Gå til innhold

Sparkesykkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg litt grønn her. Min sønn var så heldig at han fikk en sparkesykkel hos tanta si i går. Han er 7 år. Nå sitter jeg er og lurer. Er han for liten til å sparke rundt på den? Skal de bruke hjelm? Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er nok ikke for liten, nabojenta her på 6 år sparker som bare det:) men du bør vell kankje vere med første gangen for å se at han får det til, personlig ville eg brukt hjelm på min unge, har sett flere bruke det :)

Skrevet

:jepp: Vi krever at jentene her, på 5 og 8 år bruker hjelm når de sparker!

Her har de fått sparkesykkel da de var 4 år. Gått så fint atte.. De lærer fort :) Men det er jo forskjell på gutt og jente.. Ser for meg at gutter vil trikse mer enn jenter. Jentene her driver bare og sparker frem og tilbake i gata.

Bli med han ut nå i begynnelsen, se hvordan han klarer seg, evt hjelpe igang :)

Skrevet

Våre jenter har fått sparkesykkel ved tre års alder. De bruker ikke beskyttelse, men så har de nesten ikke fart heller :-)

Eldstemann på 5 bruker hjelm om det passer slik.

(de sparker bare inne på tomta vår)

Skrevet

Her har begge mine små hatt sparkesykkel tidlig. Eldste var vel knapt tre da han fikk sin. Og yngste arvet etter den eldste da h*n fikk ny, da var h*n 2 år.

Har regler om at de skal bruke beskyttelse (dvs. knebeskytter, håndleddsbeskyttelse og hjelm) når de sparker andre steder enn rett utenfor der vi bor (der er det platting).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...