Gjest Fjellsippa Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg blir så inspirert av alle dere flinke damer her inne. Så derfor har jeg nå øverste lag av overmadrassen i vaskemaskinen. At folk svetter minst en halv liter vann pr. natt fikk jeg bevis på da jeg så skumgummien inni overmadrassen . Den så ikke så lekker ut. Det vistes ingenting på overmadrassen. Så derfor er jeg ute etter tips til hvordan jeg kan få den ren. Jeg får den ikke inn i vaskemaskinen. Uansett tror jeg at den ville smuldre opp hvis jeg prøvde. Hva gjør dere? Kjøper dere ny når den blir skitten? Hvor får man i så fall kjøpt tynn skumgummi i metervis?
ToveM Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 (endret) Hva med å kjøpe ny overmadrass, de sier jo at den skal skiftes hver 4-5 år Endret 1. september 2007 av ToveM
Ancalime Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Hva med å skumrense den? Bruk skumrens fra biltema og støvsug etter på
Gjest Fjellsippa Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Hva med å kjøpe ny overmadrass, de sier jo at den skal skiftes hver 4-5 år Vel, nå er sengen min bare 3 år, så overmadrassen burde vel holde en stund til. Hva med å skumrense den? Bruk skumrens fra biltema og støvsug etter på Ja, jeg tenkte på det. Er bare redd for at det blir å lukte sterkt av skumrensen. Er det noen som vet om det lukter sterkt? Jeg tåler ikke engang vaskepulver med parfyme. Det verste jeg vet er å prøve å sove hvis det lukter sterkt av sengetøyet. Alternativet blir å kjøpe ny skumgummi, hvis det er mulig å få tak i. Er det ingen av dere andre som vasker overmadrassene som har samme problem?
ToveM Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Skulle jo tro det gikk an å kjøpe ny skumgummi og få skjært til i rett størrelse. Men sjekk prisene litt, kan godt være det er like billig å kjøpe ny. Overmadrasser får du i mange prisklasser
Gjest Gjest_Helle_* Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Jeg var trådstarter i denne tråden med tilsvarende problemstilling link Selv med rent overtrekk og beskyttelsesmadrass så hjalp det ikke så lenge med hensyn til lukta. Det endte med at jeg kjøpte ny overmadrass. Nå har jeg ny overmadrass, med beskyttelsesmadrass oppå. Ble veldig bra.
Gjest Fjellsippa Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Oj, så ikke at det var en annen tråd med samme problemstilling. Jeg har også svanemadrass. Får se om jeg prøver å vaske den. Det blir litt av en jobb. Enten blir det vask eller rens med bilskum. Må tenke litt på hva jeg skal gjøre. Surt å kjøpe ny overmadrass etter bare 3 år.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Jeg hadde ikke brukt bilskum, det er beregnet på rense noe som de færreste ligger og sover i, så det er neppe testet med tanke på allergi/svette/ulike forgiftninger.
Grooo Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Ville absolutt ikke brukt bilskum nei! Hadde puttet den i badekaret jeg, og så trampet den tom for vann på verandaen etterpå. Men da bor vel du sikkert midt i byen uten badekar og vernada, så da går vel ikke det for deg *ler* PS: Hvis du ikke har erfart det alt, det kan være veldig vanskelig å få på trekket igjen når det har tørkes, det bør absolutt tas på mens det fortsatt er vått...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå