Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Naboen har gitt oss en nabovarsel om at han skal bygge på garasjen sin, og ha en veranda over. Dette blir da ikke en frittstående garasje, og da gjelder vel 4 meters regelen? Vi sa i fra til han i går om at vi ikke ønsker å ha de så nærme, da ble han forbanna og hevda det var 1 meter som var regelen. Vi sier nei til dette fordi de kommer rett under soveromsvinduet vårt, og både innkjørsel og parkering blir alt for tett innpå. Vi sier ikke nei til dette for å være slemme, men vi tenker på hva som er best for oss. Men om han da har rett, at det virkelig er 1 meter som er regelen, så veit han iallefall hva vi mener. Men jeg kan ikke skjønne at han har rett. Jeg snakka litt med teknisk etat i kommunen i går, og de sa også at det skal være 4 meter og at vi hadde fått feil papirer av naboen. Er det noen som kan hjelpe oss? Vi står her litt alene, er ikke mange som kan hjelpe oss. Jeg vil gjerne ordne opp i dette på en ordentlig måte.
Rosalie Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Du får be han søke byggetillatelse. Da vil vel teknisk etat bli involvert, og dere kan si nei. Kan desverre ikke hjelpe mer, da jeg ikke kan noe mer om det.
Grooo Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Snakk med dem i kommunen igjen da vel, og be om å få utskrift av reglene som du kan levere til naboen.
ATV Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 2. Hvis ikke annet er bestemt i plan etter kap. VI eller VII, skal bygning ha en avstand fra nabogrense som minst svarer til bygningens halve høyde og ikke under 4 meter. http://www.lovdata.no/all/tl-19850614-077-015.html#70
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Garasje er 1 meter fra grensen. At det er terrasse på den, tror jeg ikke spiller noen rolle, da det ikke er noen 4 meters regel for terrasse. Boligareal derimot, da er det 4 metersregelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå