, men ikke for hard ettersom jeg skal ha PT-time på søndag), jeg skal ta sol, jeg må levere film for mamma også skal jeg gjøre meg i stand til fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 19. april 2008 #453 Del Skrevet 19. april 2008 Én usunn middag i uka går nok helt greit, *enigma* Det er viktig å kose seg litt vettu. men skjønner hva du mener, når man er på den sunde linje er det jo litt bortkasta og proppe i seg altfor masse usunt. Jeg derimot koser meg vel kanskje litt for mye Ha det morro på fest i dag, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. april 2008 Forfatter #454 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Én usunn middag i uka går nok helt greit, *enigma* Det er viktig å kose seg litt vettu. men skjønner hva du mener, når man er på den sunde linje er det jo litt bortkasta og proppe i seg altfor masse usunt. Jeg derimot koser meg vel kanskje litt for mye Ha det morro på fest i dag, da Regner med at det blir moro ja Hvorfor måtte alle bønder i hele Norge slippes løs i bil i Oslo i dag, akkurat den dagen jeg finner fram sykkelen? Herregud for en kjøring på enkelte. Eventuelt var folk så rusa på sola at de glemte alt om hvordan man kjører bil i en by. Har du grønt lys så stopper du ikke og venter på rødt lys :klø: og kommer du til en helt tom rundkjøring, som normalt sett er rimelig trafikkert, men likevel oversiktlig, så stopper du da ikke helt opp, man stopper da heller ikke for fotgjengere som har rødt lys? Uansett, ca 15 min hver vei på sykkel, 25 min på sykkel på treningssenteret, 15 min styrke, trente de øvelsene vi skal ha på gradering. Da får vi riktignok bare 15 min på 50 spensthopp/knebøy, 100 crunch, 50 armhevinger og 100 kretser, nå tok jeg ikke på langt nær så mye, og jeg la inn et par korte pauser, men greit å bruke øvelsene. Deretter 25 min intervalltrening på tredemølle og 25 min intervalltrening på ascent trainer. Endret 19. april 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 20. april 2008 #455 Del Skrevet 20. april 2008 Folk i oslo er ikke spesielt gode bak rattet, nei. De er iallefall ikke spesielt hensynsfulle! har opplevd mange episoder når jeg kommer på min vei, som den myke trafikanten jeg er Var det bra fest i går? Btw, ascent trainer, hva er det? Er det det samme som crosstrainer/elipsemaskin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. april 2008 Forfatter #456 Del Skrevet 20. april 2008 Folk i oslo er ikke spesielt gode bak rattet, nei. De er iallefall ikke spesielt hensynsfulle! har opplevd mange episoder når jeg kommer på min vei, som den myke trafikanten jeg er Var det bra fest i går? Btw, ascent trainer, hva er det? Er det det samme som crosstrainer/elipsemaskin? Om festen var bra? Vel, jeg hadde mest lyst til å dø da jeg våknet opp i morges Jeg ble sinnsykt full, av bare én flaske vin, jeg klina med T som er kameraten til DR (DR er han jeg har hatt sex med sånn når behovet har meldt seg), og T prøvde deretter å få meg til sengs.... Jeg sa relativt pent nei. Var så full at jeg zoomet helt ut flere ganger og fant ut at det var best å stikke hjem. Snill og omtenksom som T da er tilbød han seg å følge meg hjem og putte meg til sengs :gjeiper: Jeg sa igjen pent nei, og klarte på en eller annen måte å sjangle meg hjem og putte meg selv til sengs. Fikk da ny melding med beskjed om at jeg bare måtte si i fra hvis jeg hadde lyst på selskap. Orka ikke svare på den engang, full, trøtt og svimmel som jeg var. Da jeg våkna i morges var det ubesvart anrop på telefonen fra T og følgende melding: Du må bare si i fra hvis du vil ha sex. Jaja... Ellers var det snålt å treffe D igjen. Stemninga var litt rar mellom oss, og vi snakka ikke så mye. Jeg ble sittende og prate med en ire, og han drev og la an på ei blondine hele kvelden. Til tross for at jeg drakk en del vann i går, og sånn strengt tatt ikke drakk så himla mye heller våknet jeg opp med dundrende hodepine, og var svimmel og kvalm i flere timer etter at jeg våkna. Det har bedra seg nå, men jeg gleder meg ikke akkurat til PT-time kl 15 i dag for å si det sånn Festen hadde vel sikkert vært grei nok den om jeg ikke hadde blitt så himla full. Ascent trainer er en slags ellipsemaskin, men du kan i tillegg til motstand også stille helling på den som du kan på en tredemølle. Utrolig fin å trene på, mye bedre enn vanlig ellipsemaskin, føler at bevegelsen blir litt mykere fordi du får en mye større bevegelse, også blir det jo tyngre når du kan trene i "oppoverbakke". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 20. april 2008 #457 Del Skrevet 20. april 2008 Haha, vellykket fest med andre ord Litt av en sjarmør, den godeste T. Tror jeg hadde smelta gitt, etter en sånn invitasjon Du får spare på nummeret i tilfelle du får lyst på et nummer (hahhaargh, latteren satte seg fast i halsen gett ) Syns du skal ta deg en rolig tur ute i oslosola fremfor å stresse med en hardtrening i dag jeg, det er ikke bra når du er i den tilstanden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. april 2008 Forfatter #458 Del Skrevet 20. april 2008 Haha, vellykket fest med andre ord Litt av en sjarmør, den godeste T. Tror jeg hadde smelta gitt, etter en sånn invitasjon Du får spare på nummeret i tilfelle du får lyst på et nummer (hahhaargh, latteren satte seg fast i halsen gett ) Syns du skal ta deg en rolig tur ute i oslosola fremfor å stresse med en hardtrening i dag jeg, det er ikke bra når du er i den tilstanden Jada, T er en skikkelig sjarmør :gjeiper: Jeg prøvde å antyde at det kanskje ikke var helt lurt å havne til sengs sånn i forhold til DR, men det mente han at ikke ville være noe problem Han er faktisk ganske hyggelig når han ikke er full, men i fylla sier og gjør han veldig mye rart. Det verste er at han var jo faktisk ganske god til å kysse også. Jeg vil ha kjæreste! Har ikke noe valg i forhold til trening gitt. Avbestiller jeg nå må jeg pent betale for timen likevel, så da får jeg heller gjøre det beste ut av det. Formen har bedret seg betraktelig nå, så jeg overlever nok. Hodepinen er borte (det tok riktignok noen ibux å fikse det) og jeg er ikke kvalm lenger. Litt mat, masse vann, litt juice og cola zero har også hjulpet på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. april 2008 Forfatter #459 Del Skrevet 20. april 2008 Da var jeg ferdig med 1 t knallhard styrketrening + ca 30 min til sammen med sykling til og fra. Nå er formen faktisk mye bedre. Deilig med frisk luft og å få svettet skikkelig ut. Jeg har blitt utrolig mye sterkere enn da jeg begynte, og har også blitt flink til å fokusere på riktig teknikk. Fikk mye skryt av PT-en min i dag, og veldig deilig å merke at man blir sterke selv også. Jeg tror nok det bor en aldri så liten sadist i PT-en min, ettersom hun kjørte så knallhard styrke enda jeg sa at jeg var litt fyllesyk. Samtidig er det jo kjempebra at hun virkelig pusher meg. Ettersom de har PT-dager til uka, får jeg 30 min gratis pt-time med en annen av pt-ene der også. Satte den opp på fredag, en dag det ikke er noen spesielle timer jeg følger og som jeg i utgangspunktet bare hadde tenkt å ta en litt slakk trening. Da får jeg en skikkelig trening likevel, greit å ha sånne avtaler som gjør at jeg bare må. I tillegg skal jeg jo ha PT-time med den faste pt-en min på søndag. Dermed ser treningsplanen min for neste uke slik ut: Mandag: 15 min på sykkel 30 min på Ascent trainer Tilsammen: 45 min Også mulig at jeg drar hjemom etter jobb og tar sykkelen til og fra trening og får ca 30 min ekstra sykling der. Tirsdag: 30 min sykling til/fra hvis været holder. 30 min oppvarming på sykkel/ascent trainer 1,5 t kickboxing Tilsammen: 2 t Onsdag: 30 min oppvarming på sykkel/ascent trainer 1 t step Tilsammen: 1,5 t Torsdag: 15-30 min oppvarming på sykkel/ascent trainer 1 t strength 1 t aerobic 1,5 t kickboxing hvis jeg orker Tilsammen: satser på 4 t her Fredag: 30 min oppvarming ascent trainer 30 min styrke med PT 30 min på Ascent trainer eller 1 t box i sal Tilsammen: 1,5 t (2 t hvis box) Lørdag: ca 30 min sykkel tilsammen til/fra hvis fint vær 15 min på sykkel 30 min Ascent trainer Tilsammen: 45 min Søndag: 30 min sykkel til sammen til/fra 10 min på Ascent trainer (30 hvis dårlig vær) 1 t styrke med PT 30 min på Ascent trainer Tilsammen 1 t 40 min Dvs. 12 t og 10 min trening alt i alt + 2 t sykling til og fra hvis været holder. Må tenke litt på å få levert inn sykkelen min også, slik at jeg kan sykle til jobb. Trenger hjelp til å justere gir og bremser, og bytte ut bremseklossene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 20. april 2008 #460 Del Skrevet 20. april 2008 Jammen er du flink. Ikk rart du kjenner at du har blitt sterkere. Så flott!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg