Timia Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg har mørkeblondt hår, men fargen er litt kald og kjedelig. Derfor gikk jeg til frisøren og ba om en mørkeblond varm hårfarge som var kanskje et lite hakk lysere enn min egen hårfarge. Jeg gikk ut av salogen med HVITT hår til ørene, og mørkt under :/ Så nå skal jeg til en annen frisør å legge på en ny farge, men hva skal jeg si slik at det ikke misforståes? Denne fargen er jeg ute etter (og prøvde å forklare første gangen): http://www.seher.no/polopoly_fs/1.633943.1...3;img633935.jpg http://mkaeuphoria.net/gallery/albums/user...1/normal_j1.jpg http://www.mkaolsen.org/visuals/albums/use..._Newhair006.JPG
Crash Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 (endret) . Endret 2. april 2008 av Miros
Timia Skrevet 1. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2007 Skriv ut bildene og ta med til frisøren Eller klipp ut noen fra et blad. Hehe.. jeg hadde helst håpt å unngå det
Gjest imli Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Bare si du vil ha mellomblondt hår... Kan ikke skjønne hvordan frisøren kunne tolke det som hvitt og svart!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Bildene av Hayden og M.K er ikke de samme fargene bare det er sagt, overhodet. Den ene er kaldere og en smule mørkere, mens M.K sin er en varmere nesten strawberry blond farge. Du må ta med bilde til frisøren! Det er så forskjellige oppfatninger av hva en farge "er" at det er umulig for en frisør å vite hva du mener. Bare det at de to bildene er så forskjellige viser jo det. Jeg har en tilnærmet lik farge som M.K sin, og den kan kalles en varm beige (altså varm men uten røde pigmenter) blond farge.
Gjest Gjest_Mira_* Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Jeg hadde tatt med bilde til frisøren hvis jeg hadde vært deg, selv om det kan være litt flaut... men er jo bare fargen.. Eller så kan du sjekke noen av bladene/bøkene de har hos frisøren og se om du finner den fargen du vil ha der! Jeg gikk også ut med helt hvitt hår engang... Sa en varm lyseblond farge, men ble hvitt og kaldt Kjedelig... Men nå pleier jeg å si gyllenblond/strawberry blond og de fleste frisører (ihvertfall de jeg har gått til) skjønner hvilken farge jeg mener Lykke til!
Crash Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 (endret) . Endret 2. april 2008 av Miros
Gjest Gjest_Mira_* Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Hvorfor er det flaut egentlig? Bare lurer, har aldri gjort det selv Vel, det spørs vel litt.. Jeg synes ikke det er flaut lenger selv, men syntes det før når jeg var yngre og hadde mange venner som syntes det samme. For meg så var det vel det at jeg var redd for at frisøren skulle tro jeg var dum/rar som tok med et bilde og ville ha den samme frisyren som en kjendis.. At de tenkte og bare oookey, som om hun vil se like bra ut osv. osv Er jo bare dumt å tenke sånn egentlig for kan vedde på at drit mange tar med bilder og frisøren tenker sikkert ikke sånn, men er noe man føler selv. Jeg var ganske sjenert også før så hadde vel ganske mye med det å gjøre. Tror det er veldig individuelt, men tenkte jeg skulle slenge det inn siden hun skrev at hun helst ville slippe å ta med bilde.. Tenkte kanskje det hadde litt med det å gjøre.. Vet ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå