Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hå!

Nå er jeg godt igang med treningen igjen etter å ha vært litt syk..snufs (Bare influensa: slapphet og kvalme..blæh!)

Trener litt styrke og en del kondisjon, men kan ikke fordra løping så det blir spinning, stepping ++.

Men spørsmål mitt er angående styrketrening.

Vil stramme opp litt, ikke få store muskler. Får fort større muskler når jeg trener, men jeg vil ikke ha så store muskler! (Men lange, seige, stramme jentemuskler :ler: )

Hva bør jeg passe på når jeg trener....??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50-60 % av absolutt maks belasting, dvs det du klarer å løfte 50 ganger (dersom du ikke klarer/vil/tør finne ut av hva du klarer å løfte en gang med absolutt maks) , og 12-15 repetisjoner. 2-3 serier.

Gjest Alive
Skrevet

For å få lange seige muskler, er det viktig at du vier mye tid til uttøyning.

Da holder det ikke med 10 sekunder på hver muskler....minst 1 minutt

Du har sikkert sett kroppene til turnere og ballettdansere...?

Lykke til videre :wink:

Skrevet

Musklene blir nok ikke lengre av å strekke ut.... Har sikkert sett mannlige turnere.... Musklene skapes av belasting de blir utsatt for.

Skrevet

Ta en titt på www.iform.nu www.iform.no eller www.trim.no

Der står det mye om trening!

Gjest Lady-M
Skrevet

Tren med flere repetisjoner, kanskje også fler enn 12-15 hvis kun kun velger 2-3 serier. Og du får ikke lange/slanke muskler av uttøyning!!

Trener selv for å få store muskler og tøyer mye for å beholde smidigheten i musklene. Se på Fitness-jenter, de er super-myke og har store muskler.

Lykke til! :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...