Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet om

- man kan sperre personer ute fra å se profilen sin, til tross for at vedkommede ikke er blant ens venner?

- dersom jeg har en mistanke om at noen har logget inn med min profil, kan jeg på noen måte finne ut når "jeg" var sist pålogget, for slik å evt. få dette bekreftet?

Takknemlig for svart

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan sperre folk ute ja, se under privacy, og sett profilen til bare å vises for dine venner. Som standard viser du profilen til alle i Norway nettverket, hvis du er med der..

Det andre du nevner der er jeg ikke sikker på.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Tror ikke du kan finne ut når du sist var innlogget, men du kan jo sjekke "timestamps" inne på Profil historien din for å se om noe har skjedd når du ikke har vært online.

Hvis du har mistanke om at noen logger seg inn på din konto ville jeg enten ha slettet kontoen min og startet en ny, eller i det minste endre passordet mitt.

Ellers kan du som det sto i innlegget over endre så bare venner ser profilen din.

Skrevet

Takk for svar.

To presiseringer: Ang. andre spørsmål, jeg har i utgangspunktet ikke mistanke om at noen bruker profilen min, altså poster og slikt. Det jeg vil finne ut, er om noen i det hele tatt logger på og evt. leser post. Men da ser det altså ut som om det ikke er mulig.

Ang. første spørsmål; jeg er klar over at man kan stenge andre enn venner ute fra å lese profilen. Men: Jeg og X er ikke venner. Dersom jeg søker på navnet til X, finner jeg ikke X overhodet. Det ser altså ut for meg som om X ikke er registrert på facebook overhodet. Venner av meg som søker på navnet til X, som heller ikke er venner med X, får i det minste opp navnet. Ergo: Kan man sperre noen ute på en slik måte at ikke engang navnet kommer opp dersom man søker?

Skrevet
Ergo: Kan man sperre noen ute på en slik måte at ikke engang navnet kommer opp dersom man søker?

Ja, du kan "blocke" personen.

Det gjør du inne på "privacy" - Block people..

:)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Ang. første spørsmål; jeg er klar over at man kan stenge andre enn venner ute fra å lese profilen. Men: Jeg og X er ikke venner. Dersom jeg søker på navnet til X, finner jeg ikke X overhodet. Det ser altså ut for meg som om X ikke er registrert på facebook overhodet. Venner av meg som søker på navnet til X, som heller ikke er venner med X, får i det minste opp navnet. Ergo: Kan man sperre noen ute på en slik måte at ikke engang navnet kommer opp dersom man søker?

Ja, tror du kan gjøre det under Privacy.

Skrevet

Ja. Gå på privacy, der står det "block people".

Skrevet

Man kan sperre for at man ikke kan søkes opp, ja. Men da hadde nok ikke heller vennene dine klarte det ! Tror nok heller du søker kun på ditt eget nettverk som kanskje er Norway ? Da får du bare treff på X om hxn ligger i Norway nettverket. Prøv å søke på "alt"..

Skrevet
Man kan sperre for at man ikke kan søkes opp, ja. Men da hadde nok ikke heller vennene dine klarte det ! Tror nok heller du søker kun på ditt eget nettverk som kanskje er Norway ? Da får du bare treff på X om hxn ligger i Norway nettverket. Prøv å søke på "alt"..

Nei, det er som de andre sier her at man kan blokkere en enkeltperson fra å søke opp profilen din. Personer man blokkerer får ikke treff når de søker på navnet ditt, de får ikke se deg i andres vennelister, ikke se deg i gruppene du er medlem av, ikke se om du har skrevet noe i grupper, ikke se wallpostene dine hos andre osv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...