*Enigma* Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #301 Del Skrevet 9. mars 2008 Husk at veien til mannens hjerte går gjennom magen Så med et slikt måltild blir det årnings, vettu Har ikke laget den sausen før, men satser på at det blir bra Pleier ikke følge noen spesiell oppskrift når jeg lager mat, det blir mest på slump-prinsippet Men ingrediensene jeg har tenkt å bruke er iallefal grovhakkede tomater, ricotta, fløte, olivenolje, hvitløk,salt, pepper og basilikum, og koke det i sammen. Og slenger i kjøttet og mozarella, samt parmesan på toppen. kan gi rapport om hvordan det smakte Jammen slumpeprinsippet er jeg godt kjent med Send meg rapport på hvordan det smakte, så skal jeg nok klare å slumpe sammen selv. Det hørtes i alle fall utrolig godt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. mars 2008 #302 Del Skrevet 9. mars 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 10. mars 2008 #303 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei hei Tenkte jeg bare skulle stikke innom din dagbok siden du var innom min. Må si jeg misunner deg at du har muligheten til å bo i en så stor leilighet - i et så bra strøk! Selv deler jeg leilighet med to andre - trives veldig godt med det, men har et ønske innerst inne om å bo helt for meg selv. Har tenkt på å kjøpe, og tror jeg ville fått lån pga utdanningen jeg holder på med (pluss at jeg har litt egenkapital), men jeg synes det er skummelt å skulle ha hele ansvaret for en leilighet og alt det innebærer alene. Er ikke helt voksen ennå Hadde jeg hatt noen å kjøpe med, hadde det vært enklere, men sånn er det ikke nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #304 Del Skrevet 10. mars 2008 Ja, jeg er veldig heldig. Jeg har selv forsøkt å bo på 40 kvm og betalt 8000 kr i måneden, og det var ikke veldig hyggelig for økonomien. Nå er dette den eneste måten foreldrene mine har hatt mulighet til å hjelpe meg på da, de har aldri vært rike, så bortskjemt har jeg aldri vært. Mange av mine medstudenter fikk masse penger og andre ting av sine foreldre da de studerte. Mine foreldre hadde ikke muligheten til å hjelpe meg. Likevel mener mange av de samme menneskene som fikk alt opp i hendene da de var studenter at jeg er bortskjemt Jeg setter virkelig pris på å få bo her, og jeg har veldig lyst til å bli boende og kjøpe ut halvparten av leiligheten. Jeg må bare få spart opp litt penger først, og selvsagt undersøke om jeg kan få et stort nok lån. Jeg har heller ikke lyst til å ende opp med å leve på pasta og posesupper hvis jeg får et lån, så jeg må være sikker på at jeg klarer å betjene det først. Sitter her og lurer litt på hva jeg skal gjøre. Jeg hadde lyst til å trene i dag, men hoster litt for mye enda. Forbanner enda meg selv for at jeg kunne være så dum når jeg nesten var blitt frisk igjen. Jeg setter meg jo aldri ned ellers med mindre det er godt og varmt, ettersom jeg er livredd for å få blærekattar. Tok alle forhåndsregler for ikke å få blærekattar da, hev innpå samme mengde tranebærkapsler som om jeg skulle kurert blærekattar, drakk masse appelsinjuice, spiste enda mer hvitløk enn jeg gjør til daglig til og med, og sov masse. Det hjalp nok godt på forkjølelsen også. Nå er jeg rastløs, og det er ingenting på tv. Det kan fortsatt bli litt ryddigere her, men jeg gjorde så mye her i helga at det frister egentlig ikke. Kunne trengt et spark bak sånn jeg tok meg sammen og ryddet soverommet..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 11. mars 2008 #305 Del Skrevet 11. mars 2008 Ja, jeg er veldig heldig. Jeg har selv forsøkt å bo på 40 kvm og betalt 8000 kr i måneden, og det var ikke veldig hyggelig for økonomien. Nå er dette den eneste måten foreldrene mine har hatt mulighet til å hjelpe meg på da, de har aldri vært rike, så bortskjemt har jeg aldri vært. Mange av mine medstudenter fikk masse penger og andre ting av sine foreldre da de studerte. Mine foreldre hadde ikke muligheten til å hjelpe meg. Likevel mener mange av de samme menneskene som fikk alt opp i hendene da de var studenter at jeg er bortskjemt Det er ikke alle som sto fremst i køen når logikken ble utdelt Og ja, du er heldig, - (mis)unner deg en 100kvms leilighet i dette strøket Skal bare få en fet jobb først, så kommer jeg etter, hehe;) Har du prøvd å lagde sausen forresten? I dag er det så hustrig ute at det blir suppe, trenger liksom å få varmen skikkelig i seg. Ble varm når jeg trente, men de eminente gummistøvlene mine er ikke like tette lenger (og hva kan man egentlig forvente av støvler til 49 kroner de holdt forøvrig hele Roskilde, så har gjort nytten og vel så det ) Men apropos suppe- det blir liksom stadig at jeg lager den samme tomat\grønnsakssuppen. Den er god den altså, og veldig grei i dag i og med at jeg fremdeles har kjøttboller igjen fra helga. Men litt variasjon er bra, så hvis du har noen gode tips, del dem gjerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #306 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei Ansjoni Har ikke laget sausen enda nei. Jeg har ikke alle ingrediensene, og lommeboka er temmelig skrapet akkurat nå. Får lønn på fredag, så tenkte å lage den i helga Suppe er godt på sånne dager som i dag, ja. Jeg lager som oftest italiensk tomatsuppe jeg da, men potet- og purresuppe er jo også veldig godt, for ikke å snakke om hvitløkssuppe hvis du er glad i hvitløk Den må jeg foresten lage igjen en dag. Jeg har ikke spist den på evigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 11. mars 2008 #307 Del Skrevet 11. mars 2008 Det var en av mine planer i høst, å lære meg noen gode suppeoppskrifter. Men nå er det ikke høst lenger... :klø: I travle hverdager med barn som skal på treninger og trening av egen skrott etter lange arbeidsdager, er torosuppe en ganske grei venn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 11. mars 2008 #308 Del Skrevet 11. mars 2008 Vil gjerne ha oppskrift på hvitløkssuppe. Det hørtes godt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #309 Del Skrevet 12. mars 2008 Det var en av mine planer i høst, å lære meg noen gode suppeoppskrifter. Men nå er det ikke høst lenger... :klø: I travle hverdager med barn som skal på treninger og trening av egen skrott etter lange arbeidsdager, er torosuppe en ganske grei venn... Du får bruke våren til å lage suppe i stedet, evt. sommeren eller kanskje neste høst? Forstår godt at du tyr til Toro på travle dager, men hjemmelaget er jo så godt. Det tar faktisk ikke så mye tid heller, men kanskje mer praktisk de dagene man har litt tid Vil gjerne ha oppskrift på hvitløkssuppe. Det hørtes godt ut Oppskrift kommer i kveld Jeg går rundt og gleder meg som en liten unge til 28.mai 2008. Da kommer nemlig den ultimate yndlingsbarnetv-serien ut på dvd. Får bare inderlig håpe at de ikke har rotet det til og satt i gang med dubbing av den. Serien er Les Mondes Engloutis, eller Shagma som mange sikkert kjenner den som. Den gikk på fransk, tekstet til norsk da jeg så barnetv og jeg elsket den serien. Til nå har jeg måttet nøye meg med å høre musikken, men endelig kommer den på dvd og ryktene vil ha det til at den kommer med fransk tale og norsk tekst. Den dvd-en SKAL jeg ha. Ellers må jeg si at jeg lurer litt på logikken til enkelte som jobber her. Vi tar jo i mot problemer folk har med pc-ene sine osv. Veldig mange mail kommer med: Den og den applikasjonen fungerer ikke. Overhodet ingen utbrodering av problemet, bare: den funker ikke. Når jeg da spør litt mer inngående viser det seg at joda: de får feilmeldinger, og det er kanskje ikke bare den som ikke fungerer heller, det kan til og med vise seg at hele pc-en egentlig ikke fungerer. Vel, vel, i går fikk jeg den beste mailen jeg noen gang har fått. Det eneste som stod var: Hjælp! Ikke et ord om hva han trengte hjelp til, var han innestengt et sted? Eller kanskje bortført av aliens? Neida, når jeg forklarte han at han måtte kanskje si noe om hva han faktisk trengte hjelp til, gi en liten forklaring på hva problemet egentlig var fikk jeg melding tilbake om at det hadde han ikke tenkt på at kanskje var lurt, men problemet var altså... Jeg er ikke tankeleser, selv om man definitivt burde vært det i denne jobben, alle tror jo at en er det. I dag har jeg store planer om å trene skikkelig igjen. 3 uker uten trening har gjort meg daff og slapp. I dag blir det sannsynligvis styrketrening først også saltime aerobic etterpå, så får jeg bare håpe jeg klarer å holde meg til planen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 12. mars 2008 #310 Del Skrevet 12. mars 2008 HJÆLP Herlig!! Skjønner ikke at du ikke skjønte hva han trengte "hjælp" til... Den barnetvserien tror jeg ikke jeg har hørt om. Link på youtube? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #311 Del Skrevet 12. mars 2008 HJÆLP Herlig!! Skjønner ikke at du ikke skjønte hva han trengte "hjælp" til... Den barnetvserien tror jeg ikke jeg har hørt om. Link på youtube? Link til åpningsmelodien, kjenningsmelodien til piratene og sist, men ikke minst dansen til Utrolig fengende musikk i den serien. Mange av guttene jeg kjenner var kjempeforelsket i Arkana, en jente i serien Den har blitt en kultserie blant de på min alder, og det har vært mye skriverier for å få NRK til å sende serien på nytt. De solgte rettighetene en gang ikke lenge etter at de sendte serien, men nå kommer den altså på dvd med norsk teksting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 12. mars 2008 #312 Del Skrevet 12. mars 2008 Vel, vel, i går fikk jeg den beste mailen jeg noen gang har fått. Det eneste som stod var: Hjælp! Ikke så informativt, kanskje, men må innrømme jeg har fått den følelsen selv noen ganger når PCn absolutt ikke vil det *jeg* vil! Shagma, ja, den husker jeg godt. Dvs, jeg husker ikke hva den handlet om i det hele tatt, men veldig godt stemningen rundt! Så den gjorde nok inntrykk, og alle skulle jo se den. Kult at den kommer på DVD. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 12. mars 2008 #313 Del Skrevet 12. mars 2008 Har aldri hverken hørt om eller sett den serien, så jeg tror jeg dropper å kjøpe den nå også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #314 Del Skrevet 12. mars 2008 Nå kan jeg jaggu ha god samvittighet. 2 timers treningsøkt er nå unnagjort. Jeg bomma på timeplanen til treningssenteret, så det var slett ikke aerobic kl 18:15 i dag slik jeg hadde trodd, men step kl 17:15 i stedet. Da ble det først 30 min oppvarming/intervalltrening på sykkel, så 1 t step, og til slutt 30 min styrke. Holdt på å daue av sult da jeg kom hjem, da var det godt at kyllingfileten var ferdig stekt fra i går, og alt jeg trengte å gjøre var å varme den litt. Så nå spiser jeg skikkelig mørkt rugbrød med kremost, røkt skinke, hardkokt egg og kyllingfilet. + agurk og tomat. Nå skal jeg spise opp, se Gossip Girl, dusje, jobbe litt fra hjemmekontoret og se Life. Endelig skal vi faktisk gå live med intranettet, etter å ha utsatt det aldri så mange ganger, så da blir det ekstra jobbing. Men det er verdt det, dessuten betyr det ekstra penger. Her kommer for øvrig oppskrift på hvitløkssuppe: NB! Til 2 personer: Hvitløkssuppe Til 2 personer: 8 hvitløksbåter, grovhakket 1 gulrot i skiver 1 ss sellerirot, finhakket 1 tomat i skiver (bør skrelles) 1 ss matolje ½ l grønnsaksbuljong 1 ts basilikum ½ ts timian 1 laurbærblad 2 egg 2 ss hvitvinseddik Frisk persille, grovhakket Slik gjør du: Varm oljen i en gryte og stek hvitløken og de øvrige grønnsakene over svak varme til de blir gylne. Tilsett buljong, basilikum, timian og laurbærblad, og la det småkoke i ca 10 minutter. Skill eggeplommene og eggehvittene og rør inn hvitvinseddik i eggeplommene. På slutten av koketiden mens suppen koker, piskes eggehvittene i. Nå må suppen ikke koke, for da vil den skille seg. Serveres med masse frisk persille og krutonger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 13. mars 2008 #315 Del Skrevet 13. mars 2008 Den så god ut!! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 13. mars 2008 #316 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg liker god samvittighets-kvelder! Hørtes deilig ut. Har vært særdeles slapp denne sesongen, men nå skal jeg heller melde meg på Elixia med barnepass og det hele SELV OM det er harry like før bikinisesongen!!! Den suppeoppskriften så fristende ut. Kanskje noe for oss halvsyke...? Ønsker deg en god helg hvis jeg ikke rekker å stikke innom i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #317 Del Skrevet 13. mars 2008 Den så god ut!! Takk Den er virkelig god Jeg liker god samvittighets-kvelder! Hørtes deilig ut. Har vært særdeles slapp denne sesongen, men nå skal jeg heller melde meg på Elixia med barnepass og det hele SELV OM det er harry like før bikinisesongen!!! Den suppeoppskriften så fristende ut. Kanskje noe for oss halvsyke...? Ønsker deg en god helg hvis jeg ikke rekker å stikke innom i morgen! Ny god samvittighetkveld i dag. 20 min oppvarming på sykkel, 1 t strength og 1 t aerobic. Jeg holdt på å daue da vi kom til styrkedelen av aerobicen, men jeg kom da gjennom på et vis. Kjente det i kroppen at jeg var litt sliten etter gårsdagen. Ikke noe harry med å melde seg inn nå, det er å melde seg inn i januar og nitrene de 3 første ukene for så å droppe ut som er harry Suppeoppskriften er genial for halvsyke mennesker, hvitløk er kjempebra nå du er sånn du er nå Jeg bruker riktignok enda mer hvitløk i suppa enn det som står i oppskriften da. Nå skal jeg slappe av med god samvittighet, lystrer kroppen i morgen, og jeg faktisk kommer meg opp av senga blir det ny treningsøkt i morgen, dog en litt kortere en. Deilig følelse i kroppen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 14. mars 2008 #318 Del Skrevet 14. mars 2008 God morgen Enigma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 14. mars 2008 #319 Del Skrevet 14. mars 2008 Innom for å ønske deg god påske. Har du noen planer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #320 Del Skrevet 14. mars 2008 God morgen Enigma God morgen, vel, er vel ikke morgen lenger, men Innom for å ønske deg god påske. Har du noen planer? Jeg skal jobbe mandag og tirsdag, også skal jeg få trent en del, onsdag ettermiddag drar jeg en tur til moren min så jeg får sett niesen min litt på torsdagen. Tipper det blir til at søsteren min dumper henne hos moren min slik at moren min og jeg kan passe henne også får hun gjort ting som ikke er så enkelt å få gjort med en aktiv ettåring flyende i beina. Hun pleier å gjøre det når jeg spør om å få se niesen min. For så vidt greit for meg, hun får litt fri og jeg får masse tid med niesen min. Drar tilbake til Oslo fredag kveld. Det er grenser for hvor lenge jeg orker å være på Toten før jeg blir rastløs og kjeder meg. Resten av påsken skal jeg nyte et stille Oslo og trene. Det er full krise med kapasitet på nettet her i dag, så surfing har vært fyfy. Nå ser det ut til å gå litt bedre, så lenge det varer. Får håpe problemet løser seg snart, kundene våre er ikke blide for å si det sånn. Er glad jeg ikke sitter på kundefront nå. Fikk nok av det da jeg jobbet på diverse support. Men tilbake til jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg