Gjest su querida Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Er bonsai-trær klin umulig å ha inne eller kan det gå? Bor i en leilighet uten mulighet til å ha planter ute men vil så gjerne ha et lite bonsai-tre å pusle med.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Det går an, det Jeg har ikke erfaring med det selv, men en kamerat av meg fikk i hvert fall sitt til å leve i flere år. Det krever at man setter seg litt inn i hvordan man steller med det, og det er sikkert lurt å vurdere hvilken art man skal kjøpe osv, men tror ikke det skal være noen enorm oppgave å få det til. Hvis du bor i Oslo tror jeg det er noen butikker som har ok utvalg, blant annet tror jeg det ligger eller lå en i Ullevålsveien :klø: ...hm, nedenfor den katolske kirken, gamle SHKS og sånn...
-frøya- Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Bonsai kan du helt fint ha inne,men det trenger mye lys. Og det trenger vann hver dag,litt mindre i vinterhalvåret. Mester grønn har kampanje nå, de koster fra 100-1500. Men dette er siste uken så kan være at enkelte butikker begynner å litt dårlig utvalg.
Rainbow Brite Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Å, jeg har lyst på bonsaitre igjen! Er ikke så vanskelig å få til, trenger vann hver dag. Det jeg synes er vanskelig, er når sommeren trenger, for da må man plutselig forholde seg til denpå en helt annen måte, og omstiller man seg ikke fort nok, går det galt. Da trenger den gjerne vann minst to ganger daglig, og hvis man reiser bort en helg, kan man være rimelig sikker på at man kommer hjem til brune blader! Hmmm... tror jammen meg jeg skal unne meg den gleden! :D
Gjest su querida Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Så fint. De sidene jeg har vært innom fikk det til å virke som at det absolutt ikke gikk ann. Må de ha såpass mye lys at jeg må kjøpe sånne spesielle lamper til de? Er jo ikke store mengder sol vi får har i Norge om vinteren (heller ikke om sommeren som vi så i år).
Rainbow Brite Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Absolutt ikke! Jeg hadde min i vinduskarmen, den stortrivdes der!
Leo Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Har kikket litt rundt etter planter de siste dagene og har observert at de har begynt å lage bonsaier av planter som er litt enkelere å få til enn de mer tradisjonelle. Plantasjen har f.eks. halv pris på alle sine grønne planter, inkl. bonsaier, i disse dager.
foxie Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Har mange bonsai trær, og de elste har jeg hatt i 17 år.....!!!! Så det er ikke så vanskelig ........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå