Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Humf! Jeg føler meg mobbet.... Kommer inn døra på jobb og kollegaen min som sitter rett innenfor døra møter meg med et: "God morgen!" Jeg mumler et litt mindre entusiastisk "morn" tilbake. "Eller er ikke noen god morgen?" "Joda, bare jeg får kaffen min så..."

Jeg får satt meg ned med kaffe og pc. Min kjære kollega kommer forbi plassen min. "Jeg føler meg vanligvis ikke så opplagt om morgenen, jeg. Så tar jeg en kikk på deg og tenker: nei, jeg har det ikke så ille likevel. :sjarmor: "

:kaffe:

Ok, han er ikke så ille. Han er egentlig veldig hyggelig... Bare jeg får i meg litt kaffe først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Humf! Jeg føler meg mobbet.... Kommer inn døra på jobb og kollegaen min som sitter rett innenfor døra møter meg med et: "God morgen!" Jeg mumler et litt mindre entusiastisk "morn" tilbake. "Eller er ikke noen god morgen?" "Joda, bare jeg får kaffen min så..."

Jeg får satt meg ned med kaffe og pc. Min kjære kollega kommer forbi plassen min. "Jeg føler meg vanligvis ikke så opplagt om morgenen, jeg. Så tar jeg en kikk på deg og tenker: nei, jeg har det ikke så ille likevel. :sjarmor: "

:kaffe:

Ok, han er ikke så ille. Han er egentlig veldig hyggelig... Bare jeg får i meg litt kaffe først...

Kaffe er livsviktig.

Ønsker deg en strålende uke, dagboknabo.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni
Da får du gi henne en tux dersom hun ikke allerede har en ;)

Det hadde vært en god tanke, men man kan ikke kjøpe det til ikke-troende ;)

Håper du har fått i deg litt kaffe iallefall!

livet er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar

*skråle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært en god tanke, men man kan ikke kjøpe det til ikke-troende ;)

Håper du har fått i deg litt kaffe iallefall!

livet er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar

*skråle*

Da må du omvende henne først, evt. gi henne den og bruke tux til å omvende henne ;)

Kaffe er inntatt og jeg virker nok hakket mer opplagt. Har ikke fått flere festlige kommentarer i alle fall.

Jeg sitter her og har følelsen av å ha gjort noe dumt. Jeg skulle glemme fyren fra torsdag. Han innehar så alt for mange av de egenskapene jeg ser etter i en fyr, for ikke å snakke om at jeg selv etter 3 timer fortsatt ikke hadde funnet noe ved ham som gjorde at jeg forkastet ham som potensiell flørt. Ikke før jeg fikk vite av en kamerat at han hadde dame.

I tillegg viste han seg som en vanvittig fin fyr, som tørket snørr og tårer og hørte på meg i flere timer, selv om han ikke kjenner meg. TIlbake til saken, jeg skulle glemme ham bestemte jeg meg for i går. I dag legger han meg til på facebook, og sender melding hvor han spør om jeg ikke kan legge han til på msn. Vi har skravlet halve dagen i dag....Lukker jeg øynene kan jeg fortsatt kjenne armene hans rundt meg i det han gir meg en klem. Er det noe jeg må glemme så er det vel det. Tror treninga i dag blir terapi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å trene med PT i går. Deilig å merke at formen blir bedre, jeg blir sterke, får bedre teknikk og at det begynner å bli morsomt å trene igjen. I tillegg fikk jeg skjøvet tankene vekk for en liten stund. Treninga i går krevde full fokus, og det trengte jeg.

Da jeg kom hjem var V på msn. Selvsagt er alle de beste opptatt... Han er en utrolig fin fyr, og ser tydeligvis på det som sin oppgave å få meg til å snakke ut om de tingene som plager meg og bli ferdig med dem. Som han selv sier: jeg har så mye selvtillit at det er bare bra om jeg får overført litt til andre. Av en eller annen grunn stoler jeg fullt og fast på ham, til tross for at vi nettopp har møttes og til tross for at jeg vanligvis ikke stoler på andre enn meg selv. Men å la være å stole ham ville være å undertrykke magefølelsen, noe som i bunn og grunn ville si at jeg ikke en gang stoler på meg selv, og så langt kan jeg ikke la det gå.

Det er så greit å slippe ut alt til et menneske som ikke har egne problemer. Normalt er jeg den som får andres problemer, og da føles det galt å snakke om sine egne. Men her er det en fyr som sier at han ønsker å være den jeg kan prate med, for gudene skal vite at jeg trenger det. Han dømmer ingen, han har et fornuftig syn på ting, og han forstår. Etter en samtale med V så er det lettere å se lyspunktene i livet mitt. For jeg har det bra. Jeg har en jobb jeg stortrives i, som jeg mestrer, jeg får tillit og utfordringer. Jeg har gode venner, jeg har trygg økonomi og jeg vet at jeg kan klare det meste hvis jeg bare går inn for det. I tillegg har jeg, til tross for at jeg av og til kan få følelsen av det motsatte, en familie som vil backe meg opp hvis jeg virkelig trenger det. Det sitter litt langt inne i blant og de forstår ikke alltid mine behov og ønsker, men går jeg inn for noe 100% og jeg trenger deres støtte, så vil de være der.

Jeg er trøtt som fy, har allerede fått i meg mer kaffe enn daglig dose bør være, og mer må til. Sov lite i natt, ettersom jeg satt oppe og snakket med V. Men dagen bør bli rimelig bra likevel. Bare jeg får litt mer kaffe.....Oh, også har jeg søndagens trening å se fram til, da får jeg klatre igjen!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også du er flink. Viktig med sånne personer som kan dra deg opp, ja. Sånn som du oppsummerer i siste innlegg, virker det ikke så ille likevel, ikke sant? Ønsker deg en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også du er flink. Viktig med sånne personer som kan dra deg opp, ja. Sånn som du oppsummerer i siste innlegg, virker det ikke så ille likevel, ikke sant? Ønsker deg en god helg!

Det er nettopp det. Livet er jo ikke så ille, så hvorfor er det så enkelt å fokusere på det som ikke er bra framfor det som er bra? Det er vel noe med det at jeg ikke vil være fornøyd, jeg vil være lykkelig! Jeg har lagt mye av den vanskelige fortiden bak meg og bør legge den død, bli helt ferdig med den og fokusere på livet mitt framover og være glad for det jeg har. Sånn sett er det deilig med V. Han har virkelig dratt meg opp den siste uka. Han har fått meg til å sette ord på mye av det som har plaget meg, uten at jeg har skjønt hva det er. Tror det er et viktig skritt på veien mot å bli ferdig med ting.

Helga har vært rolig. Har rett og slett ikke orket å gjøre stort. Jeg var på treningssenteret og trente i går. Trente faktisk i nesten 2 timer, så det bør jeg være fornøyd med. Skal av gårde i dag også, da får jeg klatre igjen. Gruegleder meg, det er veldig gøy, samtidig som jeg er rimelig redd når jeg står på toppen. Det er gøy fordi jeg får brukt kroppen på en annen måte og fordi jeg utfordrer meg selv ved å gjøre noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle tørre. Jeg er redd fordi jeg egentlig har høydeskrekk og fordi jeg er så høyt oppe at å falle ned vil gjøre forferdelig vondt. Den frykten for å falle ned er riktignok litt irrasjonell. Jeg er godt sikret med tau, og sjansen for at tauet eller noe av det andre utstyret skal ryke er minimal. Likevel ligger den der inne og murrer.

Ellers hadde jeg en "date" med en pizza og en film i går. Begynner å bli vant med den måten å tilbringe lørdagskvelden på nå, så det gjør meg ikke noe. I tillegg har jo de siste helgene vært ganske fullbooket, så deilig å bare slappe av. Kollegaen min prøvde å få meg med ut på en øl eller fem, men jeg takket pent nei. Vet ikke helt hvordan jeg skal takle situasjonen med han, føler det litt plagsomt at han stadig kontakter meg på msn osv, må nok bli litt flinkere til rett og slett ikke å svare han når jeg ikke er i humør, og dessuten få han til å forstå at jeg foretrekker å skille mellom privatliv og jobb.

På tide å være litt flink. Ut og handle frukt, også må det vaskes opp og ryddes her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger vel alle noen til å dra oss opp! :)

Enig med du, heller lykkelig enn fornøyd. Jeg er da 23, ikke 93. Lever jeg så lenge, DA skal jeg nøye meg med å være fornøyd. Men nå vil jeg jo gjerne ha alt på en gang.

Du er utrolig flink til å komme deg på trening, *Enigma*! Skulle gjerne hatt litt mer av din selvdisiplin, hehe. Spiser pizza, jeg og, men uten å trene etterpå :gjeiper:

God helg da! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi trenger vel alle noen til å dra oss opp! :)

Enig med du, heller lykkelig enn fornøyd. Jeg er da 23, ikke 93. Lever jeg så lenge, DA skal jeg nøye meg med å være fornøyd. Men nå vil jeg jo gjerne ha alt på en gang.

Du er utrolig flink til å komme deg på trening, *Enigma*! Skulle gjerne hatt litt mer av din selvdisiplin, hehe. Spiser pizza, jeg og, men uten å trene etterpå :gjeiper:

God helg da! :klemmer:

Det ble ikke noe trening på meg i dag da.... Treneren min ringte og spurte om vi kunne utsette det. Søsteren hennes hadde skadet seg og måtte kjøres på sykehuset. Men vi satser på at det blir trening i morgen i stedet. Riktignok ikke med PT, men jeg skal nå klare å komme meg av gårde på egenhånd. Prøver å være flink til å komme meg av gårde for jeg føler meg så utrolig mye bedre etterpå.

Snakket med D for første gang på lenge i dag. Bare på msn da, men håper å treffe han igjen snart. Kom på hvorfor jeg liker han så godt som jeg gjør, men jeg var så dum at jeg rotet fram msnloggen for å lese hva han faktisk sa den gangen jeg røpet for han at jeg var forelska i han. Det var en smule kjipt å lese hva han sa om at han hadde jo følelser for meg også, han bare trodde ikke et forhold ville funka. Jeg er så usikker når det gjelder D, han er en fin fyr, vi kommer godt overens, har veldig lik humor osv. Han er alltid kjempehyggelig når vi treffes eller når jeg snakker til han, han ga meg en klem da han gikk forrige gang vi møttes, men likevel lurer jeg i blant på om han i det hele tatt har lyst til å ha kontakt.

Helt enig i hva du sier om å være lykkelig. Jeg er 26 år, det bør da virkelig være en tid jeg er lykkelig, ikke bare fornøyd! Men neste helg skal jeg ut og gjøre hovedstaden utrygg. Kanskje legge igjen telefonen jeg har nummeret til V på.... Fyllemeldinger er aldri noen god ide ;)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Kanskje legge igjen telefonen jeg har nummeret til V på.... Fyllemeldinger er aldri noen god ide ;)

Hehe, har du ikke hørt om 2100 og liknende? Førstnevnte har i tillegg gratis nummersøk nå, hehe. Så det er bare å ta det med ro =)

Fyllemeldinger og fylleringing har jeg hatt my fair share of ja. Har prøvd trikset med å slette nummer på de jeg ikke må ringe for en hver pris i fylla før jeg går ut, men da har jeg bare søkt de opp så elegant etterpå, hehe. Ikke noe vits å å legge igjen mobilen, for da tror jeg at jeg bare har mistet det. Rasjonell i fylla ja? Veldig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hehe, har du ikke hørt om 2100 og liknende? Førstnevnte har i tillegg gratis nummersøk nå, hehe. Så det er bare å ta det med ro =)

Fyllemeldinger og fylleringing har jeg hatt my fair share of ja. Har prøvd trikset med å slette nummer på de jeg ikke må ringe for en hver pris i fylla før jeg går ut, men da har jeg bare søkt de opp så elegant etterpå, hehe. Ikke noe vits å å legge igjen mobilen, for da tror jeg at jeg bare har mistet det. Rasjonell i fylla ja? Veldig :fnise:

Jeg er så heldig å ha 2 mobiler. En jobbmobil der jeg har de viktigste vennenumrene, og en privatmobil hvor jeg har alt untatt jobb. Jeg gjorde den forferdelige tabben å slette nummeret til min store kjærlighet og sletter i utgangspunktet ikke nummer lenger bare pga. fylletabber. Men hvis jeg tar med meg jobbtelefonen, hvor nummeret til V ikke ligger, så har jeg telefon, kan få tak i folk, men slipper å drite meg ut i fylla, igjen... Spesielt er det viktig overfor V, han må jo ikke tro jeg er fullstendig basket case heller, selv om det er tilfelle :fnise: I fylla eksisterer heller ikke 1985, 2100, 1881 og alle andre nummeropplysninger.

Ellers har første delen av dagen min vært omtrent sånn: :kjefte::sur: Veldig slitsomt, jeg som skulle være blid helt fra morgenen av i dag, og tenke positivt. Alt raste sammen ganske kjapt med:

- En bruker som ikke fungerte slik den skulle. Fant til slutt ut at vi egentlig prøvde med feil bruker.

- sure, grinete folk

- folk som tror at vi på intern-IT fikser absolutt alt, inkludert ting vi har en egen avdeling som tar seg av.

- sure tilbakemeldinger fra nevnte avdeling fordi jeg ikke kan gi utdypende svar på hva andre egentlig ønsker. Jeg meldte jo bare saken videre slik jeg fikk den.

- masemail fra en person som fint kunne sjekket om jeg hadde gjort det hun maste på at jeg skulle gjøre FØR hun sendte spydig, bitchy masemail hvor hun til og med skriver navnet mitt feil. Dette er personen som fikk anfall da jeg klarte å skrive navnet hennes feil ett enkelt sted i en mail der navnet hennes var nevnt flere ganger.

*sukk*

Jeg forsøkte på nytt etter lunsj. Trakk pusten dypt, klistret på meg et smil (man skal visstnok bli glad av å smile, selv om smilet ikke er ekte, Bare så det er sagt, det fungerer IKKE! ). Foreløpig har det gått sånn noenlunde. Hadde nå bare dagen vært over kl 16, men det er den jo heller ikke. Da er det bare noen timers pause før jeg skal jobbe planlagt overtid.

Men gi opp kan jeg jo ikke. Jeg skal prøve på nytt igjen i morgen. Satse på en myk og snill start i det minste, slik at det ikke blir så vanskelig når jeg sleper meg på jobb. Vurderer sterkt å stille opp kl 9 og sperre alle telefoner fram til da slik at jeg ikke får spydige kommentarer fra folk som ringer kl 07:55 og som har vært på jobb i "flere timer allerede", men som selvsagt ikke var på jobb fram til midnatt.

*trekker pusten dypt, teller til ti og klistrer på seg et søtt smil* Sånn, nå føles alt så mye bedre. Jeg har ikke hørt fra V i dag....Første dagen siden vi møttes som jeg ikke har hørt et pip fra han. I morgen...i morgen blir alt så mye bedre. Ny dag, nye muligheter! *Tenke positivt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig når dager starter bra :) Ok, helt bra startet den ikke, jeg jobbet til midnatt i går fordi vi hadde vedlikehold, derfor hadde jeg tenkt å sove til 7. Kl 6 kommer det inn en 5-6 tekstmeldinger fra overvåkningssystemet vårt. Jeg klarte jo ikke sove igjen etter det så da var det bare å dra på jobb til kl 8 likevel, selv om jeg hadde planlagt å komme hit til kl 9.

Tilbake til det positive, første jeg møter på jobb er resepsjonsdamen. Hun er alltid så blid og koselig, så stod og småpratet litt med henne. Kommer tilbake etter en liten runde på bygget og da er kollegaen min som pleier å møte meg med et blidt god morgen når jeg kommer inn døra og en kommentar om hvor trøtt jeg ser ut, på vei til kaffeautomaten. I dag hadde jeg for en gangs skyld en god unnskyldning for å være trøtt, og jeg kunne mobbe han fordi han hadde sett store deler av Ghost på tv i natt. Han ble stående en stund ved plassen min og småskravle. Han er en utrolig hyggelig fyr og det føles godt å endelig ha blitt såpass etablert her at folk skravler med meg om alt og ingenting.

Med en så god start på dagen håper jeg at resten også blir bra. Ingen katastrofer foreløpig og klokka nærmer seg 10. Trening med PT senere i dag, så jeg stikker nok litt tidlig fra jobb, men kan gjøre det med god samvittighet ettersom jeg satt helt til kl 18 på mandag og tross alt jobbet 4 timer ekstra i går kveld. Men på tide å være flink. Humøret er i alle fall på topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp hjemme fra trening og ferdig med middag. Dagen i dag ble egentlig helt topp. Jeg hadde det fint på jobb, som nevnt tidligere begynte det bra, og det ble aldri fryktelig stressende eller masete. Likevel var jeg fryktelig sliten da jeg kom på trening. PT-en min presset meg hardt, men jeg er bare mellomfornøyd med treningen. Føler at det at jeg var så sliten satte meg tilbake og at jeg dermed ikke kunne yte max, men jeg ga jo max av hva jeg klarte ut fra dagsformen.

På vei hjem kom jeg i snakk med ei blid og trivelig jente på trikken. I utgangspunktet kan jeg ikke fordra når fremmede begynner å snakke til meg uten grunn, muligens fordi de som vanligvis gjør dette enten ikke er helt rett i toppen eller er narkomane/alkoholikere/drita fulle mennesker. Jeg var sliten og trøtt og ville aller helst bare komme meg hjem, men da vi først kom i snakk var det utrolig trivelig, og jeg syntes det var synd da hun skulle av før meg. Med smilet og latteren sin gjorde hun virkelig det lille ekstra for å løfte dagen enda et hakk.

Håper morgendagen blir like bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag ble definitivt ikke like bra... Sitter over igjen. Vel, jeg får i det minste muligheten til å avspasere en del...Nå er det bare et kvarter igjen så kan jeg stikke hjem i det minste. Begynner å bli lovlig sulten nå. Humøret mitt er heldigvis ikke helt knekt. Det var faretruende dårlig en liten stund i dag, men har blitt litt bedre. Blir ingen kickboxing på meg i dag, det er helt sikkert, men en liten treningsøkt blir det nok likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...