Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Gjest Amorina

Jøss, sensurert av moddene :sjenert: Det er ikke hverdagskost, gitt. Krever nesten en aldri så liten markering :ler:

Har du hatt en fin helg?

Gikk det fint hos legen? Håper ikke det er noe alvorlig.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, sensurert av moddene :sjenert: Det er ikke hverdagskost, gitt. Krever nesten en aldri så liten markering :ler:

Har du hatt en fin helg?

Gikk det fint hos legen? Håper ikke det er noe alvorlig.

:kaffekopp:

Du må ikke legge ut sånne fæle linker vet du ;)

Helga har vært bra den. Var oppover hos moren min en tur. Kom oppover seint på kvelden fredag, hadde dagen sammen med moren min, niesen min og søsteren min. Utrolig koselig å se niesen min igjen og få litt tid alene med henne. Når broren min og samboeren hans er tilstedet har jeg ingen mulighet til å få inn litt tid med niesen min. De tar fullstendig over, og det synes jeg er litt dumt ettersom de tross alt ser henne oftere enn jeg gjør. Hun er bare litt over et år så dermed er hun jo tryggest på dem hun ser oftest.

På lørdagskvelden hadde en kamerat av meg stelt i stand vorspiel for meg. Han har veldig koselige venner, veldig lite rølpete fyllefolk som blir umulige å ha med å gjøre i fylla. Jeg hadde bedt inn en kamerat av meg som jeg ikke hadde sett siden nyttårsaften 2006, han hadde med seg sin nye kjæreste. Jeg var på forhånd litt skeptisk siden de tidligere kjærestene hans kanskje ikke har passet så godt inn i gjengen vår, men nå hadde han funnet seg en supersøt jente som skled rett inn. Ingenting å være skeptisk til der. Vi kom oss ut på byen og testet ut et relativt nyåpnet utested som var mye mer i min gate enn de få som har vært i byen til nå, så da kan det kanskje bli gøy å dra på byen når jeg er oppover og besøker min kjære mor.

Søndagen var det tilbake til moren min for å spise middag og treffe søsteren min, niesen min, broren min og hans samboer og faren min. Alt i alt veldig hyggelig, selv om jeg kanskje ikke helt føler at jeg passer inn i familien min. Men nå stjeler jo niesen min automatisk all oppmerksomhet så det går likevel veldig greit.

Når det gjelder legen så vet jeg ikke hva som er feil enda. Har tatt litt prøver som jeg venter på svar på og må avlevere flere prøver denne uka. Håper det ikke er noe veldig feil med meg, men skal utredes for diverse allergier (gluten, melk osv) og sjekke stoffskiftet. Forhåpentligvis er prøvene negative, men samtidig så vil jeg jo da ikke få noen løsning på problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
www.thinkgeek.com en genial side. Jeg har så utrolig lyst på Giant Plush microbes, en stuffed Tux (enhver datanerd må jo ha linuxpingvinen i kosedyrutgave)

Det er jeg absolutt enig i! Må se å skaffe meg en myk og kosete tux!:)

Hvilken distro kjærer du?

(veldig veldig datanerdete her nå:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg absolutt enig i! Må se å skaffe meg en myk og kosete tux!:)

Hvilken distro kjærer du?

(veldig veldig datanerdete her nå:))

Nå for tiden så kjører jeg kun Windows, men tidligere har jeg blant annet kjørt RedHat og Fedora. Det var litt for mange ting jeg savnet i Linux til at jeg orket å kjøre det, men var innom det da jeg gikk på høgskolen. Har også vært innom Mac, men har nå altså landet på Windows. Når jeg bare får laptop nr 2 opp og kjøre har jeg planer om å kjøre linux på den, men da må det nytt hovedkort til først.

Jeg må innrømme at jeg ikke er noen ihuga linuxfan, men jeg liker konseptet med opensource og at noen tar opp kampen mot Microsoft. Jeg har litt motforestillinger mot å bli for fanatisk linuxtilhenger også, det finnes positive og negative sider både med Windows og Linux/Unix alt etter hva du skal bruke det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Nå for tiden så kjører jeg kun Windows, men tidligere har jeg blant annet kjørt RedHat og Fedora. Det var litt for mange ting jeg savnet i Linux til at jeg orket å kjøre det, men var innom det da jeg gikk på høgskolen. Har også vært innom Mac, men har nå altså landet på Windows. Når jeg bare får laptop nr 2 opp og kjøre har jeg planer om å kjøre linux på den, men da må det nytt hovedkort til først.

Jeg må innrømme at jeg ikke er noen ihuga linuxfan, men jeg liker konseptet med opensource og at noen tar opp kampen mot Microsoft. Jeg har litt motforestillinger mot å bli for fanatisk linuxtilhenger også, det finnes positive og negative sider både med Windows og Linux/Unix alt etter hva du skal bruke det til.

Hmm...kan ikke ha tux hvis du kjører m$ ;)

Må bruke windows på skolen jeg også gitt, så er vel ingen utrolug hardcore unixbruker. det, men det går i ubuntu hjemme, og det er veldig fint og brukervennlig. Du vet: unix is user friendly, it is just selective about who it's friends are

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amorina

:overrasket::ler: *tvinner hår*

Jeg overser blankt disse utbruddene av gresk, og tilføyer at jeg nå er på stripe 800 i den lenken jeg ikke får lov til å legge ut :sjenert: Ler høyt - det er så mye bra replikker der. 772 var glitrende! :fnise:

Og denne "You are to humor what Hellen Keller is to competitive paintball" :ler:

*løper tilbake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket::ler: *tvinner hår*

Jeg overser blankt disse utbruddene av gresk, og tilføyer at jeg nå er på stripe 800 i den lenken jeg ikke får lov til å legge ut :sjenert: Ler høyt - det er så mye bra replikker der. 772 var glitrende! :fnise:

Og denne "You are to humor what Hellen Keller is to competitive paintball" :ler:

*løper tilbake*

Hehehe, så lenge du legger ut www.questionablecontent.net så går det nok bra ;) bare ikke kom med .com-versjonen :fnise: Synes du holder en imponerende fart på lesingen, lite å gjøre på jobb om dagen? Serien er helt genial, og jeg har visst etterhvert fått ganske mange hekta på den.

Ellers kan du bare slappe av, det er fullt lovlig å synes Linux/Unix er gresk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amorina

Mmm, slår det sammen og kaller det Lunix :fnise: da kan det høres ut som en gammel sprø onkel av Asterix eller no :ler: Tvillingen til Miraculix, kanskje?

Ja, det har vært helt grusomt på jobb en stund, det er bare ille å ikke ha noe å gjøre. I dag ble det tidspress igjen, og da går det unna - digger det. Er jeg heldig, blir det litt kveldsjobbing fremover. Og det blir visst en morsom avslutning på dette prosjektet - som jeg skal nyte i fulle drag.

Ha en fin kveld :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Mmm, slår det sammen og kaller det Lunix :fnise: da kan det høres ut som en gammel sprø onkel av Asterix eller no :ler: Tvillingen til Miraculix, kanskje?

Næmmen... Ikke bli redd :) linux og/eller unix er ikke skumle i det hele tatt altså :) og tux --> min lille avatar, må da vel være det minst skumle symbolet for et dataprogram noen sinne :)

Hehe - jeg føler det litt som min oppgave å misjonere her, da jeg selv har blitt omvendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen... Ikke bli redd :) linux og/eller unix er ikke skumle i det hele tatt altså :) og tux --> min lille avatar, må da vel være det minst skumle symbolet for et dataprogram noen sinne :)

Hehe - jeg føler det litt som min oppgave å misjonere her, da jeg selv har blitt omvendt

Misjoner i vei du ;) Du kan jo se om du klarer å omvende noen. Selv er jeg mer tilhenger av: hver til sitt bruk. Ser fordelen med Linux til endel ting, samtidig som jeg i en del situasjoner er avhengig av å bruke Windows. Har ingen aversjoner mot å bruke noen av delene.

Tux må vel være noe av det søteste som finnes tror jeg ja. Også passer den jo perfekt i forhold til at jeg elsker pingviner. Det minner meg også på at neste gang jeg er i Edinburgh må jeg stikke innom Zoo igjen. De har en imponerende samling pingviner. Forrige gang jeg var der tror jeg jeg tilbragte flere timer foran pingvinene, selve høydepunktet i hele Zoo.

Ellers har jeg funnet igjen en gammel tegneserie jeg leste før. Trodde jo serien var ferdig, men fant ut at den har fortsatt likevel. Dermed må jeg begynne helt på begynnelsen igjen for å få med meg sammenhengen. Litt kjedelig siden det er så mange episoder, samtidig som det er fin tidtrøyte når jeg har lite og gjøre og den er utrolig morsom. Har også funnet enda en ny tegneserie som jeg leser litt, så da har jeg 3 serier å holde styr på og kose meg med på jobb. De to sistnevnte er litt mer nerdete og kanskje aller morsomst for dem som driver rollespill og fantasy noe jeg selv liker veldig godt. Ok, spiller ikke så mye rollespill, det nærmeste jeg kommer rollespill for tida er mud-en jeg spiller, men jeg kjenner godt til konseptet.

http://www.lfgcomic.com/page/1 og http://www.giantitp.com/comics/oots0001.html (Lurer på om dette er helt på begynnelsen eller om det er noe før. Husker ikke hvordan den startet. Morsom er den i alle fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Misjoner i vei du ;) Du kan jo se om du klarer å omvende noen. Selv er jeg mer tilhenger av: hver til sitt bruk. Ser fordelen med Linux til endel ting, samtidig som jeg i en del situasjoner er avhengig av å bruke Windows. Har ingen aversjoner mot å bruke noen av delene.

Tux må vel være noe av det søteste som finnes tror jeg ja. Også passer den jo perfekt i forhold til at jeg elsker pingviner. Det minner meg også på at neste gang jeg er i Edinburgh må jeg stikke innom Zoo igjen. De har en imponerende samling pingviner. Forrige gang jeg var der tror jeg jeg tilbragte flere timer foran pingvinene, selve høydepunktet i hele Zoo.

Hehe, det spørs vel om jeg klarer det ;) de får heller leve i uvitenheten, mens jeg har sett lyset :)

fordeler og ulemper er det jo gjerne med alt

Så vittig at du liker pingviner, har en veninne som er en ivrig samler. Hele leiligheten er full. Så hver gang jeg er ute å reiser blir det alltid å kjøpe med noen pingviner til henne. Skal tipse ho om edinburgh zoo, det må jo være midt i blinken. Blir fascinert av å se levende pingviner i aksjon selv, voldsom fart på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig lei av mennesker som tapper meg for krefter. Jeg har mest lyst til å kutte dem ut. Dessverre så er den personen det gjelder familie, dermed er det ikke bare å kutte ut denne. Jeg trodde forholdet hadde forbedret seg etter en ferietur i fjor, men den gang ei. Etter nok en krangel gruer jeg meg nå til å komme hjem igjen til leiligheten på lørdag etter kick-off med jobben fordi jeg vet at da må jeg igjen forholde meg til dette mennesket, som så til de grader tapper meg for krefter, ansikt til ansikt.

Forsøker å klistre på meg et blidt ansikt her på jobb, men aller helst skulle jeg bare ha gjemt meg langt under dyna og blitt der. Tror jeg må snakke med andre familiemedlemmer om problemet, og forsøke å få noen andre til å snakke mennesket til fornuft, ettersom personen er totalt uinteressert i å høre på meg. Vondt å måtte blande inn andre mennesker som kommer til å ta seg nær av konflikten, men jeg ser ingen annen råd :( Uansett er dagen og for så vidt også helga ødelagt. Tror det er tid for :kaffe: og musikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*skjelve* Så smått litt fyllesyk, trøtt, fylleangst, irritert fordi de fineste guttene alltid er opptatt. Jeg forsov meg, skal på kick-off, hadde ikke pakket...Kan dagen i det hele tatt bli bedre?

Føler meg dum fordi jeg grein på skuldra til en av disse vanvittig fine, snille, perfekte guttene som er opptatt til tross for at jeg egentlig ikke kjenner han noe særlig......

Gårsdagen og denne dagen her er dager som bør strykes fra historien, glemmes, for det man ikke husker har ikke skjedd...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Amorina

Innom med en :klem: for grå dager. Vet alt om folk man gjerne vil droppe og alt som tilhører av kvaler og dilemmaer.

Ønsker deg en bra helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Uff, fylleangst er så fælt. Og det gir seg jo gjerne ikke heller som andre ting, men bare forsterkes utover dagen, i det man kommer på enda mere. Vel, trøsten er at det går over - og de fleste andre har vært der en gang. En fattig trøst dog, hihi. aner ikke hvor mange dagen-derpå jeg har sagt at jeg aldri skal drikke igjen....

Ha en god helg og god bedring iallefall

Jeg har planer om å få et lite snev av bodeanger i morra, knis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt....Dagen i går ble ikke så verst til slutt. Kick-off-en var veldig bra. Hyggelig å endelig få hilst på mange av dem jeg til nå bare har snakket med på telefonen. Det var også veldig hyggelig at resepsjonsdamen fikk prisen for å være jobbens humørspreder. Hun er utrolig hyggelig og dyktig. Hun er alltid blid og hjelpsom og sier aldri nei. Jeg prøver å få slått av en prat med henne hver dag, hun får meg alltid i godt humør. Hun ble så utrolig rørt også, og skjønte ikke helt hvorfor hun fikk prisen, men hun er virkelig det perfekte ansiktet utad.

Fylleangsten har heldigvis roet seg litt. Fikk ny meldinger fra fyren fra torsdag litt utpå dagen i går. Bare casual small talk, men hyggelig likevel. Da syntes han vel ikke at jeg er totalt idiot i det minste, for han hadde ikke trengt å sende melding uoppfordret. Samtidig kan det bli kjipt å fortsatt ha kontakt med ham, ettersom han er opptatt.

Det stod blomster og ventet på meg da jeg kom hjem i dag. Personen jeg fryktet jeg måtte forholde meg til hadde kjøpt blomster og ba om unnskyldning, og for øvrig også dratt av gårde. Da fikk jeg nesten dårlig samvittighet selv.

Må sørge for å få nok søvn i natt. Jeg skal trene med PT i morgen. Lurer litt på hva jeg tenker i blant, trene med PT etter mye festing og lite søvn. Vel, jeg har godt av det på en måte. Jeg må i det minste av gårde og trene. Så får jeg bare prøve å være flink og stå på hardt. Sende en melding først....Ikke at jeg helt vet hva jeg skal si, og ikke er det særlig smart..., men jeg svarte aldri fyren fra torsdag på siste meldinga hans. Dumt å utsette meg selv for dette, ja, men det får så være. Vil ikke miste kontakten med han...

Så ikke tidligere at du svarte meg om pingviner, Ansjoni. Hva slags pingviner samler venninnen din på? Selv har jeg stort sett bare kosedyr o.l Har selvsagt også både Happy feet og March of the penguins. Hvis venninnen din ikke har den siste filmen ville det sikkert være en fin gave ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitter her med kølsvart samvittighet. Jeg som var så flink til å trene i dag, hadde en knalløkt med PT-en min, også ødelegger jeg det med å spise opp resten av godteriet fra i går...

Sov 13 timer i natt. Tror jeg hadde underskudd på søvn ja. Jeg satte på vekkerklokka bare sånn i tilfelle, men trodde aldri det skulle være nødvendig. Jeg våknet opp et par minutter før den ringte. Ikke at det hadde gjort noe om den hadde ringt. Jeg har en nydelig sang som alarm, begynner riktignok å bli litt lei introen på den sangen, men den er mindre irriterende enn pipinga til en vanlig alarm, eller alarmene som ligger inne på telefonen.

Sitter her med mobilen i handa og lurer på om jeg skal sende en sms. Vi har sendt noen meldinger de siste dagene. Han svarer alltid, litt åpent, så det er opp til meg å sende en ny melding. Han skrev i natt at om han ikke svarte med en gang så var det bare fordi han var ute og festet... Jeg vet jeg ikke burde sende meldinger med ham, jeg risikerer bare å finne ut at han faktisk er bedre enn førsteinntrykket sa han var, og at jeg skal like ham enda bedre. Men likevel sitter jeg og leser de få meldingene han har sendt, tenker på hvor godt det føltes når han klemte meg og holdt rundt meg, og vil så gjerne ha en melding til med hyggelige kommentarer og smileys. Jeg vet jeg må la det være, jeg kan ikke rote meg borti enda en jeg ikke kan få.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel snarere hvilke pingviner hun ikke sparer på ;) Det finnes visst i alle former og fasonger, men hun er vel mest glad i myke plysj-pingviner. Hun har nok begge filmene ja. Bestiller seg pingviner på internett også, så det er ikke så lett å komme opp med noe nyskapende gitt, men hun er takknemlig for alt hun får.

Hva kommer din fascinasjon av?

Da får du gi henne en tux dersom hun ikke allerede har en ;)

Jeg er vel fascinert fordi de er så utrolig morsomme å se på. De har en helt utrolig sjarm, også er de jo alltid stilig kledd ;) Jeg så pingviner for første gang i levende live da jeg var 4 eller 5 i akvariet i Bergen, og etter det har jeg vært utrolig fascinert.

Sitter nå og installerer pc og kjeder omtrent vettet av meg. Vi er på leting etter nytt system for å pushe ut image og programvare på pc-ene i bedriften og i mellomtiden må enkelte av pc-ene installeres manuelt. Det er for å si det mildt IKKE veldig givende. I tillegg har jeg glemt iPoden min, så det blir ikke noe musikk på meg, og jeg har lest siste episoden av qc. Ingenting å finne på mens jeg installerer med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amorina

:hallo:

Kreperer sakte av kjedsomhet jeg og. Nå som hele qc er lest er det lissom veldig tomme dager :sjenert::ler: Hm, finnes det Nemi på nett tro, jeg fant det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...