Gjest plingeling Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 jeg vil så gjerne danse en skikkelig brudevals. vals på alvor! både første dans, bare oss, og andre dans - med bytte av partnere etterhvert. rimelig tradisjonelt med andre ord. men: jeg trenger tips til fine valser. er det noen som vil dele med meg?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Jeg hadde en venninne som brukte intromelodien til den tjekkiske filmen "Tre nøtter til askepott" (den som alltid går på NRK julaften). Eventyrlig!
rusketulla Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Hva mener du med skikkelig vals? En rask vals? Jeg synes raske valsesanger er mye finere enn sakte, men mye vanskeligere å danse til!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Har selv nettopp gått gjennom en skikkelig runde for å finne en bra vals... Derfor har jeg riktig mange alterantiver friskt i minne i litt forskjellig stil. Jeg gikk inn på www.moox.no og www.cdon.com og hørte på diverse snutter av alle mulige valser. Fungerte kjempefint! Noen tips: Av längtan til dig - Cajsa Stina Åkerström (Min favoritt... den er bare helt nydelig! Teksten er helt ypperlig for anledningen, hvis du er ute etter en sånn type sang) Danse mot vår/Serenade to spring - m Secret Garden Moon River Annie's song Morning has broken Come away with me - Norah Jones Kostervalsen Dansen går på Svinnsta skär (eller Måkeskjær på norsk...) Drømmen om Elin Vals på Ängön (Evert Taube) Mitt hjerte er ditt - Maj Britt Andersen Tir na Noir - Vamp Tennessee Waltz Lykke til
Gjest Elastica Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Vi danset til "Some day my prince will come". :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå