Gjest Gjest Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Jeg har sådd noen dansk kjørvelplanter i år, og fått fram noen ganske små, grønne planter med anisluktende blader - de har ikke blomstret, og det er første året jeg har disse i hagen. I plenen i dag oppdaget jeg plutselig en plante med blader som for mitt botanisk ikke så veldig trente øye virker så godt som prikk like kjørvelbladene, men de lukter ikke anis..? Jeg synes de lukter litt "urteaktig" i retning persille eller kanskje gulrotgress, men er ikke sikker. Bladene er mye, fjæraktige og som sagt veldig like kjørvelen. Planten er liten, men det har selvsagt sammenheng med at vi klipper plenen innimellom... Er det noen som har gode forslag til hva dette kan være? Vanlig hundekjeks er "spissere" og grovere enn den jeg fant i dag
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Det plinger ingen bjelle nei... Men hvis du freder den for resten av høsten, og tar digitalbilde av den (eller presser den til tørk mellom avispapir og tunge bøker), så kan du sende den + spørsmål til Universitetet i Oslo (botanisk hage). Eller starte med å låne en flora på biblioteket og se om du kan finne den der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå