*Enigma* Skrevet 14. april 2008 Forfatter #421 Del Skrevet 14. april 2008 Søsteren min kommer på besøk på torsdag, og blir sannsynligvis helt til søndag. Alt for mye å gjøre fram til hun kommer, så hun kan ikke akkurat forvente et strøkent hus, men litt hyggelig må jeg jo prøve å gjøre det. Får ta litt hver dag fram til hun kommer. Jeg gir ikke opp treninga mi for å gjøre det strøkent til hun kommer Huskeliste mandag: - Samle aviser o.l til papirinnsamling - Gå ut med søpla - Vaske opp og rydde vekk oppvasken - Vaske komfyr, micro og kjøkkenbenker - Sette på klesvask Huskeliste tirsdag: - Rydde ferdig stua - Legge sammen og rydde vekk klær - Støvsuge stua - Rydde ferdig gangen - Sette på og henge opp ny klesvask Huskeliste onsdag: - Vaske badet - Legge sammen og rydde vekk klesvask - Finne fram sengetøy - Støvsuge rommet søsteren min skal ligge på Godt jeg har 3 kvelder på meg Jeg hater husarbeid over alt på jord, og vanligvis gjør jeg det jo unna i helgene, men nå har jeg ikke vært hjemme på 2 helger, så da er det mye som ikke har blitt gjort. Skulle ønske jeg hadde arvet husmorgenet, jeg elsker å lage mat, men å rydde, gjøre rent o.l er det verste jeg vet, samtidig som jeg hater å ha det rotete rundt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. april 2008 Forfatter #422 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg har bestilt ferie..... Tur til Praia da Rocha på Algarvekysten. Jeg var der sommeren 2002 også. Det er utrolig fint der, den gang bodde jeg på et billig hotell gjennom Star Tour, men så et aldeles nydelig hotell som lå på stranden, den gangen drømte jeg om å reise tilbake og bo på akkurat det hotellet, og nå har jeg altså bestilt tur. Visst er dette et typisk chartersted, men jeg skal reise alene, jeg skal ha sol og strand, og kunne slappe fullstendig av, uten å måtte planlegge noe som helst. Da er det i grunnen greit å bare bestille chartertur. Dessuten er hotellet uhorvelig dyrt og vanskelig å få rom på om man ikke bestiller via turoperatørene. Det blir litt spesielt å reise alene. Litt skremmende tanke egentlig, men jeg har hatt lyst til å reise tilbake dit så lenge nå, og der har jeg vært før, så jeg er litt kjent. Litt mindre skremmende å reise dit alene da. Tror nok moren min kommer til å få hetta når hun får høre det. Hun har ikke noe problem med at jeg for eksempel reiser til Edinburgh alene, og det er aldri noe problem de gangene jeg reiser sammen med noen, uansett hvilket sted jeg reiser, men at jeg skal reise alene dit tror jeg nok ikke hun kommer til å like helt. Jeg skal nok komme meg en tur til Edinburgh i sommer også. Jeg har to uker i juli som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med enda. Tipper jeg får prøve å få noen dager i Edinburgh da. Hadde egentlig tenkt å reise der og være der en hel uke, men det tidspunktet jeg hadde tenkt å reise dit på var samtidig som sjefen min ønsket ferie. Han har samboer, jeg er ikke avhengig av noen, så jeg gadd ikke engang nevne at jeg hadde vurdert fri da. Så nå sitter jeg og surfer etter billige leiligheter der i juli. Litt vanskeligere å finne billige leiligheter der da enn i juni, for det er mer populært i juli. Jeg kan jo selvsagt bo på hostel, men jeg sover bedre i leilighet, og dessuten skal jeg sannsynligvis ha besøk av en kompis, og da er det enklere med leilighet enn å bytte rom på hostelet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. april 2008 Forfatter #423 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) 1,5 t trening unnagjort. 25 min sykling, 50 min styrketrening og 20 min sykling til slutt. Huskeliste mandag: - Samle aviser o.l til papirinnsamling - Gå ut med søpla - Vaske opp og rydde vekk oppvasken - Vaske komfyr, micro og kjøkkenbenker - Sette på klesvask Endret 14. april 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 14. april 2008 #424 Del Skrevet 14. april 2008 Så digg det høres ut med Portugalferie tøft at du reiser aleine, men hvorfor ikke sier jeg bare. Da er du jo din egen herre, og så lenge man trives i eget selskap er man jo aldri aleine Skjønner mora di da, forsåvidt, min hadde vel flippa helt ut. Men så lenge du er flink til å ringe hjem og si fra at du har det fint så går det nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 14. april 2008 #425 Del Skrevet 14. april 2008 Aleneferie hørtes egentlig litt deilig ut... *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. april 2008 Forfatter #426 Del Skrevet 14. april 2008 Så digg det høres ut med Portugalferie tøft at du reiser aleine, men hvorfor ikke sier jeg bare. Da er du jo din egen herre, og så lenge man trives i eget selskap er man jo aldri aleine Skjønner mora di da, forsåvidt, min hadde vel flippa helt ut. Men så lenge du er flink til å ringe hjem og si fra at du har det fint så går det nok bra. Aleneferie hørtes egentlig litt deilig ut... *drømme* Algarvekysten er helt fantastisk. Det er utrolig flott der, også får jeg masse sol, varme og endeløse sandstrender Det er fint å snorkle der også. Deilig å være alene og kunne gjøre akkurat som jeg vil. Jeg har planer om å tilbringe tiden med trening, lese bøker, slappe av, kose meg med den maten jeg har lyst til å spise, og kunne gjøre akkurat det JEG har lyst til å gjøre, når jeg har lyst til å gjøre det. Trenger ikke ta hensyn til hva andre har lyst til eller ikke lyst til. Hvem vet neste gang jeg har muligheten til å dra helt alene på ferie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 14. april 2008 #427 Del Skrevet 14. april 2008 Hei snuppa! Så herlig det høres ut med ferie. Det er deg vel unt! Må jammen også si du er tøff som drar dit alene. Det tror jeg ikke jeg hadde tort, men det er mest fordi jeg er redd for å ikke gjøre meg forstått i utlandet . Lenge siden denne piken har hatt engelsk og tysk, skjønner du. Det var litt av noen husarbeid- lister, du! PUH! Jeg burde vel også gjøre litt mer av den slags, men for tiden er det sterkt nedprioritert pga. eksamen og annet. Håper det står bra til med deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. april 2008 Forfatter #428 Del Skrevet 15. april 2008 Hei snuppa! Så herlig det høres ut med ferie. Det er deg vel unt! Må jammen også si du er tøff som drar dit alene. Det tror jeg ikke jeg hadde tort, men det er mest fordi jeg er redd for å ikke gjøre meg forstått i utlandet . Lenge siden denne piken har hatt engelsk og tysk, skjønner du. Det var litt av noen husarbeid- lister, du! PUH! Jeg burde vel også gjøre litt mer av den slags, men for tiden er det sterkt nedprioritert pga. eksamen og annet. Håper det står bra til med deg!! Språk har alltid vært min sterke side, og da spesielt engelsk. Jeg er omtrent like sikker i engelsk som i norsk, men så begynte jeg også å lære engelsk da jeg var 4. Foreldrene mine har alltid vært anglofile, og de har mange venner rundt omkring i England. Da jeg var 4 dro vi på mitt første Englandsbesøk, og i forkant ønsket moren min at jeg kunne gjøre meg forstått bare tilfelle jeg skulle bli borte, men også for at det skulle være lettere for meg å kommunisere med dem vi bodde hos. Nå kan jeg riktignok ikke portugisisk, men alle på stedet snakker godt engelsk, da dette er et meget populært sted for irer og briter å reise på ferie. Så akkurat språket bekymrer meg ikke Men jeg er nok litt nervøs i forhold til å reise på ferie i to uker til et sted jeg ikke kjenner noen, helt alene. Men en gang må jo bli den første Husarbeid ja.... Jeg hater husarbeid over alt på jord, men nå har jeg kun vært hjemom for å rote de 2 siste ukene, så da må jeg pent bare være flink. Spesielt siden søsteren min kommer. Hadde jeg bare vært flink til vanlig, og holdt det ryddig de gangene jeg faktisk får det helt ryddig, så hadde det jo vært så mye mindre å gjøre av gangen, men det blir aldri noe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. april 2008 Forfatter #429 Del Skrevet 15. april 2008 *sukk* også jeg som hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle feste de neste ukene, så ber jeg meg selv på fest til en kompis. Angrer litt nå, ettersom D kommer. Jeg har ikke sett D på evigheter, og selv om jeg ikke tenker på ham i det daglige så stikker det alltid litt i meg når jeg ser ham. Litt vanskelig å forholde seg til ham også, etter alt som har hendt mellom oss i fylla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 15. april 2008 #430 Del Skrevet 15. april 2008 Det er vel ikke for seint å trekke seg fra festen? Underbevisstheten din vil nok helt sikkert at du skal dra, tipper jeg. Fylla både kompliserer og forenkler ting, så selv om det har skjedd mange ting mellom dere i fylla og du mener at det er vanskelig å forholde deg til ham, så skal dere jo nå treffes i fylla, og det gjør det kanskje litt enklere. Uff, dette ble rotete - men du skjønner sikkert hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. april 2008 Forfatter #431 Del Skrevet 15. april 2008 Det er vel ikke for seint å trekke seg fra festen? Underbevisstheten din vil nok helt sikkert at du skal dra, tipper jeg. Fylla både kompliserer og forenkler ting, så selv om det har skjedd mange ting mellom dere i fylla og du mener at det er vanskelig å forholde deg til ham, så skal dere jo nå treffes i fylla, og det gjør det kanskje litt enklere. Uff, dette ble rotete - men du skjønner sikkert hva jeg mener. Tror det bare blir enda verre i fylla, for i fylla så har jeg en tendens til å bli litt ekstra glad i enkelte mennesker, også blir jeg i blant så sentimental. Kan nok muligens gå på en skikkelig smell der gitt. Blei helt satt ut forrige gang jeg var med D i fylla. Han ga meg en god klem og flørta og greier, og da kom alt ramlende tilbake. Vel, vel, ingen vits å ta sorgene på forskudd, og grunnen til at jeg ikke hadde planer om å dra på fest er jo fordi jeg tar treningen min superseriøst om dagen. Men jeg dør ikke akkurat av en fest heller da, og alt for lenge siden jeg har festet med den gjengen, så det hadde i grunnen vært gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. april 2008 Forfatter #432 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Ferdig med enda en økt. 1t 35 min i dag også. 15 min oppvarming, 45 min styrketrening, 20 min på Ascent trainer og 15 min på sykkel til slutt. Tok også en prat med PT-en min, snakket litt om hvor mye jeg trener og hva osv. Vi har ikke trent på nesten 3 uker nå, men skal ha en treningstime med henne på søndag. Huskeliste tirsdag: - Rydde ferdig stua (sånn noenlunde i alle fall) - Henge opp resten av klesvasken fra i går - Rydde ferdig gangen - Sette på klesvask - henge opp ny klesvask Endret 15. april 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. april 2008 #433 Del Skrevet 15. april 2008 Så flink du er til å trene. Beundringsverdig, er det. Husmorgen - det mangler vel jeg også, bortsett fra noe jeg får noen skikkelige raptuser hvor jeg holder på i timesvis. Skippertak med andre ord. Tror du kan få en fin ferie, jeg. Ikke dumt å reise til et sted med gode minner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. april 2008 Forfatter #434 Del Skrevet 16. april 2008 Så flink du er til å trene. Beundringsverdig, er det. Husmorgen - det mangler vel jeg også, bortsett fra noe jeg får noen skikkelige raptuser hvor jeg holder på i timesvis. Skippertak med andre ord. Tror du kan få en fin ferie, jeg. Ikke dumt å reise til et sted med gode minner. Jeg har nok litt blandede minner fra da jeg var der sist. Stedet er kjempeflott, men da jeg var der forrige gang reiste jeg med eks-kjæresten min, og ja, han var en eks på det tidspunktet vi reiste sammen. Forholdet tok slutt et par måneder før vi reiste, og ingen av oss hadde særlig lyst til å betale for en tur vi ikke reiste på. I tillegg var vi jo venner og bodde fortsatt sammen, så sånn sett var det jo greit nok. Turen var bestilt slik at hvis vi fortsatt hadde vært sammen så hadde vi feiret 4 års jubileum mens vi var der, i tillegg var jeg forelsket i en annen. Komplisert? Jepp, absolutt, men vi hadde det veldig bra likevel. Tror det er en av de ferieturene som faktisk har fungert best for oss, ettersom det da ikke var noen forventninger om kvalitetstid, romantikk osv. Turen var fin den altså, om enn noget spesielt Jeg tror turen denne gangen blir fin også. Riktignok reiser jeg ikke før etter skolestart i august, så det er jo en stund til, men gleder meg masse likevel. Jeg slipper unna barnefamilier (i alle fall norske) og generelt er det nok ikke så mange nordmenn som drar dit i det hele tatt. Det er i alle fall det jeg husker fra forrige gang jeg var der, og oppholdet der er på egenhånd. Jeg er for øvrig tilbake i tilstanden jeg var i for noen måneder siden. Jeg har det virkelig bra, og er i uvanlig godt humør til meg å være. Tror det er en kombinasjon av treningen og at kollegaen min har kommet tilbake. Jeg tar meg i å sitte og smile for meg selv. Egentlig en ganske god følelse. Gruegleder meg til festen på lørdag også. Det skal tross alt bli gøy å treffe folket igjen. Fikk et lite anfall av panikk en kort stund i går da jeg kom på at kanskje V også skulle komme, men heldigvis er han ikke bedt engang. Både D og V på samme fest hadde blitt litt i overkant av hva vimsete meg hadde kunnet takle. Nå slipper jeg å tenke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 16. april 2008 #435 Del Skrevet 16. april 2008 Har en veninne som skal til algarvekysten i slutten av august faktisk, så du får hilse fra meg hvis du treffer på henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. april 2008 Forfatter #436 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Nå begynner det endelig å bli litt orden her. Måtte dra hjem tidlig fra jobb i dag fordi jeg ikke er i form. Men innimellom all do-flyinga får jeg da gjort littegrann her hjemme i det minste. Huskeliste onsdag: - Sette på klesvask - Rydde og vaske badet - Finne fram sengetøy - Støvsuge rommet søsteren min skal ligge på - Støvsuge stua - Rydde ferdig stua - Støvsuge og vaske kjøkkenet Ok, det ser ut som jeg har veldig mye igjen, men stort sett så er det ryddig, bare litt smårydding igjen her og der. Støvsuging og vasking tar ikke alt for lang tid heldigvis. Har en veninne som skal til algarvekysten i slutten av august faktisk, så du får hilse fra meg hvis du treffer på henne Of course! Endret 16. april 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 16. april 2008 #437 Del Skrevet 16. april 2008 Innom og hilser på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 16. april 2008 #438 Del Skrevet 16. april 2008 Usj, god bedring! Den type sykdom er ikke spesielt positiv, så får håpe det går over til du får besøk! Ser ut som om du har fått gjort det meste unna nå, jfr utstrekningene dine iallefall. Dessuten så er det jo familie, så lit får hun tåle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. april 2008 Forfatter #439 Del Skrevet 16. april 2008 Usj, god bedring! Den type sykdom er ikke spesielt positiv, så får håpe det går over til du får besøk! Ser ut som om du har fått gjort det meste unna nå, jfr utstrekningene dine iallefall. Dessuten så er det jo familie, så lit får hun tåle Hun tåler ganske mye, hun har sett det veldig mye verre :gjeiper: Det ser ikke så ille ut her nå, det er ikke perfekt, men jeg orker ikke gjøre mer heller. Håper jeg er bedre i morra. Man blir liksom litt lei av å fly på do etter en stund Nå har jeg spist blåbær og yoghurt i hele dag, så det burde hjelpe. Regner ikke med å se stort til henne egentlig. I morgen skal jeg trene hvis jeg er bedre og lørdag skal hun holde utdrikningslag for en venninne. Fredag må jeg trene rett etter jobb for å ta igjen det forsømte fra i dag, men kanskje vi finner på noe fredag kveld hvis hun ikke har andre planer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 16. april 2008 #440 Del Skrevet 16. april 2008 Håper magen din blir raskt bra. Å løpe på do hele tiden er kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg