Lipstick Skrevet 11. desember 2007 #61 Del Skrevet 11. desember 2007 Hehe, CC Martn husker jeg. Alle har et søskenbarn på Gjøvik Julestemningen kommer nok tidsnok. På julaften når du gjør det du gjør hver jul, og kjenner lukten av julemiddagen, DA kommer nok julestemningen også. Så heldig du er som skal til Edinburgh da! Må ha en flott førjulstur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 14. desember 2007 #62 Del Skrevet 14. desember 2007 CCmartn må jeg også kommentere...synes det er stas å dra innom der når jeg er på "langtur" til Gjøvik. Men treffer ikke så mye kjentsfolk, da. God tur til Edinburgh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #63 Del Skrevet 16. desember 2007 Edinburgh var fantastisk. Jeg følte meg hjemme i det vi landet på flyplassen. Var ganske stressa siden jeg hadde tilbragt mange timer på Heathrow, og flyet fra Heathrow var over en time forsinket, men å sitte på bussen innover mot sentrum og se alle de kjente plassene var deilig. Traff en venn av meg på fredagen, har ikke sett han på over et år, han kom fra Glasgow til Edinburgh for å hilse på. Så utrolig deilig å se han igjen, og for en gangs skyld fikk vi masse tid sammen. Vi hadde nemlig avtalt å stikke ut og feste sammen, og han skulle sove over sammen med meg. Vi stakk ut og spiste nydelig italiensk mat, stakk på Opium, som normalt sett er yndlingsstedet mitt i Opium, men fredag var det utrolig dårlig der, så vi havnet tilbake på hostelet og bare koste i stedet. Rart å våkne opp ved siden av han, men veldig koselig også. Lørdagen brukte jeg til å shoppe litt, kose meg og nyte bare det å være i Edinburgh, også måtte jeg jo se julemarkedet og lysene på nært hold. Spiste middag på Wannaburger som har verdens beste burgere. Alle sauser er hjemmelaget, burgerne er laget av rent kjøtt (kyllingfilet eller biff) og så svære at de bør spises med kniv og gaffel. Stakk også på en pub/bar for å treffe en annen venn av meg lørdag kveld, men var så trøtt og sliten at det var ikke så gøy. I tillegg kom han veldig seint, så jeg satt en god stund aleine på stedet, til stor bekymring for mannfolka der Fikk en lapp fra en guttegjeng i det de gikk, med beskjed om at: If you want something more, call også nummeret. To middelaldrende menn kom bort til meg og lurte på hva en fair girl like me gjorde alene, og hva slags fyr som lot meg vente. Fikk også beskjed fra karene på nabobordet at jeg måtte virkelig la han få betale for at han lot meg vente. Ingen av disse mente jo noe vondt med oppmerksomheten, og jeg setter faktisk pris på det. Folk i Edinburgh er så gjennomført snille og koselige, jada, selvsagt finnes det dårlige mennesker der også, men folk flest er så snille og hyggelige, selv om de ikke kjenner deg. I dag spiste jeg Rabbie's special til frokost Det vil da si full breakfast og haggis i tillegg. Veldig greit å få med en liten dæsj haggis til frokost, det kan bli litt mye med en full porsjon haggis, men en dæsj til frokost sammen med bacon, egg og sausage fungerer fint. Klarte å glemme kredittkortene mine på hostelet jeg bodde på, noe jeg ikke fant ut før jeg kom på flyplassen, så da var det bare å ringe for å forsikre meg om at de lå på hostelet, og så ta bussen tilbake til byen. Heldigvis er det bare 25 min med buss og jeg hadde god tid, men ble litt stressa likevel. Var på nippet til å stikke innom Wannaburger for å ta med en burger på turen da jeg så de hadde åpent, men fant ut at jeg fikk la det være. Det var sol da jeg dro i dag. Sol fra nesten skyfri himmel er ikke dagligdags kost i Edinburgh, det var sol i går også, og det pleier å være sol den dagen jeg drar når jeg er der på besøk. Tror byen prøver å skru på litt ekstra sjarme bare for å gi meg enda en grunn til å komme tilbake gang etter gang. Ikke at det egentlig er nødvendig, jeg elsker byen og menneskene der og ville kommet tilbake uansett vær, men byen er ekstra flott i solskinnet da. Neste gang jeg reiser blir vel i påsken, da skal jeg en skikkelig tur til Glasgow også, med festing på kvelden og forhåpentligvis shopping dagen etter. Gleder meg allerede til å se vennen min igjen. Vi er bare venner, og han er ikke noen potensiell kjærestekandidat, men jeg er veldig glad i han, og savner han fryktelig nå som jeg vet at jeg ikke får se han på en del måneder. Må få han med en tur til Edinburgh også da, og vise han at Opium kan være bra, bare man drar dit på en lørdag eller søndag. Dessuten må han jo spise på Wannaburger. Kjipt å lande på Gardermoen i dag, og enda kjipere å tenke på at i morgen er det nok en vanlig dag her i Oslo, og jeg skal på jobb. Savner Edinburgh, hadde det vært mulig å jobbe der og tjene nok til å nedbetale et norsk studielån hadde jeg gjort det, men mulighetene for det er heller små. Får satse på ferier og langweekender der foreløpig, også krysse fingrene for lottogevinst en gang i framtida slik at drømmen om å bo i Edinburgh kan gå i oppfyllelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 20. desember 2007 #64 Del Skrevet 20. desember 2007 Så gøy å lese om Edinburgh-turen din! Hørtes helt topp ut. Nå stikker jeg nok ikke innom på en stund, så ønsker deg en riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #65 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg besøkte farmoren min i dag. Moren min ba meg pent om jeg ikke kunne stikke innom nå rett før jul og gi julegave fra henne og pappa, den vanlige juleblomsten fra søsknene mine og meg og legge igjen julegave fra mamma og pappa til tanten og onkelen min. Jeg var egentlig ikke veldig begeistret for tanken på å besøke henne alene, jeg besøkte henne på samme tid i fjor og da gråt hun stort sett hele besøket og snakket om hvordan hun ikke ville leve lenger. Etter den opplevelsen nektet jeg å besøke henne alene, og når vi har vært flere der blomstrer hun opp. Spesielt når søsteren min er der sammen med niesen min på ett år. Hun stjeler selvsagt all oppmerksomheten og farmor får noe annet å tenke på en stund. I år som i fjor på denne tiden begynte besøket med at farmor bare gråt. Hun sa om igjen og om igjen at hun ikke helt visste hvorfor hun gråt, men hun visste at hun ikke hadde lyst til å leve lenger. Etter hvert roet hun seg heldigvis ned, og innen jeg gikk var humøret hennes en god del bedre. Jeg forsøkte å få henne til å tenke positivt, men det er så vondt å se henne slik. For en 5-6 år siden var hun kjempesprek, nå har hun ingen mulighet for å klare seg på egenhånd. Hun begynner å bli gammel, men likevel, å se henne slik, klar i hodet bortsett fra at korttidshukommelsen hennes er elendig, totalt hjelpeløs og lei seg er grusomt. Hun er klar nok til å vite at hun glemmer ting og roter fryktelig, og jeg tror hun føler seg fryktelig ydmyket når hun må be om hjelp til og med for å gå på do. I morgen er det siste dagen før jul, det skal bli så utrolig godt med ferie. Jeg har så og si ikke hatt ferie i år, bare noen dager nå og da, så jeg er sliten og lei. På samme tid er jeg usikker på om jeg klarer å bare slappe av og ikke tenke jobb. Jeg vet at sjansen for at ting hoper seg opp mens jeg er borte er relativt stor. Det frister ikke å komme tilbake til totalt kaos og masse å gjøre første dagen på jobb i det nye året. Lørdag formiddag drar jeg hjem til moren min. Hun trenger en del hjelp i huset nå som hun har vanskeligheter for å bevege seg, så jeg må være snill og pliktoppfyllende datter. Jeg er vel strengt tatt ikke flink nok til å være den personen, og har litt dårlig samvittighet. Samtidig tenker jeg tilbake på tenårene mine, da forholdet vårt var svært turbulent. Vi har ikke noe nært og varmt forhold, selv om moren min nok ikke ser det på den måten. Vi er svært forskjellige og jeg føler at hun ikke har noen som helst forståelse for mine interesser. Jeg ligner heller på faren min, vi har det samme behovet for å lære alt vi kan om de områdene som interesserer oss. Vi interesserer oss også for mange av de samme tingene; vin, brennevin, god mat, bøker og data. Vi kan snakke om det meste, og han er sjelden påtrengende og masete som jeg føler moren min ofte kan bli. Jeg er sikkert forferdelig slem som føler det sånn for moren min og jeg er jo glad i henne, hun er tross alt moren min. Det er bare det at vi er så forskjellige, vi forstår hverandre ikke og jeg vet ikke om det noen gang kommer til å endre seg. Uansett skal jeg altså være hjemme hos min mor i julen. Jeg drar oppover lørdag formiddag og tilbake til Oslo igjen på torsdag forhåpentligvis. 5 dager uten internett er i overkant av hva jeg takler. Jeg er nok litt avhengig Jeg får trøste meg med at jeg har tilgang til internett lørdag morgen, og når jeg kommer hjem torsdag kveld. Fredag, lørdag og søndag neste uke har jeg tenkt å trene, skal jeg være i Oslo på nyttårsaften så trener jeg vel da også tenker jeg. Har ingen store planer for nyttårsaften enda. Festene da pleier alltid å bli en nedtur, er nesten fristet til å sitte i sofaen med en filmdeal, men tviler sterkt på at jeg ender opp der. Dersom jeg ikke finner noe jeg faktisk har lyst til å gjøre ender jeg vel heller opp hos broren min og samboeren hans, sammen med mine foreldre. Morgendagen kommer til å bli veldig stressende. Det er alt for mye som må gjøres før jeg reiser. Jeg må ha minst 2 klesvasker til, det må ryddes og vaskes opp, jeg må innom en bokhandel for moren min og jeg er fast bestemt på at jeg skal trene i morgen. Jeg får ikke trent mens jeg er hjemme, jeg får kanskje gått noen turer hvis jeg er heldig så da må jeg benytte sjansen mens jeg har den. Siden morgendagen kan komme til å bli heller slitsom burde jeg sikkert snart komme meg i seng. Bare se ferdig NCIS og henge opp vasken først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 21. desember 2007 #66 Del Skrevet 21. desember 2007 Høres ut som om du har hatt en veldig fin tur til Skottland:) Det hørtes deilig ut. Ikke så koselig med farmor da, det er jo veldig trist. Men hun ble nok glad for at du kom innom! sender masse ønsker om god jul til deg, håper du får en fin feiring på gjøvik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 22. desember 2007 #67 Del Skrevet 22. desember 2007 Vondt å se farmorens depresjoner, tenker jeg. Godt med ferie nå, ja!! Må kose deg kjempemasse, Enigma!! God jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amorina Skrevet 29. desember 2007 #68 Del Skrevet 29. desember 2007 Fine boken! Kjenner igjen mye, tanker om kjæreste og mye annet. Denne er veldig betegnende: Jeg ønsker jo å ha noen der, og bare fordi jeg ikke er avhengig av hjelp betyr det ikke at jeg ikke ønsker at noen skal hjelpe meg. Nemlig! Ønsker deg en fin nyttårshelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 29. desember 2007 #69 Del Skrevet 29. desember 2007 Godt nyttår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #70 Del Skrevet 30. desember 2007 Kom tilbake til tom og kald leilighet torsdag kveld. Sliten, men alikevel for våken til å sove. Ble sittende oppe med pc-en til klokka ble over 3. Snakket litt med noen venner, prøvde å rydde opp i tankene mine. Akkurat det siste fungerte ikke så bra, men deilig å kunne surfe litt igjen. Jeg hadde planlagt å være flink disse dagene, få trent og ryddet. Dagen i går var lite produktiv, var alt for trøtt til å få gjort noe som helst annet enn å surfe enda mer, spille mud-en med den karakteren jeg gikk lei for mange måneder siden, se på tv og skravle med vennene mine på msn. Dagen i dag ble ikke veldig mye bedre. Var hos frisøren tidlig i morges, noe som var hardt etter en alt for sen kveld i går også, kom hjem og satte meg ved pc-en. Der ble jeg sittende til jeg måtte legge meg fordi jeg hadde hodepine av en annen verden. Den var ikke blitt særlig bedre da jeg våknet. Endte opp med å se Harry Potter and the order of the Phoenix. og igjen med pc-en i fanget. Nå sitter jeg her og hører på musikk og drømmer meg bort. Snakket med en venn i USA som hadde vært ute og lekt med barna sine i snøen. Jeg skulle ønske det var snø her også, så jeg kunne stikke ut og leke i snøen. Tenker folk ville sett rart på meg om jeg, store jenta stakk ut i parken og lekte i snøen... Dessuten er det ikke like gøy å leke alene, og jeg har ingen å leke med. Drømmer om nettopp det å ha noen å leke i snøen med, ende opp i en scene fra en klissete, romantisk film, lekesloss og base i snøen med noen, se hverandre dypt inn i øynene og... Omtrent som med kameraten min i Edinburgh. Da vi lå der på senga og kikket på hverandre, hjertet mitt dunket så hardt at jeg var sikker på at det syntes og sitringen i kroppen i det jeg kjente de varme hendene hans mot huden og leppene hans mot mine. Jeg gjenopplever øyeblikket igjen og igjen i dagdrømmene. Det har erstatet min favorittdagdrøm, det øyeblikket jeg skjønte at det faktisk er noe som heter kjærlighet ved første blikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amorina Skrevet 31. desember 2007 #71 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg bare elsker sitatet ditt i signaturen Snøengler, vet du, de kan lages av hvem som helst når som helst. Krever ikke mange snøfnuggene før jeg er på utsiden og veiver med armer og ben i horisontalen, kan jeg love. Si fra en dag, så kan vi ta for oss en park og dekke den med engler Hva folk synes om det? De ler litt, og så er de egentlig misunnelige - og dem du får overtalt til å bli med på det, får et nytt lys i øynene og sverger at de skal gjøre det igjen så fort de kan - det er umulig å ikke bli lykkelig av å lage snøengler. Det nye året er bare noen timer unna - skål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #72 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Jeg bare elsker sitatet ditt i signaturen Jeg også, og jeg gjør mitt aller beste for å etterleve det Snøengler, vet du, de kan lages av hvem som helst når som helst. Krever ikke mange snøfnuggene før jeg er på utsiden og veiver med armer og ben i horisontalen, kan jeg love. Si fra en dag, så kan vi ta for oss en park og dekke den med engler Hva folk synes om det? De ler litt, og så er de egentlig misunnelige - og dem du får overtalt til å bli med på det, får et nytt lys i øynene og sverger at de skal gjøre det igjen så fort de kan - det er umulig å ikke bli lykkelig av å lage snøengler. It's a date. Det må bare komme litt snø her. Akkurat nå tror jeg den er langt unna. Jeg ble så lykkelig da det lavet ned 1.juledag til tross for at vi aldri kom over 60 km/t på veien hjem og turen tilbake fra slektninger i Oslo til Toten tok dobbelt så lang tid som den pleier å gjøre. 2 dager etter var det mildvær; plussgrader og vind som ulte rundt hushjørnene. Jaja, vi får satse på at også snøen kommer nå som kulda er tilbake. Det nye året er bare noen timer unna - skål! Skål! Det nye året ja. Lurer på hva det kommer til å bringe. Nyttårsaften i år var i alle fall snål. Ekskjæresten min var her på middag, deretter stakk vi på byen, en tur innom et utested og fikk stempel og litt å drikke hver før vi stakk til Rådhusplassen og så fyrverkeriet der og så tilbake til utestedet. Ingen av oss var i voldsomt festemodus, så vi stakk relativt tidlig hjem. Til folk flest sier jeg at jeg feiret med en kamerat. Orker ikke prøve å forklare eksens og mitt forhold. Det er få som forstår at vi kan være så gode venner, men ikke klare å ha et kjæresteforhold. Tror ikke engang moren min forstår det helt. Det kan virke som om hun tror og håper at vi skal finne tilbake til hverandre. Sitter og småflørter/småprater med en kollega. Vet at jeg spiller et farlig spill der. Han har gitt uttrykk for at han er litt interessert i fylla, fyren er hyggelig han, men ikke noen kjærestekandidat. Likevel er det deilig å få litt oppmerksomhet. Akkurat som med kameraten min i Edinburgh, den kosen jeg fikk da var vel noe av det beste som har skjedd meg på evigheter. Det var jo noe som absolutt ikke skulle skjedd, men likevel... Tror jeg er underernært på kos og oppmerksomhet om dagen. Uansett, selv om virkeligheten akkurat nå suger så har ikke dette året vært så aller verst. Jeg har lært mye, både i jobben og om meg selv. Jeg har funnet ut at jeg fortsatt kan bli forelsket (selv om jeg etter den lærdommen vurderer sterkt å se om jeg kan kvitte meg med den egenskapen en gang for alle), jeg har funnet ut at jeg kan mye mer enn jeg trodde, og at jeg slett ikke er udugelig. Jeg har forstått at det kanskje er noe i det at en del gutte"venner" faktisk ser på deg som mer enn en venn, selv om jeg ser på det som helt usannsynlig. Det er ikke farlig å benytte seg av at de ser på deg som mer enn en venn heller, det trenger ikke ødelegge alt. Men nå burde jeg egentlig gi meg med småflørtinga med kollegaen min før det går noe særlig lenger. Burde sikkert komme meg i seng også, bare ikke helt klar for køya enda. Litt mer vann og cola så blir det nok bra. I am nothing more than A little girl inside That cries out for attention, Yet I always try to hide. Jeg elsker Stainds tekster. De treffer meg midt i hjertet, og på mange måter uttrykker de akkurat det jeg tenker og føler. Endret 1. januar 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 1. januar 2008 #73 Del Skrevet 1. januar 2008 Godt nytt år ønskes deg min kjære nerde-singel-venninne :-D. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #74 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Godt nytt år ønskes deg min kjære nerde-singel-venninne :-D. Godt nyttår til deg også Vel, jeg har i det minste startet det nye året bra. Våknet kl 11 av kirkeklokkene, jeg har soveromsvinduet rett ut mot kirken, så det er ikke noe uvanlig måte å våkne på egentlig. Ikke at jeg var noe mer glad for å våkne kl 11 i dag enn på en søndag morgen, spesielt ikke siden jeg satt oppe til over 5 i morges. Uansett, jeg kom meg nå opp, spiste en deilig frokost med kruttsterk kaffe fra presskanne (var nesten så den måtte spises med skje), nystekte rundstykker, ost, bacon og syltetøy. Deretter stakk jeg og trente. 55 minutter hard intervalltrening, og så fikk jeg den geniale ideen å gå de 3 km fra treningssenteret og hjem. Masse deilig, frisk luft, god musikk på iPoden og en deilig måte å roe litt ned på etter å ha trent. Så nå er jeg i strålende humør Endret 1. januar 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 1. januar 2008 #75 Del Skrevet 1. januar 2008 For en herlig start på en ny dag og et nytt år! Jeg har, i motsetning til deg, hatt en lat morgen. Sto opp i 13- tiden, satt lenge med frokosten, surfet rundt på Internett og slappet godt av. Jeg fikk håndvekter til jul, så kanskje det blir litt trimming på meg i dag også... PS: Jeg hadde blitt utroooolig lei av de kirkeklokkene etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #76 Del Skrevet 1. januar 2008 For en herlig start på en ny dag og et nytt år! Jeg har, i motsetning til deg, hatt en lat morgen. Sto opp i 13- tiden, satt lenge med frokosten, surfet rundt på Internett og slappet godt av. Jeg fikk håndvekter til jul, så kanskje det blir litt trimming på meg i dag også... PS: Jeg hadde blitt utroooolig lei av de kirkeklokkene etter hvert Høres ut som en perfekt morgen Joda, jeg blir ganske lei av de kirkeklokkene noen ganger. Verst var det i den perioden da jeg stort sett hver eneste helg heiv ut de siste folka fra leiligheten i 6-7 tida på morgenen, og så ble vekket når kirkeklokkene ringte for første gang kl 10. Da hendte det jeg hadde mest lyst til å brenne ned hele greia, selv om det kanskje ikke akkurat er politisk korrekt å si. Ellers har dagen fortsatt å være bra. Lagde meg en aldeles nydelig middag av rester fra i går. Middagen i går var indrefilet, hjemmelaget cognacsaus (aldri laget cognacsaus før, tok det litt på feelingen og den ble nydelig), hjemmelagete fløtegratinerte poteter (min spesialitet) og wokede grønnsaker. Det var igjen poteter og saus etter i går og jeg hadde fortsatt litt wokgrønnsaker igjen i fryseren og stekte en kyllingfilet til. Mat kan virkelig gjøre meg lykkelig. Nå tror jeg jeg skal finne fram litt is med bjørnebær og eggelikør og spise opp resten av bærene fra i går. Bringebær og bjørnebær marinert i sukkerlake kokt sammen med kanelstang og vaniljestang også en god slump martini bianco over til slutt. Når året starter så bra som det har gjort i dag, da må vel bare resten av året bli bra også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 2. januar 2008 #77 Del Skrevet 2. januar 2008 Det tror jeg så absolutt at det blir! Et godt år altså, etter en riktig så bra start 2008 skal bli et jubelår. Hørtes ut som en god både nyttårs- og nyttårsdagsmiddag. Og flink til å trene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 2. januar 2008 #78 Del Skrevet 2. januar 2008 Vil du dele din spesialitet (jf. fløtegratinerte poteter)? *smiler pent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amorina Skrevet 2. januar 2008 #79 Del Skrevet 2. januar 2008 Åh! *sulten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #80 Del Skrevet 2. januar 2008 Vil du dele din spesialitet (jf. fløtegratinerte poteter)? *smiler pent* Nå har jeg vel egentlig ikke noen fast oppskrift på dem. Jeg slumper littegrann. Uansett, potetene skjæres i halve skiver, ca 5 mm tykke. De bør ikke være for tynne, for da blir det fort mos. Jeg koker alltid potetene i fløte, sammen med MASSE hvitløk, littegrann salt og nykvernet pepper. Jeg elsker hvitløk, og når den får koke så lenge som den gjør så lukter den ikke så voldsomt heller. Koker som regel i ca 25 minutter, vender litt på potetene av og til slik at det ikke svir seg, men heller ikke blir mos. Har oppi ost på slutten av koketida 2-3 minutter før jeg har det over i ildfast form, strør over ost på toppen (i år brukte jeg en blanding av ferdigrevet mozarella, ordentlig mozarella og parmesan). Inn i ovn forvarmet til 200 - 220 C og der får de stå til osten blir gyllen på toppen. Om jeg har i løk varierer, når jeg har i løk så bruker jeg små løk og små mengder slik at ikke løken blir dominerende. Jeg bruker alltid god ost, og som regel flere sorter, annet godt krydder er fersk rosmarin. Nettopp kommet hjem fra trening med PT. Treninga var tung i dag. Merket godt at jeg ikke har trent på en stund og at formen ikke var på topp. For lite søvn, for lite trening, mens på veg, stressa og sliten. Hun var "snill" under styrkedelen i dag, fordi hun merka at jeg overhodet ikke var i form, men jeg slapp ikke like lett unna på kondisjonsdelen ettersom hun merket at jeg var i bedre form kondisjonsmessig. Kort oppsummert var jeg strålende fornøyd med kondisjonstreningen, særlig fordi jeg trente kondisjon på forhånd selv også, men lite fornøyd med styrkedelen. Neste uke skal jeg få lov å klatre og det gleder jeg meg til. Helt siden jeg begynte å trene på dette senteret har jeg hatt lyst til å prøve klatreveggene, og nå har jeg en kjempefin mulighet til å se hvordan det er. Dagen ellers har vært litt opp og ned. Det har vært nok å gjøre, og i blant litt stressende, men det har også vært hyggelige øyeblikk. En av de nyansatte som kom i dag kjenner jeg fra før, vi hadde noen fag sammen på vgs, og har også gått på samme høgskole. Koselig å se han igjen og skravle litt. Humøret svinger fra ganske bra til smådeppa. Magen murrer, jeg vil ha varmeflaske og kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg